10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Heartbreaker skrev:Ham ved 00:57 kommer til at fortryde, at han havde sådan en fagget hånd, da han havde muligheden for at blive fotograferet med Messi.
:lol: :grin:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Messi i La Liga og Champions League regi siden august 2009:

249 kampe.
21.068 minutter.
273 mål.
92 assists.
1.247 afslutninger.
21,89% scoringsrate.
1.139 vellykkede driblinger.
14.524 afleveringer.

I La Liga har han næsten indhentet antallet af kampe med sit antal af mål. Efter 2008-2009, hvor Messi havde spillet 109 ligakampe, havde han scoret 0,495 mål per kamp - 54 i alt - i sin La Liga karriere. Efter 2011-2012, hvor Messi havde spillet 214 ligakampe, havde han scoret 0,790 mål per kamp - 169 i alt - i sin La Liga karriere. I dag, efter sin La Liga kamp nummer 300, har Messi scoret på 0,897 mål per kamp - 269 i alt - i sin La Liga karriere. Hvis trenden fortsætter går der ikke lang tid før Messi har scoret flere mål end han har spillet kampe i La Liga.

21 titler i løbet af 555 kampe (458 for klubhold, 97 for landshold), hvor han har scoret 436 mål (391 for klubhold, 45 for landshold). Det er 26,429 kampe per titel vundet. Til sammenligning vandt Zinedine Zidane 15 titler i løbet af 789 kampe (681 for klubhold, 108 for landshold), hvor han scorede 156 mål (125 for klubhold, 31 for landshold), hvilket betyder at han spillede 52,600 kampe per titel han vandt. Med andre ord så vinder Messi titler med dobbelt så høj frekvens af hvad Zidane gjorde i hele sin karriere.

48 landskampe og 11 landsholdsmål fra at være Argentinas mest spillende og mest scorende spiller i historien, vel at mærke som blot 27 årig.

Historiens bedste spiller? Ja. By fucking miles, ja.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

7 years on and Paul Scholes is still looking for the ball.. "
phpBB [video]


:razz:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Det går fandme stærkt, kan ikke følge med. De burde lave en i slowmotion.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af soul_pitcher »

A$AP skrev:Det går fandme stærkt, kan ikke følge med. De burde lave en i slowmotion.
Det er i slowmotion.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Tre muligheder:

a) Sarkasme through and through (virker umiddelbart mest sandsynligt, med tanke på en sætning som denne: '... after Barcelona's 5-0 victory against Levante, Messi had only managed 37 goals and 18 assists in all competitions').
b) 12-årig Cristiano Ronaldo fan.
c) Dog.
Billede

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Det er tydeligvis en satirisk artikel.
No longer is he the boy that eviscerates defenders with feints. Rather, he's just the player with the most goals and assists in La Liga history.
no matter what he did and does against Atlético Madrid; everyone knows Diego Simeone always instructs his team to be gentle with his fellow countryman.
People questioned if Neymar was a flop; headlines highlighted Messi's stubbornness and decline. This season has only made everything worse. The more Neymar grows into his own, the more Messi pouts. The untrained eye only sees one of the best strike partnerships in recent memory, but the insightful observer can see the hatred behind the smiles. Messi has assisted on nine of Neymar's 24 goals this season, but what of the other 15?
- og hele det sidste afsnit. Det er skægt, fordi der vitterligt er nogle, der mener, at han er "over the hill" (mindes et indlæg eller to herinde for ikke så længe siden) :roll: - og når man sætter tingene på spidsen som i artiklen, illustrerer det, hvor latterlig kritikken lyder.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af theKing1988 »

Taget hans i øjeblikket stærkt stigende formkurve i betragtning, så virker tidspunktet for den artikel godt nok ekstremt malplaceret. Kan næsten kun være satire eller en skjult Ronaldo fan :lol:

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SirJonas »

Jeg skal gerne være den første til at sige, at jeg tror ikke Messi når sit gamle niveau igen, hvor han var den bedste spiller nogensinde ( i følge flertallet - jeg har svaghed for Ronaldinho). Men jeg tror stadig han slår cr7 og vinder ballonen næste gang - med mindre Neymar stepper yderligere op og blander sig!!
Synes Messi har fået en anelse mere tilbagetrukket rolle, med lidt færre mål og mange flere assists. Jeg tror faktisk det er sundt for ham og hans måske lidt udsat krop.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Fedtmule skrev:Jeg skal gerne være den første til at sige, at jeg tror ikke Messi når sit gamle niveau igen, hvor han var den bedste spiller nogensinde ( i følge flertallet - jeg har svaghed for Ronaldinho). Men jeg tror stadig han slår cr7 og vinder ballonen næste gang - med mindre Neymar stepper yderligere op og blander sig!!
Synes Messi har fået en anelse mere tilbagetrukket rolle, med lidt færre mål og mange flere assists. Jeg tror faktisk det er sundt for ham og hans måske lidt udsat krop.
Der er jeg lidt uenig.

Messi spiller mere intelligent end han nogensinde har gjort. Det kan godt være at det ser spektakulært ud når han afdribler halvdelen af modstanderholdet, men han vælger sine kampe med større omhu nu.

Han er på vej til at få en af de stærkeste sæsonafslutninger som han nogensinde har haft og en af de flotteste sæsoner nogensinde, når man ser på medvirken i mål, og dét selvom han nåede VM-finalen i sommers.

Jeg tror Messi stadig kan toppe inden han bliver de 30. Herefter vil hans niveau dale langsomt hvis vi antager at han ikke løber ind i alvorlige skader. Han vil tilgengæld kunne skabe værdi for holdet i lang tid da han kan blive den perfekte play maker - som du også selv er lidt inde på.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Noget af det vilde ved Messi er jo at han jo nærmest er en vildere Xavi, end Xavi selv er.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er meget enig med rumme. Nok er Messi ikke helt så spektakulær som han var engang og scorer ikke helt så mange mål, hvor han afdribler 5 spillere og triller den i mål, men hans spil er blevet ekstremt effektiviseret over de seneste år og han er blevet endnu dygtigere end tidligere, til at sætte sine medspillere og assistere scoringer. Det er måske ikke helt så medrivende at se på, som det var når han tidligere satte 5 spillere af med ligeså mange berøringer, men det er som sagt mere effektivt - og effektivitet vinder nu engang flere fodboldkampe end seværdighed gør.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Det Messi gjorde med de fem modspillere, med ligeså få berøringer, kan Neymar tage sig af nu.
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:Det Messi gjorde med de fem modspillere, med ligeså få berøringer, kan Neymar tage sig af nu.
Selv Neyo er blevet moden i denne sæson. Jeg mener at ha' læst at Lucho specifikt har snakket med Neyo om at komme hurtigere af med bolden, hvilket har gjort Barcas spil hurtigere. Så færre Neyo raids, men når han gør det, er det nu mange gange i forbindelse med en farlig kontra eller en anden situation hvor modstanderen lige er kommet ud af balance.

Sidste sæson manglede Barca lige 10-15% i forhold til at åbne kompakte forsvare op. I denne sæson er holdet blevet bedre og bedre til det, da spillet er blevet hurtigere.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster