Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Det ændrer ikke på, at "lort op til halsen," "ren katastrofe" og "bomber klubben mange år tilbage" er meget i overkanten. Det lyder jo næsten som om van Gaals tidligere klubber er gået nedenom og hjem, når sandheden tydeligvis er, at flere af dem faktisk vandt mesterskaber og Champions League-titler i årene kort efter.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Det ændrer ikke på, at "lort op til halsen," "ren katastrofe" og "bomber klubben mange år tilbage" er meget i overkanten. Det lyder jo næsten som om van Gaals tidligere klubber er gået nedenom og hjem, når sandheden tydeligvis er, at flere af dem faktisk vandt mesterskaber og Champions League-titler i årene kort efter.
Ja efter at de har gravet sig ud af lort op til halsen, efter at de har formået at ansætte folk, som kunne redde klubben fra den katastrofe som Van Gaal næsten enemand havde formået at smide klubben ud i. Det er ikke Van Gaals fortjeneste at de klubber er kommet stærkt tilbage, det er derimod bare endnu mere imponerende, at disse klubber har formået at rejse sig, på trods af Van Gaal.

Ligesom det er imponerende at Ancelotti kunne rejse Real holdet sidste sæson, på trods af Mourinhos ihærdig forsøg på at smadre klubben totalt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Det er ikke Van Gaals fortjeneste at de klubber er kommet stærkt tilbage, det er derimod bare endnu mere imponerende, at disse klubber har formået at rejse sig, på trods af Van Gaal.
Der er ingen som påstår, at det er van Gaals fortjeneste. Påstanden er, at det måske ikke er helt så svært at efterfølge van Gaal som du forestiller dig. Det er i hvert fald mere plausibelt end din påstand om, at alle klubberne mirakuløst rejste sig fra ruinerne med det samme (du ved, Ockhams ragekniv og alt det der).

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Hvornår har jeg skrevet at de har rejst sig på mirakuløs vis? Kan du påpege det?

Nej det skyldes ikke mirakler, det skyldes format og formåen. Det skyldes at de folk der blev ansat var så dygtige, at de kunne få klubberne på rette spor. Van Gaal gjorde i hvert fald sit bedste at ødelægge dem.

Du kan så mene at det ikke er så svært at efterfølge ham, jeg har den modsatte holdning og forklarer hvorfor jeg synes det er ekstrem svært at efter følge en mand som Van Gaal. Men, han må da gerne blive i Man Utd, hvis du synes han er top dollar. Mit gæt er, at han vil skade mere end han vil gavne, ligesom han har gjort stortset alle andre steder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Hvornår har jeg skrevet at de har rejst sig på mirakuløs vis? Kan du påpege det?
Du skriver, at klubberne blev bombet mange år tilbage og stod i lort op til halsen, hvorefter jeg påpeger, at klubberne vandt mesterskaber og Champions League-titler i årene direkte efter van Gaal. Det lyder da som en mirakuløs præstation af efterfølgerne.

Kort sagt har din påstand om, at van Gaal totalt ødelægger klubber, selvom man ikke rigtig kan se det på resultaterne, flere antagelser end min simple påstand om, at det måske ikke er svært at efterfølge van Gaal. Derfor er sidstnævnte forklaring at foretrække.
Visca El Barca skrev:Du kan så mene at det ikke er så svært at efterfølge ham, jeg har den modsatte holdning og forklarer hvorfor jeg synes det er ekstrem svært at efter følge en mand som Van Gaal. Men, han må da gerne blive i Man Utd, hvis du synes han er top dollar. Mit gæt er, at han vil skade mere end han vil gavne, ligesom han har gjort stortset alle andre steder.
Hvis van Gaal gør det, han har gjort stort set alle andre steder, så forlader han United med (mindst) et mesterskab i tasken, hvorefter United tilsyneladende vinder et mesterskab eller Champions League inden for en meget kort årrække bagefter. Det ville jeg ikke ligefrem klage over.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ladislau »

Altså, her i klubben, så var han en del af en katastrofe. Man skal i den forbindelse ikke glemme Nunez og Gaspart.

Efter hans første periode, så skulle man genopfinde hele sin dna, udskifte truppen, Figo skred. Det var helt sort. Det var en længere ørkenvandring. Dengang kan jeg huske, at der ikke umiddelbart var lys for enden af tunellen.

Da tossen Gaspart ansatte Van Gaal i desperation anden gang, der var de langsigtede konsekvenser ikke så store, da han vel knap var her i et halvt år. Den umiddelbare sportslige situation var dog, at Antic fik reddet en 6. Plads...
Rijkaards første år var desuden også uden titler.

Som sagt, så er Van Gaal bestemt ikke eneste fatale faktor i de år. Jeg husker bare titler, som jeg hellere var foruden pga spillet, taktikken, den hollandske invasion. Det var overhovedet ikke Barca.
Han skal have en tak for at hive Puyol op. Derudover prøver jeg bare at glemme den tid.

Held og lykke til United, jeg vil ikke ønske Van Gaal til nogen...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Det synes du, det mener jeg ikke. Jeg mener derimod at det er med til at gøre Riijkaards og Juups arbejde endnu mere imponerende, at de på trods af Van Gaal formåede at vende skuden. De skulle dog først bruge nogle år på at rydde op efter ham. Du har en anden holdning, fair nok.

Ja lad os da håbe for dig at han bliver i Man Utd så. Kender jeg ham ret, skal han nok sørge for at der er klikker i truppen, at han rager sig uklar med 2-3 absolut bærende spillere, at han er så arrogant overfor pressen at det i sidste ende skader Man Utd, at han vil kaste sig ud i magtkampe med ledelsen. At han så måske vinder et mesterskab (ser dog ikke sådan ud), er måske det hele værd for dig. Man må så håbe for dig og andre Man Utd fans at ledelsen er ligeså dygtig til at finde en mand, der kan få klubben på rette spor, som Laporta og Bayerns ledelse var i sin tid.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

ladislau skrev:Altså, her i klubben, så var han en del af en katastrofe. Man skal i den forbindelse ikke glemme Nunez og Gaspart.

Efter hans første periode, så skulle man genopfinde hele sin dna, udskifte truppen, Figo skred. Det var helt sort. Det var en længere ørkenvandring. Dengang kan jeg huske, at der ikke umiddelbart var lys for enden af tunellen.

Da tossen Gaspart ansatte Van Gaal i desperation anden gang, der var de langsigtede konsekvenser ikke så store, da han vel knap var her i et halvt år. Den umiddelbare sportslige situation var dog, at Antic fik reddet en 6. Plads...
Rijkaards første år var desuden også uden titler.

Som sagt, så er Van Gaal bestemt ikke eneste fatale faktor i de år. Jeg husker bare titler, som jeg hellere var foruden pga spillet, taktikken, den hollandske invasion. Det var overhovedet ikke Barca.
Han skal have en tak for at hive Puyol op. Derudover prøver jeg bare at glemme den tid.

Held og lykke til United, jeg vil ikke ønske Van Gaal til nogen...
Det var jo et stort cirkus. Han formåede at blive uvenner med flere bærende kræfter og endda formåede at rage sig uklar med tossen over alle tosser i klubben, Gaspart. Som du skriver, der skulle en Antic og efterfølgende en dygtig ledelse og en ung passioneret træner til, at få rettet på det. De brugte dog alligevel noget tid.

Men ja, hvis man er glad for ham i Man Utd, så må det være det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Ja lad os da håbe for dig at han bliver i Man Utd så. Kender jeg ham ret, skal han nok sørge for at der er klikker i truppen, at han rager sig uklar med 2-3 absolut bærende spillere, at han er så arrogant overfor pressen at det i sidste ende skader Man Utd, at han vil kaste sig ud i magtkampe med ledelsen. At han så måske vinder et mesterskab (ser dog ikke sådan ud), er måske det hele værd for dig. Man må så håbe for dig og andre Man Utd fans at ledelsen er ligeså dygtig til at finde en mand, der kan få klubben på rette spor, som Laporta og Bayerns ledelse var i sin tid.
Det tvivler ærlig talt på, at du "kender ham ret." Du kan formentlig bare huske hans periode i Barca.

Jeg er i øvrigt hverken glad eller ulykkelig over at have van Gaal i United. Indtil videre er ingen af de problemer, du nævner, kommet til syne. Til gengæld er han heller ikke i nærheden af mesterskabet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Vanvittigt mål af Matthew Phillips. Det er et af de bedste langskud jeg har set.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Fuldstændig sindssygt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Fuldstændig sindssygt!
Den manglende rotation i bolden mindede mig om Juninho. Han ville have været åndssvag med nutidens bolde :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Ham havde jeg helt glemt. Frisparkskongen!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af B-Freak »

City leverede en rimelig skidt generalprøve inden mødet med os og må da næsten være ude af mesterskabskampen nu.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

De går meget op i detaljer, i det engelske studie.

phpBB [video]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster