9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Piquénbauer »

Ligeledes har Lucho i høj grad gjort det muligt for messi at spille op til sit bedste. Han har fundet en måde hvorpå rak, alves og messi skifter plads i løbet af kampen hvilket tillader messi at flakke endnu mere end tidligere. Ydermere er det sindssygt svært at forsøge at lukke messis områder ned da man ikke kan give spillere som suarez og neymar plads.

Så sagt på en anden måde så ved jeg heller ikke hvad der kommer i fremtiden. Men det projekt som lucho har gang i er sindssygt spændende og hvis der kan blive lagt endnu mere på så kan vi blive åndssvagt farlige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Visca El Barca »

Du har mange gode pointer Storken. Jeg kan godt lide, at du kommer ind på anden sæson, det er nemlig altid svært i sæson nummer to, samt at du fremhæver det taktiske aspekt og hans mangler på den front.

Det skal dog siges, at Lucho også har en mulighed for at udvikle sig, det kan være at han udvikke systemet endnu mere og få mere rutine og viden, hvad angår det taktiske.

Jeg er dog ikke enig i, at 2015 form alene skyldes Leo. Leos gode form er et resultat af Lucho og hans træner-teams veludført arbejde, det er jeg overbevist om. Ligeledes har han gjort en hel masse ting rigtigt også. Lucho skal da have æren for vores gode form, men om han er den rigtig løsning langsigtet, der har jeg mine tvivl også.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Bager »

Jeg synes, at Lucho har vist at uanset hvordan det går her i sæsonafslutningen, så er han en langsigtet løsning. Han har fundet et koncept, der virker og samtidig er meget attraktiv. Og uanset hvordan det går, så er vi, af de fleste eksperter, holdet, som har stået stærkest i denne sæson hidtil. Det eneste, der kunne tale mod Lucho er hans forhold til truppen. Jeg ved ikke om det har taget skade efter tumulten i starten af året.

Og hvis han vinder titler i år, så vil tvivlen om hans evner forsvinde internt på holdet og eksternt fra fansene. Og det gør altså arbejdet væsentlig nemmere.
Visca el Barca

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:
I would have preferred to have won the league 15 weeks ago, but that is not possible,” said Enrique.

I don't think it is an advantage fighting until the end, but nor is it a disadvantage. It ensures we are on our guard."

"When there are four games left, everyone has significant obligations and they are key matches in the championship," Enrique added.

"We need to concentrate on winning our own points. If we win all the games it doesn't matter what the opponents do. I obviously prefer that our rivals, in this case Real Madrid, struggle and drop points but what matters most to me is my team.

"Until you get to the finish line you don't know if you have achieved the objectives. It is like if a marathon runner has a great time after 40 kilometres and then stops and starts to walk."
Udtalelserne er godt nok fra før Bayern kampen, men ikke desto mindre er det relevant. Jeg kan godt lide, hvad han siger. Han er meget mere positiv end Tata, meget mere modig, meget mere krævende (af sig selv, sit træner-team og sine spillere), og meget mere leder. Han sender i hvert fald de rigtige signaler, vi skal bare klø på. Jeg tror ikke vi får noget hjælp fra de andre hold, vi må bare klare det selv, og så kan Real vinde alle sine resterende kampe., hvilket de nok også gør. Men de kan ikke bruge det til noget.
Enig, hans håndtering af pressen har været perfekt i denne sæson. Tatas kommunikationsform tog udgangspunkt i frygten for at fejle, hvilket er en dræber hvis den samme form foregik i omklædningsrummet.

Jeg foretrækker endda Lucho fremfor Pep i forhold til at håndtere pressen. Pep kunne og kan godt være en anelse excentrisk med nogen ting, men han var også fremragende. Lucho er lige så god som Tito bare med en tand bedre humor ;-)

Storken - Jeg er ikke enig i at dette hold er lige så Messi afhængige som Tito, Tatas og nogle af Peps hold var. Tal viser at de år hvor vi har vundet CHL, der har der været en bedre måldistribution blandt de forreste tre.

I 08/09 var der en "sund" måldistribution blandt Eto'o, Henry og Messi + andre spillere.
I 10/11 var der igen en sund måldistribution blandt MVP + andre
I 14/15 er billedet det samme, MSN scorer alle mange mål, vores forsvarer og midtbane folk scorer endda også vigtige mål (Mathieu, Pique og Rak)

I alle andre sæsoner end de ovenstående har Messi stået for en større andel af målene hvilket og Barca blev stoppet da modstanderne stækkede Messi.

Som Piquenbauer også er inde på, så har Lucho taget noget af presset væk fra Messi ved at lade ham falde tilbage i en playmaker rolle. Det har gjort at han måske score lidt færre mål, men tilgengæld er gået op i målgivende afleveringer samt er blevet endnu svære at markere.

For mig at se har Lucho fundet løsningen på Messis fortsatte udvikling samt at lade Neyo og Suarez udfolde sig fuldt ud.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Kubala »

Anden sæson bliver vanskelig. Lige nu rider Luis Enrique på en bølge. Han er lykkes med sit koncept(ser det ud til), som har overrasket holdene og overrumplet dem til tider(de ved ikke, hvad de skal gøre), men han får det sværere i næste sæson, når holdene finder nøglen til at stoppe ham. Det er faktisk først der, Luis Enriques trænerevner skal komme til udtryk, om han er en god træner eller en fremragende træner. Jeg synes, at den her stil har flere huller end Tiki-taka, altså flere svagheder end Tiki-taka, men ja, det lykkes lige nu.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Nói NPO »

Storken skrev:
Visca El Barca skrev:
I would have preferred to have won the league 15 weeks ago, but that is not possible,” said Enrique.

I don't think it is an advantage fighting until the end, but nor is it a disadvantage. It ensures we are on our guard."

"When there are four games left, everyone has significant obligations and they are key matches in the championship," Enrique added.

"We need to concentrate on winning our own points. If we win all the games it doesn't matter what the opponents do. I obviously prefer that our rivals, in this case Real Madrid, struggle and drop points but what matters most to me is my team.

"Until you get to the finish line you don't know if you have achieved the objectives. It is like if a marathon runner has a great time after 40 kilometres and then stops and starts to walk."
Udtalelserne er godt nok fra før Bayern kampen, men ikke desto mindre er det relevant. Jeg kan godt lide, hvad han siger. Han er meget mere positiv end Tata, meget mere modig, meget mere krævende (af sig selv, sit træner-team og sine spillere), og meget mere leder. Han sender i hvert fald de rigtige signaler, vi skal bare klø på. Jeg tror ikke vi får noget hjælp fra de andre hold, vi må bare klare det selv, og så kan Real vinde alle sine resterende kampe., hvilket de nok også gør. Men de kan ikke bruge det til noget.
Enrique er en fin træner på mange punkter. Jeg er bare ikke helt overbevist om, hvorvidt han er en langsigtet løsning. Jeg er i tvivl om vores gode præstationer i foråret kan tilskrives andre end Messi. Han har virkelig været fra en anden planet. Det var det samme i Tito's periode, hvor Messi ene mand holdt os oven vande i en hel sæson.

Det bliver spændende at se fremadrettet. Jeg tror vi får det sværere i næste sæson, hvis modstanderen begynder at fokusere mere på Messi. Det handler ikke om at forsvare, når han har bolden, men at sørge for, at han aldrig får den. Det tror jeg godt kan lade sig gøre, hvis man virkelig sætter sig for det. Jeg er bange for, at det vil udstille Enriques taktiske mangler.
Er faktisk enig.

Mange argumenterer med at Ney og Suarez også scorer sindssyg mange mål og at det derfor ikke længere er nok at lukke Messi ned. Sådan har jeg det faktisk ikke. Godt nok scorer de mål, men jeg synes at meget af det er Messis fortjeneste. Og når Messi scorer, så er det faktisk ham der skaber chancen med hjælp fra de andre. De få gange Messi har været lidt off her i foråret synes jeg faktisk også at Suarez og Ney har været off. Har i hvert fald ikke set dem steppe up og virkelig afgøre tingene når det Messi ikke lige præsterer overmenneskeligt.
Den lille ananas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Piquénbauer »

Sjovt som man ser fodbold forskelligt. Men sådan er det vel bare. Der er trods alt også stadig folk der argumenterer for at den eneste grund til vi vandt alt under pep var messi.

IMO er det lucho der har skabt en situation hvor messi kan blomstre. Samtidig mener jeg også at frygten for vores trio gør at forsvaret (og midtbanen) hos modstanderen ikke kan fokusere 100% på messi. Eftersom det er bygget op omkring at messi eller neymar skal skabe uro ved at angribe (drible) så vil det være for dyrt at sætte for mange spillere på messi da det så vil åbne op for neymar/alba i venstresiden. Ydermere skaber suarez konstant uro hos cb'erne også hvilket bare stresser hele backkæden endnu mere.

Så kort sagt: Der kommer så meget pres fra vores trio at det er svært at lukke dem ned. Hvis det skal gøres skal de stoppe boldene op til dem men eftersom vi ikke længere er bange for at slå en lang bold op til dem så er dette også svært.

Det der imo mangler er at midtbanen kan tage fuld kontrol over en kamp. Det er blevet meget bedre på det sidste men det kan blive endnu bedre og hvis det bliver lagt til så bliver vi uhyggelige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Lopezzz »

I win, i build a spliff ♧
MDCCCXCIX

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Sergenten »

Jeg ser at flere af jer kritiserer eller stiller spørgsmålstegn ved Luchos taktiske evner. Er dette ikke lidt paradoksalt når han står med det ene ben i CHL finalen, er i Copa del Rey finalen og samtidig er snublende tæt på at vinde ligaen?

Spørgsmålet er om man kan klare sig så godt uden at være taktisk dygtig?

FCBSOCI
Indlæg: 2460
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1183 gange
Blevet takket: 532 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af FCBSOCI »

JonasV skrev:3 point, 0 skvadder.
Endnu bedre: 3 point og 0 skader :grin: . Vi slipper nok ikke for sludder fra alle de skvadderhoveder på bold.dk, mig selv indbefattet, når kampen er slut (sagt med et smil på læben) :roll:
Senest rettet af FCBSOCI tors maj 14, 2015 11:59 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af emo »

Rakitic ude af kampen, også fortjent efter hans midtuge kamp. Man kan sq ikke løbe en hel uge efter hans præstation.

Vermaelen er med, måske debut, eller højest sandsynligt debut hvis vi fører og sæt går godt. Dette kan desværre ende med at blive den sidste kamp i sæsonen.
Allez...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Bager »

Nói NPO skrev:
Storken skrev:
Visca El Barca skrev:
I would have preferred to have won the league 15 weeks ago, but that is not possible,” said Enrique.

I don't think it is an advantage fighting until the end, but nor is it a disadvantage. It ensures we are on our guard."

"When there are four games left, everyone has significant obligations and they are key matches in the championship," Enrique added.

"We need to concentrate on winning our own points. If we win all the games it doesn't matter what the opponents do. I obviously prefer that our rivals, in this case Real Madrid, struggle and drop points but what matters most to me is my team.

"Until you get to the finish line you don't know if you have achieved the objectives. It is like if a marathon runner has a great time after 40 kilometres and then stops and starts to walk."
Udtalelserne er godt nok fra før Bayern kampen, men ikke desto mindre er det relevant. Jeg kan godt lide, hvad han siger. Han er meget mere positiv end Tata, meget mere modig, meget mere krævende (af sig selv, sit træner-team og sine spillere), og meget mere leder. Han sender i hvert fald de rigtige signaler, vi skal bare klø på. Jeg tror ikke vi får noget hjælp fra de andre hold, vi må bare klare det selv, og så kan Real vinde alle sine resterende kampe., hvilket de nok også gør. Men de kan ikke bruge det til noget.
Enrique er en fin træner på mange punkter. Jeg er bare ikke helt overbevist om, hvorvidt han er en langsigtet løsning. Jeg er i tvivl om vores gode præstationer i foråret kan tilskrives andre end Messi. Han har virkelig været fra en anden planet. Det var det samme i Tito's periode, hvor Messi ene mand holdt os oven vande i en hel sæson.

Det bliver spændende at se fremadrettet. Jeg tror vi får det sværere i næste sæson, hvis modstanderen begynder at fokusere mere på Messi. Det handler ikke om at forsvare, når han har bolden, men at sørge for, at han aldrig får den. Det tror jeg godt kan lade sig gøre, hvis man virkelig sætter sig for det. Jeg er bange for, at det vil udstille Enriques taktiske mangler.
Er faktisk enig.

Mange argumenterer med at Ney og Suarez også scorer sindssyg mange mål og at det derfor ikke længere er nok at lukke Messi ned. Sådan har jeg det faktisk ikke. Godt nok scorer de mål, men jeg synes at meget af det er Messis fortjeneste. Og når Messi scorer, så er det faktisk ham der skaber chancen med hjælp fra de andre. De få gange Messi har været lidt off her i foråret synes jeg faktisk også at Suarez og Ney har været off. Har i hvert fald ikke set dem steppe up og virkelig afgøre tingene når det Messi ikke lige præsterer overmenneskeligt.
Må erklære mig lidt uenig. Neymar og Suarez er i mine øjne klart bedre til over for Messi end eksempelvis Villa og Pedro var. Men jeg er enig med dig i, at når Messi er på banen, så kan man ikke undgå at tingene går igennem ham. I de situationer hvor Messi har haft en off-dag, så kan man altid se til Neymar og Suarez for at overtage, da de har et bedre blik for spillet, mere målfarlig og ikke mindst kreative på egen hånd. Det synes jeg ikke man kan sige om Villa og Pedro. Jeg har på intet tidspunkt siddet i denne sæson og tænkt at vi er løbet tør for offensive idéer, hvilket efter min mening ofte var tilfældet med MVP.

Med hensyn til kampen:
-----------Bravo-----------
Alves--Bartra--Masch--Alba
---------Busquets----------
------Rafinha----Iniesta------
Messi---------------Neymar
-----------Suarez-----------

Bænk: Ter Stegen, Vermalen, Piqué, Adriano, Roberto, Xavi, Pedro
Fravalgt: Masip, Montoya, Douglas, Rakitic, Munir, Sandro
Skadet: Mathieu
Karantæne: -

Det bliver endnu en finale. Hvis vi træder ved siden af, så har vi ligapokalen - den vigtigste. Kampen skal spilles som om vores liv afhang af den. Jeg har valgt at rotere Piqué samt Raktitic, og så får Bravo selvfølgelig målmandsposten igen. Bartra og Rafinha har vist at de godt kan træde til på det her niveau, uden vores præstation bliver markant ringere.
Visca el Barca

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg skal ud og servere til bryllup nu. Jeg holder mig ikke tilbage, når vi scorer. Er fuldstændig ligeglad med, at gommen holder tale.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af JonasV »

Har på fornemmelsen, det ikke bliver tre lette point. Der skal kæmpes. Ikke plads til tømmermænd fra i onsdags.

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 9/5 FC Barcelona - Real Sociedad

Indlæg af PuyolErGud »

Don't worry guys! Jeg så ikke kampen mod Córdoba sidste weekend, og kan heller ikke se denne. Og vi ved jo alle hvordan det gik der!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster