Jérémy Mathieu

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Guardiola »

Visca El Barca skrev:Er det mon mig, der har skrevet artiklen? Eller er det bare blind had, når andre og jeg har påpeget præcis de samme ting. Hmmm.
YGTBFKM

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Jesni »

Visca El Barca skrev:Er det mon mig, der har skrevet artiklen? Eller er det bare blind had, når andre og jeg har påpeget præcis de samme ting. Hmmm.
At du kan finde en blog, der kritiserer en gammel og dyr nyindkøbt spiller er ikke ligefrem overraskende. Der er millioner af fans - alle kan finde en at holde i hånden.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Michman »

Han var dyr.. Rigtig dyr. Men han har altså gjort det rigtigt godt, og har være de penge værd i denne sæson efter min mening.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Jesni »

Michman skrev:Han var dyr.. Rigtig dyr. Men han har altså gjort det rigtigt godt, og har være de penge værd i denne sæson efter min mening.
Set på hans alder, pris samt niveau, synes jeg ikke han var et attraktivt køb. Men set ud fra holdets defensive forfatning (og de reelle muligheder på markedet), så synes jeg, han har gjort det overraskende godt. CB-positionerne har været holdets akillessene i mange sæsoner efterhånden, og nu har vi erfaring, kvalitet og "bredde". Tre mand til to positioner er nok ikke helt nok, men uden ham havde vi haft en skadet Vermalen og en Batra.

Og mon ikke, Mascherano stadig har en fremtidig rolle på den defensive midtbane, når CB-problematikken er løst. Det håber jeg i hvert fald. Specielt i kampe, hvor fysik bliver et vigtigt parametre.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Storken »

Mit eneste problem er, at vi betaler €20 mio for Vermaelen, Song og Mathieu, når de er lappeløsninger til midterforsvaret. De var henholdsvis skadet, defensiv midtbanemand og venstre back. Hvorfor betalte vi ikke bare de €40 mio for Thiago Silva i sin tid? Han var verdens (med afstand) bedste midterforsvarer. Det giver ingen mening i mit hoved.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:Mit eneste problem er, at vi betaler €20 mio for Vermaelen, Song og Mathieu, når de er lappeløsninger til midterforsvaret. De var henholdsvis skadet, defensiv midtbanemand og venstre back. Hvorfor betalte vi ikke bare de €40 mio for Thiago Silva i sin tid? Han var verdens (med afstand) bedste midterforsvarer. Det giver ingen mening i mit hoved.
Song var jo til midtbanen, så synes ikke rigtig han er relevant i den sammenhæng. Spørgsmålet er om Thiago Silva var til salg for 40 millioner euro. Det kan jeg godt tvivle lidt på, når vi snakker en absolut nøglespiller for PSG samt at de købte ham for 37 milloner pund (hvilket på daværende tidspunkt var 45 millioner omregnet i euro). Derudover er han 30 år nu, og har han så lang en fremtid foran sig? I min optik ville en Marquinhos være langt mere interessant. Eller Varane, men det sker nok ikke.

Prisen for MAthieu? Ja, sådan går det, når sælgende klub ikke vil sælge, og købene klub er desperat for at få et køb igennem. Vermaelen, tjah, han er i min optik prisen værd, hvis han begynder at kunne spille med. Han er trods alt købt ind til fem sæsoner, hvor en spiller som Mathieu næppe har alderen til samme tidsrum.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Storken »

Jesni skrev:
Storken skrev:Mit eneste problem er, at vi betaler €20 mio for Vermaelen, Song og Mathieu, når de er lappeløsninger til midterforsvaret. De var henholdsvis skadet, defensiv midtbanemand og venstre back. Hvorfor betalte vi ikke bare de €40 mio for Thiago Silva i sin tid? Han var verdens (med afstand) bedste midterforsvarer. Det giver ingen mening i mit hoved.
Song var jo til midtbanen, så synes ikke rigtig han er relevant i den sammenhæng. Spørgsmålet er om Thiago Silva var til salg for 40 millioner euro. Det kan jeg godt tvivle lidt på, når vi snakker en absolut nøglespiller for PSG samt at de købte ham for 37 milloner pund (hvilket på daværende tidspunkt var 45 millioner omregnet i euro). Derudover er han 30 år nu, og har han så lang en fremtid foran sig? I min optik ville en Marquinhos være langt mere interessant. Eller Varane, men det sker nok ikke.

Prisen for MAthieu? Ja, sådan går det, når sælgende klub ikke vil sælge, og købene klub er desperat for at få et køb igennem. Vermaelen, tjah, han er i min optik prisen værd, hvis han begynder at kunne spille med. Han er trods alt købt ind til fem sæsoner, hvor en spiller som Mathieu næppe har alderen til samme tidsrum.
1) Song blev købt til midterforsvaret.
2) Jeg ville ikke have købt Thiago Silva i sommers, men tilbage i 2012.
3) Thiago Silva var slet ikke solgt til PSG, da vi havde mulighed for at købe ham i sin tid.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Guardiola »

Jesni skrev:
Michman skrev:Han var dyr.. Rigtig dyr. Men han har altså gjort det rigtigt godt, og har være de penge værd i denne sæson efter min mening.
Set på hans alder, pris samt niveau, synes jeg ikke han var et attraktivt køb. Men set ud fra holdets defensive forfatning (og de reelle muligheder på markedet), så synes jeg, han har gjort det overraskende godt. CB-positionerne har været holdets akillessene i mange sæsoner efterhånden, og nu har vi erfaring, kvalitet og "bredde". Tre mand til to positioner er nok ikke helt nok, men uden ham havde vi haft en skadet Vermalen og en Batra.

Og mon ikke, Mascherano stadig har en fremtidig rolle på den defensive midtbane, når CB-problematikken er løst. Det håber jeg i hvert fald. Specielt i kampe, hvor fysik bliver et vigtigt parametre.
Meget enig. Mathieu er ikke fremtidens mand, og han er ikke blandt verdens 5 bedste på sin position, men har var en god løsning i vores situation og forfatning, og markedet taget i betragtning. Mangala (i tillæg med Agger og Luiz, hvis jeg ikke husker helt galt) blev foreslået i stedet. Han har været en decideret katastrofe, efter min mening (alle tre havde været et ringere køb end Mathieu). Mathieu har gjort det hæderligt, scoret et par meget vigtige mål i tillæg.

Angående prisen på Mathieu. Var det ikke noget med, at han betalte 5 mio euro af egen lomme, så prisen reelt var 15 mio? Eller husker jeg helt galt

Og angående Silva. Ja, fremragende centerforsvarer. Spørgsmålet er nok nærmere, om vi ville matche hans lønkrav

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:2) Jeg ville ikke have købt Thiago Silva i sommers, men tilbage i 2012.
3) Thiago Silva var slet ikke solgt til PSG, da vi havde mulighed for at købe ham i sin tid.
Ah, så giver det pludseligt mening.

Storken skrev:1) Song blev købt til midterforsvaret.
Det er muligt, man regnede med, han skulle spille den position, men har du overhovedet undersøgt, hvor lidt han spillede der kontra midtbanen?

Han har optrådt som CB tre gange i sin tid i Barcelona, og omkring en 30 gange som DM. Du mener stadig, han skal klacificeres som CB?

http://www.transfermarkt.com/alex-song/ ... aison=2012

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af emo »

Storken, Silva skulle skaffe mad på bordet til familien i Bras...
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Storken »

Jesni skrev:
Storken skrev:1) Song blev købt til midterforsvaret.
Det er muligt, man regnede med, han skulle spille den position, men har du overhovedet undersøgt, hvor lidt han spillede der kontra midtbanen?

Han har optrådt som CB tre gange i sin tid i Barcelona, og omkring en 30 gange som DM. Du mener stadig, han skal klacificeres som CB?

http://www.transfermarkt.com/alex-song/ ... aison=2012
Tito sagde i sin tid følgende:
“I already said Song came to play as a centre-back, because if it we brought him in just to play just play as a midfielder, we wouldn`t have brought him in at all, because we have one of the best in the world in front of him."

Song spillede dog kun kortvarigt i forsvaret, da han var elendig dernede. Eftersom han aldrig var udset en plads på midtbanen, så lånte man ham ud, da hans mangler gik op for klubben.

Det er dog et stykke tid siden, så jeg forventede ikke, at du som madridista kunne huske det ;-)

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:Tito sagde i sin tid følgende:
“I already said Song came to play as a centre-back, because if it we brought him in just to play just play as a midfielder, we wouldn`t have brought him in at all, because we have one of the best in the world in front of him."


Song spillede dog kun kortvarigt i forsvaret, da han var elendig dernede. Eftersom han aldrig var udset en plads på midtbanen, så lånte man ham ud, da hans mangler gik op for klubben.
Korrekt. Og vi bruge ham stortset aldrig til det. Derfor har jeg lidt problemer med at se, hvorfor han overhovedet skal nævnes som CB i klubben, da han tydeligvis aldrig var det. Men okay fair nok.
Storken skrev:Det er dog et stykke tid siden, så jeg forventede ikke, at du som madridista kunne huske det ;-)
Ja, så kører idiot-toget igen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Storken »

Jesni skrev:
Storken skrev:Tito sagde i sin tid følgende:
“I already said Song came to play as a centre-back, because if it we brought him in just to play just play as a midfielder, we wouldn`t have brought him in at all, because we have one of the best in the world in front of him."


Song spillede dog kun kortvarigt i forsvaret, da han var elendig dernede. Eftersom han aldrig var udset en plads på midtbanen, så lånte man ham ud, da hans mangler gik op for klubben.
Korrekt. Og vi bruge ham stortset aldrig til det. Derfor har jeg lidt problemer med at se, hvorfor han overhovedet skal nævnes som CB i klubben, da han tydeligvis aldrig var det. Men okay fair nok.
Du skrev følgende:
Jesni skrev:Song var jo til midtbanen
Det var forkert, da han blev købt ind til midterforsvaret, som en lappeløsning.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af ladislau »

Man kan jo ikke sige, at Mathieu er et dårligt køb, fordi man man har lavet andre dårlige handler, og så stiller det op mod et fiktivt køb.
Man kan rokke sig alt det man vil over Mathieu, pris osv. osv., men nøgternt set, så sker det vel engang hvert femte-sjette år, at vi køber en CB, som passer så godt til vores spillestil.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af rummenigge »

Storken skrev:Mit eneste problem er, at vi betaler €20 mio for Vermaelen, Song og Mathieu, når de er lappeløsninger til midterforsvaret. De var henholdsvis skadet, defensiv midtbanemand og venstre back. Hvorfor betalte vi ikke bare de €40 mio for Thiago Silva i sin tid? Han var verdens (med afstand) bedste midterforsvarer. Det giver ingen mening i mit hoved.
God pointe. Dog har Mathieu været et rigtig godt køb og slet ikke nævnes i samme sætning som Song og Vermaelen. Dog kan sidstnævnte stadig vende situationen.

Mathieu er måske €8-10mio for dyr ifht markedsprisen, men han har været uvurdérlig i sæsonen med sine mål, hovedstødsstyrke i forsvaret og helt sublime indhop på venstrebacken. Han er jo næsten lige så god som Alba på den venstreback(!) Så ja, der er flere midterforsvarer som er bedre i positionsspillet, men MEGET få som er mere fleksible, gode i opspillet og hurtigere. Når vi har brug for taktisk styrke har vi Masch....

...derfor er 'overprisen' på de €8mio 100% tilgivet hvis man spørger mig og det var måske dumt at vi ikke købte Silva i 2012, men det behøver vi ikke at begræde i dag så mange år efter og da slet ikke inddrage Mathieu ind i diskussionen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster