Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af emo »

Hvad jeg havde forventet, det helt fundamentale, tæm en bold. Tæm, en bold. Tæm en bold.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Det er skam gået meget fint i de sidste kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af emo »

Hvis du laver hvad jeg skriver så er det hellere ikke de sidste kampe jeg sætter fokus på. Skriver blot at hans præstation i de seneste kampe ikke ændrer på at han spillemæssigt har haltet gevaldigt og stadig gør det til en vis grad.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Stadig? Når man tænker på at det er hans første sæson med en svær optakt så har han gjort det fremragende. Jeg kan leve med nogle dårlige tæmninger (som ofte kommer fordi han har en svær rolle) så længe han kæmper, skaffer plads og selv er farlig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af emo »

Ja, stadig. Han er meget bedre end han var. Men stadig ja.

Han er en etableret verdensstjerne, jeg forventede virkelig at han ville kunne levere mere sikkert spil på banen fra start af. Han er ikke Neymar, der kommer fra en helt anden kultur og som en helt ung knægt. Lui er etableret.

Jeg er glad for hans arbejdsraseri, men jeg ser også at han endnu ikke er en komplet del af vores spil.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Sådan spiller han jo? Han er mega direkte og tager chancer. Han er ikke typen der bare holder den i gang. Han går konstant efter at blive farlig. Det er derfor han er hentet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af emo »

Der er forskel på hvordan han spiller og hvordan han skal spille. Det jeg ville med alt dette var at pointere at hans seneste kampe er en skridt i den rigtige retning men at han stadig mangler en del og at kritikken af ham har været berettiget og det kan de seneste kampe ikke ændre på.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Tja det mener du. Jeg synes han har været god fra starten (dog med dårlige kampe) men nu er han fremragende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af theKing1988 »

emo skrev:Der er forskel på hvordan han spiller og hvordan han skal spille. Det jeg ville med alt dette var at pointere at hans seneste kampe er en skridt i den rigtige retning men at han stadig mangler en del og at kritikken af ham har været berettiget og det kan de seneste kampe ikke ændre på.
Kunne ikke være mere enig. Han er helt sikkert på vej i den rigtige retning, men der er stadig en del ting han skal arbejde med

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Og uden at vide det så tvivler jeg på at der er den store forskel på suarez' afleveringsprocenter samt mistede bolde overfor neymar og messi.
Ikke fordi at det skal være nogen kæphest for mig, men jeg vil alligevel lige adressere ovenstående. Jeg har ikke lige styr på Neymar, men der er nemlig enormt stor forskel på Messi og Suárez hvad angår tabte bolde (jeg har kigget på WhoScored under dispossessed og turnovers). Messi har rigtig nok tabte flere end Suárez hvis man ser på det per kamp eller per 90 minutter spillet. Her er Messi på 3,120 boldtab per kamp og 3,768 boldtab per 90 minutter, mens Suárez er på 3,250 boldtab per kamp og 3,811 boldtabt per 90 minutter. Men her bliver der bare ikke taget højde for hvor mange gange de rører bolden. Suárez har nemlig 49,178 berøringer per 90 minutter, mens Messi har næsten det dobbelte, 99,807 berøringer per 90 minutter. Suárez har i alt haft 671 berøringer og 52 boldtab. Messi har i alft haft 2066 berøringer og 78 boldtab. Det vil sige at Suárez har boldtab med dobbelt så høj en frekvens som Messi. Suárez har 12,904 berøringer per boldtab. Messi har 26,487 berøringer per boldtab. Men det ville heller ikke være fair at sammenligne Suárez med Messi - især ikke for så vidt angår tekniske færdigheder og førsteberøringer. Det var blot for lige at påpege, at der er stor forskel på hvor ofte Suárez mister bolden og hvor ofte Messi mister bolden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Og fordi messi modtager mange flere bolde hvor han ikke er nær så presset som suarez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Og fordi messi modtager mange flere bolde hvor han ikke er nær så presset som suarez.
Selv med det in mente er forskellen på de to altså stadig monumental - især når man se også ser på hvor mange succesfulde driblinger de har i løbet af en kamp, hvor Messi, selvsagt, er milevidt foran Suárez. Men igen; det er ikke overraskende at Suárez taber langt flere bolde end Messi, og der er - isoleret set - heller ikke noget galt i det. Jeg synes alligevel bare at det var på sin plads at påpege, at der er enormt stor forskel på hvor mange bolde Messi taber og hvor mange bolde Suárez taber. Afslutningsvis så påpeger jeg bare lige igen, at det heller ikke er fair at sammenligne Suárez - eller nogen som helst anden spiller der ikke hedder Xavi - med Messi for så vidt angår førsteberøringer og evnen til at fastholde bolden.

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af DeanCassady »

Jeg synes personligt, at han hidtil har været fremragende og præcis det, vi har manglet siden noget a lá Eto'o. Mange undervurderer det fysiske aspekt af hans spil, hvilket i mine øjne er én af hovedingredienserne i hans samlede produkt. I mangel på et dækkende dansk ord, vil jeg bruge det engelske 'bully' om ham. Det er præcis det, han gør overfor modstandernes forsvarsspillere. Fysisk er han eminent, og hans styrke blandet med hans vinderinstinkt gør ham til en pestilens at spille overfor. Hans fighter-gen er Messis og Neymars langt, langt overlegent, og han lader aldrig modstanderens bagkæde få et øjebliks ro.

Alexis var en nydelse, men var aldrig i stand til at gøre det, som Suárez gør for holdet, og som både Messi og Neymar i øjeblikket nyder godt af.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Fuldstændig enig!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af theKing1988 »

DeanCassady skrev:Jeg synes personligt, at han hidtil har været fremragende og præcis det, vi har manglet siden noget a lá Eto'o. Mange undervurderer det fysiske aspekt af hans spil, hvilket i mine øjne er én af hovedingredienserne i hans samlede produkt. I mangel på et dækkende dansk ord, vil jeg bruge det engelske 'bully' om ham. Det er præcis det, han gør overfor modstandernes forsvarsspillere. Fysisk er han eminent, og hans styrke blandet med hans vinderinstinkt gør ham til en pestilens at spille overfor. Hans fighter-gen er Messis og Neymars langt, langt overlegent, og han lader aldrig modstanderens bagkæde få et øjebliks ro.

Alexis var en nydelse, men var aldrig i stand til at gøre det, som Suárez gør for holdet, og som både Messi og Neymar i øjeblikket nyder godt af.
Det er meget muligt at han er et fysisk pragteksempklar og at hans fighter-instikt langt overskrider Messis og Neymars, det vil jeg på ingen måde bestride. Jeg synes dog at hans manglende evne til at falde ind i spillet uden at have så mange boldtab trækker for meget ned. At kalde ham fremragende hidtil vil være at gøre Suarez en bjørnetjeneste for han kan helt sikkert gøre det bedre og jeg forventer sådan set også at han selv forventer at gøre det bedre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster