15/4 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

For helvede, hvor jeg glæder mig til i aften!
Håber så meget, at vi vinder over dem. Gerne med 2 mål. Jeg ved, at det bliver svært, men ser det bestemt ikk som værende urealistisk. PSG har nogle vigtige spillere ude, og selvom de har en bred trup, så er vi klart stærkere.
Det vigtigste bliver, at vi spiller 90(!!!!) fokuserede minutter og ikke kun 45. Hvis vi gør det, så er jeg sikker på, at vi vinder. Og så skal vi være effektive, gerne HELE trioen. Enten brænder Neymar en masse, og hvis han får scoret, så begynder Suarez at brænde og så Messi, hvis de andre er skarpe. Hvis de alle 3 er skarpe, så er de uhyggelige..
Håber på endnu en pragtpræstation af Leo, så han endnu engang kan cementere sig som verdens bedste fodboldspiller - i særdeleshed i de store kampe, og ikke kun mod Granada :mrgreen:
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man skal levere en pragtpræstation mod PSG, for at signalere, at Sevilla-kampen var en enlig svale. Gør man ikke det, så vil medierne og fansene begynde at tale om formkrise etc., og samtidig vil det sætte sig hos spillerne, hvilket man ikke har brug for, da man gå ind i en afgørende fase af sæsonen med nogle vanskelige kampe.


Så vil jeg lige komme med nogle bemærkninger til Sevilla-kampen, selvom jeg burde skrive det i Sevilla-kamptråden, men nu bliver det altså her, at jeg gør det. Fejlen er Luis Enriques, fordi det er ham og hans trænerstab, der udformer taktikken, som spillerne så skal føre ud i livet. Måske har man ikke midtbanespillere til at spille Tiki-taka, ligesom dengang under Pep, altså at de er dalet i niveau, men man har heller ikke midtbanespillere til at spille 90 minutter direkte - og omstillingsfodbold(groft sagt), derfor skal man få det bedste ud af det materiale, man har til rådighed. Jeg synes ikke, at Luis Enrique formår dette, eller jo, til tider, men til tider er ikke tilstrækkeligt. Havde man intentioner om at forsvare efter 2-0 føring, burde man have skiftet Pedro og Xavi tidligt ind og måske brugt den sidste indskiftning på at få Masch ind også, men det gjorde man ikke, hvilket er ærgerligt, for jeg tror, at man havde fået en smal sejr med hjem, hvis man havde gjort dette rettidigt.

Jeg skrev, at det var næsten umuligt at vinde ligaen, hvis man ikke slog Real og man havde heller ikke råd til at spille uafgjort, netop fordi, de fire point ville kunne hjælpe Barca i mesterskabskampen, og det ser ud til at det kan være det, der afgør ligaen, men det er stadig for tidligt at snakke om, hvor mesterskabet havner. Man har dog brug for, at Real smider point, da jeg tror, at Simeone og Atl. Madrid får hul på bylden.

Man har også snakket om Tata, Tito etc. efter Sevilla-kampen, hvor nogen mener, at Tata praktiserede Tiki-taka, men det virkede ikke, fordi Xavi og Ini ikke var på samme niveau osv., men det ikke rigtigt, da jeg ikke mener, at Tata praktiserede Tiki-taka. Det er korrekt, at han lagde ud med Tiki-taka mod Levante og fortsat i nogle kampe, men opgav det. Tatas fejl var, at han ikke satsede helhjertet på Tiki-taka og kunne ikke kombinere Tiki-taka med den direkte tilgang(sæsonen igennem, ikke sporadisk), noget han burde have gjort, hvilket jeg tror, havde affødt trofæ/er i sidste ende. Mht. Tito skal man huske på, at manden tangerede Reals rekord på de 100 point og var næsten tæt på at tangere deres målrekord også, i en sæson, hvor han kæmpede med kræften, skulle bære arven efter Pep, og godt nok introducerede han det direkte spil, men fastholdt i høj grad Tiki-taka, selvom alle snakkede om Tiki-taka'ens død efter den skuffende sidste sæson af Peps.

Afslutningsvis vil jeg sige, at Luis Enrique ikke har været god til at få det bedste ud af sine midtbanespillere, hvilket er mærkeligt, da han godt kan finde ud af, at få det bedste ud af sine forsvarsspillere(kig bare på Pique, Masch, Bartra, Mathieu, Alves og Alba) og angribere. Han kan jo godt, men det lader til, at han ikke rigtigt gider(nedprioriterer det).

Jeg sagde det dengang med Tata, at han havde brug for nogle andre type midtbanespillere, hvis han ville praktisere mere direkte fodbold og jeg vil også sige det samme med Luis Enrique. Selv Bussi får det vanskeligt i den mere direkte form, hvis han ikke har den rigtige support på midten, hvilket har været tilfældet flere gange efterhånden, derfor har han(Bussi) også set dum ud i nogle kampe, men det er kun naturligt. Hvis man fortsætter i samme spor, som man gør nu(fortsætter med Luis Enrique og den her spillestil), så er der ikke plads til Ini og Xavi typer på midten, desværre. Jeg var ikke fan af Tata og jeg bliver heller ikke fan af Luis Enrique, men jeg ønskede både ham succes og jeg ønsker også Luis Enrique succes, fordi det i sidste ende handler om Barca-succes og ikke de enkelte personer; de kommer og går alligevel på et tidspunkt, så man skal som fan være tålmodig.

I øvrigt til aftens kamp: God kamp allesammen.

Ps: Det blev lidt langt og jeg kom rundt om forskellige ting, men havde også en del på hjertet og har ikke været så aktiv, så håber I bærer over med mig.

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af miklas1911 »

Ps: Det blev lidt langt og jeg kom rundt om forskellige ting, men havde også en del på hjertet og har ikke været så aktiv, så håber I bærer over med mig.
Man skal aldrig undskylde for fornuftige indlæg, uanset længden.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Man har også snakket om Tata, Tito etc. efter Sevilla-kampen, hvor nogen mener, at Tata praktiserede Tiki-taka, men det virkede ikke, fordi Xavi og Ini ikke var på samme niveau osv., men det ikke rigtigt, da jeg ikke mener, at Tata praktiserede Tiki-taka. Det er korrekt, at han lagde ud med Tiki-taka mod Levante og fortsat i nogle kampe, men opgav det. Tatas fejl var, at han ikke satsede helhjertet på Tiki-taka og kunne ikke kombinere Tiki-taka med den direkte tilgang(sæsonen igennem, ikke sporadisk), noget han burde have gjort, hvilket jeg tror, havde affødt trofæ/er i sidste ende.
Sjovt at man kan se så forskelligt på det. IMO startede vi lige netop med ikke at spille tiki taka hvilket (hvis jeg husker rigtigt) at både pique og masche var ude og rose. Efter årsskiftet fik tata dog kolde fødder og han blev besat af kontrol (noget ala tiki taka) og begyndt ofte at spille cesc fremfor enten neymar eller alexis/pedro for at få endnu flere pasninger (kontrol). Den kontrol gjorde så bare at vi blev fuldstændige ufarlige og der var flere hold som lukkede os ned uden problemer.

Den her "artikel" rammer imo plet: http://allasfcb.blogspot.dk/2014/04/mar ... 13-vs.html og dem her http://www.totalbarca.com/2014/opinion- ... ransition/, http://www.totalbarca.com/2014/opinion- ... m-martino/
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

https://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/pi ... 04224.html

Her er der forresten en fin intro til dagens kamp samt et kig på hvordan lucho spiller. Det er mere rijkaard end pep.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Hvis vi ikke vinder bliver jeg fandme sur.. Den her dag er lort nok i forvejen..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Slap af. Selvom de mangler spillere så tager man ikke bare til paris og vinder. X med et par kasser ville være et godt resultat.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Piquénbauer skrev:Slap af. Selvom de mangler spillere så tager man ikke bare til paris og vinder. X med et par kasser ville være et godt resultat.
Du har virkelig ikk meget tiltro til vores hold. Du tror/håber altid på X mod de store hold :grin:
Hvorfor pakke tingene ind? Ja, der har været nogle kampe, hvor vi ikke har kunnet kontrollere en kamp. Men faktum er, at vi har spillet godt i samtlige store kampe i denne sæson og fået gode resultater (måske med undtagelse af 3-1 kampen mod Real, hvor vi var et helt nyt hold). Vi er sku gode. Vi har en dødelig trio i front. Vi har et storspillende forsvar i Pique og Masch/Mathieu, selvom det nogle gange kan være lidt sløset. Vi kan sagtens vinde over Paris.

Hvis drengene kan holde fokus i en hel kamp, så vinder vi helt sikkert, for vi er bedre end Paris.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep for X er et godt resultat. PSG har ikke tabt hjemme i hele sæsonen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Piquénbauer skrev:Jep for X er et godt resultat. PSG har ikke tabt hjemme i hele sæsonen.
Enig. 2-2 vil være et fint udgangspunkt. Men vil nu hellere vinde, og det tror jeg også sagtens vi kan, så der er grund til at være optimistisk :-) Jeg tror vi render med det hele i år.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

De burde virkelig gå ud og vise at det er dem man skal regne med i år.. Når Zlatan ikke er med så burde vi kunne holde dem fra at score.. Men lad os nu se..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Michman skrev:De burde virkelig gå ud og vise at det er dem man skal regne med i år.. Når Zlatan ikke er med så burde vi kunne holde dem fra at score.. Men lad os nu se..
Altså Zlatan var heller ikke med i efteråret. Og der scorede PSG alligevel 3 gange, så det kan nok ikke bruges til det store.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

PuyolErGud skrev:
Michman skrev:De burde virkelig gå ud og vise at det er dem man skal regne med i år.. Når Zlatan ikke er med så burde vi kunne holde dem fra at score.. Men lad os nu se..
Altså Zlatan var heller ikke med i efteråret. Og der scorede PSG alligevel 3 gange, så det kan nok ikke bruges til det store.
Jeg tror godt vi kan holde dem fra at score.. Vi skal bare presse højt..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

PuyolErGud skrev:
Michman skrev:De burde virkelig gå ud og vise at det er dem man skal regne med i år.. Når Zlatan ikke er med så burde vi kunne holde dem fra at score.. Men lad os nu se..
Altså Zlatan var heller ikke med i efteråret. Og der scorede PSG alligevel 3 gange, så det kan nok ikke bruges til det store.
Som jeg husker det, så var det mere eller mindre latterlige mål. Et drop af MatS, og noget klumpspil hvor Luiz sparker den ind.
Men ja, de er da bestemt ikk ufarlige, selvom Zlatan ik er med. Men jeg vil nu betegne os som favoritter, 65-35 i vores favør.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15/4 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Record Barcelona in 3 away games against PSG: 0W - 1D - 2L #fcblive Goals: 7-5 [via @barcastat]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster