21/4 FC Barcelona - PSG

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af miklas1911 »

Du kunne også forklare os det? Vi skriver jo, hvad vi skriver, ud fra dine posts og ikke for at være onde imod dig? Har jeg taget fejl, så er det jo en ærlig sag og så æder jeg gerne mine ord - jeg forstår bare ikke, hvad dine forventninger så er og hvad du i så fald foreslår, at der skal ske?
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Jeg siger jo ikke, at man skal spille Tiki-taka anno 2010/2011, eller jeg forventer det heller ikke, selvom jeg tror, at man kunne komme tæt på anno 2010/2011 med det materiale, man har pt., men fred være med det. Jeg orker til gengæld heller ikke den her stil. Det er så fjernt, at det er super irriterende at kigge på. Hvorfor ikke en kombination? Det gør man jo heller ikke.


Edit: I øvrigt havde jeg ingen forventninger til Luis Enrique, da det er hans første sæson, men jeg havde heller ikke regnet med, at manden ville praktisere det der, som man ser lige pt.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af zqa »

Hvad er det for nogle ting du får puttet i munden, Kubala?
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Hahaha, zqa.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg siger jo ikke, at man skal spille Tiki-taka anno 2010/2011, eller jeg forventer det heller ikke, selvom jeg tror, at man kunne komme tæt på anno 2010/2011 med det materiale, man har pt., men fred være med det.
Og det er præcis der at os der er uenige med hinanden skilles. Jeg (og andre) mener på ingen måder at vi kan spille på samme måde med de spillere vi har. Den vigtigste i hele det system (tiki taka) var xavi. Og da vi var bedst var han bedst. Men eftersom manden blev ældre så fungerer det ikke som før. IMO er det lidt som at kræve at vi spiller med en falsk 9'er som leverer som messi. Det kan bare ikke lade sig gøre.

Så kan man mene at Lucho ikke vil spille tiki taka osv og det er fint med mig. Jeg ser ham bare ikke gøre det med de nuværende spillere på midten - de har ikke niveauet. Og som jeg skrev for noget tid siden så ville jeg være rasende hvis vi havde samme materiale på midten som f.eks. real men spillede som vi gør nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af theKing1988 »

Piquénbauer skrev:Selvfølgelig giver det mening. Det handler om om folk der er imod måden vi spiller på kan blive glade over succes gennem det system. Og jeres svar viser fint at nogle kan mens andre ikke kan.
At holdet har succes betyder da ikke at man skal være glad for måden holdet har succes på. Som en ægte fan skal man selvfølgelig være glad for at holdet har succes, men alt glæde udover dette bestemmer man da selv. Glæde over succes og glæde over måden holdet har succes på er ikke gensidigt afhængige af hinanden

Jeg vil give emo ret. Jeg kommer da også til at juble hvis vi vinder titler, og jo flere vi vinder jo mere kommer jeg til at juble. Men jeg vil virkelig ønske at Lucho arbejder intensivt med hans taktik til næste sæson hvis han får lov til at fortsætte, for jeg synes sgu der er nødvendigt
Senest rettet af theKing1988 ons apr 22, 2015 2:46 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Jep, vi bliver ikke enige. Jeg kan medgive, at man ikke har samme materiale, men at fuldkommen droppe stilen, er alligevel være for yderligtgående.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

theKing1988 skrev:
Piquénbauer skrev:Selvfølgelig giver det mening. Det handler om om folk der er imod måden vi spiller på kan blive glade over succes gennem det system. Og jeres svar viser fint at nogle kan mens andre ikke kan.
At holdet har succes betyder da ikke at man skal være glad for måden holdet har succes på. Som en ægte fan skal man selvfølgelig være glad for at holdet har succes, men alt glæde udover dette bestemmer man da selv. Glæde over succes og glæde over måden holdet har succes på er ikke gensidigt afhængige af hinanden

Jeg vil give emo ret. Jeg kommer da også til at juble hvis vi vinder titler, og jo flere vi vinder jo mere kommer jeg til at juble. Men jeg vil virkelig ønske at Lucho arbejder intensivt med hans taktik til næste sæson hvis han får lov til at fortsætte, for jeg synes sgu der er nødvendigt
Det kommer så an på hvor stor modstander man af at måden holdet spiller på. Kubala kan f.eks. ikke fordrage det og derfor vil han ikke juble hvis vi vinder. På samme måde tror jeg at vi er flere der ikke vil juble hvis vi vandt alt men spillede som mou.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af miklas1911 »

Men hvad er det helt præcist, du mener, at vi gør så anderledes? Vi har stadig næsten 70% avg possession i La Liga. Vi har scoret 82 af vores 89 mål i boksen. Selvfølgelig er det ikke nær så imponerende som tidligere, men overvej, hvem vi har mistet, og hvem vi har fået som erstatning. Selvom de stadig spiller på holdet, så mener jeg, at vi har mistet den gamle Iniesta (selvom han var klasse igår), den gamle Xavi, den gamle Alves, den gamle Pedro. De har jo mistet niveauet til at spille så hurtigt, som de gjorde tidligere. Vi har stadig Busquets, Pique og Messi fra vores tiki-taka-tid, men det er også det, og deres roller er nødt til at blive ændret, fordi de øvrige spillere er faldet så markant i niveau eller blevet erstattet med andre spillere. Rakitic spillede sidste sæson for Sevilla, som er et langt mere direkte hold. Suarez er også en direkte spiller og IKKE en tiki-taka spiller. Det samme kan til dels siges om Neymar, selvom han også er dygtig i småspillet. Mascherano er heller ikke en tiki-taka spiller og det er Marlboro bestemt heller ikke. Vi har mistet det meste af det fundament, som gjorde os til et tiki-taka-mandskab, og måske endnu vigitgere, så har vi mistet den interne forståelse, som muliggør tiki-taka-fodbold. At spille så hurtigt i så små rum i 90 minutter kræver, at spillerne kender hinanden næsten lige så godt, som de kender sig selv, og det er ganske enkelt ikke tilfældet længere. Alves, Iniesta, Xavi og Pedro var typer, som gjorde det muligt at spille på den måde, fordi de var så hjernedødt pasningsstærke, men det er de ganske enkelt ikke mere. Nye tider kræver nye løsninger, som selvfølgelig ikke kommer til at ligne de gamle tider fuldstændigt. Derudover har vores modstandere spillet mod os i så mange sæsoner, at de har vænnet sig til, hvordan man skal dæmme op for vores småspil - de lærer jo også løbende og den måde, som vi spillede på under Guardiola, var frisk og ny dengang, men det er den ikke længere.

Der er så mange forhold, der gør det utroligt svært at fastholde den form for koncept over en længere periode, og det er skide ærgerligt, men det er nu engang virkeligheden. Jeg tror ikke, at du kan finde en eneste virkelig Barca-fan, som ikke gerne så os spille på den måde igen, men sådan som jeg ser det, så er det ganske enkelt ikke en mulighed. Jeg er en type, der til en vis grad vægter resultaterne højest, men jeg kan sagtens respektere, at der er folk, der mener, at vores måde at spille på bør være det vigtigste - jeg tror bare ikke, at de forventninger, som jeg har indtrykket af, at du har til holdet, er særligt realistiske. Vi har byttet utroligt meget ud på det sidste - både på trænerposten og på spillermaterialet, samtidigt med at mange af vores spiller er blevet en del ældre og dermed desværre en del dårligere, end de var tidligere - det kan ikke undgås, at det sætter sit aftryk på vores spillestil. Man kan ikke købe eller træne sig til den form for fodbold, som vi spillede dengang - det var en unik samling. Det var også det, der gjorde Spanien så gode, og det, som pt gør Tyskland og Bayern så gode. Man kan ikke købe sig til intern forståelse på det niveau, og det er et krav, hvis man vil spille den form for possession-fodbold.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Tiki-taka er ikke udelukkende høj boldbesiddelse. PSG har også høj boldbesiddelse, Chelsea har det også, Man Utd har det etc. Men lad os droppe diskussionen. Der er andre herinde, der har skrevet om det, måske skal man genlæse de indlæg, så får man en bedre forståelse for det hele. Jeg orker det ikke, og især ikke, når jeg ved, at jeg ikke kan overbevise jer med mine argumenter. Vi ser bare virkelig forskelligt på tingene. Desuden er jeg på mobilen, så måske bliver det en anden gang, jeg gør det, hvis jeg ændrer min mening og har tid.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Lige en bemærkning til det Piquenbauer skriver om, at jeg ikke vil juble: Jeg vil juble, men ikke pga. Luis Enrique og af hans spillestil, men pga. klubbens succes generelt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Lige en bemærkning til det Piquenbauer skriver om, at jeg ikke vil juble: Jeg vil juble, men ikke pga. Luis Enrique og af hans spillestil, men pga. klubbens succes generelt.
Så må jeg have misforstået følgende:
Hvis det er mig, du hentyder til, så kommer jeg ikke til at juble. Ja, det er godt for Barca. Altid godt med succes for klubben, men jeg vil ikke juble over resultaterne.
Men det beklager jeg så.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Ja, jeg skrev dette, formulerede mig forkert, og henviste så i samme indlæg til emo. Hvis man skal tage enkelte dele af ens indlæg, så vil der opstå mange misforståelser.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Det er lidt svært ikke at misforstå dig når du først skriver noget for så at henvise til et indlæg som siger noget helt andet. Men jeg er med nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/4 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Kubala »

Lige over. :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster