Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Dejligt at høre en anden, der bemærkede hvor elendig Benjamin Bookers trommeslager var. Han kunne jo slet ikke følge med når de gik op i tempo og skulle give lidt gas. Det ødelagde fuldstændig koncerten for mig og mine venner, der ellers havde glædet os meget.

Jeg fik set:
Young Dinosaur
The Vintage Caravan
Gooms
The Attic Sleepers
Communions
Ratking
Pharrel Williams (25 min)
The War on Drugs
Jupiter & Okwess International
Ryan Adams
Bikstok
Doomtree
The Tallest Man On Earth
Kendrick Lamar
Run The Jewels
Disclosure
Mew
Barrington Levy
Benjamin Booker
Paul McCartney
Africa Express

Mine højdepunkter: The War On Drugs, Bikstok, Kendrick Lamar, Mew, Paul McCartney og The Tallest Man on Earth.
De største skuffelser: Benjamin Booker og Communions. Communions led under lydproblemer og at de reelt bare ikke spiller særlig godt.

Alt i alt var det dog et fantastisk Roskilde med mange rigtig gode koncerter.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Ville sgu gerne have set Jupiter & Okwess international.. Det er sådan nogle koncerter der er mega fede at opleve på roskilde :)

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Brombi skrev:Ville sgu gerne have set Jupiter & Okwess international.. Det er sådan nogle koncerter der er mega fede at opleve på roskilde :)

De er også utrolig underholdende og så spiller de virkelig godt live! Jeg så dem også sidste år, da de lukkede Arena og endnu engang til Africa Express som de også var en del af. Generelt er jeg ikke den store danser, men jeg kan simpelthen ikke stå stille når de går på. Det er som om fødderne bevæge sig :D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Ja lige præcis, altså det med at man ikke kan stå stille! :D Hver gang nogle af mine bekendte spørger mig, om hvad man skal lave/se når man tager på roskilde (første gang deltagere), så anbefaler jeg altid sådan noget ligne. Se noget du ikke kender, og helt klart noget som måske ikke er i mainstream genren :)

Nogle af mine bedste roskilde koncerter er helt klart noget af det der World Music. Amadou and Mariam var en vanvittig god koncert.

Det eneste problem er at de hedder noget som ikke lyder specielt vestligt, og så er det svært at huske :D Men de her koncerter glemmer jeg aldrig: Manu Chao (selvom de er ret store og kendte), afrocubism, buena vista social club, Shantel..

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Amadou and Mariam var for sindssygt jo!

Generelt lytter jeg ikke så meget til den slags, men var blandt andet inde og se Femi Kuti på Global som også var en fest! Er så stor fan af den spilleglæde, der ofte forbindes med World Music. Men ja, det bliver nok aldrig de koncerter, hvor folk står proppet, netop fordi de ikke er kendte i folks bevidsthed. Der er så mange festivalsgængere, der afskriver genren fuldstændig og det er en skam. Men på den anden side er der lidt mere plads til os andre, at svinge de lange lemmer på :D

emo
Indlæg: 17768
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

Allez...

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Jeg var der! Det virkede ret akavet, at han ikke fik lov at spille "Should I Stay Or Should I Go" til sidst, uanset om han havde spillet den en gang. Publikum var helt klar på det, og det tog reelt ligeså lang tid at stå og diskutere med ham den skaldede, som det ville have taget at spille nummeret. Albarn er dog alt for sej! :D

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

phpBB [video]
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17768
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

SLIPKNOT and STONE SOUR frontman Corey Taylor has slammed rapper Kanye West for claiming to be "the greatest living rock star on the planet."

Admittedly not known for his modesty, West told attendees at last month's Glastonbury festival in England that they were witnessing something special. "You're watching the greatest living rock star on the planet!" Kanye said during his performance.

"Kanye, you are not — not — the greatest living rock star of all time. The fact that you had to tell people that kind of says it all. You remind of the guy who brags about pussy. They never get as much as they brag about. Stop it. Stop it!"
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Har lige fået købt mig Led Zeppelin IV & Beatles' Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band på LP.
Samt denne frækkert;
Billede

Og så havde min kæreste Toback To the Fromtime med hjem til mig fra Roskilde.

For et par uger siden købte jeg Kim Larsens Midt om Natten, Black Flags Who's got the 10 1/2 (live), Beastie Boys' Some Old Bullshit samt Sonic Youth med Experimental Jet Set, Trash and No Star.
Fine køb jeg har gjort mig, synes jeg selv.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Musik

Indlæg af Luis Enrique »

zqa skrev:Kim Larsens Midt om Natten
Fortrinlig plade, som bestemt fortjener at blive aflyttet i sin helhed. En af mine favoritter med Larsen fra pladen, hans bagkatalog er fyldt med perler:

phpBB [video]


Blandt mine seneste vinylanskaffelser har jeg haft megen fornøjelse ud af Björn Afzelius & Mikael Wiehe, Richard og Linda Thompsons 'Poor Down Like Silver' og Jan Toftlunds 'Velkommen'.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Ja, det er virkelig en glimrende plade.

Nu tror jeg, at det næste bliver de 3 Led Zeppelin remastered plader - som er virkelig fede!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Jeg tænkte lige på Xavi, da jeg hørte den her sang:
phpBB [video]


Jeg savner ham allerede. Legende.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Bob Marleys søn (og barnebarn) besøgte stadion i går
Fint dusk.

Billede
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Hvis han var min hund, så skulle han klippes.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster