Præsidentvalg 2015

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hvem stemmer du på?

Agustí Benedito
8
13%
Jordi Farré
2
3%
Josep Maria Bartomeu
5
8%
Joan Laporta (selvom det ikke er officielt endnu, virker det ret sikkert at han stiller op)
47
73%
En anden
2
3%
 
Afgivne stemmer: 64

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Af de aktive altså...

Jeg har en overbevisning om at der er dem på forum og dem på forsiden. Jeg er aldrig på forsiden, da jeg finder mine nyheder andetsteds. Det mener jeg mange herinde gør/er.

Vi kan bare kigge på forummets afstemning.

Men er den afstemning ikke ret gammel? Fra dengang det hele sejlede? Det kunne være spændende at tage en ny afstemnin og se, hvor folk står nu.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Jo.. Kunne det godt! For at se om der er forskel på forum og på dem som læser nyhederne.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Kubala »

Han kan godt løbe med sejren. Det bliver dog problematisk, hvis han så ender i spjældet, men mon ikke man finder en løsning på det, altså en betinget dom eller sådan noget? Jeg håber personligt, at de taber valget. Jeg ved heller ikke, om Laporta er den rette, så håber på en helt tredje, men må ærligt indrømme, at jeg intet kender til kandidaterne, derfor har jeg heller ikke givet min stemme herinde endnu.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af zqa »

Jeg er altså heller ikke meget for at få Laporta tilbage. Og så er jeg slet, slet ikke så utilfreds med Bartomeu som mange herinde er.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af JonasV »

Hvem der end tager initiativ til at få byttet Qatar ud med noget mere etisk forsvarligt, får pluspoint hos mig.

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:Hvem der end tager initiativ til at få byttet Qatar ud med noget mere etisk forsvarligt, får pluspoint hos mig.
Umiddelbart er Barto den eneste kandidat, der er pro Qatar.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

Jeg må ærligt indrømme, at hvis Barto bliver genvalgt (eller bare valgt sådan set), så er det en af de absolut største fadæser i nyere tid i Barcelona efter min mening.

Det er mig komplet uforståeligt, hvorfor nogle culés vil lade ham repræsentere vores klub. Alle er naturligvis i deres fulde ret til deres mening, men hvorfor!?
Han har - af nævneværdige gode ting - forlænget med Alba, Pedro og Dani (de to første ganske standard, men smart timing; den sidste ikke-standard, men sikkert til dels pga. ledelsen), købt Vidal, udskrevet valg (fuldstændig selvforskyldt), andet?

De negative sager for den nuværende ledelse er - for mig - meget, meget talrige! Men der er ligesom én, der er nok i sig selv: Barto har været fucking Rossels højre hånd! Hvis folk oprigtigt tror, at Barto ikke har vidst noget om de ting, der foregik i Neymar-sagen, så betyder det samtidig, at Barto er en ekstremt inkompetent mand, til den position han skulle varetage. Eller at de samme folk slet ikke tror på anklagerne i den her sag?

Derudover håber jeg ikke, at der er folk, der mener, at Barto/Rossel-ledelsen har haft særligt indflydelse på det sidste halve års sportslige resultater. I så fald kun negativt med alt den tumult omkring klubben. Den ikke-sportslige ledelse sætter ganske enkelt ikke sine spor sportsligt så hurtigt.

Slutteligt: At være præsident for Barcelona er ingens ret, men i den grad et privilegie, så selvom Barto faktisk kunne være uskyldig, så er det simpelthen ikke i Barcelonas interesse at tage chancen ved at have en mulig kriminel mand på præsidentposten.
Senest rettet af Sir Suiram fre jun 12, 2015 10:24 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Culé »

Jeg er nemlig personligt heller ikke så meget imod den nuværende ledelse som mange andre her på forummet synes at være. Jeg er enig i at der har været en del fnider og de har måske ikke virket så "folkelige", men på det sportslige plan synes jeg at de har gjort et godt stykke arbejde.

Og så er der den økonomiske side som vi Barca fans ofte gerne vil fornægte. Alle har gode minder fra tiden med Laporta og unicef (på maven) osv, men sandheden er bare at det ikke længere kan løbe rundt uden de 35 mio. euros vi lige nu får fra Qatar. I øvrigt skulle Faus have modtaget et tilbud fra Qatar Airways om at forlænge sponsoratet til 2020 som vil hæve beløbet til 55-60 mio. euros.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Sportsligt kan vi ikke sætte en finger på hans ledelse ej hellere økonomisk. De har satme fået styr på klubben virker det, udadtil. Alene dette kunne retfærdiggøre en ny periode for ham.

Men hvor meget har retssagen at sige, hvor meget har hans arbejde med Sandro at sige, hvor troværdig er han, og har økonomien kun være reddet af Qatar?
Allez...

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

emo skrev:Sportsligt kan vi ikke sætte en finger på hans ledelse ej hellere økonomisk. De har satme fået styr på klubben virker det, udadtil. Alene dette kunne retfærdiggøre en ny periode for ham.

Men hvor meget har retssagen at sige, hvor meget har hans arbejde med Sandro at sige, hvor troværdig er han, og har økonomien kun være reddet af Qatar?
Sportsligt... Af hvad jeg har forstået, så bliver der nedlagt andre sportsgrene indenfor FC Barcelona, og håndteringen af La Masia er jeg meget kritisk overfor! Der er kun fokus på fodboldens førstehold. Så jeg vil mene, at jeg kan sætte flere fingre.

At en præsident i Barca står anklaget i retten har altid meget at sige; jeg kan ikke se hvordan man kan have været Rossels højre hånd uden at vide til alle de her ting (eller som sagt være komplet inkompetent); jeg tror ikke på ham overhovedet; og økonomien er altid svær at sige noget om - det virker til at forsk. kandidater tegner forskellige økonomiske billeder.

Hvis Barca ikke havde spillet så fantastisk i 2015 (hvilket de gjorde på trods af tumulten med ledelsen i baglandet), så ville Barto for længst være på vej ud! Men nej med de resultater, et par politisk kloge forlængelser på sidste dag før valgudskrivelsen, et OK indkøb... så er alt glemt igen.

EDIT: Og helt ærligt: "de har satme fået styr på klubben, udadtil"!? Med retsag og transferforbud kan jeg umiddelbart ikke finde en mere turbulent præsidentperiode i Barca end Barto/Rossel-tiden.

EDIT EDIT: Af interesse: hvad er de positive sportslige ting ud fra dit synspunkt? Jeg synes de fleste skal tilskrives spillerne og Lucho/trænerteamet (det er klart) og dernæst Zubi, som Barto fyrede... Hvad synes du, Barto har gjort godt sportsligt? Jeg synes mest af alt, han har været ekstremt heldig, og at succesen er opnået på trods af ham :)

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Læs lige som det står! Udadtil rent økonomisk, var hensigten.

Sportsligt, så er fodbolden den eneste del i Barcelona som jeg går op i, resten har ikke den store interesse, så hvad han har nedlagt eller ikke nedlagt er ikke noget jeg beskæftiger mig med. Det er fodboldklubben.

Jeg er ikke for en ny periode til ham grundet de farcer i retten. Men kigger du alene på klubben og den sportslige og økonomiske status så kan du ikke sætte mange fingre på ledelsen.
Allez...

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

emo skrev:Læs lige som det står! Udadtil rent økonomisk, var hensigten.

Sportsligt, så er fodbolden den eneste del i Barcelona som jeg går op i, resten har ikke den store interesse, så hvad han har nedlagt eller ikke nedlagt er ikke noget jeg beskæftiger mig med. Det er fodboldklubben.

Jeg er ikke for en ny periode til ham grundet de farcer i retten. Men kigger du alene på klubben og den sportslige og økonomiske status så kan du ikke sætte mange fingre på ledelsen.
Læs hvad der står? Du skriver (i samme sætning), at der ikke kan sættes en finger på hverken det sportslige eller økonomiske, derefter (i den netop efterfølgende sætning), at de har fået styr på klubben. I hvilken verden indebærer de to sætninger ikke både det ene og det andet, og ikke kun økonomien?

La Masia er en del af fodbolden. Og igen, hvad er det sportsligt positive Barto har bragt med sig (se mit tidl. indlægs EDIT EDIT)?

Jeg må bare gentage mig selv, at hvis retssagen og (til dels) transferforbuddet ikke er store, fede fingre på den her ledelse mm., så ved jeg ikke, hvad der er. Om det kan kategoriseres som sportsligt eller økonomisk, ved jeg ikke, men det er hvert fald ledelsens ansvar!

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Damn, flueknepperi big time.
Allez...

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

emo skrev:Damn, flueknepperi big time.
Det var da en let måde at komme omkring det på. Hvilket er flueknepperi? Første afsnit? Ja, men når du begynder dit indlæg med 'Læs lige som det står!", så retter jeg dig, når du er forkert på den.
Hvad angår de to andre afsnit, så har du ikke svaret på det første, og i forhold til det sidste, så er du måske bare stiltiende enig...

Men lad mig omformulere: Hvad har ledelsen gjort godt ifølge dig rent konkret? Hvis Barca havde stået med 0 titler i år, stadig havde fyret Zubi, havde et transferforbud som nu, afventede en retssag mod præsidenten ligeledes... Havde du stadig støttet Bartomeu?

Hvis ja, fair nok, jeg kan ikke se de meritter Barto har, der ville retfærdiggøre en præsidentperiode mere.
Hvis nej, så må det være treblen, der gør forskellen, og derfor er mit spørgsmål: på hvilken facon, mener du, Bartomeu skabte gode præmisser for førsteholdet til at vinde titler? Jeg mener overvejende, at ledelsen har været en hæmsko og kilde til uro for førsteholdet og klubben i det hele taget.

Og lige til sidst: Hvis du fortsat vil affærdige indlæg, der faktisk prøver at skabe en debat, med 'flueknepperi', så lad os endelig stoppe den her.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Visca El Barca »

Interessant hvordan man er villig til at skifte mening. For nogle år siden var vores klub ih og åh så dejlig, fordi vi netop ikke agerede som de andre. Vi havde mere eller mindre ren mel i posen. Nu er man villig til at stemme på en mand, som faktisk mere eller mindre har indrømmet at have løjet i Neymar transfer sagen (da klubben valgte at betale pengene til staten, i håb om at retssagen så ville forsvinde. Det gjorde den ikke, heldigvis). En mand der virker så lidt troværdig, at han får Saddams tidligere informations minister til at ligne verdens mest troværdig person.

Men det helt store spørgsmål er det her. Manden risikerer altså at ryge i fængsel. Hvordan kan en mand, som er tiltalt i en kriminel sag, får lov til at stille op som præsident? Hvad siger det om os? Og hvad så, hvis han bliver valgt, men efter nogle måneder bliver dømt og skal i fængsel? Kaos igen. Det er man åbenbart ligeglad med. Det er helt helt absurd, at man ser bort fra det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster