Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

At rejse er at leve, bg.

Fandt 4 billetter hos Ryanair fra Hamborg til Lissabon retur for 3200 kr i uge 27+28. Ret billigt. Tager færgen fra Setubal over til Troia og laver min egen '300' - film


Cruiser Nordeuropa pt.

Amsterdam forrige uge, Hamborg i marts og Berlin i påsken.

Dejlige byer. :cool:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Ryanair er også et af mine få bogmærker i Google Chrome. :razz:

Har aldrig rigtig været i Amsterdam. Jeg har kun brugt et par timer inde i byen, da jeg var strandet i Amsterdam for halvandet års tid siden, da jeg fløj hjem fra USA. Hamburg og Berlin er fantastiske. Har været begge steder en del gange i løbet af det sidste års tid. Hvis du får lyst til pizza eller pasta i Hamburg eller Berlin, så kan jeg varmt anbefale L'Osteria. I Hamburg ligger det på Dammtorstrasse (ligger i forlængelse af Gänsemarkt, som så igen ligger i forlængelse af Jungfernstieg). I Berling ligger det lige ved siden af Bikini Berlin, det nye center nede ved den bombede kirke (der for enden af Kurfürstendamm). Deres pizze er helt enorme (virkelig, jeg har aldrig set større pizze) og smager rigtig, rigtig, rigtig godt. Det er faktisk måske de bedste pizze jeg har fået udenfor Italien. Og det er ikke engang dyrt!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Fedt.
Dejlige input. Det bliver straks noteret. Har boet på hoteller på K'dam et par gange. Fede områder i sidegaderne mod kirken.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kvoller
Indlæg: 5157
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 796 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Kvoller »

Hvis man nu skulle til London på en forlænget weekend f.eks. fredag til mandag, har I så nogle gode hoteller/moteller at anbefale? Ikke flersengsstuer, gerne nogle et værelse til 2 mand. Har kigget lidt på RyanAir (efter I lige har skrevet lidt ovenover) og det ser faktisk ikke dyrt ud :-) Men anbefalinger er meget velkomne!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Bayswater området eller Notting Hill er proppet med små hoteller. Jeg har aldrig haft den opfattelse, at man kunne finde et billigt hotel i London, i forhold til andre storbyer.

Jeg ved ikke hvad planerne er derovre, men ellers i den østlige del af centrum - ved Tottenham Court Road ligger Charlotte Street. En dejlig gader med fede barer og spisesteder. Der er også flere hoteller i det område.

Hvis du skal have en lækker aften (og ofre lidt kroner) - så book bord på "Roka" hjemmefra, http://rokarestaurant.com/charlotte-street/en/home - den fedeste restaurant, som jeg har besøgt 2 gange.

Gå herefter på Charlotte Streets Hotels cocktailbar (en af de bedste i byen).
http://www.grandluxuryhotels.com/hotel/ ... ures/41346

Det er en god aften. Har taget turen 2 gange. :lol: :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kvoller
Indlæg: 5157
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 796 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Kvoller »

Skydefinten skrev:Bayswater området eller Notting Hill er proppet med små hoteller. Jeg har aldrig haft den opfattelse, at man kunne finde et billigt hotel i London, i forhold til andre storbyer.

Jeg ved ikke hvad planerne er derovre, men ellers i den østlige del af centrum - ved Tottenham Court Road ligger Charlotte Street. En dejlig gader med fede barer og spisesteder. Der er også flere hoteller i det område.

Hvis du skal have en lækker aften (og ofre lidt kroner) - så book bord på "Roka" hjemmefra, http://rokarestaurant.com/charlotte-street/en/home - den fedeste restaurant, som jeg har besøgt 2 gange.

Gå herefter på Charlotte Streets Hotels cocktailbar (en af de bedste i byen).
http://www.grandluxuryhotels.com/hotel/ ... ures/41346

Det er en god aften. Har taget turen 2 gange. :lol: :lol:
Spændende, Roka ser virkelig godt ud, det skal da helt klart opleves! Tak for inputs! :-)

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Ruka var en stor oplevelse. Så dyrt er det altså heller ikke. Virkelig godt drinks til maden.

Book hjemmefra, hvis det er. De ringe og bekræfter din reservation. En meget populært sted.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af DeanCassady »

Jeg er lige returneret fra Barcelona, og medbringer et lille tip til de interesserede.
Spankulerede en dag rundt i Barceloneta ved middagstid og ledte efter et sted at stille sulten, da jeg stødte på en restaurant kaldet Emperador, som jeg, maveknurrende, endte med at slå mig ned på. Jeg satte mig ved mit bord, der akkurat slikkede sollysets mund, og var i det hele taget godt tilfreds med mig selv og mit - hvis jeg selv skulle sige det - fremragende valg af restaurant.
Tjeneren kom over, jeg bestilte, hvad end jeg bestilte og fandt mig pludseligt endnu mere tilfreds med omstændighederne, da jeg lod blikket glide til venstre og så et langt, (halv)fedtet, brunt, krøllet hår, der dækkede det meste af skalpen på manden, der med kone og klapvogn (og medfølgende barn), sad ved bordet lige ved siden af mig. I kan formentlig godt gætte, hvem det viste sig at være.
Nå, men for at skabe et antiklimaks og springe det gode over, så jeg endte med at udspørge tjeneren omkring hvordan og hvorledes, og han kunne stolt fremvise stedets fototilklistrede væg, dekoreret med billeder af diverse Barça-folk og begejstrede medarbejdere.

Så hvis I en dag befinder jer i nærheden af Barceloneta, sultne og fodboldspillersøgende, er der vel ganske gode muligheder for at få begge behov opfyldt på Emperador mellem kl. 13 og 16.

Restauranten hedder, som sagt, Emperador og ligger (i selskab med nogle andre, langt mindre prestigefyldte spisesteder) nede ved lystbådehavnen, hvor fx Museu d'Història de Catalunya (der ligeledes er et besøg værd) også befinder sig.

Enjoy.
Robert Zimmerman

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis man, ligesom jeg, bare - sådan kronisk - er helt smask-forelsket i at rejse, så kan jeg anbefale at se tv-serien Departures, som kan ses på det amerikanske Netflix. Det er to canadiske gutter der sagde job op og gav kæresten et farvel-kys, for at rejse verden tynd på et år (det er det i hvert fald i den første sæson). Hele rejsen bliver dokumenteret af en tredje kammerat, der er eneste kameramand med på rejsen. Det er en befriende form for rejse-tv, hvor der er mindst ligeså meget fokus på selve dét at rejse, som der er på alle seværdighederne de steder hvor de nu engang havner. Og det er fantastisk inspiration, hvis man gerne selv vil ud på en længere tur en dag. Jeg er eksempelvis blevet ret så vild med idéen om at tage en tur til Jordan og opleve beduin-kulturen, se Petra og ørkonene, for så at tage sydpå og snorkle ved Aqaba. Det må jeg lige spare op til. Men tjek det ud. De hygger sig og det er et meget hyggeligt program, at ligge og slappe af med.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg kunne godt lige snuppe en uge eller tusinde i denne lejlighed i Milano.
http://www.planete-deco.fr/2015/02/20/un-loft-a-milan/
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Hvis man, ligesom jeg, bare - sådan kronisk - er helt smask-forelsket i at rejse, så kan jeg anbefale at se tv-serien Departures, som kan ses på det amerikanske Netflix. Det er to canadiske gutter der sagde job op og gav kæresten et farvel-kys, for at rejse verden tynd på et år (det er det i hvert fald i den første sæson). Hele rejsen bliver dokumenteret af en tredje kammerat, der er eneste kameramand med på rejsen. Det er en befriende form for rejse-tv, hvor der er mindst ligeså meget fokus på selve dét at rejse, som der er på alle seværdighederne de steder hvor de nu engang havner. Og det er fantastisk inspiration, hvis man gerne selv vil ud på en længere tur en dag. Jeg er eksempelvis blevet ret så vild med idéen om at tage en tur til Jordan og opleve beduin-kulturen, se Petra og ørkonene, for så at tage sydpå og snorkle ved Aqaba. Det må jeg lige spare op til. Men tjek det ud. De hygger sig og det er et meget hyggeligt program, at ligge og slappe af med.
Fuck man, nu har jeg set 3 afsnit af det der, og jeg er total hooked på bare at smide specialet og bare rejse! :D Jordan så for lækkert ud, men jeg er ikke så meget for Indien. Det er måske lige lidt for skraldet til mig :) Men fedt, nu har jeg endnu en ting der holder mig fra at læse :D

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis alt flasker sig så ender jeg med at rejse 5 uger til sommer! Først to ugers interrail i Østeuropa og så tre uger i USA og Canada (Chicago, Toronto, New York og Florida). Kæft mand, jeg håber at jeg lige kan få det til at passe!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg skal også til NY og Florida til sommer :i
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Heartbreaker skrev:Jeg skal også til NY og Florida til sommer :i
Fedt mand! Nu er der i hvert fald bestilt billetter for mit vedkommende. Flyver Hamborg - Chicago (via Helsinki) derover og så Miami - Hamborg (via London) hjemad. Derovre er der så en enkelt flyvning der hedder NYC - Miami. Så skal der bare planlægges hvad der skal ske i de to uger fra vi lander i Chicago, til vi skal flyve fra NYC til Miami.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Hvordan kan det være, du flyver fra Hamborg? Jeg bestiller flybilletter i løbet af de næste dage. Hvor meget skal du give for fly?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster