Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af ulrich »



Zlatan much?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »

Official: Lionel Messi and Javier Mascherano NOT in Argentina's starting lineup today against El Salvador

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Daluigi »

Storken skrev:
Daluigi skrev:Nu var det ikke lønnen der var et issue, i KL's sindsyge håndtering af lærernes arbejdstid.

Og ja jeg har et vaskebræt. Deal with it
Det er også fuldstændig vanvittigt, at lærerne skal opholde sig på skolen i normal arbejdstid 37 timer om ugen. Hvilke andre brancher arbejder under lignende kummerlige kår? Derudover må skolelederen fremadrettet bestemme hvad lærerne faktisk skal foretage sig, når de er på arbejde. Jeg har aldrig set mage. Jeg kan heller ikke begribe, hvordan det skal kunne lade sig gøre, at lærerne skal undervise 25 lektioner af 45min om ugen. Det er jo næsten halvdelen af deres arbejdstid, hvor de faktisk skal gøre det de er ansat til.

Jeg er mildest talt oprørt over, hvordan vi behandler vores hårdtarbejdende skolelærer...
Føler at det er min pligt, at hjælpe dig lidt med svine os lærere yderligere. Dette gør du nemmest ved at få dine fakta i orden, hvilket du på nuværende tidspunkt tydeligvis ikke har. Nuvel, er man ikke kommet længere rent kognitivt, end at skære et helt erhverv over én kam, så kan jeg da godt forstå, at du ikke har den højeste anseelse for lærere. Du har tydeligvis ikke haft nogle særligt dygtige eller inspirerende nogen af slagsen.

Jeg har 30 lektioner om ugen. Læg dertil et gennemsnit på 6 vikarlektioner. Disse vikarlektioner bliver taget direkte af min forberedelsetid.
Du tænker nok, at det da er fuldstændig latterligt anyways, for jeg har jo stadig en masse tid til at forberede min nemme undervisning. Svaret dertil er JA! Jeg har en masse tid til forberedelse. Men hvad indebærer min forberedelse så nu, hvor jeg ikke længere kan arbejde udenfor de rammer jeg sat fast i på skolen. Her er et uddrag af hvad forberedelsen indeholder:
- Planlægning af Matematik, Idræt, Geografi, Fysik/kemi, Understøttende undervisning og privatundervisning af en depressionsramt 9. klasse,
- Udarbejdelse af 107 elevplaner for 3 klassetrin.
- Karaktergivning til 81 elever fordelt på ialt 324 karakterer, hvoraf hver og én af dem skal kunne begrundes til en skolehjemsamtale. Disse gives 3 gange årligt iøvrigt.
- 5 forældremøder
- 160 skolehjemsamtaler af 15 minutters varighed stykket.
- 2 studieturer af 3 dages varighed skal planlægges til mindste detalje. Der skal indsamles samtykkeerklæringer mm.
- 42 eksaminationer med yderligere 35 eksaminationer som censor. Nuvel disse går også fra min undervisningstid, men forberedelsen af disse er immervæk noget mere omfattende end normal undervisning.
- Vedligeholdelse af faglokaler såsom Fysik og Natur/teknologi. Dertil skal bestilles og modtages materialer. Oprydning og rengøring står jeg også for, da der bliver sparet på dette.
- Diverse sociale arrangementer på skolen. Eksempelvis sidste skoledag, skolefest og festival.
- Svarer på en evig strøm af forældrebeskeder, der er utilfreds med at lille Ida har fået et 4-tal. Eller også har Egon drillet Andrea i et frikvarter.
- Kommunikation med ledelse omkring diverse interne og eksterne omstændigheder, der påvirker skolens daglige gang og elevernes trivsel.
- Elevrådet (Kontaktlærer og koordinator)
- UU-vejledning. Den nye reform af skåret i UU-vejledernes timer, således af samtlige elever i 8. klasse der erklæres uddannelsesparat (alle med et snit over 4), skal vejledes af MIG. Jeg skal dermed påtage mig et helt nyt erhverv og hjælpe med brobygning, introkurser mm.

En sjov ting ved ovenstående opgaver er også, at det ligesom mange ting her i livet, kommer i bølger! Fleksibiliteten er dog fjernet helt og aldeles, således har jeg konsekvent den samme mængde tid hver uge, til en fuldstændig forskellig mængde arbejde - det absolut essentielt latterlige ved reformen. Derfor står man med SÅ mange arbejdsdage hvor man ikke når halvdelen af hvad man skal, og ligeledes kan man have en enkelt uge, hvor man kan sidde og trille tommelfingre den sidste time af dagen, og stresse over, ikke at have mere at lave, da man ved at der kommer en ny bølge lige om hjørnet (Du kan dog ikke forberede undervisning 3 uger frem, da det ikke er til at sige præcis hvor langt eleverne når, og hvorledes niveauet skal differentieres). Det er utrolig let teoretisk, men i praksis er det den rene joke at skulle leve i.

Ja, man kan selvfølgelig rulle med øjnene over, hvorfor fanden jeg gider/overhovedet føler behov for at uddybe min arbejdsdag overfor dig, eftersom du jo på ingen måder er interesseret. Jeg slutter dog som jeg startede med pointen, at du ville hjælpe dig selv, hvis du fremover satte dig ind i de ting du latterliggør. Ellers fremstår kritikken en smule tam og ærlig talt usaglig. Det er selvfølgelig beklageligt, at du har oplevet nogle lærere, der har givet dig så ringe en anseelse på erhvervet. Men ikke desto mindre, så arbejder jeg fucking nonestop, og jeg vil ikke finde mig i, at en knøs på internettet skal negligere hele min levevej og alt hvad jeg brænder for. ;)

Take it or leave it.

Holland er bagud 0-1... Nu fungerer indlægget herinde igen.
Forumlegende

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

@Daluigi

Hvordan er mine fakta forkert? De er taget direkte fra arbejdstidsreglerne og overenskomsten.

Lærerne arbejder ved den nuværende aftale efter de samme vilkår som alle andre lønmodtagere i kommunerne. De skal i gennemsnit arbejde 37 timer om ugen på årsbasis. Derudover skal de opholde sig på skolen i arbejdstiden. Det er ligeledes op til skolelederen at bestemme, hvad læreren skal foretage sig i arbejdstiden. I arbejder hverken mere eller mindre end alle andre arbejdsgrupper indenfor det offentlige.

Det er muligt, at lærerne har fået det hårdere efter lovændringen i 2013, men det er jo klart. I har tidligere levet på frihjul, hvor ingen har sat spørgsmålstegn ved 45min forberedelsestid pr. lektion. Dette er selvom man aldrig nogensinde har kunne påvise en positiv effekt af forberedelsestid. Man har simpelthen intet videnskabligt bevis for at forberedelsestid hjælper på undersviningens kvalitet.

Jeg kender rigtig mange lærere. Det er både familie og bekendte. De ville alle få sig et chok, hvis de skulle arbejde 60 timer om ugen i et resultatorienteret miljø. Der er nemlig nogle, der arbejder langt hårdere end lærerne. De klynker dog ikke, da de brænder for det.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Storken skrev:De klynker dog ikke, da de brænder for det.
Burde måske rykkes hen i politik-tråden, men Storken, hvorfor den unødvendigt fordømmende tone? Det fremstår altså noget usympatisk, señor.


Tilbage on-topic :ned:

phpBB [video]


Medel, dit svin.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:
Storken skrev:De klynker dog ikke, da de brænder for det.
Burde måske rykkes hen i politik-tråden, men Storken, hvorfor den unødvendigt fordømmende tone? Det fremstår altså noget usympatisk, señor.

Jeg er ærlig talt træt af lærernes konstante klynkeri om, at de arbejder åh så hårdt. De arbejder hverken mere eller mindre end alle andre kommunalt ansatte. Størstedelen af dem får til gengæld betalt deres frokostpause, hvorfor de arbejder 2,5 time mindre end privatansatte om ugen.

Lærerne har haft det rigtig godt i rigtig mange år. Den tid er forbi og det må de indstille sig på. Det lyder hult at klage over en 37 timers arbejdsuge, når det er fælles for alle her i samfundet.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Du kan da ikke i ramme alvor bare direkte sammenligne alle kommunalt ansatte, og mene at der ikke er forskellige aspekter der spiller ind fra job til job?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:Du kan da ikke i ramme alvor bare direkte sammenligne alle kommunalt ansatte, og mene at der ikke er forskellige aspekter der spiller ind fra job til job?
Nej, men deres arbejdstid er ikke desto mindre den samme. Derudover er lærertjansen nok ikke den hårdeste her i verden. Et erhverv indenfor jord og beton kan jeg til gengæld sagtens forstå er nedslidende.

Det skal siges, at jeg har stor respekt for flere af de lærere jeg kender. Den ene er en kammerat fra HHx-tiden, der havde det andet højeste snit på hele årgangen (cirka 300 studenter). Han kunne være blevet alt her i verden, men valgte at undervise børn. Det tager jeg sgu hatten af for, når han kunne have tjent en million om året som læge.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Skydefinten »

Jeg tror faktisk godt at lærertjansen kan være mere nedslidende for krop og sjæl.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:Jeg tror faktisk godt at lærertjansen kan være mere nedslidende for krop og sjæl.
Det kan være du har ret. Lærerne kan dog glæde sig over, at de helt specielt får (hvad der svarer til) 4,5 uges ekstra ferie om året fra de bliver 60 år gammel.


*On-topic*

Danmark skal være glade for, at Portugal slog Serbien. Vi ligger ret lunt i svinget til EM, hvis vi ikke dummer os.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Daluigi »

Storken skrev:
JonasV skrev:Du kan da ikke i ramme alvor bare direkte sammenligne alle kommunalt ansatte, og mene at der ikke er forskellige aspekter der spiller ind fra job til job?
Nej, men deres arbejdstid er ikke desto mindre den samme. Derudover er lærertjansen nok ikke den hårdeste her i verden. Et erhverv indenfor jord og beton kan jeg til gengæld sagtens forstå er nedslidende.

Det skal siges, at jeg har stor respekt for flere af de lærere jeg kender. Den ene er en kammerat fra HHx-tiden, der havde det andet højeste snit på hele årgangen (cirka 300 studenter). Han kunne være blevet alt her i verden, men valgte at undervise børn. Det tager jeg sgu hatten af for, når han kunne have tjent en million om året som læge.
Hvis du læste hvad jeg skrev, og lagde dit fordømmende blinde had til erhvervet væk i 2 minutter, så kan du se, at jeg på ingen måde "klynker" over en arbejdsuge på 37 timer!!! Jeg illustrerer overfor dig, at vi lærere er frustrerede over, at reformen ikke giver os tid nok til at passe vores arbejde tilstrækkeligt.

Sidste år havde jeg mange uger med 50 timer om ugen - dette har jeg ikke mere, så prøv dog at læs hvad jeg fortæller dig menneske. Men din tone siger desværre alt om, at du faktisk aktivt vælger at være snæversynet. Så jeg hopper ud af debatten. Jeg skulle mene, at jeg sort på hvidt har illustreret dilemmaet ved reformen. Så kan du jo måske en dag læse og forstå hvad det egentlig handler om. Indtil da ville det klæde dig, at holde mund. Jeg tror ikke just du imponerer folk med den tilgang til en debat
Forumlegende

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

Daluigi skrev:
Storken skrev:
JonasV skrev:Du kan da ikke i ramme alvor bare direkte sammenligne alle kommunalt ansatte, og mene at der ikke er forskellige aspekter der spiller ind fra job til job?
Nej, men deres arbejdstid er ikke desto mindre den samme. Derudover er lærertjansen nok ikke den hårdeste her i verden. Et erhverv indenfor jord og beton kan jeg til gengæld sagtens forstå er nedslidende.

Det skal siges, at jeg har stor respekt for flere af de lærere jeg kender. Den ene er en kammerat fra HHx-tiden, der havde det andet højeste snit på hele årgangen (cirka 300 studenter). Han kunne være blevet alt her i verden, men valgte at undervise børn. Det tager jeg sgu hatten af for, når han kunne have tjent en million om året som læge.
Hvis du læste hvad jeg skrev, og lagde dit fordømmende blinde had til erhvervet væk i 2 minutter, så kan du se, at jeg på ingen måde "klynker" over en arbejdsuge på 37 timer!!! Jeg illustrerer overfor dig, at vi lærere er frustrerede over, at reformen ikke giver os tid nok til at passe vores arbejde tilstrækkeligt.

Sidste år havde jeg mange uger med 50 timer om ugen - dette har jeg ikke mere, så prøv dog at læs hvad jeg fortæller dig menneske. Men din tone siger desværre alt om, at du faktisk aktivt vælger at være snæversynet. Så jeg hopper ud af debatten. Jeg skulle mene, at jeg sort på hvidt har illustreret dilemmaet ved reformen. Så kan du jo måske en dag læse og forstå hvad det egentlig handler om. Indtil da ville det klæde dig, at holde mund. Jeg tror ikke just du imponerer folk med den tilgang til en debat
Jeg skal lige forstå det i korte træk: Hvad var helt nøjagtig problemet med reformen?
Du skriver, at den mangler fleksibilitet. Du havde 50 timer i nogle uger sidste år, men det har du ikke i år. Denne fleksibilitet er faktisk indbygget i arbejdstidsreglerne, da lærerne arbejder mere i de uger, hvor eleverne faktisk er i skole. Det er netop derfor lærerne skal arbejde 37 timer om ugen i gennemsnit i løbet af året og ikke fast 37 timer om ugen.

Arbejdstidsreglerne:
Den ugentlige arbejdstid er på gennemsnitlig 37 timer og kan variere hen over året. Ledelsen kan fx tilrettelægge arbejdstiden på en sådan måde, at den ugentlige arbejdstid i nogle perioder udgør mere end 37 timer, mens den i andre perioder udgør mindre end 37 timer – eventuelt helt ned til 0 timer (0-dage).
Ledelsen fastlægger den daglige arbejdstid. Det betyder, at man som leder kan operere med udgangspunkt i en fast planlægning med 7,4 timer pr. arbejdsdag. Det er dog også muligt, at planlægge med et varierende timetal, fx at fastlægge, hvor mange timer læreren skal være på arbejde de enkelte arbejdsdage.
Ledelsen kan også vælge ikke at planlægge lærerens arbejdstid fuldt ud. I så fald vil læreren ikke have et fast defineret arbejdstimetal for de enkelte arbejdsdage. Det vil derfor i en vis grad være op til læreren selv at fastlægge tidsrammen for de enkelte arbejdsdage.
Du skal ikke forveksle min nedladende arrogance med uvidenhed. Jeg har sat mig ret godt ind i det her stof. Det er derfor, at jeg har det helt fint med min tone.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Jeg synes, det er en uværdig tone uanset hvor godt du har sat dig ind i stoffet. Forstår slet ikke behovet for "nedladende arrogance" hvis du søger en reel debat. Og hvis du ikke søger en reel debat, forstår jeg slet ikke hvorfor du føler behov for at ytre dig om sagen her.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Daluigi »

JonasV skrev:Jeg synes, det er en uværdig tone uanset hvor godt du har sat dig ind i stoffet. Forstår slet ikke behovet for "nedladende arrogance" hvis du søger en reel debat. Og hvis du ikke søger en reel debat, forstår jeg slet ikke hvorfor du føler behov for at ytre dig om sagen her.
Det er nemlig et ret så underligt karaktertræk at have behov for... Især når man samtidig ikke aner hvad man taler om. Jeg har eksemplificeret min virkelighed, og Storken forholder sig endnu ikke til det. Det er bedst illustreret ved, at han fortsat vil skyde lærerne i skoene, at vi er træt af at arbejde 37 timer om ugen. Det handler om det stik modsatte

Tilidst vil jeg til Storken gerne pointere, hvor sørgeligt det er at høre på dig, når du i ramme alvor vil argumentere for at du er sat godt ind i sagen ! Jeg må le. Alene det at du sammenligner erhvervet med jord og betonarbejder, kan man jo bruge som argument for hvor useriøs du er i denne debat. Det er to vidt forskellige former for slid man møder i disse erhverv. Du negligerer blot mit, eftersom du intet kender til virkeligheden. Den har jeg skildret, og jeg må bare sande, at du selvfølgelig valgte "leave it" fremfor "take it"
Forumlegende

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Storken »

Daluigi skrev:
JonasV skrev:Jeg synes, det er en uværdig tone uanset hvor godt du har sat dig ind i stoffet. Forstår slet ikke behovet for "nedladende arrogance" hvis du søger en reel debat. Og hvis du ikke søger en reel debat, forstår jeg slet ikke hvorfor du føler behov for at ytre dig om sagen her.
Det er nemlig et ret så underligt karaktertræk at have behov for... Især når man samtidig ikke aner hvad man taler om. Jeg har eksemplificeret min virkelighed, og Storken forholder sig endnu ikke til det. Det er bedst illustreret ved, at han fortsat vil skyde lærerne i skoene, at vi er træt af at arbejde 37 timer om ugen. Det handler om det stik modsatte

Tilidst vil jeg til Storken gerne pointere, hvor sørgeligt det er at høre på dig, når du i ramme alvor vil argumentere for at du er sat godt ind i sagen ! Jeg må le. Alene det at du sammenligner erhvervet med jord og betonarbejder, kan man jo bruge som argument for hvor useriøs du er i denne debat. Det er to vidt forskellige former for slid man møder i disse erhverv. Du negligerer blot mit, eftersom du intet kender til virkeligheden. Den har jeg skildret, og jeg må bare sande, at du selvfølgelig valgte "leave it" fremfor "take it"
Du forholder dig stadig ikke til essensen i debatten. Hvad er der galt med de nye arbejdstidsregler? Det var din kritik af disse regler, der startede hele debatten.
Daluigi skrev:Nu var det ikke lønnen der var et issue, i KL's sindsyge håndtering af lærernes arbejdstid.
Hvad er helt nøjagtig problemet med disse regler? Du skriver lange indlæg om din arbejdsdag, men har endnu ikke refereret en eneste gang til reglerne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster