Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Champions league

Indlæg af Jesni »

Måske har de få skader været på grund af Enriques rotationprincip tidligere på sæsonen? Held? Dygtighed?

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Champions league

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:I mine øjne er de bedste systemer plug & play. Eksempelvis Southampton der skifter træner og sælger deres bedste spillere i sommers. Her står systemet stadigvæk tilbage og har skaffet dem succes. Det var i høj grad det samme med tiki-taka, hvor taktikken kunne fastholdes uanset hvem der spillede. Det kunne sagtens fungere uden Messi, selvom han selvfølgelig var meget vigtig. Det er på ingen måde tilfældet længere. Vi har lagt det hele op på tre spillere, hvilket skaber ustabilitet og usikkerhed på sigt.
Men har vi spillerne til Tiki take nu? Xavi er helt væk og Iniesta er en skygge af sig selv. Jeg kan virkelig ikke se, at vi skulle kunne spille det system på nuværende tidspunkt. Var Messi virkelig så vigtig for tiki taka-stilen? Var det ikke netop Xavi, der var nøglefiguren der? De kampe han ikke var på holdet, led holdet virkelig af hvad jeg husker.

I mine øjne en ret ensrettet analyse af holdet ved at sige, det kun er de tre angribere, det er lagt op på. Du får det til at lyde som om, midtbanen ikke længere spiller nogen rolle, hvilket den så absolut gør. Og derudover har Enrique ændret forsvaret til faktisk at være et forsvar i forhold til, hvad det var under Guardiola.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Jesni skrev:
Storken skrev:I mine øjne er de bedste systemer plug & play. Eksempelvis Southampton der skifter træner og sælger deres bedste spillere i sommers. Her står systemet stadigvæk tilbage og har skaffet dem succes. Det var i høj grad det samme med tiki-taka, hvor taktikken kunne fastholdes uanset hvem der spillede. Det kunne sagtens fungere uden Messi, selvom han selvfølgelig var meget vigtig. Det er på ingen måde tilfældet længere. Vi har lagt det hele op på tre spillere, hvilket skaber ustabilitet og usikkerhed på sigt.
Men har vi spillerne til Tiki take nu? Xavi er helt væk og Iniesta er en skygge af sig selv. Jeg kan virkelig ikke se, at vi skulle kunne spille det system på nuværende tidspunkt. Var Messi virkelig så vigtig for tiki taka-stilen? Var det ikke netop Xavi, der var nøglefiguren der? De kampe han ikke var på holdet, led holdet virkelig af hvad jeg husker.

I mine øjne en ret ensrettet analyse af holdet ved at sige, det kun er de tre angribere, det er lagt op på. Du får det til at lyde som om, midtbanen ikke længere spiller nogen rolle, hvilket den så absolut gør. Og derudover har Enrique ændret forsvaret til faktisk at være et forsvar i forhold til, hvad det var under Guardiola.
Det jeg ønsker, er at vi forsvarer som et hold og angriber som et hold. Jeg synes ikke altid vi gør sidstenævnte.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Champions league

Indlæg af Jesni »

Nej, nok ikke på samme måde, som vi gjorde under Pep-tiden. Men vi angriber nu langt mere end blot på tre skakbrikker.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

77-13 er Bayerns record i Bundes. 91-19 er vores i La Liga.
Vi har lukket 9 mål mindre ind end Real!

Statistisk set er vi ret gode på de offensive og defensive stats.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

De har i øvrigt spillet 2 kampe færre end vi har. Set per kamp så scorer vi lidt flere end de gør, men lukker også lidt flere ind:

Barcelona - 33 kampe - 91 scoret (2,758 per kamp), 19 lukket ind (0,576 per kamp) - målforskel på 72 (2,182 per kamp)
Bayern - 30 kampe - 77 scoret (2,567 per kamp), 13 lukket ind (0,433 per kamp) - målforskel på 64 (2,133 per kamp)

Som det kan ses er det virkelig, virkelig tæt rent statistisk, hvis man ser på målforskellen per kamp. Vi kan selvfølgelig håbe at Bayerns forsvar, kommer til at stå overfor en større mundfuld end de har prøvet hidtil i sæsonen, hvorimod vi allerede har spillet mod super gode offensive kræfter, som Real Madrid, adskillige gange (og, nej - jeg regner ikke Dortmund, Wolfsburg, Leverkusen eller City for at være i Madrid's klasse rent offensivt).

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Storken skrev:
Jesni skrev:
Storken skrev:I mine øjne er de bedste systemer plug & play. Eksempelvis Southampton der skifter træner og sælger deres bedste spillere i sommers. Her står systemet stadigvæk tilbage og har skaffet dem succes. Det var i høj grad det samme med tiki-taka, hvor taktikken kunne fastholdes uanset hvem der spillede. Det kunne sagtens fungere uden Messi, selvom han selvfølgelig var meget vigtig. Det er på ingen måde tilfældet længere. Vi har lagt det hele op på tre spillere, hvilket skaber ustabilitet og usikkerhed på sigt.
Men har vi spillerne til Tiki take nu? Xavi er helt væk og Iniesta er en skygge af sig selv. Jeg kan virkelig ikke se, at vi skulle kunne spille det system på nuværende tidspunkt. Var Messi virkelig så vigtig for tiki taka-stilen? Var det ikke netop Xavi, der var nøglefiguren der? De kampe han ikke var på holdet, led holdet virkelig af hvad jeg husker.

I mine øjne en ret ensrettet analyse af holdet ved at sige, det kun er de tre angribere, det er lagt op på. Du får det til at lyde som om, midtbanen ikke længere spiller nogen rolle, hvilket den så absolut gør. Og derudover har Enrique ændret forsvaret til faktisk at være et forsvar i forhold til, hvad det var under Guardiola.
Det jeg ønsker, er at vi forsvarer som et hold og angriber som et hold. Jeg synes ikke altid vi gør sidstenævnte.
Nu vil jeg ikke hijack'e diskussionen, men jeg er også uenig med dig. Lucho har neto formået at få holdet til at forsvare og angribe som et hold. Den helt store forskel er at vi nu har tre spillere oppe foran som er en reel trussel i angrebet. Sidste to år var der nærmest kun Messi og alt for meget lå på hans skuldre.

I foråret har vi dog manglet målfarlighed fra vores midtbane. Om det er fordi de bruger mere energi defensivt end Barca midtbanen hidtil har gjort ved jeg ikke. Bayern er måske målfarligere med deres midtbanefolk. Tilgengæld er Barcas tre forreste verdens bedste angrebstrio på nuværende tidspunkt - nok med afstand på en god dag vs andres gode dage ;-)

Det bliver ekstremt tæt og vi får brug for sæsonens mest kyniske og skarpe Barca - gør vi det er vi videre.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tolquhon »

FFS, kan først få Sky installeret d. 6. maj... Så jeg må igen lede med lys og lygte efter et stream, der kan køre på vores stakkels 4 Mbit forbindelse. :mad:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Tolquhon skrev:FFS, kan først få Sky installeret d. 6. maj... Så jeg må igen lede med lys og lygte efter et stream, der kan køre på vores stakkels 4 Mbit forbindelse. :mad:
Du kan ikke bare tage hestevognen over til den nærmest nabogård? Det er vel de færreste, der kan nøjes med 4Mbit selv i amish country.

:lol:

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tolquhon »

Storken skrev:
Tolquhon skrev:FFS, kan først få Sky installeret d. 6. maj... Så jeg må igen lede med lys og lygte efter et stream, der kan køre på vores stakkels 4 Mbit forbindelse. :mad:
Du kan ikke bare tage hestevognen over til den nærmest nabogård? Det er vel de færreste, der kan nøjes med 4Mbit selv i amish country.

:lol:
Haha, der ligger skam 2 gårde i gå-afstand, så ingen grund til at hive hestene ud i den våde skotske luft af den grund. Problemet er, at de har en lige så ringe forbindelse. :sørgelig: Jeg er muligvis nødt til at tage ind på pubben igen - og så er jeg nødt til at nøjes med 1 øl, fordi jeg skal køre hjem igen! #firstworldproblems

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Tolquhon skrev:
Storken skrev:
Tolquhon skrev:FFS, kan først få Sky installeret d. 6. maj... Så jeg må igen lede med lys og lygte efter et stream, der kan køre på vores stakkels 4 Mbit forbindelse. :mad:
Du kan ikke bare tage hestevognen over til den nærmest nabogård? Det er vel de færreste, der kan nøjes med 4Mbit selv i amish country.

:lol:
Haha, der ligger skam 2 gårde i gå-afstand, så ingen grund til at hive hestene ud i den våde skotske luft af den grund. Problemet er, at de har en lige så ringe forbindelse. :sørgelig: Jeg er muligvis nødt til at tage ind på pubben igen - og så er jeg nødt til at nøjes med 1 øl, fordi jeg skal køre hjem igen! #firstworldproblems
Én øl? Man skal altid køre hjem på et lige antal.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Tyve for eksempel.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:Tyve for eksempel.
Præcis! Andreas forstår det.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, og jeg har ikke engang kørekort.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:Ja, og jeg har ikke engang kørekort.
Derfor kan man godt kende reglerne. ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster