TV-Serier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Nye serier, jeg har forsøgt at se i de seneste par wannabe-sommerdage (dvs. 1-2 afsnit):

The Spoils Before Dying: En noir krimi-spoof om et mordmysterium i 50'erne. Med vildt mange gode navne. Desværre nok ikke lige noget for mig. For weird, for langsomt, for meget jazz og for få jokes. Hvis anmeldelserne er gode, vil jeg dog måske tvinge mig til at se lidt mere.

Another Period: Downtown Abbey-spoof/mockumentary om en Kardashian-lignende familie fra 1902. Også en del gode navne. Det er meget dumt. En sjælden gang imellem og lige pludselig rammer det plet, men oftest er gags og jokes sløve, så jeg tvivler på, jeg får set flere afsnit.

Scream: MTV-serie baseret på filmserien. Blod og smukke tøser, men ellers ægte lort.

Zoo: Thriller-drama om tiltagende og koordinerede dyreangreb på mennesker. Ja, really. Den tager sig selv alt for seriøst, for den er virkelig dum og intetsigende, og den er fyldt med klichéer. Men det betyder ikke, at jeg ikke skal se de næste par afsnit, for det skal jeg.

iZombie: Ok, den er ikke helt ny, men alligevel. Komedie-krimi-serie om en ung zombie, der arbejder på et lighus. Når hun spiser myrdede menneskers hjerner, får hun deres hukommelse, og så kan hun opklare deres mord. Så åndssvag serie, men cute zombie. Hvis regnvejret fortsætter hele min sommerferie, ser jeg måske et afsnit eller to mere.

Next up: Humans eller Mr. Robot, der begge får strålende anmeldelser.
Senest rettet af Flax_Generous tors jul 09, 2015 4:45 pm, rettet i alt 1 gang.

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

Storken skrev:
Ialocin skrev:Lyder lidt blandet. Har brug for en serie at bingewatche imens jeg ligger med halsbetændelse. Har du nogle forslag? :)
Jeg var ikke kommet igennem de første par sæsonener af Friday Night Lights, hvis det ikke havde været for Minka Kelly. Hun holdt serien oppe for mit vedlommende.

Hun er da også lidt af en snack ;) Men det lyder måske ikke som en serie, der har det jeg leder efter. Man kunne jo ogs bare se de første tre afsnit af True Detective, hvis det nu er :)

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:
Ialocin skrev:Lyder lidt blandet. Har brug for en serie at bingewatche imens jeg ligger med halsbetændelse. Har du nogle forslag? :)
The sopranos. Den skal man have set. Ellers ville jeg se noget komedie som f.eks. arrested development, trailer park boys eller it's always sunny in philadelphia.
Jeg har bare aldrig været særlig interesseret i film/serie om mafiaen uanset, hvor kliché min undskyldning måtte lyde er det en fact. Film som The Departed og American Gangster fangede mig aldrig. City of God er imidlertid en afstikker, og en fantastisk film i mine øjne.

Mhs. til de tre komedieserier er de alle blandt mine favoritter. God smag! ;)

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

FNL var guf for mig. Stille og roligt nok familie drama, og en man ikke blev ked af hvis man lige missede lidt.

Angående Mr. Robot så er den fanme gået lige i min top top,sammen med andre. Den er formidabel.
Allez...

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

Jeg har læst lidt om Mr. Robot, og den lyder utrolig interessant. Desværre er der kun 3. afsnit so far... Det kunne være man skulle gense Six Feet Under. Eller en omgang Scrubs bare for hyggens skyld :)

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Hvad med serier som Lost, Bloodline, Orange is the new Black...? Tænker at de kunne være fine "jeg er syg, orker ikke at tænke meget", serier...?
Allez...

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Puha der er meget, Peaky Blinders også ret awesome, He'll on Wheels... Oooh der er meget, vil se dem alle igen, alle....
Allez...

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

emo skrev:Hvad med serier som Lost, Bloodline, Orange is the new Black...? Tænker at de kunne være fine "jeg er syg, orker ikke at tænke meget", serier...?

Bloodline kunne egentlig godt være noget. Lost var helt sikkert mit 16-årige jegs yndlingsserie. Den faldt dog en del i niveau og tabte mig lidt ved 4. sæson. Nyder dog stadig serien som en helhed, selvom den sluttede lidt skuffende.

Orange is the new black har jeg ikke set. Er det så godt som folk siger?

Og Emo du må da lige nævne dine all time top 3. Kan fornemme at du har set det meste, der er at se ;)

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Har sq ingen top 3, og havde jeg så ville den være fyldt til randen. Kom også til at tænke på Daredevil, også chilleren nok serie.

OITNB, er okay god især de to første sæsoner. Jeg fandt den spændende og underholdende... Prøv den.
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

emo skrev:Hvad med serier som Lost, Bloodline, Orange is the new Black...? Tænker at de kunne være fine "jeg er syg, orker ikke at tænke meget", serier...?
Arrrh, der tror jeg ikke du kan smide Lost ind ;)

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Kvoller skrev:
emo skrev:Hvad med serier som Lost, Bloodline, Orange is the new Black...? Tænker at de kunne være fine "jeg er syg, orker ikke at tænke meget", serier...?
Arrrh, der tror jeg ikke du kan smide Lost ind ;)
Synes du ikke? Måske fordi jeg har set den to gange, at jeg har den opfattelse...
Allez...

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

Har sq ingen top 3, og havde jeg så ville den være fyldt til randen. Kom også til at tænke på Daredevil, også chilleren nok serie.

OITNB, er okay god især de to første sæsoner. Jeg fandt den spændende og underholdende... Prøv den.
Lyder som en fin ide her i det fantastiske danske vejr, hvor jeg alligevel ligger syg.

Hehe det er også altid svært med top 3. Specielt når man har set så mange serier, som jeg har indtrykket af at du har?

Jeg har selv set et par animes, selvom det ikke er noget jeg normalt gør mig særlig meget i. Har du nogen erfaring indenfor den 'genre'? Jeg har kun set Death Note, Attack On Titan og den mindre kendte Monsterhttp://www.imdb.com/title/tt0434706/?ref_=fn_tt_tt_12. De to første er lidt som jeg havde forventet. Lidt overdramatiseret men utrolig fængende. Monster er fantastisk og en lidt atypisk anime, i den forstand at der sjældent overdramatiseres helt vildt, er tegnet rimelig realistisk og foregår i Tyskland. Derudover er antagonisten en af de mest gennemførte karakterer jeg nogensinde har set.

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

emo skrev:
Kvoller skrev:
emo skrev:Hvad med serier som Lost, Bloodline, Orange is the new Black...? Tænker at de kunne være fine "jeg er syg, orker ikke at tænke meget", serier...?
Arrrh, der tror jeg ikke du kan smide Lost ind ;)
Synes du ikke? Måske fordi jeg har set den to gange, at jeg har den opfattelse...
Ikke hvis det er første gang man ser den. Der synes jeg i hvert fald jeg skulle tænke en del over den. Da jeg så den anden gang var det noget andet.
Jeg synes det er ærgerligt de trak den over 6 sæsoner, det gjorde den faldt lidt i niveau. De første sæsoner var fænomenale!

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

Lost var fremragende i de tre første sæsoner imo, hvorefter det tabte pusten lidt. Jeg er en af dem, der stadig nød sæson 4, 5 og 6 selvom de ikke formåede at leve op til de forventninger jeg efterhånden fik bygget op. Sæson 1 står stadig som en af de bedste tv-serie-sæsoner jeg har set.

Har netop lige set de tre første afsnit af Mr. Robot og jeg kan virkelig godt lide den! Min store frygt er dog om de kan gøre sig fri af deres inspirationskilder(FIght Club, Dexter, Matrix).

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Heartbreaker »

phpBB [video]
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster