La Liga 2014/2015

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Skydefinten »

Han er ikke helt sin rolle moden, men også et utaknemmelig job. :cool:

Jeg prøver at svine RM så diskret som muligt, men gerne med lidt kant.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg må indrømme jeg ikke er ligeså imponeret af Varane, som nogle herinde er. Jeg har aldrig været det. Selv da han havde de der famøse 2-3 gode kampe mod os og Leo især, var jeg inde på de kæmpe store mangler, han havde (og stadig har i sit spil). Han har det med at komme på den forkerte side af sin modstander, det er kæmpe minus som forsvarsspiller. I de 2-3 kampe mod Leo, var det primært hans speed, som reddede ham gang på gang. Allerede dengang kan jeg huske, at jeg skrev man som forsvarsspiller helst ikke skal være så meget afhængig af sidste øjebliks tacklinger, som Varane var og stadigvæk er. I min optik er en klasse forsvarsspiller en der forudsiger tingene (også et forsvarstalent), de sidste øjebliks tacklinger er noget man skal gøre minimalt brug af. Hos Varane er det omvendt.

Nu nævner Blau 18 gode La liga kampe, og jeg kan ikke lade være med at tænke, han er flink ved Varane. Måske er det mig, der ikke har set nok Varane, eller også har han bare sin dårlig dag, når jeg ser ham, men de fejl som jeg påpegede allerede dengang, har han stadigvæk i sit spil.

Hvis Varane er verdens største forsvarstalent, så er Bartra out of this world. Han er forudseende, han har speed, han læser spillet og han kan føre bolden frem. Marquinhos er en anden, der findes rigtig mange "verdens største forsvarstalent" hvis Varanes niveau er standard.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Visca El Barca »

Skydefinten skrev:
Visca El Barca skrev:
"Mistake? Why was it a mistake? I can assure you it wasn't. The ball went past Nacho and Raphael Varane deflected it," he told reporters after the match.
Er det ikke en mærkelig udtalelse, især fra en anfører? Han fratager sig alt ansvar, og antyder nærmest at de to unge var skyld i målet? Ser ud til at man i Madrid har travlt med at give hinanden skylden for nederlaget?

Apropos Varane, han var rigtig god i går, men det skal han jo også være. Han er trods alt verdens største forsvarstalent.
Jeg synes kommentatorerne var lidt hårde ved Casillas efter det første mål. Han kunne intet se for Varane og Nacho, ligesom bolden røg igennem begge deres ben.
Jeg så ikke kampen på dansk tv, så de har du sikkert ret i. Jeg synes heller ikke at det er decideret keeper drop. Jeg hæfter mig bare ved hans svar. For mig virker det som om, Casillas prøver at redde sin egen røv ved at tørre den af på de to unge i forsvaret. Det er lidt unormalt, normalt ville en anfører prøve at tage fokus fra sine unge folk, men her virker Casillas presset. Måske er han bange for at miste sin plads, hvem ved?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Madbassen »

Visca El Barca skrev:
Skydefinten skrev:
Visca El Barca skrev:
"Mistake? Why was it a mistake? I can assure you it wasn't. The ball went past Nacho and Raphael Varane deflected it," he told reporters after the match.
Er det ikke en mærkelig udtalelse, især fra en anfører? Han fratager sig alt ansvar, og antyder nærmest at de to unge var skyld i målet? Ser ud til at man i Madrid har travlt med at give hinanden skylden for nederlaget?

Apropos Varane, han var rigtig god i går, men det skal han jo også være. Han er trods alt verdens største forsvarstalent.
Jeg synes kommentatorerne var lidt hårde ved Casillas efter det første mål. Han kunne intet se for Varane og Nacho, ligesom bolden røg igennem begge deres ben.
Jeg så ikke kampen på dansk tv, så de har du sikkert ret i. Jeg synes heller ikke at det er decideret keeper drop. Jeg hæfter mig bare ved hans svar. For mig virker det som om, Casillas prøver at redde sin egen røv ved at tørre den af på de to unge i forsvaret. Det er lidt unormalt, normalt ville en anfører prøve at tage fokus fra sine unge folk, men her virker Casillas presset. Måske er han bange for at miste sin plads, hvem ved?
Nacho kan vel ret beset ikke gå for at være ung? Han er 25 år.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af klogfyr »

Jeg er 25, fortæller du mig at jeg ikke længere er ung. Bastard!!

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Visca El Barca »

Aldermæssigt nej, men manden har hvad, 30-35 kampe at gøre godt med, som førsteholdsspiller? Det er en urutineret spiller, som skal spille en svær kamp.

Noget helt andet. Der har været diskussion herinde omkring dommerne og deres evne, der har været snak om at indføre plar reviews eller at kunne gøre brug af videomateriale, for at slå ned på voldelig adfærd, at fange dem der diver og snyder osv.

Mit spørgsmålet er så, hvad folk mener om en situaution ala den vi havde med Khedira i går? Det sker ret tit i en kamp, hvor en spiller tager sig til hovedet eller faker en skade, når han ved at han har lavet noget ulovligt. Det er vel i bund og grund også snyd, ligeså meget som diving, når man tager sig til hovedet efter at bolden har ramt hånden f.eks.?

Jeg synes tit spillerne benytter sig af den slags tricks, men hvor går egentlig grænsen? At snyde modstanderen for straffespark og mislede dommeren, burde det også straffes?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg siger lige noget hurtigt.. Jeg er ret optimistisk omkring endnu en liga titel til os.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af emo »

Heartbreaker skrev:Jeg siger lige noget hurtigt.. Jeg er ret optimistisk omkring endnu en liga titel til os.
Den er CR ikke enig i...
Allez...

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Tolquhon »

En fin lille detalje fra ATL-RM kampen...

phpBB [video]

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Visca El Barca »

Tolquhon skrev:En fin lille detalje fra ATL-RM kampen...

phpBB [video]

Hahahaha.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af kklaus »

The Madrid Derby in cartoon form.
:cool:

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Badabing »

Tolquhon skrev:En fin lille detalje fra ATL-RM kampen...

phpBB [video]
Det er fra sidste sæson. Man kan se på rygnumrene at de havde den der sjove skrifttype og så var der heller ikke noget VM-logo på trøjen. Jeg mener det var den kamp, hvor de spillede 2-2, og episoden i videoen skete, da Atleti var foran 2-1.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af rummenigge »

Badabing skrev:
Tolquhon skrev:En fin lille detalje fra ATL-RM kampen...

phpBB [video]
Det er fra sidste sæson. Man kan se på rygnumrene at de havde den der sjove skrifttype og så var der heller ikke noget VM-logo på trøjen. Jeg mener det var den kamp, hvor de spillede 2-2, og episoden i videoen skete, da Atleti var foran 2-1.
Thumbs up til en skarp hukommelse!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af rummenigge »

Disse stats er jo nærmest komiske:

http://www.soccerstats.com/trends.asp?league=spain

Penalty goals

--------- For--Against
Real Madrid 9 3
FC Sevilla 4 5
Atletico Mad. 4 2
Levante 3 1
Espanyol 3 0
Deportivo 3 0
Elche 2 5
Almeria 2 0
Granada 2 2
Valencia 2 3
Malaga 2 3
Real Sociedad 1 2
Eibar 1 2
Getafe 1 2
Celta Vigo 1 1
Rayo Valleca. 1 3
Cordoba 1 4
Villarreal 1 1
Athletic Bil. 0 2
FC Barcelona 0 2
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Skydefinten »

At vi ikke har fået et i år er satme mark'li', som man siger i Randerz.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster