Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

Fritte skrev:Forresten, hørte jeg rigtigt i går? At holdene deler indtægterne af finalen på 230 mio. kr/€ (eller var det 320 mio. - det må næsten have været kr.) hver?
€320M

emo
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Indlæg af emo »

Morata skal spille sin anden chl finale i træk. Jo jo...
Allez...

Brugeravatar
Bager
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Bager »

Er det her ikke bare den fedeste gif i verden?
Billede
Illustrerer meget godt hvordan det er at være culé i dag ;)
Senest rettet af Bager tors maj 14, 2015 10:10 am, rettet i alt 1 gang.
Visca el Barca

Brombi

Indlæg af Brombi »

emo skrev:Morata skal spille sin anden chl finale i træk. Jo jo...
Han vil gerne tilbage til Madrid, men efter at han blev piftet ud i går, tror jeg virkelig han blev ked af det. Han udtalte efterfølgende: "Hvis bare jeg havde scoret mod et andet hold...."

Real pifter af alle undtagen Ronaldo... Fucking Penaldo.

Brombi

Indlæg af Brombi »

Sakser lige nogle tekststykker fra The Guardian:
Many nights later, Barcelona's assistant coach admitted that it was impossible for them to win; the night before, Barcelona's actual coach insisted that it was impossible for them to lose. Which may be why they did exactly that. 18 May 1994 was supposed to be the night that the Dream Team became immortal. Instead, it was the night the dream died. Johan Cruyff promised to end Milan's hegemony; Milan ended theirs. Four league titles and a European Cup, over. Just like that.
No one doubted Barcelona would win in Athens, least of all Barcelona. The Dream Team was a revolution, so was Cruyff. His approach was counter-cultural, changing the parameters of the sport, turning convention on its head. It was successful too: Barça had just clinched an unprecedented fourth successive league. Before the 1994 European Cup final, Cruyff had already been pictured holding the trophy.
"Barcelona are favourites," Cruyff said. "We're more complete, competitive and experienced than [in the 1992 final] at Wembley. Milan are nothing out of this world. They base their game on defence, we base ours on attack." To illustrate the point, Cruyff noted that while he had signed Romário, the Brazilian who had scored 30 in 33 games, Milan had spent the same on Marcel Desailly. "That," he said, "is telling." "Cruyff's words were inappropriate and really struck the team," Billy Costacurta recalled. "Had they not been, things might have been different."
On the morning of the match, the Catalan newspaper El Mundo Deportivo claimed that Barcelona were at their "sweetest moment", against "the poorest Milan of the Berlusconi era: Cruyff is a winner. [Fabio] Capello, by contrast, has not been up to the task internationally." Ruud Gullit, Marco van Basten and Frank Rijkaard had gone. Milan were without two of their back four: Costacurta and Franco Baresi. "We weren't favourites," Paolo Maldini recalled. Barcelona knew that only too well.
The comedy show Crakovia does a satirical sketch of that final. In it, Cruyff's tactics board has no tactics, just a message: "Barcelona, champions." It's not a million miles from the truth. "We went there to collect the cup, not to compete for it," recalls one member of the backroom staff
Cruyff's team talk at Wembley had been: "Go out and enjoy yourselves". His team-talk in Athens was: "You're better than them, you're going to win." In 1992, he was hailed as a genius. In 1994, he was derided as a fool.
Milan smothered the Barcelona midfield. Desailly dominated, Demetrio Albertini created. Guardiola couldn't settle, Barcelona couldn't bring the ball out. Romário never saw it, nor did Hristo Stoichkov. "It was not that we played badly," Cruyff said afterwards, "it was that we did not play at all."
Milan scored twice in the first half, Daniele Massaro getting both. Two minutes into the second half Dejan Savicevic scored a glorious lob. "When the third went in, we knew it was over," the Barcelona goalkeeper Andoni Zubizarreta recalls. "That was the worst night of my career." It finished 4-0, the biggest margin in a Champions League final. So much for boring, defensive Milan. Massaro collected his medal in Stoichkov's shirt – the Bulgarian was his hero. It was Milan's fifth European Cup; Barcelona had one.

Og så lige wiki der kort opsumerer hvor amputeret Milan holdet også var:
The 1994 UEFA Champions League Final
Barcelona were favourites to win their second European Cup/UEFA Champions League in three years, having just won La Liga for the fourth year in a row. Milan's preparation before the final was in disarray: legendary striker Marco van Basten was still out with a long-term injury, and £13 million young sensation Gianluigi Lentini (then the world's most expensive footballer) was also injured; sweeper and captain, Franco Baresi was suspended, as was defender Alessandro Costacurta; and UEFA regulations at the time that limited teams to fielding a maximum of three non-nationals meant that coach Fabio Capello was forced to leave out Florin Răducioiu, Jean-Pierre Papin and Brian Laudrup
Håber ikke Barca begår samme fejl og undervurderer et Italiensk hold som måske ser lidt svagt ud. Det er ikke alle der kan kan spille en 1-1'er hjem på Bananen, vi tabte vist 3-1.

emo
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Indlæg af emo »

Brombi skrev:
emo skrev:Morata skal spille sin anden chl finale i træk. Jo jo...
Han vil gerne tilbage til Madrid, men efter at han blev piftet ud i går, tror jeg virkelig han blev ked af det. Han udtalte efterfølgende: "Hvis bare jeg havde scoret mod et andet hold...."

Real pifter af alle undtagen Ronaldo... Fucking Penaldo.
Det var så pinligt fra deres side af. Kan forstå det hvis han havde været ude og snakke dem ned og snakke dårligt om dem, men han virker ikke som sådan en type. Han jubler ikke, han jubler sjældent over sine mål synes jeg, virker meget afdæmpet, og han så da hellere ikke helt så glad ud da de begyndte at pifte af ham...
Allez...

Brugeravatar
abx
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Champions league

Indlæg af abx »

Nu har jeg lige sagt til min søn at han får 1 mia. Kr. hvis han kommer i chl-finalen . Så får han råd til at købe gta selv, som jeg har sagt han ikke må spille.

Så nu er han ekstra motiveret til fodboldtræning
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Luis Enrique
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Indlæg af Luis Enrique »

Man kan dykke ned i arkiverne, finde noget baggrundsstøj til at erstatte kommentatoren, og se 1994-finalen her. Jeg så den dengang, med en 9-årigs forundrede øjne, og det var bestemt ikke fornøjeligt. I dag kan man dog glæde sig over det flydende spil. Savicevics mål er også ret godt.

phpBB [video]

phpBB [video]

Brugeravatar
A$AP
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Indlæg af A$AP »

Hahaha, nice.

http://www.goal.com/en/news/1716/champi ... um=twitter

Evra har det hele i munden, Suarez behøver ikke at gå til medierne, han æder Evra i finalen, bogstaveligt talt.

Brombi

Indlæg af Brombi »

A$AP skrev: Hahaha, nice.

Evra har det hele i munden, Suarez behøver ikke at gå til medierne, han æder Evra i finalen, bogstaveligt talt.

FCB kokken inden finalen: Nå gutter, hvad skal i have at spise?

Messi: "Pizza med ekstra ost, tak"
Alves: "Pizza med 4 slags oste!"
Rakitic: "Lidt sushi ville være lækkert?"
Suarez: "Ikke noget til mig, jeg har aftensmad inde på banen"

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

A$AP skrev: Hahaha, nice.

Som Suarez køligt svarede da pressen spurgte om hvad der venter i finalen med Evra: "I'm having an old friend for dinner!"
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Indlæg af Visca El Barca »

Evra har alle dage været en kæmpe nar. Jeg har altid sagt, at han ville passe perfekt ind hos Real. Evra kommer højst sandsynligt til at stå overfor Leo, og han har gjort ham til grin før. Håber han smadrer ham i finalen. Hvis ikke, så må jo Suarez bare bide ham!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Hvorfor skulle den det?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Bager
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Bager »

Jeg håber på at suarez har lagt episoden bag sig, giver Evra hånden som enhver anden og fokuserer på sin præstation når den tid kommer.
Visca el Barca

Visca El Barca
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg tror ikke man skal være nervøs for Lui i finalen. Jeg er ret sikker på, at han har lagt episoderne bag sig, selvom Evra prøver meget ihærdigt at virke som en nar, så føler jeg mig sikker på, at Lui vil håndtere episoden.

Noget andet. Bale har det ikke godt i Madrid.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... en/5564259
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar