Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Champions league

Indlæg af Madbassen »

Heartbreaker skrev:Jeg er i øvrigt nået til et punkt, hvor jeg ikke længere er nervøs, når Ronaldo sparker frispark, men det er jo også nemt for mig at sige, jeg står jo ikke i muren.
phpBB [video]
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Kæft hvor kan man blive træt af, at dommerne gang på gang er så dårlige.
#jesuisSheep

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Champions league

Indlæg af B-Freak »

Nægter at tro på at de giver ham karantæne..

http://www.bt.dk/fodbold/verdensstjerne ... karantaene
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Ham Sturaro der...
Billede
Allez...

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tolquhon »

Nå, jeg har foretaget en udskiftning i halvlegen for at få lidt mere skarphed i angrebet... Vamos!

Billede

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Champions league

Indlæg af B-Freak »

Sådan Barca!!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tolquhon »

Min udskiftning bar frugt - og jeg blev lidt småpløret. Win-Win!
Jeg sidder med en mærkelig blandet følelse i kroppen nu - jeg kan ikke vente til næste uge, men samtidig kan jeg ikke holde til tanken om, at Real Madrid går videre på en ussel 1-0'er!

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Champions league

Indlæg af Journalisten »

Nå, vi kan vel godt blive enige om, at i er videre, selvom i nok vil påpege den teoretiske chancer der er, for at i bliver ekspederet ud.

Anderledes ser det ud med os, der skal klare paragrafferne på hjemmebane. Én ting er selvfølgelig, at i håber, at Real Madrid ryger ud af fanmæssige årsager, men rent sportslig må det også været jeres ubestridt største ønske.

Jeg tror simpelthen, at i fejer Juventus af banen. I har så meget mere kvalitetet og dynamik i angrebet end os, og det er netop en kæmpe fordel mod Juventus.

Går vi modsat videre, tror jeg faktisk, at det bliver en ret jævnbyrdig kamp. Jeg er skræmt af jeres spil og især den måde, som i, i næsten _alle_ store kampe, har spillet fejlfrit. Alligevel står jeg med følelsen af, at hvis der er nogen, der skal slå jer, så er det os. Jeg gider ikke trække referencer til i oktober, da i slet ikke var af samme støbning som nu, men selv da vi mødte jer på Campen, hvor i var i topform, gjorde vi det jo milevidt bedre end Bayern i går.

Alt dette afhænger naturligvis af Modric. Min chancevurdering kan meget vel gå fra 55-45 i jeres favør til 70-30, såfremt vi stadig mangler Modric i en potentiel finale. Af samme grund er jeg også yderst pessimistisk omkring onsdagens kamp, hvor jeg desværre tror, at det bliver Auf Wieder… stav resten.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Journalisten skrev:Nå, vi kan vel godt blive enige om, at i er videre, selvom i nok vil påpege den teoretiske chancer der er, for at i bliver ekspederet ud.

Anderledes ser det ud med os, der skal klare paragrafferne på hjemmebane. Én ting er selvfølgelig, at i håber, at Real Madrid ryger ud af fanmæssige årsager, men rent sportslig må det også været jeres ubestridt største ønske.

Jeg tror simpelthen, at i fejer Juventus af banen. I har så meget mere kvalitetet og dynamik i angrebet end os, og det er netop en kæmpe fordel mod Juventus.

Går vi modsat videre, tror jeg faktisk, at det bliver en ret jævnbyrdig kamp. Jeg er skræmt af jeres spil og især den måde, som i, i næsten _alle_ store kampe, har spillet fejlfrit. Alligevel står jeg med følelsen af, at hvis der er nogen, der skal slå jer, så er det os. Jeg gider ikke trække referencer til i oktober, da i slet ikke var af samme støbning som nu, men selv da vi mødte jer på Campen, hvor i var i topform, gjorde vi det jo milevidt bedre end Bayern i går.

Alt dette afhænger naturligvis af Modric. Min chancevurdering kan meget vel gå fra 55-45 i jeres favør til 70-30, såfremt vi stadig mangler Modric i en potentiel finale. Af samme grund er jeg også yderst pessimistisk omkring onsdagens kamp, hvor jeg desværre tror, at det bliver Auf Wieder… stav resten.
Jeg kan give dig Betfairs procenter:
Barca kvalificerer sig til finalen er odds 1.03 og Barca vinder titlen er odds 1.63.
Det giver 97% for avancement og 61% for at vinde titlen, da oddsene er et udtryk for sandsynlighed.

Real Madrid kvalificerer sig til finalen er odds 1.80 og Real madrid vinder titlen er odds 4.20.
Det giver 56% for avancement og 24% for at vinde titlen.

Oddsene i finalen, hvis Real Madrid og Barca mødes:
Vi antager, at Barca er videre. Dernæst kan vi kigge på Real Madrids odds. Her dividerer vi 4,2 med 1,8, hvilket giver 2,33. Herved giver bookmakerne Real Madrid 43% chance for at vinde finalen mod Barca, hvorfor Barca er favoritter med 57% chance for at vinde finalen.

Oddsene i finalen, hvis Barca og Juventus mødes:
Oddsene for Juventus vinder titlen er ikke helt livkide på Betfair. Vi kan derfor ikke benytte ovenstående med samme præcision. Vi kan dog beregne sandsynligheden alligevel. Vi ved, at Barca vinder titlen 61% af gangene og de avancerer fra semifinalen 97% af gangene. Det giver 63% chance for at vinde finalen, hvis de går videre. Vi ved samtidig, at Real Madrid går videre fra semifinalen 56% af gangene, hvor Barca har 57% chance for at vinde i finalen. Juventus har herved 44% chance for at gå videre fa semifinalen, men vi mangler Barcas chance for at vinde finalen mod Juventus, hvis de går videre.

Dette kan man beregne ved at benytte en formel:
0,56 * 0,57 + 0,44 * X = 0,63
Ved at isolere X får man, at X er lig med 0,706. Barca har herved 70,6% chance for at vinde mod Juventus i en eventuel finale.

Konklusionen:
Barca skal helt sikkert håbe på, at Juventus avancerer. Vi har cirka 57% chance for at vinde mod Real Madrid, hvor vi har over 70% mod Juventus. Derudover ved vi, at matematik og sandsynlighedsregning er sjovt :)

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Champions league

Indlæg af Journalisten »

Storken skrev:
Journalisten skrev:Nå, vi kan vel godt blive enige om, at i er videre, selvom i nok vil påpege den teoretiske chancer der er, for at i bliver ekspederet ud.

Anderledes ser det ud med os, der skal klare paragrafferne på hjemmebane. Én ting er selvfølgelig, at i håber, at Real Madrid ryger ud af fanmæssige årsager, men rent sportslig må det også været jeres ubestridt største ønske.

Jeg tror simpelthen, at i fejer Juventus af banen. I har så meget mere kvalitetet og dynamik i angrebet end os, og det er netop en kæmpe fordel mod Juventus.

Går vi modsat videre, tror jeg faktisk, at det bliver en ret jævnbyrdig kamp. Jeg er skræmt af jeres spil og især den måde, som i, i næsten _alle_ store kampe, har spillet fejlfrit. Alligevel står jeg med følelsen af, at hvis der er nogen, der skal slå jer, så er det os. Jeg gider ikke trække referencer til i oktober, da i slet ikke var af samme støbning som nu, men selv da vi mødte jer på Campen, hvor i var i topform, gjorde vi det jo milevidt bedre end Bayern i går.

Alt dette afhænger naturligvis af Modric. Min chancevurdering kan meget vel gå fra 55-45 i jeres favør til 70-30, såfremt vi stadig mangler Modric i en potentiel finale. Af samme grund er jeg også yderst pessimistisk omkring onsdagens kamp, hvor jeg desværre tror, at det bliver Auf Wieder… stav resten.
Jeg kan give dig Betfairs procenter:
Barca kvalificerer sig til finalen er odds 1.03 og Barca vinder titlen er odds 1.63.
Det giver 97% for avancement og 61% for at vinde titlen, da oddsene er et udtryk for sandsynlighed.

Real Madrid kvalificerer sig til finalen er odds 1.80 og Real madrid vinder titlen er odds 4.20.
Det giver 56% for avancement og 24% for at vinde titlen.

Oddsene i finalen, hvis Real Madrid og Barca mødes:
Vi antager, at Barca er videre. Dernæst kan vi kigge på Real Madrids odds. Her dividerer vi 4,2 med 1,8, hvilket giver 2,33. Herved giver bookmakerne Real Madrid 43% chance for at vinde finalen mod Barca, hvorfor Barca er favoritter med 57% chance for at vinde finalen.

Oddsene i finalen, hvis Barca og Juventus mødes:
Oddsene for Juventus vinder titlen er ikke helt livkide på Betfair. Vi kan derfor ikke benytte ovenstående med samme præcision. Vi kan dog beregne sandsynligheden alligevel. Vi ved, at Barca vinder titlen 61% af gangene og de avancerer fra semifinalen 97% af gangene. Det giver 63% chance for at vinde finalen, hvis de går videre. Vi ved samtidig, at Real Madrid går videre fra semifinalen 56% af gangene, hvor Barca har 57% chance for at vinde i finalen. Juventus har herved 44% chance for at gå videre fa semifinalen, men vi mangler Barcas chance for at vinde finalen mod Juventus, hvis de går videre.

Dette kan man beregne ved at benytte en formel:
0,56 * 0,57 + 0,44 * X = 0,63
Ved at isolere X får man, at X er lig med 0,706. Barca har herved 70,6% chance for at vinde mod Juventus i en eventuel finale.

Konklusionen:
Barca skal helt sikkert håbe på, at Juventus avancerer. Vi har cirka 57% chance for at vinde mod Real Madrid, hvor vi har over 70% mod Juventus. Derudover ved vi, at matematik og sandsynlighedsregning er sjovt :)
Haha, tager du et statistik-fag på uni for tiden, eller hvad? Du går helt amok med bookmakere og odds disse tider.

Jeg er enig i, at den bedste rettesnor er oddssætningen, men det nytter heller ikke noget at se på det med lukke skyklapper. De fastsætter jo oddsne efter en masse parametre, der udover det sportslige, også indebærer hvad folk vil oddse, hvilket hype de forskellige hold har, og hvordan det historisk set ser ud.

Bedste eksempel er de to semifinaler mellem jer og Bayern. For to år siden var i i en skidt forfatning, mens Bayern virkelig spillede flot fodbold under Heynckes. I havde dog 'hypen' på det tidspunkt, mens Bayern stadig ikke havde det 'rygte', som de har fået efter de kampe. I havde med nød og næppe slået upåagtede Milan og PSG ud, men alligevel kunne man hente odds 2.40 på Bayern avancement og hele odds 2.10 i den første kamp på hjemmebane. Fuldstændigt vanvittigt, hvis du spurgte mig, og derfor smed jeg også en halv bondegård på det. Ganske rigtigt blev i slagtet.

Samme situation i år, bare omvendt. Jeres 'hype' har været faldende denne sæson, mens hele verdens, stærkt ført an af journalister, 'eksperter' og andre fagpersoner har faldet i svime over Bayern Munchen, selvom de reelt set ikke har været prangende i år, og da de har en spillestil, der reelt set er blevet læst.. Det har i modsat været, og alligevel giver i hele 1.80 på hjemmebane, hvilket jeg igen ser som vanvittigt. Ser man på kampens forløb er der jo heller ikke nogen tvivl om, at oddssætningen var skæv.

Det er bare for at illustrere, at det er farligt at bruge oddssætningen som fuldstændig rettesnor, selvom jeg giver dig ret i, at det i en onlinediskussion er den nemmeste måde at blive enig om favoritværdigheder og lignende.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Journalisten skrev: Haha, tager du et statistik-fag på uni for tiden, eller hvad? Du går helt amok med bookmakere og odds disse tider.

Jeg er enig i, at den bedste rettesnor er oddssætningen, men det nytter heller ikke noget at se på det med lukke skyklapper. De fastsætter jo oddsne efter en masse parametre, der udover det sportslige, også indebærer hvad folk vil oddse, hvilket hype de forskellige hold har, og hvordan det historisk set ser ud.

Bedste eksempel er de to semifinaler mellem jer og Bayern. For to år siden var i i en skidt forfatning, mens Bayern virkelig spillede flot fodbold under Heynckes. I havde dog 'hypen' på det tidspunkt, mens Bayern stadig ikke havde det 'rygte', som de har fået efter de kampe. I havde med nød og næppe slået upåagtede Milan og PSG ud, men alligevel kunne man hente odds 2.40 på Bayern avancement og hele odds 2.10 i den første kamp på hjemmebane. Fuldstændigt vanvittigt, hvis du spurgte mig, og derfor smed jeg også en halv bondegård på det. Ganske rigtigt blev i slagtet.

Samme situation i år, bare omvendt. Jeres 'hype' har været faldende denne sæson, mens hele verdens, stærkt ført an af journalister, 'eksperter' og andre fagpersoner har faldet i svime over Bayern Munchen, selvom de reelt set ikke har været prangende i år, og da de har en spillestil, der reelt set er blevet læst.. Det har i modsat været, og alligevel giver i hele 1.80 på hjemmebane, hvilket jeg igen ser som vanvittigt. Ser man på kampens forløb er der jo heller ikke nogen tvivl om, at oddssætningen var skæv.

Det er bare for at illustrere, at det er farligt at bruge oddssætningen som fuldstændig rettesnor, selvom jeg giver dig ret i, at det i en onlinediskussion er den nemmeste måde at blive enig om favoritværdigheder og lignende.

Jeg har intet statistik fag på uni i øjeblikket (hvis du ser bort fra økonometri). Jeg har bare altid interesseret mig for statistik, sandsynlighed og odds. Jeg ser odds som et ualmindeligt nyttigt værktøj, når man diskuterer fodbold. De giver os et nogenlunde objektivt syn på tingene, hvor vi ofte smider om os med vurderinger, der ikke har hold i virkeligheden. Der var eksempelvis flere personer inde på madridista.dk, der udtalte at Juventus ikke var drømmelodtrækningen. Hvordan skal man tage sådan noget seriøst?

Jeg synes faktisk ikke oddset på Barca var for højt mod Bayern i går. Det er nemt at være bagklog efterfølgende. Derudover spillede jeg selv Bayern avancement til odds 2.50 i sin tid. Det odds lå i 2.10 ved kampstart, hvorfor det rettede sig til. Det var muligvis stadig for højt, men man kan altid finde eksempler, hvis man går 2 år tilbage i tiden.

Generelt tror jeg folk undervurderer, hvor svært det er at slå bookmakerne på sigt. Der er en grund til, at danskerne tabte 1,8 mia på sportsbetting i 2014.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Champions league

Indlæg af Bager »

Det er nogle svedige udregninger, Storken.

Min kæde hoppede af da du dividerede 4,2 med 1,8 og slutter at RMs chance for at vinde en CL-finale mod os er (1/(4,2/1,8)) 43%. Spørger måske dumt, men burde man så ikke kunne opstille den samme med Barca? Altså (1/(1,63/1,03)) 63%. Hvis man så slår de to tal sammen burde det vel give 100. Men det giver 106?

Satme lang tid siden man havde matematik da!


Sent from my iPad using Tapatalk
Visca el Barca

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Bager skrev:Det er nogle svedige udregninger, Storken.

Min kæde hoppede af da du dividerede 4,2 med 1,8 og slutter at RMs chance for at vinde en CL-finale mod os er (1/(4,2/1,8)) 43%. Spørger måske dumt, men burde man så ikke kunne opstille den samme med Barca? Altså (1/(1,63/1,03)) 63%. Hvis man så slår de to tal sammen burde det vel give 100. Men det giver 106?

Satme lang tid siden man havde matematik da!


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg kan godt se det er lidt forvirret skrevet. Jeg kan prøve at forklare, hvor de 63% kommer fra. Der er 44% chance for modstanderen er Juventus i finalen, hvor Barca har 70,6% chance for at vinde. Der er 56% chance for at modstanderen er Real Madrid, hvor Barca har 57% chance for at vinde. Det giver følgende formel:
0,44 * 0,706 + 0,56 * 0,57 = 0,63

Barca har herved 63% chance for at vinde finalen, når modstanderen er ukendt. Dette tal vil ændre sig, når vi kender modstanderen i finalen.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Champions league

Indlæg af B-Freak »

Så lige at tv3sport har lagt højdepunkterne op fra vores semifinale i mod Chelsea igen fra 2009:

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... semi-2009/

Den kan ses igen og igen og igen og igen og.... :cool:
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Guess who's back, back again! Paul is back, tell a Real fan... #Pogba
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster