Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af JonasV »

Kan blive ret afgørende for 15/16-sæsonen, det her.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ved ikke hvad han duer til som 35- eller 36-årig. Gør du? For det lyder umiddelbart sådan.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Men vi kan vel godt blive enige i at chancerne for at han kan levere som nu er markant mindre? Det er vel forholdsvist normalt at man falder i niveau når man bliver ældre<+

Jeg er fuldstændig enig med Fritte. Hvis han elsker klubben så bliver han. Kontrakten er en fin længde (og den han ville have i starten).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Jeg ved ikke hvad han duer til som 35- eller 36-årig. Gør du? For det lyder umiddelbart sådan.
Jeg kan ikke nævne en eneste markspiller, der spillede sin bedste fodbold efter han var fyldt 32 år. Det går kun én vej herfra. Jeg giver ham én sæson til på højeste niveau. Jeg kan ikke forestille mig, at han er tilnærmelsesvis god nok om 2 år.

Palesion
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør sep 06, 2014 3:08 pm
Har takket: 9 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Palesion »

Det her handler ikke kun om kontrakten, men også om forholdet mellem Alves og ledelsen. Der har været flere kontroverser. Sidste sæson var der f.eks. rygter om at Alves var på vej væk fra klubben, og ledelsen nægtede at udtale sig. Her langede Alves ud efter ledelsen fordi de ikke afkræftede rygtet. Det dårlige forhold mellem Alves og ledelsen går tilbage til dengang Abidal blev smidt ud af klubben!
Alves udstiller bevidst ledelsen, og ønsker at gøre livet surt for dem. Jeg synes det fair nok for ledelsen har fucked up så mange gange efterhånden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Men samtidig udstiller han sig selv. Og skaber unødvendig drama.

Det er fint at være træt af ledelsen. Det tror jeg flere er. Men den her farce klæder ikke klubben. Og så ændre den onde ledelse ikke ved at alves hverken skal have en kontrakt på 3 år eller en lønforhøjelse. Det giver man simpelthen ikke en spiller på 32.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Palesion
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør sep 06, 2014 3:08 pm
Har takket: 9 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Palesion »

Jeg synes ikke det er unødvendig drama, men du har ret i at det ikke klæder klubben. Der er dog så mange afsluttede og igangværende sager som heller ikke klæder klubben. Klubben har så mange problemer efterhånden, men det eneste folk fokuserer på er det sportslige.
I mellemtiden er vi ved at blive en købeklub der heller bruger ufattelige summer på udenlandske spillere end på at udvikle og udnytte egne talenter.

Tilbage til sagen med Alves. Nej, han fortjener hverken 3 år eller lønforhøjelse, men han fortjener respekt og anerkendelse. Noget han sjældent får fra fans eller ledelsen. Derfor opfører han sig som et lille barn uden hensyn til klubbens image. Jeg er ikke enig med hans måde at håndterer sagen, men jeg forstår ham god.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved ikke hvad du læser men synes der er rigeligt snak om at ledelsen er nogle banditter - heriblandt den forestående retsag som barto er involveret i. Men så længe at vi spiller fodbold og der er titler på spil så er det klart at foretrække at det handler om fodbold. Derfor skal alves holde sig langt væk fra denne drama.

Vi har forresten altid købt spillere og det ændre en gylden generation ikke på. At spillerne så er dyre er hvad det er. Så længe at de har den kvalitet som neymar og suarez så er jeg mildest talt ligeglad med hvad de koster.

Jeg kan sagtens se at alves ikke har fået den respekt han fortjener men hvorfor smutter han så ikke bare? Fatter ikke hvorfor han har brug for at pointere det konstant. Og hvordan kan man så forresten give ham den respekt nu? Gennem en lønforhøjelse og længere kontrakt hvilket selvfølgelig er det han er ude efter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Jeg ved ikke hvad han duer til som 35- eller 36-årig. Gør du? For det lyder umiddelbart sådan.
Jeg kan ikke nævne en eneste markspiller, der spillede sin bedste fodbold efter han var fyldt 32 år. Det går kun én vej herfra. Jeg giver ham én sæson til på højeste niveau. Jeg kan ikke forestille mig, at han er tilnærmelsesvis god nok om 2 år.
Pirlo. Der var en.

I øvrigt behøver Alves overhovedet ikke at spille sit bedste fodbold, for at være det bedste alternativ og en ekstremt værdifuld spiller.

Uanset hvad så irriterer det mig lidt, at I vælger at afskrive Alves sådan uden videre. Hvis der er én fodboldspiller jeg tror på kan holde niveau rent fysisk efter han er fyldt 33, så skulle det være Alves. Manden er en maskine og har altid været toptrimmet og i uhyggelig form. Hvis Zanetti kunne, så tror jeg faktisk også på at Dani kan.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Bager »

Jeg forstår heller ikke helt Alves. Hvorfor er han så optaget af ledelsen? For det første, så ryger de jo alligevel om lidt. For det andet så er de jo bare nogle der styrer klubben. På en daglig basis har han jo ikke noget med dem at gøre. De udfærdiger hans kontrakt. Og hvis den er god nok, jamen så spil da for klubben som du godt kan li' med de folk du godt kan li' i den by du godt kan li'. Den med at han ikke føler sig værdsat af fansene køber jeg ikke. Deres rigtig mange som rigtig godt kan li' Alves og anerkender hans andel i de seneste års pokalhøst.
Visca el Barca

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

Jeg synes ikke umiddelbart Alves ligner en spiller, der fysisk har udfordringer. Nok mere mentalt i nogle af de mindre kampe. Jeg håber han forlænger. Vi har brug for ham i de store kampe, og der leverer han ofte rigtig godt. Det tror jeg også han kan - hvis han vil - i to år yderligere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er han så optaget af ledelsen?
Fordi det afleder opmærksomheden fra det det virkelig handler om - penge og længden på kontrakten.

Det er nogle hamrende latterlige krav som alves kommer med og ledelsen (selvom de er nogle idioter) skal ikke lade sig blive holdt som gidsel af en mand som udnytter et transferban til at få sig en bedre kontrakt. Alves er blevet tilbudt 2 + 1 år med samme løn (udfra hvad jeg har læst). Det burde han som en spiller på 32 år og hvis karriere kører på det sidste tage imod med kyshånd.

Vi ved rigtig nok ikke hvordan han kommer til at gøre det om nogle år og blau kan nævne pirlo som har gjort det godt i en høj alder (selvom han har været forfærdelig i de kampe jeg har set i år). Det ændre dog ikke på at den generelle spiller bliver dårligere med alderen. Især fart forsvinder og det er virkelig vigtigt for alves.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Palesion
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør sep 06, 2014 3:08 pm
Har takket: 9 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Palesion »

Ledelsen bliver med stor sandsynlighed udskiftet efter valget, men synes det vigtigt at sende et signal inden. Den inkompetente ledelse skal udstilles og tage ansvar for alt det de har gjort - ikke kun det økonomiske men også alt andet. Fra tilhængernes synspunkt behøver den her sag ikke kun nødvendigvis handle om penge.

Jeg har bare personligt fået nok af ledelsen og lidt håbet på det her siden Abidal blev smidt ud. IMO skal man hælde mere benzin på bålet, så flammerne bliver så store at det kræver handling, og dermed tiltrængte forandringer. At udskifte idioter i jakkesæt med andre idioter i jakkesæt er ikke nok. Der skal sendes et klart signal. Mest af alt så vi ikke ender med at udskifte pesten med kolera ved valget.

Mht. selve forhandlingerne så har Alves gode kort på hånden, og dem udnytter han mod ledelsen (ikke mod klubben, men mod ledelsen). Giv ham de 3 år, og regn med at han har 2 gode år endnu. Den her situation skyldes et transferforbud som ledelsen er skyld i. Efter bl.a. deres behandling af Abidal og Alves sidste år, så skal de ikke regne med at Alves ikke udnytter denne gyldne mulighed. Han er fantastisk både på og udenfor banen. Han er nogle gange usympatisk, men jeg forstår ham godt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig er det med klubben. At ledelsen forhandler kontrakten er da ligemeget så længe det er klubben der skal betale. Det er jo ikke fordi barto fortsætter med at betale efter han forhåbentlig bliver smidt på porten. Derfor er det heller ikke ledelsen som alves straffer men derimod den klubben.

Det er også derfor jeg tror at der er flere fans end der ellers ville være som er lidt trætte af denne episode. Hvis Alves havde taget denne kamp umotiveret så havde det set meget bedre ud. Nu ved alle dog at det er for at få noget selv. Han kalder det respekt men vi ved alle hvad det handler om. Jeg synes han virker usympatisk og imo holder han sgu klubben som gidsel i en svær situation.

Alves kunne forresten sagtens vente med at udstille ledelsen (og sig selv). Der er både tid tilbage af kontrakten og til valget efter cl så han kunne have taget kampen der. Idiotisk at tage den midt i den vigtigste periode klubben fundet sig i de sidste mange år.

Og lige til sidst: Ledelsen får masser af tæsk. Barto er som sagt anklaget for svindel og riskerer fængsel. Og vi skal ikke mange dage tilbage før at hele verden omkring barca var ved at falde fra hinanden pga den trøje de har valgt til næste sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Palesion
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør sep 06, 2014 3:08 pm
Har takket: 9 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Palesion »

Jeg tror at det havde set anderledes ud hvis det havde været en anden ledelse, men fair nok hvis du ikke tror det. Jeg mener også at der er en god grund til at han har spillernes opbakning.
Alves har en gylden mulighed, og den bruger han. Det kan jeg godt forstår. Havde det været en anden spiller, så havde jeg ikke forstået det.

Mht. tidspunktet han vælger at gøre det, så ser jeg ikke nogen problemer. Sportsligt er det kun hans egen præstation der er påvirket af sagen. Han spiller bedre end han har gjort længe, og han har været en afgørende brik i jagten på The Triple.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster