Præsidentvalg 2015

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hvem stemmer du på?

Agustí Benedito
8
13%
Jordi Farré
2
3%
Josep Maria Bartomeu
5
8%
Joan Laporta (selvom det ikke er officielt endnu, virker det ret sikkert at han stiller op)
47
73%
En anden
2
3%
 
Afgivne stemmer: 64

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Nói NPO »

Tror faktisk Laudrup ville være god som sportsdirektør, desværre vinde Majó næppe valget.
Den lille ananas

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Blaugrana92 skrev:Jeg har lavet en ny afstemning:

http://www.poll-maker.com/poll340065x234F4963-13
Efter 54 stemmer:

Billede

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Bager »

På en måde kunne jeg godt tænke mig at hverken Bartomeu eller Laporta vandt. Deres, inkl. Rosell, magtkampe de seneste ti år har været en del af klubben for længe synes jeg. Jeg kunne godt tænke mig, at man begyndte på ny. Selvom min favorit klart er Laporta af de to, så har Laporta sine laster; det var under ham man skrev ulovlige kontrakter med ungddomsspillere, hvilket nu har resulteret i transferforbudet; Laporta stoppede i sin tid som præsident med at tage imod råd fra sine rådgivere i klubben, han begyndte at blive enerådig, noget man kan læse om i Graham Hunters bog.

Jeg har lige læst et intervew med kandidaten Jordi Farré
Link:
http://grup14.com/article/grup-14-talks ... e-part-one
http://grup14.com/article/grup-14-talks ... e-part-two

Han siger jo vitterligt alt det rigtige. Han er opvokset 200m fra Camp Nou, han vil genindsætte Cruyff, han er tilhænger af et barca bygget på Cruyffs værdier, han vil ændre navnet på Nunez-museet, han vil overlade ansvaret til dem der har mest viden, han vil åbne klubben for medlemmer udefra så eks danskere kan blive medlemmer, han vil stoppe mærkelige signings som Douglas gennem bedre planlægning, han vil forsvare Messi uanset hvad pga det han har givet til klubben, genindsætte kompetente folk i La masia og i vores scouting-afdeling, investere mere i la masia, han vil lade trænerne bestemme signings om det så er 80 mio dyre køb som Pogba der er nødvendige, han kan godt li Lucho, han vil anerkende legender som Ronaldinho, Puyol, Salinas, Cruyff, Kubala etc mere, han vil droppe hhv. Qatar og Nike til fordel for hhv. en anden trøjesponsor og en catalansk trøjefabrikant, han vil (og det lyder fedt i mine ører der har en ret dyr yousee-tvpakke) arbejde på at man kan se kampene på nettet via et form for abonnemet (hvordan dette skal spille sammen med la ligas tv-rettigheder ved jeg dog ikke), han vil skabe flere aktiviteter i løbet af kamdagen på stadion lige som i NFL/USA, han vil indføre øl på stadion!, han vil lade sig inspirere af den tyske liga i forhold til at fylde sæderne på camp nou i de små kampe - via mindre priser eks, han er utilfreds med vi ikke har brugt senyara-trøjen mere, han synes ikke den kommende trøje ligner en barca-trøje med sine horisontale striber, han vil udnytte sociale medier bedre, han vil undersøge nye måder at skabe indkomster og han siger intet nyt er sket på denne front i lang tid, han vil indføre elektronisk stemmemuligheder for medlemmer og så vil han aldrig lade klubben blive en virksomhed, men bevare at Barca er en klub for og styret af medlemmerne.

Puha, det var en del. Selvom han måske ikke bliver valgt, så har han (rigtig) mange gode indslag.
Visca el Barca

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Storken »

Bager skrev:På en måde kunne jeg godt tænke mig at hverken Bartomeu eller Laporta vandt. Deres, inkl. Rosell, magtkampe de seneste ti år har været en del af klubben for længe synes jeg. Jeg kunne godt tænke mig, at man begyndte på ny. Selvom min favorit klart er Laporta af de to, så har Laporta sine laster; det var under ham man skrev ulovlige kontrakter med ungddomsspillere, hvilket nu har resulteret i transferforbudet; Laporta stoppede i sin tid som præsident med at tage imod råd fra sine rådgivere i klubben, han begyndte at blive enerådig, noget man kan læse om i Graham Hunters bog.

Jeg har lige læst et intervew med kandidaten Jordi Farré
Link:
http://grup14.com/article/grup-14-talks ... e-part-one
http://grup14.com/article/grup-14-talks ... e-part-two

Han siger jo vitterligt alt det rigtige. Han er opvokset 200m fra Camp Nou, han vil genindsætte Cruyff, han er tilhænger af et barca bygget på Cruyffs værdier, han vil ændre navnet på Nunez-museet, han vil overlade ansvaret til dem der har mest viden, han vil åbne klubben for medlemmer udefra så eks danskere kan blive medlemmer, han vil stoppe mærkelige signings som Douglas gennem bedre planlægning, han vil forsvare Messi uanset hvad pga det han har givet til klubben, genindsætte kompetente folk i La masia og i vores scouting-afdeling, investere mere i la masia, han vil lade trænerne bestemme signings om det så er 80 mio dyre køb som Pogba der er nødvendige, han kan godt li Lucho, han vil anerkende legender som Ronaldinho, Puyol, Salinas, Cruyff, Kubala etc mere, han vil droppe hhv. Qatar og Nike til fordel for hhv. en anden trøjesponsor og en catalansk trøjefabrikant, han vil (og det lyder fedt i mine ører der har en ret dyr yousee-tvpakke) arbejde på at man kan se kampene på nettet via et form for abonnemet (hvordan dette skal spille sammen med la ligas tv-rettigheder ved jeg dog ikke), han vil skabe flere aktiviteter i løbet af kamdagen på stadion lige som i NFL/USA, han vil indføre øl på stadion!, han vil lade sig inspirere af den tyske liga i forhold til at fylde sæderne på camp nou i de små kampe - via mindre priser eks, han er utilfreds med vi ikke har brugt senyara-trøjen mere, han synes ikke den kommende trøje ligner en barca-trøje med sine horisontale striber, han vil udnytte sociale medier bedre, han vil undersøge nye måder at skabe indkomster og han siger intet nyt er sket på denne front i lang tid, han vil indføre elektronisk stemmemuligheder for medlemmer og så vil han aldrig lade klubben blive en virksomhed, men bevare at Barca er en klub for og styret af medlemmerne.

Puha, det var en del. Selvom han måske ikke bliver valgt, så har han (rigtig) mange gode indslag.
Jeg er enig i det meste pånær disse:
han vil lade trænerne bestemme signings om det så er 80 mio dyre køb som Pogba der er nødvendige
Trænerne må gerne komme med deres mening, men de burde aldrig træffe den endelige beslutning. De tænker kun kortsigtet, da deres job konstant hænger i en tynd tråd. Transfers er sportsdirektørens ansvar.

han vil droppe hhv. Qatar og Nike til fordel for hhv. en anden trøjesponsor og en catalansk trøjefabrikant
Det er helt godnat at opgive samarbejdet med Nike til fordel for en catalansk trøjefabrikant. Vi har haft Nike i rigtig mange år. Samarbejdet har klaret tidens test. En eller anden catalansk tøjfabrikant har ikke gjort en skid for os i alt den tid.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af klogfyr »

Storken skrev:Jeg er enig i det meste pånær disse:
han vil lade trænerne bestemme signings om det så er 80 mio dyre køb som Pogba der er nødvendige
Trænerne må gerne komme med deres mening, men de burde aldrig træffe den endelige beslutning. De tænker kun kortsigtet, da deres job konstant hænger i en tynd tråd. Transfers er sportsdirektørens ansvar.
Han siger jo faktisk det her lige bagefter:
Who do you think should decide the signings?

There must be a general sports director and a technical secretary that directs the scouting teams, but the final decision must be made by the general sports director, the one that understands the whole sporting model of our club.
Så det lader altså til at det bliver sportsdirektøren, der bestemmer i sidste ende.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Bager »

Jeg var vist lige hurtig nok ved tasterne. ;)
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Piquénbauer »

Benedito (presidential candidate): "The reports about talks with Monchi are true. He has the qualities to be Barça's sports director." [l'e]

Benedito: "Pogba? We've made enquiries, but the price makes it difficult. More than 80M transfer fee and 12M salary is a lot of money."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af klogfyr »

Jeg har indtil videre stærkt ønsket Laporta tilbage på posten, men Benedito og Farre tiltaler mig altså mere og mere. Jeg synes begge, af det jeg har hørt, lyder til at have ganske fornuftige planer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Piquénbauer »

Indtil videre virker benedito rigtig skarp. Har ikke læst så meget om farre endnu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Laporta igang med sin presser, hvor han har Abidal med sig, som skal være sportsdirektør under ham. Desuden går han på valg med at få La Masia tilbage til hvad det var (har den tidligere La Masia chef med sig også, Alexanko, som han ansatte i sin tid til at lede La Masia.

Stærke folk han stiller op med, han spiller på alle tangenter, Abidal er et stærkt kort, mest på grund af sin afsked.

Unicef tilbage i front.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Storken »

emo skrev:Laporta igang med sin presser, hvor han har Abidal med sig, som skal være sportsdirektør under ham. Desuden går han på valg med at få La Masia tilbage til hvad det var (har den tidligere La Masia chef med sig også, Alexanko, som han ansatte i sin tid til at lede La Masia.

Stærke folk han stiller op med, han spiller på alle tangenter, Abidal er et stærkt kort, mest på grund af sin afsked.

Unicef tilbage i front.
Abidal som sportsdirektør...

Hvorfor skulle succes som fodboldspiller give sig til udtryk på ledelsesgangene? Der er jo intet der tyder på, at Abidal vil være en dygtig sportsdirektør. Hvad har han helt nøjagtig bevist i et forhandlingslokale? Abidal er ikke engang catalaner eller udviklet i La Masia. Laporta sigter efter laveste fællesnævner, når han spiller på Abidals triste sygdomsforløb. Derudover forstærker det hans egen magt med en svag sportsdirektør.

Jeg tror Laporta bliver en katastrofe, hvis han bliver valgt. Han er faldet totalt af på den. Han er da en fin gut og en god personlighed, men han er uansvarlig i meget af det han foretager sig. Han kunne ikke engang skabe en solid økonomi på trods af enorm sportslig succes, da han var ved roret sidst.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Zubi, hvad havde han vist inden? Især Txiki , hvad faen havde han bevist inden sit sportsdirektør arbejde for Barca?

Jeg er enig i at Laporta har tænkt længere med at drage Abidal ind i sin kampagne, det giver helt klart nogle ekstra stemmer, mange endda. Men at afvise Abidal bare sådan, når vores seneste to direktører hellere ingen erfaring havde, er lidt tyndt.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Storken »

emo skrev:Zubi, hvad havde han vist inden? Især Txiki , hvad faen havde han bevist inden sit sportsdirektør arbejde for Barca?

Jeg er enig i at Laporta har tænkt længere med at drage Abidal ind i sin kampagne, det giver helt klart nogle ekstra stemmer, mange endda. Men at afvise Abidal bare sådan, når vores seneste to direktører hellere ingen erfaring havde, er lidt tyndt.
Faktatjek:
Zubi havde været ansat i den samme funktion hos Athletic i en del år før han kom til Barca.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Det er korrekt, hvor han skulle forhandle med spillere fra EN region...
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Storken »

emo skrev:Det er korrekt, hvor han skulle forhandle med spillere fra EN region...
Erkend nu bare du tog fejl. Du havde ikke sat dig ind i tingene, men kom med grundløse påstande i stedet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster