10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PuyolErGud »



Hele filmen om Messi med undertekster her.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Culé »

PuyolErGud skrev:

Hele filmen om Messi med undertekster her.
TAK!!! Glæder mig for vildt til at se resten! :glad:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Vågnede kl 3 i nat og kunne ikke sove. Hvad gør man så? Ser Messi-filmen selvfølgelig!

Jeg synes den er rigtig god. Selvom det er en historie man har fået mange gange før, så er den sjov at se filmatiseret. Og den holder. Rigtig god ide at klippe mellem autentiske optagelser og supplere historien med rekonstruerede klip. Der er selvfølgelig skruet op for dramaturgien nogle steder, men det er da en fascinerende historie. Et problem med filmens timing er dog, at historien om Messi kun er fortalt halvt færdigt, da hans karriere forhåbentlig varer mange år endnu. Måske der kommer en extended til den tid. ;p Filmen er oversat til engelsk, og jeg ved ikke om jeg bare er en langsom læser, men jeg sad med den ene finger på pause-knappen hele filmen, fordi spansktalende er så hurtige når de snakker.

Til Barca-fans især, men også folk med et-eller-andet forhold til Messi kan jeg anbefale filmen.
Visca el Barca

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Culé »

Præcis! Synes også virkelig at det er en god film/dokumentar, og fuldstændig unikke 10 år Messi har haft siden Juve-kampen i Gamper-kampen anno 2005 :glad:

phpBB [video]

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Har også lige set Messi filmen, og den er helt klart en film der skal opleves!

Synes den fortæller hans historie rigtig godt, og har mange forskellige aspekter i spil, dog savnede jeg lidt rivaliseringen med Ronaldo, men er vel okay at filmen ikke nævner ham som noget specielt :cool:

Nu hvor man genså mange af Messi's mål så er det ikke så ofte mere at han lige dribler 5-6 spillere og smadrer den ind, det må han gerne gøre imorgen, helst et par gange :razz:

Min respekt til Leo er helt klart steget endnu mere efter at have set filmen, fantastisk person og spiller!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

HISTORIC RECORD: Messi is the first player in the history of clubs to score 314 goals during 6 consecutive seasons, breaking Pele's record
Giv mig min sko tilbage, røv!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

emo skrev:
Most GOALS+ASSISTS in year 2015 (all comps, top5 lgs)

Messi 24
Dost 15
Suarez 14
Berahino 13
Kane 12
Griezmann Robben DeBruyne Neymar 11"


Wow, wow, wow, med afstand god!

Mange foran CR til ballon bolden.
Jeg troede sku ikke han blev bedre end i tiden under Guardiola. Men med det scoringssnit og sammentidig også antal assists, tror jeg ikke længere ord rigtig kan beskrive, hvor god en egentlig er.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

kklaus skrev:
HISTORIC RECORD: Messi is the first player in the history of clubs to score 314 goals during 6 consecutive seasons, breaking Pele's record
Okay, det er vanvittigt! Man snakker jo ofte om at Pele ikke for alvor blev udfordret på klubplan, selvom de brasilianske hold var relativt stærke dengang. Til sammenligning er La Liga enten den bedste eller næstbedste liga i verden - og alligevel sætter Messi nye standarder der overgår dem Pele satte. Hvor er vi heldige!

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

Blaugrana92 skrev:
kklaus skrev:
HISTORIC RECORD: Messi is the first player in the history of clubs to score 314 goals during 6 consecutive seasons, breaking Pele's record
Okay, det er vanvittigt! Man snakker jo ofte om at Pele ikke for alvor blev udfordret på klubplan, selvom de brasilianske hold var relativt stærke dengang. Til sammenligning er La Liga enten den bedste eller næstbedste liga i verden - og alligevel sætter Messi nye standarder der overgår dem Pele satte. Hvor er vi heldige!
Jep, og Messi har stadig 14-19 kampe tilbage i denne sæson!
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5478
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

kklaus skrev:
Blaugrana92 skrev:
kklaus skrev:
HISTORIC RECORD: Messi is the first player in the history of clubs to score 314 goals during 6 consecutive seasons, breaking Pele's record
Okay, det er vanvittigt! Man snakker jo ofte om at Pele ikke for alvor blev udfordret på klubplan, selvom de brasilianske hold var relativt stærke dengang. Til sammenligning er La Liga enten den bedste eller næstbedste liga i verden - og alligevel sætter Messi nye standarder der overgår dem Pele satte. Hvor er vi heldige!
Jep, og Messi har stadig 14-19 kampe tilbage i denne sæson!
Billede
Hvordan ser CR's tal ud for samme periode.. Han må da også være tæt på at overgå Pele...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

SpillerSomMESSI skrev:
kklaus skrev:
Blaugrana92 skrev:
kklaus skrev:
HISTORIC RECORD: Messi is the first player in the history of clubs to score 314 goals during 6 consecutive seasons, breaking Pele's record
Okay, det er vanvittigt! Man snakker jo ofte om at Pele ikke for alvor blev udfordret på klubplan, selvom de brasilianske hold var relativt stærke dengang. Til sammenligning er La Liga enten den bedste eller næstbedste liga i verden - og alligevel sætter Messi nye standarder der overgår dem Pele satte. Hvor er vi heldige!
Jep, og Messi har stadig 14-19 kampe tilbage i denne sæson!
Billede
Hvordan ser CR's tal ud for samme periode.. Han må da også være tæt på at overgå Pele...
Et stykke op til Pele, men han kunne sagtens gå hen og nå de 300.

Kode: Vælg alt

Season 	Ronaldo Goals
2009-10	33
2010-11	53
2011-12	60
2012-13	55
2013-14	51
2014-15	39
Total  	291
Giv mig min sko tilbage, røv!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Messi i La Liga siden 2009:


Ronaldo i La Liga siden 2009:


Jeg har virkelig svært ved at gennemskue, hvordan man kan mene at Ronaldo nogensinde har været en bedre fodboldspiller end Leo. Det er i det hele taget svært at forestille sig at der nogensinde kommer en spiller, der kan gentage det Messi har gjort over de sidste 10 år. Og det vildeste af det hele er at manden kun er 27 år. Det er svært rigtigt at begribe hvor god Messi egentlig er og har været det siden 2008.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2808
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Fedt billede som fcbarcelona dk har smidt på Facebook, til alle jer der ikke har set det:


Hvilken rekord komme denne mand ikke til at slå? Hold kæft vi har været heldige at opleve ham og endda på vores hold. Hvem er Ronaldo?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Blaugrana92 skrev:Messi i La Liga siden 2009:


Ronaldo i La Liga siden 2009:


Jeg har virkelig svært ved at gennemskue, hvordan man kan mene at Ronaldo nogensinde har været en bedre fodboldspiller end Leo. Det er i det hele taget svært at forestille sig at der nogensinde kommer en spiller, der kan gentage det Messi har gjort over de sidste 10 år. Og det vildeste af det hele er at manden kun er 27 år. Det er svært rigtigt at begribe hvor god Messi egentlig er og har været det siden 2008.
Det er fordi folk argumenterer med følelser og lala-argumenter såsom "man kan ikke sammenligne", "Ronaldo er mere en angriber så han forsvarer ikke så meget..", etc. Folk kigger ikke på hvordan de spiller fodbold, men på hvilken klub eller hvilket land de spiller for.

Ronaldo har aldrig været over eller bare ved siden af Messi, og han kommer det aldrig. Messi er unik.

Jeg har efterhånden opgivet diskussionen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster