Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Blaugrana92 skrev:Tjoh, men omvendt har han altså et hold der flår feltet i stykker, men alligevel slår han kun Tejay van Garderen med 17 sekunder. Jeg tror ærligt talt at van Garderen havde overlevet, hvis han ikke var gået med på Froomes acceleration, men bare havde kørt sit eget tempo i stedet og trådt de store gear, som han gør det allerbedst. Tejay skal ikke ligge og køre kontra på Froomes acceleration. Det er ikke den type han er. Han er ikke eksplosiv, men har en enorm motor.

Tejay er en Jan Ullrich-type og jeg mener det er en fejltagelse, når han forsøger at svare igen med et eksplosivt ryk. Han skulle have kørt den som han gjorde på 5. etape, hvor han lod Froome køre væk på Pra Loup og fokuserede på sig selv, med det resultat at han hentede Froome senere og endda kørte fra ham på de sidste hundrede meter. Tejay kan blive en fantastisk stor rytter, men det kræver at han ikke lader sig lokke af de ryk som ryttere som Froome og Contador kan diske op med og i stedet kun koncentrere sig om sig selv.

Jeg tror det ville hjælpe Tejay rigtig meget, at tage et par lange snakke med Cadel Evans om, hvordan man rent mentalt forbereder sig på at lade eksplosive ryttere køre væk og i stedet holder sit eget tempo. Evans var fantastisk til det og jeg tror Tejay kan nå ligeså langt som Evans gjorde, hvis han bliver stærkere rent mental.
Du mener simpelthen at det er bedre at tabe over 2min til ryttere som Hesjedal, Uran i dårlig form, Landa og Kruijswijk (Giroen 20 etape) ?
Tejay van Garderen er langt bedre end alle dem og i går gik han ikke med i acceleration men kørte bare i eget tempo og der tabte han alligevel, i dag prøvede han så at gå med i acceleration, men man kan jo ikke gøre noget mod en mand der kan spurte op ad et bjerg!

Froome vinder også TDF, det eneste der kan stoppe ham er styrt, ellers har alle de andre ikke en chance - overhovedet! Spændende hvem der bliver nr.2, holder med Nibali.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Froome er nok favorit, ja, men Quintana må altså ikke undervurderes. Nok feltets mest naturlige bjergrytter, og der er masser af bjerge i dette års Tour. Nibali og Contador skal nok også lave rav i det - bestemt ikke kedelige typer - så Froome får rigeligt at se til.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Belitime skrev:Du mener simpelthen at det er bedre at tabe over 2min til ryttere som Hesjedal, Uran i dårlig form, Landa og Kruijswijk (Giroen 20 etape) ?
Tejay van Garderen er langt bedre end alle dem og i går gik han ikke med i acceleration men kørte bare i eget tempo og der tabte han alligevel, i dag prøvede han så at gå med i acceleration, men man kan jo ikke gøre noget mod en mand der kan spurte op ad et bjerg!

Froome vinder også TDF, det eneste der kan stoppe ham er styrt, ellers har alle de andre ikke en chance - overhovedet! Spændende hvem der bliver nr.2, holder med Nibali.
Hvornår har jeg nogensinde sagt at det var bedre? Du skal ikke bryde dig om, at forsøge at lægge ord i munden på mig.

Desuden er det alligevel godt gået, at du kan mene at Tejay van Garderen - hvis bedste Grand Tour resultat i karrieren er to femte-pladser i Tour de France, hvor han begge gange var 11 minutter efter vinderen - er langt bedre end en Ryder Hesjedal der har vundet Giro d'Italia og en Rigoberto Urán der to gange er blev nummer to i Giro d'Italia, hvor han den ene af gangen var cirka fire minutter fra den ene af de Tour-vindere, der slog Tejay med 11 minutter. Jeg er glad for Tejay, men det er overhovedet ikke fair overfor Hesjedal og Urán at påstå at Tejay er langt bedre end de to.

Jeg vil bestemt ikke pege på Froome som absolut stor-favorit til at vinde Tour de France. Når jeg ser på feltet så ser jeg fire navne der skiller sig ud, der alle står med nogenlunde lige gode chancer for at tage den samlede sejr, og det er naturligvis Froome, Nibali, Quintana og Contador.

Det der formentlig bliver afgørende - udover deres form, men det siger forhåbentlig sig selv - er hvor gode hold de får bag sig. Hvis Contador bliver ladt i stikken på samme måde som han gjorde i Giro d'Italia, så får han det enormt svært overfor tre så stærke klatrere som Froome, Nibali og Quintana. Men netop holdets styrke kan altså også potentielt blive et problem for en Nairo Quintana. Quintana og Contador er ekstremt dygtige bjergryttere, og nok de mest imponerende klatrere isoleret set, men hvis de skal klare ærterne på helt egen hånd, så bliver det noget nær umuligt at hamle op med Froome og Nibali, der begge har to super-hold bag sig.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Der er da lige meget hvor gode Hesjedal og Uran var for flere år siden, alt det du kommer med er fra fortiden. Nutiden og fortiden ser langt bedre ud for Tejay van Garderen. Med din logik er Basso en af verdens bedste.

Movistar har da også et fantastisk hold og Rogers, Basso, Kreuziger og Contador selv er nok i meget bedre form end de var i Giroen + Majka.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Belitime skrev:Der er da lige meget hvor gode Hesjedal og Uran var for flere år siden, alt det du kommer med er fra fortiden. Nutiden og fortiden ser langt bedre ud for Tejay van Garderen. Med din logik er Basso en af verdens bedste.
Nej, nu skal du simpelthen lade være med det der. Med min logik er Basso ikke verdens bedste, nej. Det er en værre omgang vrøvl og du skal ikke forsøge at tillægge mig meninger, som du sidder selv sidder og finder på.

Mig bekendt så er det ikke flere år siden at Urán var god. Han blev nummer to i sidste års Giro d'Italia. Mig bekendt har Urán faktisk været ganske solidt kørende i år. Han blev nummer fem i Volta a Catalunya, hvor netop Tejay van Garderen blev nummer 30, 13 minutter og 30 sekunder efter Urán. Han blev også nummer fem i Tour de Romandie, hvor han slog både Quintana og Nibali.

For så vidt angår Hesjedal giver det lidt bedre mening, at snakke om at det er år siden at han var god, men du skal ikke undervurdere den form han viste i slutningen af dette års Giro. Han var fantastisk kørende og lignede den gamle Ryder Hesjedal, der vandt netop Giro d'Italia for 3 år siden.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Så Ilnur Zakarin er altså verdens bedste fordi han slog Froome, Quintana, Nibali osv i Tour de Romandie ?
Senest rettet af Belitime søn jun 14, 2015 10:05 pm, rettet i alt 2 gange.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Belitime skrev:Så Ilnur Zakarin er altså verdens bedste fordi han slog Froome, Quintana, Nibali osv i Tour de Romandie ?
Det der med at læse hvad man vil læse.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, for jeg har nemlig ved flere lejligheder påstået at Urán er bedre end Froome, Quintana og Nibali. Ikke sandt?

Nej, men jeg tror sådan set ikke at jeg ønsker at debattere noget der har med Team Sky at gøre med dig. Det er jo ingen hemmelighed at de og Chris Froome er din helt store kærlighed. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så har du endda haft Chris Froome som profilbillede, på et andet debat-forum hvor din bruger dog endte med at blive banned. Du kom dog tilbage under samme navn som du har herinde, med præcis samme profilbillede. Ikke sandt?

Jeg kender din måde at argumentere på, Belitime, for jeg har oplevet og set den mange gange. Den er sjældent noget hit.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Ja, for jeg har nemlig ved flere lejligheder påstået at Urán er bedre end Froome, Quintana og Nibali. Ikke sandt?

Nej, men jeg tror sådan set ikke at jeg ønsker at debattere noget der har med Team Sky at gøre med dig. Det er jo ingen hemmelighed at de og Chris Froome er din helt store kærlighed. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så har du endda haft Chris Froome som profilbillede, på et andet debat-forum hvor din bruger dog endte med at blive banned. Du kom dog tilbage under samme navn som du har herinde, med præcis samme profilbillede. Ikke sandt?

Jeg kender din måde at argumentere på, Belitime, for jeg har oplevet og set den mange gange. Den er sjældent noget hit.
Så fandt du ud af det også. Det er ret så belastende, at folk bare kan blive smidt ud, men bare ved at oprette en nyt brugernavn, kan komme ind og lege at de er ny.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Den her tråd blev pludselig spændende.. :D

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Matti Breschel påkørt af bil og ude af DM. Han er seriøst den mest uheldige cykelrytter nogensinde. Så mange uheld igennem hans karriere.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Og hans Far brækkede kravebenet i samme ulykke. Ikke at han havde vundet DM, men stadig synd!

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Ville egentlig være mere overraskende, hvis det lykkedes ham at stille op og gennemføre et cykelløb efterhånden.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Så har man set det med. Chris Anker Sørensen som vinder af DM efter at han vandt et spurtopgør mod Martin Mortensen!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, det var lidt specielt. Jeg var derude og stod cirka 750 meter før mål. Faktisk et ganske seværdigt løb (fulgte med på TV2 Play)! Min fætter, Mads Würtz Schmidt, kørte et kanon godt løb og blev 7'er, foran Fuglsang! Han har godt nok kørt flot her ved DM. Han tog guldet ved U23 enkeltstarten, blev 3'er ved Elitens enkeltstart (også foran Fuglsang) og nu 7'er i linjeløbet. Det er sgu godt gået!

Sendt fra min A0001 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster