11/4 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Tror heller ikke på mesterskabet i denne omgang. Kan man ikke holde en 2-0 føring, så fortjener man det heller ikke. Og inden Suarez bliver skudt ned, så husk, at manden afgjorde klassikeren og scorede to mål i Manchester. Hvad der ligger til grund for nederlaget, er Luchos taktik. Han formår ikke at dræne tempoet ud af kampen, og ingen slår Sevilla på intensitet på egen bane.
Og så vil jeg give nogle af jer ret i, at det ret foruroligende hvor nemt Real kommer til sejre, selvom de ikke er i form. Det virker som om de får det bedste ud af alle deres spillere. Det gør vi bare ikke. Jeg ved ikke om det handler om Messi eller ej. Men Neymar burde have spillet kampen færdig og bør sparke frispark fremover. Egentligt ret underligt han ikke fik lov til at sparke det friske, der lignede det første han scorede på.

Egentligt vil jeg ikke hæfte mig ved personlige fejl fra Bravos og Suarez's side. Der er noget mere grundlæggende, der mangler i vores spil: en ordentlig midtbane. Iniesta 0 mål 0 assist.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nu er det trods alt os der fører. Og os der har vundet 20 ud af de sidste 22 kampe. Real har været skidt i 2015.


Synes lige vi skal trække vejret inden vi maler fanden på væggen. Ja det er nederen at smide en føring men det var trods alt mod sevilla ude hvilket uden tvivl er en af de sværeste kampe i sæsonen.

Vi skal vinde de 2 næste kampe og så skal vi have et x fra real så vi kan gå ind til ATM kampen og kunne leve med et nederlag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Jeg synes på ingen måde, at jeg maler fanden på væggen, tværtimod. Efter en dårlig periode plejer Real at buldre igennem alt som lyn og torden. Jeg frygter, at Grenade-kampen fik sat noget igang, og det faktum, at de nu har James og Modric tilbage, skræmmer mig.
Derimod ser vores gode periode ud til at være ovre. Den gode periode har i mine øjne kun været resultatmæssigt, fordi udover en håndfuld kampe har vi altså ikke spillet godt. Derudover tror jeg, at Reals mentalitet måske er lidt bedre, når det kommer til et sådant tæt kapløb, desværre. Jeg tror lidt, at den der snak allerede i februar om, at vi kunne vinde tre titler har sat sig lidt.

Men lad os nu se.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Raman93 skrev:Jeg synes på ingen måde, at jeg maler fanden på væggen, tværtimod. Efter en dårlig periode plejer Real at buldre igennem alt som lyn og torden. Jeg frygter, at Grenade-kampen fik sat noget igang, og det faktum, at de nu har James og Modric tilbage, skræmmer mig.
Derimod ser vores gode periode ud til at være ovre. Den gode periode har i mine øjne kun været resultatmæssigt, fordi udover en håndfuld kampe har vi altså ikke spillet godt. Derudover tror jeg, at Reals mentalitet måske er lidt bedre, når det kommer til et sådant tæt kapløb, desværre. Jeg tror lidt, at den der snak allerede i februar om, at vi kunne vinde tre titler har sat sig lidt.

Men lad os nu se.
Kan overhovedet ikke se hvorfor real skulle være større favoritter end os. Vi er foran og selvom vi ikke har spillet godt så har vi fået resultater. Real har hverken spillet godt eller fået resultater indtil de løb ind i nogle meget nemme kampe. Der venter dog nogle svære for dem i fremtiden mens vi kommer ind i en god periode efter de 2 næste.

Og hvis du mener at vores gode periode er slut pga et x ude mod sevilla så er du imo lidt urealistisk. Sevilla er klasse på hjemmebane hvilket deres stats for sæsonen også viser.

Men ja lad os se hvad der sker. Jeg er stadig fortrøstningsfuld.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

But as annoyed and disappointed as I am: move on. What hurts most about today’s result is that the team could’ve easily walked away with the three points if not for silly mistakes. But Piqué is still the best in the world, Bravo is still brilliant, and this team is still on top of the league. Today’s mistakes are not signs of a ‘failed system’ or a crumbling team, but rather a couple of moments of goofiness that will be learned from, and hopefully forgotten soon. You’d be wrong to assume that Luis Enrique or the players will look too much into today’s match because with two critical games against Paris Saint-Germain and a tough visit from Valencia CF coming up, there’s bigger fish to fry for now.

Is the situation a little trickier now? Yes, but it was never going to be a walk in the park. Turn off your TVs, find something else to do, and stop wondering about the ‘what if’.

Tomorrow is a new day.
Fra totalbarca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

I det mindste tabte vi da ikke til et hold der er gået konkurs.

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
But as annoyed and disappointed as I am: move on. What hurts most about today’s result is that the team could’ve easily walked away with the three points if not for silly mistakes. But Piqué is still the best in the world, Bravo is still brilliant, and this team is still on top of the league. Today’s mistakes are not signs of a ‘failed system’ or a crumbling team, but rather a couple of moments of goofiness that will be learned from, and hopefully forgotten soon. You’d be wrong to assume that Luis Enrique or the players will look too much into today’s match because with two critical games against Paris Saint-Germain and a tough visit from Valencia CF coming up, there’s bigger fish to fry for now.

Is the situation a little trickier now? Yes, but it was never going to be a walk in the park. Turn off your TVs, find something else to do, and stop wondering about the ‘what if’.

Tomorrow is a new day.
Fra totalbarca.
Jeg værdsætter virkelig optimismen, men noterer mig samtidig at der kun snakkes om resultatet og at der ikke bliver nævnt noget om spillet på banen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Altså vi spillede noget af det flotteste fodbold jeg har set i lang tid i de første 35 min i dag. Så vi kan godt. Lucho må bare snart til at fatte at vi ikke skal slå over i noget defensivt fis når vi har et resultat. Eller jo det kan vi godt hvis det gøres gennem tiki taka. Ikke ved at stå dybt og slå lange bolde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Blau, sådan har det desværre lidt for meget i denne sæson. Resultaterne har fået os til at juble og de er også dem som skaffer os titler i sidste ende. Det sker bare ikke på den helt optimale måde, og det sker hellere ikke på den mest sikre måde.

Istedet for at forsvar os med bolden, så kan vi jo slet ikke holde bolden når vi er under pres.

Jeg fatter ikke hvor vores høje possession tal stammer fra, for kamp efter kamp synes jeg at vi mister grebet og initiativet.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Altså vi spillede noget af det flotteste fodbold jeg har set i lang tid i de første 35 min i dag. Så vi kan godt. Lucho må bare snart til at fatte at vi ikke skal slå over i noget defensivt fis når vi har et resultat. Eller jo det kan vi godt hvis det gøres gennem tiki taka. Ikke ved at stå dybt og slå lange bolde.
Jeg kan ikke bruge 35 minutters flot fodbold til ret meget. En kamp varer 90 minutter og jeg har ikke set en kamp i denne sæson, hvor vi har domineret samtlige 90 minutter og spillet en god, sammenhængende omgang fodbold. Der er for mange udfald og vi virker for afhængige af at de tre forreste spiller fantastisk.
emo skrev:Blau, sådan har det desværre lidt for meget i denne sæson. Resultaterne har fået os til at juble og de er også dem som skaffer os titler i sidste ende. Det sker bare ikke på den helt optimale måde, og det sker hellere ikke på den mest sikre måde.

Istedet for at forsvar os med bolden, så kan vi jo slet ikke holde bolden når vi er under pres.

Jeg fatter ikke hvor vores høje possession tal stammer fra, for kamp efter kamp synes jeg at vi mister grebet og initiativet.
Ja, i sidste ende er det resultaterne der vinder titlerne, men som oftest fungerer fodbold dog sådan, at det hold der spiller sammenhængende, med en klart defineret spillestil, også er det hold der har resultaterne på sin side. Jeg frygter at resultaterne vender, hvis vi ikke snart begynder at spille bedre, for vi kan ikke blive ved med at sætte vores lid til, at Piqué redder vores røv i den ene ende og Messi redder vores røv i den anden ende. Kampen her var Exhibit A. Vi er nødt til at kunne kontrollere kampene i størstedelen af de 90 minutter. Det formår vi sjældent, hvis overhovedet, lige for tiden.

Barca58
Indlæg: 16
Tilmeldt: tors mar 27, 2014 1:33 am
Har takket: 45 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Barca58 »

Lorte træner som ikke kan forstå, de ikke kan holde på bolden i en time! Han er bare selvglad og det vil komme til at koste mesterskabet.
Jeg kan ikke se Enriqe som en vinder træner. Håber virkelig vi få en anden træner til næste år.
Barca kan ikke brug en konservative træner, hvilket Enriqe er. Vi har set manage gange at han tænker på næste kamp, mit i spillet og derfor ser vi en Messi med flot spil i 30-35 min. og lige plugslig begynder at hygge sig på banen.
Lad os håber at Real mister point ellers er vi færdig, for vi taber uden tvivl til atletico.Vi skal være 4 point over Real inden vi møder Atletico.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Vi skal han genetableret midtbanen. Ellers er dette projekt totalt uholdbart. Også selv om det indtil videre har taget os langt. Men som andre også skriver: vi skal i kontrol igen. Alt for mange kampe har været på vippen. Vi kunne sagtens have været sejlet agterud i tabellen, hvis marginalerne havde villet det sådan.

Stakkels Don Andrés. Det spiller bare ikke rigtigt. Det gør sgu ondt at se. En kombination af et drastisk formdyk og et spilsystem, der på ingen måde ligger til ham.
Når det så er sagt, kunne han have endt med at have spillet en afgørende rolle igår, hvis Lui ikke havde høvlet den bold langt over mål, som var et produkt af et Ini-gennembrud i feltet.

Jeg håber håber håber, vi lykkes over de næste kampe. Men LEs projekt er altså desværre langt fra overbevisende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Jeg kan ikke bruge 35 minutters flot fodbold til ret meget. En kamp varer 90 minutter og jeg har ikke set en kamp i denne sæson, hvor vi har domineret samtlige 90 minutter og spillet en god, sammenhængende omgang fodbold. Der er for mange udfald og vi virker for afhængige af at de tre forreste spiller fantastisk.
Uenig. Vi viser at vi kan spille god bold. I går rendte vi lige netop ikke rundt som tumper (i de første 35 min) hvilket vi ellers har gjort i flere kampe. Problemet er som jeg siger at Lucho har en tendens til at tænke defensivt når vi har et resultat. Det har vi dog ikke spillerne til og når det sker så er vi for afhængige af de tre forreste som du skriver.

Det er desuden sjældent at man kan dominere et godt hold over 90 min. Det kunne vi måske gøre for nogle år siden med xavi og ini i topform men med vores nuværende midtbane så kan jeg ikke se os gøre det. I perioder ja men ikke over en hel kamp.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Jeg så ikke kampen igår, så kan ikke udtale mig om spillet. Men resultatet derimod er, isoleret set, okay. Sevilla har ikke tabt på hjemmebane i denne sæson og det er derfor forventeligt at vi smider point her. Det er ikke igår vi smed mesterskabet, hvis det skulle ende med vi står tomhændet, når ligaen slutter.

At man begynder at snakke om LE projekt er fejlslagen er lidt malplaceret når vi er foran i ligaen, i CdR-finalen og stadig med i CL. Ville man bytte placering og program med Real Madrid i ligaen kan man spørge sig selv om? Det vil jeg ihvertfald ikke.


Sent from my iPad using Tapatalk
Visca el Barca

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11/4 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg køber ikke tesen, at vi ikke længere kan dominere modstanderen, fordi Xavi ikke er 30 længere og Ini ikke spiller, som han gjorde dengang. En stor grund til Ini ikke spiller, som dengang er netop, at vi spiller på en helt anden måde. Vi reagerer, vi spiller med næsten ingen midtbane, udover de navne der står på papiret. Man kan sagtens dominere et hold, et godt hold og en kamp, med det materiale man har. Det hele afhænger af, hvad træner-teamet vil.

Det er deres filosofi der afgør det. Dengang spillede Xavi og Ini f.eks. heller ikke alle kampe, men ikke desto mindre dominerede vi samtlige kampe. Også dem vi tabte, var det os i den dominerende rolle. Hvorfor? Fordi træner havde en klar filosofi, tro på egne evner og så formidlede han det videre til truppen.

Lucho spiller på en helt anden måde, og de her 30-35, 40-45 minutters dominans vil helt sikkert skaffe os gode resultater på kort sigt, men jeg har hørt mange gode trænere sige (deriblandt Cruyff og Pep), at de hold der vil dominere, er dem der vil dominere fodbolden over en årrække. At spille resultatorienteret fodbold kan kun skaffe dig resultater på kort sigt, men du kan ikke være en dominerende faktor i fodboldens verden over en længere periode.

Det er efterhånden soleklart, at Lucho bare ikke har den profil, en Barca træner skal have. Derudover har han problemer med at skabe et godt bånd til truppen, ser det ud til. I går var det f.eks. Neymar, der viste sin utilfredshed. Det tror jeg altså ikke han havde gjort, hvis han havde haft et godt forhold til sin træner.

Jeg tror ikke Lucho er at finde i Barca efter sommeren, og det er kun godt for Barca på langt sigt. Og egentlig også for ham, tror jeg.

Lige nu er vi alt for afhængige af to ting. Først og fremmest at de tre forreste leverer på et højt niveau, kamp efter kamp. Dernæst er vi afhængige af, at Pique spiller på sit absolut højeste niveau i næsten hver kamp. Sker dette, er vi i stand til at få de resultater, der skal til. Det er dog ikke nok til, at få modstanderen til at føle, de næsten ingen chance har mod os.

Jeg kan huske for nogle år siden, hvor Laudrup i et interview sagde (dengang han var træner i Spanien), at selvom Real har et rigtig godt hold og en rigtig god træner, så føler holdene at de har en chance mod dem. Mod Barca har man følelse af, at der skal mirakler til, for at få point mod dem. Nu føler næsten samtlige hold, at de har en god chance mod os, det afspejler sig også i de udtalelser, man hører fra modstanderens spillere. Før i tiden var det, at vi skal spille op til vores bedste, samtidig skal vi bede til at Barca har en rigtig dårlig dag, og så har vi måske en lille chance. Nu har modstanderen selvtillid og tro på tingene, når de møder Barca. Om det er hjemme eller ude. Dette skyldes ikke alene Xavis alder, det skyldes i allerhøjeste grad at vores træner-team spiller resultatorienteret fodbold.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster