Præsidentvalg 2015

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hvem stemmer du på?

Agustí Benedito
8
13%
Jordi Farré
2
3%
Josep Maria Bartomeu
5
8%
Joan Laporta (selvom det ikke er officielt endnu, virker det ret sikkert at han stiller op)
47
73%
En anden
2
3%
 
Afgivne stemmer: 64

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

emo skrev:Vi snød os ikke til nogle titler...
Det mener jeg heller ikke (og tror jeg ikke, der er nogen, der gør), men vi snød i en spillerhandel. Ligesom når/hvis PSG og City overtræder FFP, så har de heller ikke snydt sig til nogle titler på trods af, der er spillere i klubben, de ellers ikke ville have kunnet erhverve sig. Men vi må tage straffen, og vi må skille os af med de mænd, der har blameret sig selv og Barca.

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Enig...
Allez...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Bager »

Så firkantet vil jeg heller ikke stille det op. Meget tyder dog på, at vi har undladt at betale nogle penge for Neymar, som vi skulle have betalt hvis reglerne skulle være fulgt. At kalde ham en ulovlig spiller er nok også en smagssag. Det spanske fodboldforbund har jo godkendt ham osv.

Hvis reglerne skulle have været fulgt, så skulle vi nok betale 10-20 mio euro mere for ham. Og spørgsmålet er så om vi ville have fået ham.

Jeg synes det er svært at have en klar holdning til en sag der er så nuanceret. Synes bare at folk er lidt dobbeltmoralske når de fordømmer ledelsen i denne sag, eftersom vi trods alt har Neymar i klubben pga det.
Visca el Barca

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Kubala »

Neymar var en vigtig brik i the treble, men det var Suarez også, ligeledes var forsvaret det og ikke mindst Messi, for uden ham, havde man nok ikke været så succesrige. Her skal Luis Enrique også nævnes, for han var altafgørende for the treble, for han lykkedes med sit projekt, selvom jeg ikke er glad for måden, han praktiserer fodbold på, så skal han krediteres for det arbejde, han har lagt i holdet i den netop afsluttede sæson. Hvis man fjerner Messi, så mener jeg, at Luis Enrique var den eneafgørende faktor bag the treble. Det er derfor for unuanceret og simpelt at antyde, at uden Neymar havde man ikke haft den samme høst af trofæer, som man har haft i den netop afsluttede sæson, for det havde man heller ikke, hvis man ikke havde købt Suarez, ansat Luis Enrique, havde Messi i den form, han har været i etc.

Mht. købet, så havde jeg godt nok undværet det, hvis der skulle så meget polemik til. Ikke nok med at man løj omkring beløbet, for det var jo reelt set ikke 57 mio. euro, hvis man tager pengene til velgørenheden og pengene til de forhåndsaftaler på talenter i Santos med, for så er beløbet nærmere lidt over 80 mio. euro, men man snød med alt muligt for at få det i hus. Man brød loven, hvilket er forrykt, derfor havde jeg været foruden det her køb. Man skulle have betalt det, som han kostede og taget konsekvenserne. Ja, det havde været dyrt, men folk havde tilgivet på et tidspunkt.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

Bager skrev:Så firkantet vil jeg heller ikke stille det op. Meget tyder dog på, at vi har undladt at betale nogle penge for Neymar, som vi skulle have betalt hvis reglerne skulle være fulgt. At kalde ham en ulovlig spiller er nok også en smagssag. Det spanske fodboldforbund har jo godkendt ham osv.
Jeg ved ikke helt ift. det der ulovlig spiller... Det var ikke så meget det, jeg hængte mig i, men at man på baggrund af købet af ham skulle tage afstand til ham. Det var dét, jeg kommenterede på, og var uenig i - ikke hvorvidt du kalder ham en ulovlig spiller eller ej.
Bager skrev:Hvis reglerne skulle have været fulgt, så skulle vi nok betale 10-20 mio euro mere for ham. Og spørgsmålet er så om vi ville have fået ham.

Jeg synes det er svært at have en klar holdning til en sag der er så nuanceret. Synes bare at folk er lidt dobbeltmoralske når de fordømmer ledelsen i denne sag, eftersom vi trods alt har Neymar i klubben pga det.
Jeg synes ikke, det er særligt nuanceret, hvis anklagerne altså er korrekte, og der er absolut ingen dobbeltmorale, der er kun én: Hvis ikke vi kunne købe Neymar på lovlig vis, så skulle vi ikke have købt ham. Helt unuanceret og enkelt. Men at ledelsen har været nogle idioter skal ikke afholde mig fra at holde med Barca.

Du mener seriøst, at man er dobbeltmoralsk, hvis man som Barca-fan holder med holdet, men kritiserer (for at sige det mildt) ledelsen for ulovlige affærer? Jeg kan virkelig ikke se det. Hvad der efter min mening til gengæld nærmer sig det dobbeltmoralske er, at man ikke vil acceptere snyd, samtidig anerkender der er sket snyd, men stadig ikke vil tage afstand fra folk, der snyder. Det er netop én morale generelt, en anden når det handler om Barcas ledelse.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Bager »

Jeg lader den ligge her. Vi har alle forskellige syn på sagen, og fred være med det.
Visca el Barca

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev: Jeg ved ikke om det er mig der er helt galt på den men giver du ikke sloganet en forkert mening. Jeg har altid forstået det som at barca blev set som mere end en klub da den udfyldte en social rolle under francos styre. Altså et sted hvor katalanerne kunne mødes og gennem støtte til klubben vise deres utilfredshed med styret.

Sloganet er derfor mere end hentydning til forholdet til katalonien end til hvorpå klubben opfører sig. Eller sådan har jeg i hvert fald forstået det.
Jeg kan ikke se, hvordan jeg giver det slogan en forkert mening. Det er rigtig nok, at efter at Francos folk havde myrdet klubbens præsident (og også før det), var det et samlingsted for folk der kunne udtrykke sig. Med årenes løb har det dog udviklet sig, det er derfor at slogan stadig er der, og bruger i øvrigt flitigt i tide og utide.

Vi spiller stadig på Katalonien, vi spiller stadig på La Masia, vi spillede på den "rene" trøje. Men stille og roligt er alt dette ved at forsvinde. Vi er ikke MES QUE UN CLUB, vi er bare en klub som alle andre. Selv da vi fik den udebane trøje med det katalanske flag, var både præsidenten og Freixa fremme og sagde at de ikke rigtig brød sig om det. At trøjen decideret var grim, men nu var den der.

Når alle disse værdier er pillet ud. Når vi er nødt til at have en sponsor på trøjen, for at følge med i udviklingen. Når vi har folk der er tiltalt i kriminelle sager, som styrer vores klub, er det lidt pinligt at skyde skylden på Madrid, og køre på det slogan. Bartomeu mener jo stadig, at man intet forkert gjorde (selvom de havde meget travlt med at betale penge til myndigheder i håb om at sagen ville dø), men det udelukkende skyldes en skjult agenda fra Madrid, spiller han direkte på det slogan. Det er pinligt, grinagtig og decideret tåbeligt. Der er ikke så meget MES QUE UN CLUB over Barca længere, det har det ikke været i nogle år efterhånden. Men det slogan er der alle steder alligevel og bliver udnyttet flittigt på alle mulige måder. Hvis der er nogen der har misforstået det, så er det måske dem der styrer klubben og dem der styrede klubben?

Bager;

Jeg må indrømme, at jeg har meget svært ved at forstå logikken i det, du skriver. Mener du at man skal kritisere Neymar, fordi han skiftede til klubben? Det er Neymars far, som har stået for forhandlinger, og man mener altså ikke, at de har gjort noget som helst forket. Ikke i Spanien. Neymars far er dog viklet ind i en sag i Brasilien, så han kan ikke rigtig komme fri fra kritik. Men hvad skulle Neymar have gjort?

Dernæst kan jeg slet slet ikke forstå, at man mener det er ok, det Bartomeu gjorde (eller rettere sagt, der var ikk en anden mulighed), fordi vi fik Neymar. Man kan ikke undksylde kriminaliet på den måde. Det holder ikke.

Og så har vi slet ikke snakket om, at vi sagtens kunne have vundet The Treble uden Neymar. Med de penge der blev brugt for ham, kunne vi have brugt to verdensklasse spillere, der også havde hjulpet os til de tre trofæer. Nu skal det slet ikke forstås som en kritik af Neymar, eller at jeg ikke værdsætter Neymar, men jeg kan ikke forstå, at du stiller det sådan op. Jeg tror ikke at den eneste mulighed for at hente Neymar var, at begå en kriminel handling. Men det mente tydeligvis Bartomeu, og så skal han stå til ansvar for det. Jeg kan ikke se noget dobbeltmoralsk i, at man styrer de folk der skal styre klubben på en god, ansvarlig og anstændig måde, når de ikke gør det, men derimod kaster klubben i den ene skandale efter den anden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke se, hvordan jeg giver det slogan en forkert mening. Det er rigtig nok, at efter at Francos folk havde myrdet klubbens præsident (og også før det), var det et samlingsted for folk der kunne udtrykke sig. Med årenes løb har det dog udviklet sig, det er derfor at slogan stadig er der, og bruger i øvrigt flitigt i tide og utide.

Vi spiller stadig på Katalonien, vi spiller stadig på La Masia, vi spillede på den "rene" trøje. Men stille og roligt er alt dette ved at forsvinde. Vi er ikke MES QUE UN CLUB, vi er bare en klub som alle andre. Selv da vi fik den udebane trøje med det katalanske flag, var både præsidenten og Freixa fremme og sagde at de ikke rigtig brød sig om det. At trøjen decideret var grim, men nu var den der.

Når alle disse værdier er pillet ud. Når vi er nødt til at have en sponsor på trøjen, for at følge med i udviklingen. Når vi har folk der er tiltalt i kriminelle sager, som styrer vores klub, er det lidt pinligt at skyde skylden på Madrid, og køre på det slogan. Bartomeu mener jo stadig, at man intet forkert gjorde (selvom de havde meget travlt med at betale penge til myndigheder i håb om at sagen ville dø), men det udelukkende skyldes en skjult agenda fra Madrid, spiller han direkte på det slogan. Det er pinligt, grinagtig og decideret tåbeligt. Der er ikke så meget MES QUE UN CLUB over Barca længere, det har det ikke været i nogle år efterhånden. Men det slogan er der alle steder alligevel og bliver udnyttet flittigt på alle mulige måder. Hvis der er nogen der har misforstået det, så er det måske dem der styrer klubben og dem der styrede klubben?
Mes Que Un Club har som sådan intet at gøre med måden klubben bliver kørt på. Det hele handler om måden hvorpå folket i catalonien ser klubben. Altså som mere end en klub pga dens betydning under Francos styre.

Jeg vil så godt gå med til at klubben har taget sloganet som gidsel og brugt det til at forhøje dens status. Dette er forkert og burde aldrig have fundet sted. Men det er altså ikke kun under den nuværende ledelse at klubben har kørt lidt skidt. Vi har f.eks. en tidligere præsident som sidder i fængsel pt.

Du har forresten ikke et link til den udtalelse fra præsidenten og Freixa? Jeg tvivler meget på at folkene som har været med til at godkende den fandt den grim.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af theKing1988 »

Bager skrev:Så firkantet vil jeg heller ikke stille det op. Meget tyder dog på, at vi har undladt at betale nogle penge for Neymar, som vi skulle have betalt hvis reglerne skulle være fulgt. At kalde ham en ulovlig spiller er nok også en smagssag. Det spanske fodboldforbund har jo godkendt ham osv.

Hvis reglerne skulle have været fulgt, så skulle vi nok betale 10-20 mio euro mere for ham. Og spørgsmålet er så om vi ville have fået ham.

Jeg synes det er svært at have en klar holdning til en sag der er så nuanceret. Synes bare at folk er lidt dobbeltmoralske når de fordømmer ledelsen i denne sag, eftersom vi trods alt har Neymar i klubben pga det.
Der er da absolut intet dobbeltmoralsk i det.

Hvis ledelsen har lavet noget lort i forbindelse med Neymar handlen så fortjener de da absolut at få massiv kritik for det. Både fra Barca fans og fra alle andre. Det kan Neymars kvaliteter som fodboldspiller da på ingen måde ændre på.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

Den eneste kandidat, der endnu ikke har fået nogen stemmer i vores interne afstemning, Jordi Ferra, har medvirket i et interview. Han kommer omkring en masse interessant!
Han vil af med Qatar-sponsoratet, som måske skulle erstattes med en katalansk trøjesponsor, få styr på La Masia igen, selv fremstille trøjerne i katalonien (der har en stor tekstil-industri) uden om Nike og også gøre det lettere for udlændinge at blive medlemmer.
Han har rigtig mange gode ideer, syens jeg, og de fleste virker til at være med tradition i øjemed men business i baghovedet - hvis det giver mening. Han virker hvert fald til at være en dygtig forretningsmand, men en der tager traditioner mv. meget seriøst. Hvor meget der så i sidste ende ville komme ud af alle hans planer, og om de finansielt set nu også er så gode idéer, er en helt anden ting... Men interessant.

Derudover luftede han idéen om, at der skulle være en verdensomspændende Barca-kanal - og i det hele taget bruge de sociale medier mm. meget.

Til gengæld virker han ikke til at være den største Lucho-fortaler, og hans position skal der overhovedet ikke rokkes ved!

http://grup14.com/article/grup-14-talks ... e-part-one
http://grup14.com/article/grup-14-talks ... e-part-two

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Brombi »

Fritte skrev:Var det nemmere at blive udenlandsk medlem under Laporta-imperiet?
Ja, og for så vidt også i den første periode under Rosell. Jeg tror endda mange herinde, inklusiv mig selv, blev medlem af klubben da vi skulle møde FCK i parken. Desværre viste det sig, at der var en tendens til, at billethajer meldte sig ind i klubben og købte mange billetter, med det ene formål at tjene penge på dem.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Piquénbauer »

Skriver den også lige her ;-)
Benedito (presidential candidate): "I talked with Juve president Agnelli and Pogba. They ask 80M transfer fee and 12m net salary." [8tv]
Graham Hunter tilfører forresten at Benedito vil hente pogba.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Skydefinten »

Luna påstår, at det nu er bekræftet, at Laporta stiller op.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Piquénbauer »

Former (2003-2010) Barcelona president Joan Laporta has officially announced that he will run for president in the elections next month.
JA!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9714
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af kklaus »

phpBB [video]
Joan Laporta's press release roughly translated.
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster