Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Champions league

Indlæg af Jesni »

Skydefinten skrev:
Jesni skrev:Og hvor svært havde vi det lige mod PSG og City? To hold der forresten notorisk underpræsterer i CL. Jeg ville til hver en tid hellere møde PSG end f.eks. Juve eller Atletico Madrid.
Et PSG hold som lige har slået Chelsea ud:)
Korrekt. Et Chelsea-hold, der vidst ikke spillede en optimal kamp hjemme. Men du har da ret. Vi har bare ret godt styr på PSG, hvilket var min pointe. Samme med City.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Champions league

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Og vigtigst: Juve har en god angriber i tevez. Det var ATMs helt store problem - de var ikke farlige.
Man har lov at håbe på at Real får store problemer..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Dog egentlig ret lækkert, at vi igen nyder status som verdens bedste hold.... Det havde man ikke set komme for 2 måneder siden.
Forumlegende

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Daluigi skrev:Dog egentlig ret lækkert, at vi igen nyder status som verdens bedste hold.... Det havde man ikke set komme for 2 måneder siden.
Jeg tror på mange måder vores succes er på trods af Luis Enrique. Messi, Neymar og Saurez har fundet hinanden det seneste stykke tid, hvilket holder os oven vande. Det bekymrer mig lidt, da jeg tvivler på det er et solidt fundament for succes de næste 3 år. Jeg havde en langt bedre fornemmelse med Guardiola, da det var tydeligt hvad han bidragede med.

emo
Indlæg: 17774
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Synes de seneste kampe, især det sidste par måneder har vist at vi faktisk er mere end blot de tre. De scorer målene, og de har klassen til at redde point hjem, som de også skal. Men altså, havde forsvaret ikke stået som det gør, så havde de måske ikke skrabet de point hjem til os som deres mål nu engang har givet os.

Det er de tre og så i høje grad også forsvaret, Bravo, Pique, Alba, Masch... daaaaaymn! Ok, Math, også.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også er det gode spil helt fremme et produkt af luchos system? Den direkte spillestil som giver dem plads, midtbanen som hjælper dem defensivt, systemet lagt op på at de skal skabe spillet osv.

IMO svarer det lidt til at sige at vi spillede tiki taka fordi xavi, bussi og ini var der og ikke fordi det var pga pep og hans system.

Det er med andre ord præcist det jeg mener med at folk negligerer luchos arbejde. Jeg siger ikke at han er en frelser og nær så klog som pep men han skal have sin del af de rosende ord.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Eller også er det gode spil helt fremme et produkt af luchos system? Den direkte spillestil som giver dem plads, midtbanen som hjælper dem defensivt, systemet lagt op på at de skal skabe spillet osv.

IMO svarer det lidt til at sige at vi spillede tiki taka fordi xavi, bussi og ini var der og ikke fordi det var pga pep og hans system.

Det er med andre ord præcist det jeg mener med at folk negligerer luchos arbejde. Jeg siger ikke at han er en frelser og nær så klog som pep men han skal have sin del af de rosende ord.
Hele denne filosofi afhænger af, at de tre forreste spiller godt sammen. Det er i mine øjne ikke et holdbart fundament på lang sigt. De bedste systemer er dem, hvor man kan fjerne stjernerne og det stadig hænger sammen. Det ser man i Bayern, hvor de på trods af skader til deres to stjerner (Ribery og Robben) stadig kan spille utroligt god fodbold. Vi ville falde fra hinanden, hvis Messi og Neymar var skadet.

I mine øjne er det bare et spørgsmål om tid før alle begynder at sætte spørgsmålstegn omkring Enrique. Det går rigtig godt lige nu, men jeg tror ikke konceptet hænger sammen på sigt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Ja den afhænger af at vores bedste spillere leverer. Ligesom at tiki taka var baseret på at vores bedste spillere leverede. Det er imo meget naturligt at man udnytter holdets styrker hvilket er det Lucho gør. Desuden er et naturligt at man har problemer når de bedste spillere er ude. Bayern var også på røven ude mod porto. Og har siden årsskiftet haft nogle problemer. Ligesom real har haft det modric ude.

Som sagt så er lucho ingen frelser og der er sprækker at se men han skal stadig tilskrives en del af vores succes. Om det så holder i flere sæsoner kan jeg ikke sige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Ja den afhænger af at vores bedste spillere leverer. Ligesom at tiki taka var baseret på at vores bedste spillere leverede. Det er imo meget naturligt at man udnytter holdets styrker hvilket er det Lucho gør. Desuden er et naturligt at man har problemer når de bedste spillere er ude. Bayern var også på røven ude mod porto. Og har siden årsskiftet haft nogle problemer. Ligesom real har haft det modric ude.

Som sagt så er lucho ingen frelser og der er sprækker at se men han skal stadig tilskrives en del af vores succes. Om det så holder i flere sæsoner kan jeg ikke sige.
Real Madrid har de samme problemer som os, da det hele bliver lagt op på individerne. De faldt også sammen, da skaderne dukkede op. Det er et rent held, at vi ikke har haft flere skader til de tre forreste end tilfældet er. Vi har intet at falde tilbage på, hvis vi får skader i angrebet. Da Neymar og Messi var ude mod Real Sociedad i starten af året, der var offensiven ikke eksisterende.

I mine øjne er de bedste systemer plug & play. Eksempelvis Southampton der skifter træner og sælger deres bedste spillere i sommers. Her står systemet stadigvæk tilbage og har skaffet dem succes. Det var i høj grad det samme med tiki-taka, hvor taktikken kunne fastholdes uanset hvem der spillede. Det kunne sagtens fungere uden Messi, selvom han selvfølgelig var meget vigtig. Det er på ingen måde tilfældet længere. Vi har lagt det hele op på tre spillere, hvilket skaber ustabilitet og usikkerhed på sigt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Der er jeg ikke helt enig da vi tydeligt så sidste sæson at tiki taka ikke fungerede. Men jeg kan sagtens se hvad du ellers mener og jeg ved ikke om konceptet holder i flere sæsoner. Det har det dog gjort indtil videre og for det synes jeg at lucho skal have ros. Han har ved hjælp af sine ideer fået vores offensiv til at være farlig igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

Storken skrev:
Daluigi skrev:Dog egentlig ret lækkert, at vi igen nyder status som verdens bedste hold.... Det havde man ikke set komme for 2 måneder siden.
Jeg tror på mange måder vores succes er på trods af Luis Enrique. Messi, Neymar og Saurez har fundet hinanden det seneste stykke tid, hvilket holder os oven vande. Det bekymrer mig lidt, da jeg tvivler på det er et solidt fundament for succes de næste 3 år. Jeg havde en langt bedre fornemmelse med Guardiola, da det var tydeligt hvad han bidragede med.
Hvad er det for noget vås. Selvfølgelig har det utvivlsomt noget at gøre med at vi har ikke kun Messi, men også Neymar og Suarez. Men det er sgu ikke kun derfor! Snarere er det den defensive disciplin Enrique far fået indoktrineret i vores spillere.

Denne statistik taler sit tydelige sprog:
Balls won back
This season: Messi 132, Neymar 117 (9 to 12 games left!!!)
Last season: Messi 62, Neymar 82
Som Piquenbauer så rigtigt skriver, så svarer det til at påstå, at tiki-taka kun fungerede fordi Xavi og Iniesta fandt hinanden, og at det ikke var Peps ideer.

Samme statistik kan sikkert også findes i forsvaret; der er relativ meget konsensus om at Pique og Alves eksempelvis har været klasser bedre denne sæson, end sidste.

Noget jeg har kritiseret holdet for i de tidligere sæsoner, er måden holdet har ageret i kampene, en både sløset og arrogant tilgang til kampene. Det er ikke rigtig noget jeg genkender i denne sæson.

edit: og hvad med vores målmænd? De har næsten stået uden at sætte en fod forkert i samtlige kampe!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Der er jeg ikke helt enig da vi tydeligt så sidste sæson at tiki taka ikke fungerede. Men jeg kan sagtens se hvad du ellers mener og jeg ved ikke om konceptet holder i flere sæsoner. Det har det dog gjort indtil videre og for det synes jeg at lucho skal have ros. Han har ved hjælp af sine ideer fået vores offensiv til at være farlig igen.
Jeg tænker på Guardiolas tiki taka med positionering og højt genpres. Vi angreb som et hold dengang, hvilket gjorde os vanvittigt stærke. Lucho skal dog have ros for, at vi forsvarer bedre i denne sæson. Jeg ville gerne have, at de tre forreste bidragede ud over det indledende pres, men den er nok svær at sælge til Messi :)

Det bliver spændende at se om konceptet ændres i næste sæson, hvor modstanderen muligvis stiller sig længere tilbage. Det så man også i Guardiolas tid, hvor modstanderen gav os meget langt mere plads i 08/09 end i 09/10.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:
Storken skrev:
Daluigi skrev:Dog egentlig ret lækkert, at vi igen nyder status som verdens bedste hold.... Det havde man ikke set komme for 2 måneder siden.
Jeg tror på mange måder vores succes er på trods af Luis Enrique. Messi, Neymar og Saurez har fundet hinanden det seneste stykke tid, hvilket holder os oven vande. Det bekymrer mig lidt, da jeg tvivler på det er et solidt fundament for succes de næste 3 år. Jeg havde en langt bedre fornemmelse med Guardiola, da det var tydeligt hvad han bidragede med.
Hvad er det for noget vås. Selvfølgelig har det utvivlsomt noget at gøre med at vi har ikke kun Messi, men også Neymar og Suarez. Men det er sgu ikke kun derfor! Snarere er det den defensive disciplin Enrique far fået indoktrineret i vores spillere.

Denne statistik taler sit tydelige sprog:
Balls won back
This season: Messi 132, Neymar 117 (9 to 12 games left!!!)
Last season: Messi 62, Neymar 82
Som Piquenbauer så rigtigt skriver, så svarer det til at påstå, at tiki-taka kun fungerede fordi Xavi og Iniesta fandt hinanden, og at det ikke var Peps ideer.

Samme statistik kan sikkert også findes i forsvaret; der er relativ meget konsensus om at Pique og Alves eksempelvis har været klasser bedre denne sæson, end sidste.

Noget jeg har kritiseret holdet for i de tidligere sæsoner, er måden holdet har ageret i kampene, en både sløset og arrogant tilgang til kampene. Det er ikke rigtig noget jeg genkender i denne sæson.

edit: og hvad med vores målmænd? De har næsten stået uden at sætte en fod forkert i samtlige kampe!
Hvem er det nu lige, der lukker vås ud. Du vil simpelthen give Enrique skylden for, at målmændende spiller godt?

Derudover stillede jeg spørgsmålstegn ved det offensive koncept jeg. Vi står uden tvivl bedre defensivt, selvom vi stadig ikke kan forsvare dybt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

Storken skrev:
Brombi skrev:
Storken skrev:
Daluigi skrev:Dog egentlig ret lækkert, at vi igen nyder status som verdens bedste hold.... Det havde man ikke set komme for 2 måneder siden.
Jeg tror på mange måder vores succes er på trods af Luis Enrique. Messi, Neymar og Saurez har fundet hinanden det seneste stykke tid, hvilket holder os oven vande. Det bekymrer mig lidt, da jeg tvivler på det er et solidt fundament for succes de næste 3 år. Jeg havde en langt bedre fornemmelse med Guardiola, da det var tydeligt hvad han bidragede med.
Hvad er det for noget vås. Selvfølgelig har det utvivlsomt noget at gøre med at vi har ikke kun Messi, men også Neymar og Suarez. Men det er sgu ikke kun derfor! Snarere er det den defensive disciplin Enrique far fået indoktrineret i vores spillere.

Denne statistik taler sit tydelige sprog:
Balls won back
This season: Messi 132, Neymar 117 (9 to 12 games left!!!)
Last season: Messi 62, Neymar 82
Som Piquenbauer så rigtigt skriver, så svarer det til at påstå, at tiki-taka kun fungerede fordi Xavi og Iniesta fandt hinanden, og at det ikke var Peps ideer.

Samme statistik kan sikkert også findes i forsvaret; der er relativ meget konsensus om at Pique og Alves eksempelvis har været klasser bedre denne sæson, end sidste.

Noget jeg har kritiseret holdet for i de tidligere sæsoner, er måden holdet har ageret i kampene, en både sløset og arrogant tilgang til kampene. Det er ikke rigtig noget jeg genkender i denne sæson.

edit: og hvad med vores målmænd? De har næsten stået uden at sætte en fod forkert i samtlige kampe!
Hvem er det nu lige, der lukker vås ud. Du vil simpelthen give Enrique skylden for, at målmændende spiller godt?

Derudover stillede jeg spørgsmålstegn ved det offensive koncept jeg. Vi står uden tvivl bedre defensivt, selvom vi stadig ikke kan forsvare dybt.
Jamen fuck da alt det andet jeg har skrevet?

Nej. Jeg vil bare ikke udelukkende tilskrive Messi, Neymar og Suarez, eller at de har fundet hinanden, vores succes, eller som Daluigig skrev: "nyde status som verdens bedste hold".

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:
Storken skrev:
Brombi skrev:
Storken skrev:
Daluigi skrev:Dog egentlig ret lækkert, at vi igen nyder status som verdens bedste hold.... Det havde man ikke set komme for 2 måneder siden.
Jeg tror på mange måder vores succes er på trods af Luis Enrique. Messi, Neymar og Saurez har fundet hinanden det seneste stykke tid, hvilket holder os oven vande. Det bekymrer mig lidt, da jeg tvivler på det er et solidt fundament for succes de næste 3 år. Jeg havde en langt bedre fornemmelse med Guardiola, da det var tydeligt hvad han bidragede med.
Hvad er det for noget vås. Selvfølgelig har det utvivlsomt noget at gøre med at vi har ikke kun Messi, men også Neymar og Suarez. Men det er sgu ikke kun derfor! Snarere er det den defensive disciplin Enrique far fået indoktrineret i vores spillere.

Denne statistik taler sit tydelige sprog:
Balls won back
This season: Messi 132, Neymar 117 (9 to 12 games left!!!)
Last season: Messi 62, Neymar 82
Som Piquenbauer så rigtigt skriver, så svarer det til at påstå, at tiki-taka kun fungerede fordi Xavi og Iniesta fandt hinanden, og at det ikke var Peps ideer.

Samme statistik kan sikkert også findes i forsvaret; der er relativ meget konsensus om at Pique og Alves eksempelvis har været klasser bedre denne sæson, end sidste.

Noget jeg har kritiseret holdet for i de tidligere sæsoner, er måden holdet har ageret i kampene, en både sløset og arrogant tilgang til kampene. Det er ikke rigtig noget jeg genkender i denne sæson.

edit: og hvad med vores målmænd? De har næsten stået uden at sætte en fod forkert i samtlige kampe!
Hvem er det nu lige, der lukker vås ud. Du vil simpelthen give Enrique skylden for, at målmændende spiller godt?

Derudover stillede jeg spørgsmålstegn ved det offensive koncept jeg. Vi står uden tvivl bedre defensivt, selvom vi stadig ikke kan forsvare dybt.
Jamen fuck da alt det andet jeg har skrevet?

Nej. Jeg vil bare ikke udelukkende tilskrive Messi, Neymar og Suarez, eller at de har fundet hinanden, vores succes, eller som Daluigig skrev: "nyde status som verdens bedste hold".
Jeg nyder også vores nuværende succes. Det er en fryd at se det flotte spil de tre forreste imellem. Jeg synes bare ikke det er holdbart på sigt. I mine øjne har Enrique været heldig i denne sæson, da vi har haft meget få skader til afgørende spillere. Vi har intet koncept at falde tilbage på, hvis Messi og Neymar blev skadet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: FCBarcelonaChr, Google [Bot], Kvoller og 15 gæster