Paul Pogba

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe det vil jeg ikke. Men jeg kan dog sige at det vil være med til at holde os som et af verdens klart bedste hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Hehe det lyder ellers som en ret god beskrivelse af pogba ;-)
Bortset fra at vi kun gav 105 millioner kroner for Keita. Vi kan måske ikke finde en solid spiller i den prisklasse, taget inflationen på markedet i betragtning, men så en spiller i samme prisklasse som Rakitic. Jeg vil gerne have en solid spiller med de kompetencer jeg nævnte før, der ikke koster 80 millioner euro og som kan stille sig tilfreds med langt fra at starte hver gang. Det eneste kriterie Pogba opfylder er det første.

Jeg snakker nærmere spillere à la Xhaka, Schneiderlin eller Imbula. Krychowiak kunne for den sags skyld også være interessant, hvis vi skal blive i Sevilla-lejren. Han skal måske lige tæmmes en anelse, så han ikke rager 13 gule kort til sig per sæson, men det er trods alt ikke værre, end at Dani Alves har samlet et lignende antal. Pointen er dog bare at jeg ikke synes vi skal smide så mange penge efter en midtbanespiller lige nu. Jeg synes ganske enkelt ikke at det er nødvendigt og så vil jeg langt hellere have et billigere alternativ, der kan holde til at starte mange kampe på bænken.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Hehe det lyder ellers som en ret god beskrivelse af pogba ;-)
Bortset fra at vi kun gav 105 millioner kroner for Keita. Vi kan måske ikke finde en solid spiller i den prisklasse, taget inflationen på markedet i betragtning, men så en spiller i samme prisklasse som Rakitic. Jeg vil gerne have en solid spiller med de kompetencer jeg nævnte før, der ikke koster 80 millioner euro og som kan stille sig tilfreds med langt fra at starte hver gang. Det eneste kriterie Pogba opfylder er det første.

Jeg snakker nærmere spillere à la Xhaka, Schneiderlin eller Imbula. Krychowiak kunne for den sags skyld også være interessant, hvis vi skal blive i Sevilla-lejren. Han skal måske lige tæmmes en anelse, så han ikke rager 13 gule kort til sig per sæson, men det er trods alt ikke værre, end at Dani Alves har samlet et lignende antal. Pointen er dog bare at jeg ikke synes vi skal smide så mange penge efter en midtbanespiller lige nu. Jeg synes ganske enkelt ikke at det er nødvendigt og så vil jeg langt hellere have et billigere alternativ, der kan holde til at starte mange kampe på bænken.
Det er da om noget på midtbanen at det er nødvendigt?

Xavi er lige smuttet. Iniesta er ved at komme op i årene. At få en spiller som pogba ind nu vil gøre at han vil have muligheden for at vænne sig til systemet og så kunne tage fuldstændig over når iniestas niveau for alvor begynder at falde.

Men igen: Jeg er fuldstændig ligeglad med pengene hvilket virker som grunden til at de fleste ikke vil have pogba. Som jeg ser det så er midtbanen det eneste sted vi skal forstærkes og derfor kan vi sagtens skyde budgettet af på en spiller som vil kunne blive en af de bedste overhovedet på sin position (og allerede er fremragende).

Det vil jeg klart foretrække ligesom vi også burde have slået til med silva, marquinhos og hvad de ellers hed da de var på markedet og vi stod i en situation hvor vi snart ville mangle en cb. Pogba er på markedet nu (efter alt at dømme) og vi skal snart have en til at tage over for iniesta. Slå til og lad os slippe for en hel sommer hvor alle os fans er ved at rive hovedet af hinanden fordi der ikke bliver købt en erstatning for iniesta.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Det er da om noget på midtbanen at det er nødvendigt?

Xavi er lige smuttet. Iniesta er ved at komme op i årene. At få en spiller som pogba ind nu vil gøre at han vil have muligheden for at vænne sig til systemet og så kunne tage fuldstændig over når iniestas niveau for alvor begynder at falde.

Men igen: Jeg er fuldstændig ligeglad med pengene hvilket virker som grunden til at de fleste ikke vil have pogba. Som jeg ser det så er midtbanen det eneste sted vi skal forstærkes og derfor kan vi sagtens skyde budgettet af på en spiller som vil kunne blive en af de bedste overhovedet på sin position (og allerede er fremragende).

Det vil jeg klart foretrække ligesom vi også burde have slået til med silva, marquinhos og hvad de ellers hed da de var på markedet og vi stod i en situation hvor vi snart ville mangle en cb. Pogba er på markedet nu (efter alt at dømme) og vi skal snart have en til at tage over for iniesta. Slå til og lad os slippe for en hel sommer hvor alle os fans er ved at rive hovedet af hinanden fordi der ikke bliver købt en erstatning for iniesta.
Ja, vi har brug for en ny midtbanespiller. Det benægter jeg på intet tidspunkt og det har jeg overhovedet ikke tænkt mig at anfægte. Det er ikke uden grund at jeg nævner andre muligheder på positionen.

Jeg tvivler på at Pogba er helt med på idéen, om at han skal bruge tid på at tilpasse sig, før han for alvor skal spille en central rolle. Hvis Pogba skal lokkes væk fra Juventus, så skal det være for at spille fast og være en nøglespiller, for det er præcis hvad han gør og hvad han er i Juventus. Personligt ville jeg ikke på nuværende tidspunkt tilbyde Pogba nogle af delene. Iniesta og Rakitic har gjort sig fortjent til at være vores foretrukne på midtbanen. Så det handler altså også lidt om, at jeg ikke synes vi bør tilbyde Pogba de vilkår han formentlig ønsker.

Det er også helt fair at du er fuldstændig ligeglad med pengene. Det er jeg bare ikke. Jeg er bare helt generelt imod at bruge så mange penge på en fodboldspiller. Det var jeg også med Suárez. Men det hænger nok også sammen med, at jeg endnu ikke er fuldkommen overbevist om at Pogba bliver den allerstørste og bedste. Jeg har stadig min tvivl om ham. Som sagt er jeg imponeret over ham og synes at han er utrolig interessant, men hvis det kommer til at bruge 600 millioner kroner på ham, så vil jeg hellere prøve et billigere alternativ.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Jesni »

Guardiola skrev:Lad os se hvad der sker. Det er ikke udlændinge, topskat, eller ældrepleje, som er det store tema i valgkampen. Det bliver Pogba, men handler sjovt nok som altid om økonomisk fordelingspolitik. Blau grana... blå og rød fløj

Hvis vi køber Pogba for 80, så må du personligt give et løfte om Piqqen, at vi tager el triplete igen næste år
Vi skal have valgt en jyde ind som præsident i klubben. Vi lader os ikke rive så hurtigt med, når hypen går amok på spillere. Hvor jeg dog håber, vi ikke køber ham. I min verden skal klubben til at slappe af med alle de galacticos-handler. Køb smart, ikke bare stort.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Benedito (presidential candidate): "I talked with Juve president Agnelli and Pogba. They ask 80M transfer fee and 12m net salary." [8tv]
Er der nogen, der ved, om lønnen på de 12m er euro eller pund? Er det efter skat?

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

Kubala skrev:
Benedito (presidential candidate): "I talked with Juve president Agnelli and Pogba. They ask 80M transfer fee and 12m net salary." [8tv]
Er der nogen, der ved, om lønnen på de 12m er euro eller pund? Er det efter skat?
Mon ikke det er euro. Taget rygter om salgspris i euro taget i betragtning. Net salary er vel nettoløn, altså efter skat. Men det lyder godt nok af vanvittigt meget

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Guardiola skrev:
Kubala skrev:
Benedito (presidential candidate): "I talked with Juve president Agnelli and Pogba. They ask 80M transfer fee and 12m net salary." [8tv]
Er der nogen, der ved, om lønnen på de 12m er euro eller pund? Er det efter skat?
Mon ikke det er euro. Taget rygter om salgspris i euro taget i betragtning. Net salary er vel nettoløn, altså efter skat. Men det lyder godt nok af vanvittigt meget
Hm... ja, hvis nettolønnen er på 12m euro, så svarer det til en nettoløn på 8,62m pund. Det er voldsomt. Ifølge den her hjemmeside får Messi en nettoløn på 12,3m pund:

http://www.totalsportek.com/money/barce ... -salaries/

Læste i øvrigt, at skatten er på 52% i Spanien(ved ikke, om det er korrekt), hvordan man så beregner bruttolønnen er måske lidt mere kompliceret, for man skal kende til fradrag etc.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

Hvor er det dog en syg verden. Jaja, jeg ved godt at alle cbs studerende myldrer frem og siger: hvorfor det, han er jo det værd. Ja netop. Det er det, som er sygt

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Hm.. jeg vil ikke forholde mig til den der debat omkring løn ift. sportsfolk, men jeg synes, at det er lige voldsomt at betale 80m euro for ham og samtidig give ham en årsløn på 8,62m pund.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

Ja helt enig Kubala. Og ja, vil ikke afspore debatten med det generelle i lønniveauet. Undskyld for det.

Angående det med skatteprocenten. Mon ikke der er noget tilsvarende en forskerordning i Spanien.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Guardiola skrev:Ja helt enig Kubala. Og ja, vil ikke afspore debatten med det generelle i lønniveauet. Undskyld for det.

Angående det med skatteprocenten. Mon ikke der er noget tilsvarende en forskerordning i Spanien.
Havde man ikke droppet den? Altså forskerordning? Den gælder vist ikke længere, altså noget med at efter 2000 og et eller andet, så skulle den ikke gælde længere, men jeg er ikke sikker(blev vist kaldt efter Beckham i Spanien, eller sådan noget). Ved så ikke, om man har erstattet med noget andet i stedet for.

Du behøver ikke undskylde, for det er da en meget spændende debat, helt sikkert, men måske skulle man tage den et andet sted?

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Guardiola »

Yes. Sidstnævnte hører afgjort hjemme andet sted. Aner ikke hvordan det er i Spanien. Men det er jo noget med internationale konkurrenceevne, så kan næsten ikke forestille mig at der ikke er særregler på området.

Anyway Pogba. Jeg synes han er et alt for stort sats til de penge. Kan vi ikke købe Modric i stedet? ;)

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Ja, du har sikkert ret. Jeg synes også, at det er sindssygt at betale 80m euro samt 12m euro i løn for ham. Man burde kunne finde en anden eller også forhandle bedre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Man bliver nødt til at forholde sig til markedet. Og i de sidste 5 år er det gået helt amok. Så ja hvis man ikke tænker på markedet og kun forholder sig til prisen på pogba så ser det vanvittigt ud. Men hvis man så tænker på at vi gav over 80 mio for en forholdsvis uprøvet brasilianer (som også får en voldsom løn). Eller at real gav 80 mio for en colombianer fra monaco så begynder der at tegne sig et billede af hvad talenter koster når de bliver solgt til de største (og rigeste) klubber.

Jeg er så sikker på at det kan betale sig at købe disse spillere da det på sigt er en god investering for holdet. Men samtidig kan jeg godt forstå hvorfor folk ser det som et kæmpe sats.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster