8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Men Ray-lights?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Så sidder CR med sin børnebrandhjelm fra fødselsdagsfesten i hjørnet :lol: :lol: .Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Billede
THE LIONS: 2

HE WHO SINGS GOALS: 5

NO COMMENT

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Hele kampen med engelske kommentatorer (Sky):

phpBB [video]


phpBB [video]


Jagten fortsætter dog på Ray-light :(
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Luis Enrique har ikke rigtigt ændret på spillestilen. Det er stadig meget direkte, stadig fokus på omstillinger og stadig forsvaret, der opbygger spillet. Midtbanen bliver sprunget over, men han er derimod begyndt at få mere succes med sit system, eller det virker til, at truppen så småt kan se idéerne med systemet, men man spiller langt fra som Peps Barca, det er tættere på Tatas Barca. Det er rigtigt, at det i nogle kampe har set ud som om, at man prøver at fastholde bolden, for at minimere presset, men det er slet ikke som dengang.


I øvrigt synes jeg, at kritikken af Bravo ved målet til 4-2 er for hård. Ja, skuddet er tæt ved hans side, men der var fart på, og det kan ske(han skal også ved situationen være opmærksom på, om spilleren vælger at spille på tværs, afslutte ved fjerneste hjørne osv.). Han ser dog lidt skidt ud ved deres første mål, hvor han skulle have slået den ud til siden, altså mod hjørne, i stedet for at parere den mod midten. Overordnet set spillede han en rigtig god kamp, flere gange diskede han op med gode redninger og var selvsikker. Desuden var det forsvaret, der var virkelig dårlig spillende, hvor Mathieu skabte usikkerhed. Han mangler sans for at forudse spillet og orientering omkring sine andre forsvars-kollegaer; deres positionering ift. ham, hvilket skaber usikkerhed i kæden. Det hjælper heller ikke forsvaret, at man inviterer modstanderen til tango, hvilket vil sige, at man ikke rigtigt prøver at kontrollere kampen, men inviterer til en slagsmark.
Senest rettet af Kubala man feb 09, 2015 12:49 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SirJonas »

Enig i det meste Kubala.
Mener dog ikke Bravo spillede så godt, som du gør ham til. Forsvaret gør det ikke nemt for ham, det er vi enige om.
Men han var bl.a også usikker dér, hvor pique får den sparket væk.
Derudover er han da mere end bare skyldig ved Aduriz' mål. Nej det bør simpelthen ikke lukke ske, at den kan sparkes ind fra den vinkel, om man så hedder Ronaldo eller Messi ... Ja eller Aduriz. Vinklen er spids, han kommer i høj fart mens han bliver presset ud ad i banen. Simpelthen ingen undskyldninger for vore kære Bravo - det var skidt skidt målmandsspil.
Og så er der selvfølgelig også det første mål, som du selv nævner. Her synes jeg dog ikke, han gør det HELT lige så dårligt, som du faktisk gør det til - men det var stadig lidt skidt

Selvom jeg godt havde set, at vi fik roteret på keeperne, så bliver Luis nødt til at vise loyalitet og stabilitet. Det tror jeg vi kommer længst på. Ter Stegen er klar fra næste sæson og 13 år frem til at vogte buret mere eller mindre fast.

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Gnomitz »

Ray Hudson Highlights
http://youtu.be/xiEMQxRAr6U
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

@Fedtmule

Ja, vi bliver ikke enige, nok fordi, at nogen kigger for meget på præferencer, frem for kigge neutralt på det. Aduriz redder den rent, der er fart og mange overvejelser i situationen, så det kan ske, at man lukker sådanne mål ind, det har de bedste målmænd gjort.

Jeg mener, at han fejler ved det første, da han parerer mod midten, noget jeg har hørt flere eksperter kritisere målmændene for, når de gør det. Det skal være ude til siden mod hjørne. Han leverede flere gode redninger, var kølig i flere situationer, f.eks. meget kølig allerede efter halvandet minut i kampen, hvor Pique spiller bolden til ham i en meget presset situation, men han bevarer fatning. Overordnet gjorde han det meget fint, men selvfølgelig kunne han have gjort det endnu bedre.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af theKing1988 »

Fedtmule skrev:Enig i det meste Kubala.
Mener dog ikke Bravo spillede så godt, som du gør ham til. Forsvaret gør det ikke nemt for ham, det er vi enige om.
Men han var bl.a også usikker dér, hvor pique får den sparket væk.
Derudover er han da mere end bare skyldig ved Aduriz' mål. Nej det bør simpelthen ikke lukke ske, at den kan sparkes ind fra den vinkel, om man så hedder Ronaldo eller Messi ... Ja eller Aduriz. Vinklen er spids, han kommer i høj fart mens han bliver presset ud ad i banen. Simpelthen ingen undskyldninger for vore kære Bravo - det var skidt skidt målmandsspil.
Og så er der selvfølgelig også det første mål, som du selv nævner. Her synes jeg dog ikke, han gør det HELT lige så dårligt, som du faktisk gør det til - men det var stadig lidt skidt

Selvom jeg godt havde set, at vi fik roteret på keeperne, så bliver Luis nødt til at vise loyalitet og stabilitet. Det tror jeg vi kommer længst på. Ter Stegen er klar fra næste sæson og 13 år frem til at vogte buret mere eller mindre fast.
I den situation er det Pique der starter usikkerheden ved at heade til en bold som Bravo er på vej ud for at tage. Og han får ikke headet den væk eller noget, han header den hen hvor det kan blive mest farligt Ja, han burde nok have råbt Pique bedre op, men Pique sidder mindst ligeså meget med aben selv i den situation, som Bravo gør
Senest rettet af theKing1988 man feb 09, 2015 12:59 pm, rettet i alt 3 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Aduriz redder den rent, der er fart og mange overvejelser i situationen, så det kan ske, at man lukker sådanne mål ind, det har de bedste målmænd gjort.
At det kan ske gør det vel ikke mindre dårligt? Som målmand må man ikke blive snydt ved den nærmeste stolpe i den situtation. Og så er det ligemeget at mine præferencer siger MAtS fremfor Bravo. Jeg skal nok kritisere begge når der er grund til det samt rose dem når de har fortjent det.

Bravo stod en fin første halvleg i går pånær der hvor han fumlede rundt sammen med pique. Hans anden halvleg var derimod ikke god nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Aduriz redder den rent, der er fart og mange overvejelser i situationen, så det kan ske, at man lukker sådanne mål ind, det har de bedste målmænd gjort.
At det kan ske gør det vel ikke mindre dårligt? Som målmand må man ikke blive snydt ved den nærmeste stolpe i den situtation. Og så er det ligemeget at mine præferencer siger MAtS fremfor Bravo. Jeg skal nok kritisere begge når der er grund til det samt rose dem når de har fortjent det.

Bravo stod en fin første halvleg i går pånær der hvor han fumlede rundt sammen med pique. Hans anden halvleg var derimod ikke god nok.

Nej, han burde have reddet den, men det skete ikke, hvilket kan ske, også for de bedste. Jeg kigger ikke isoleret set på den situation, men hele kampen. Ved situationen med Pique? Ja, der er dårlig kommunikation mellem Pique og Bravo, men hvad laver Pique? Burde han ikke cleare den bedre? Burde Mathieu ikke være bedre orientering ift. Aduriz? Han burde ikke lade Aduriz vinde duellen. Sådan kan man også vælge at se på situationen.

Til det andet vil jeg ikke kommentere, for det kan være, at jeg skriver noget forkert, eller du misforstår noget. Jeg vil dog bare sige, at man ikke skal hæfte sig ved en situation eller to. ter Stegen skal nok få sin chance, og han bliver også førstevalg.

Edit: Lige nu står Bravo, og han har gjort det fremragende, og der har været nogle udfald, men det sker over en lang sæson, så det skal man bære over med. Man skal støtte sin målmand, som næsten 99% af tiden gør det godt, men det så glipper lige en gang eller to.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ved situationen med Pique? Ja, der er dårlig kommunikation mellem Pique og Bravo, men hvad laver Pique? Burde han ikke cleare den bedre? Burde Mathieu ikke være bedre orientering ift. Aduriz? Han burde ikke lade Aduriz vinde duellen. Sådan kan man også vælge at se på situationen.
Ja det kan man sagtens. Men hvis bravo vil have bolden så må han råbe så højt at pique ikke header til det. Pique må ikke lade bolden passere medmindre han ved at der er en til at tage den. Så enten har kommunikationen været skidt eller også har pique sovet i timen. De er begge skyld i det.

Og ja Aduritz må ikke overspringe mathieu men som forsvar skal det siges at mathieu står på flade fødder mens den gode aduritz kommer "løbende" ind i den. Dette ændre dog ikke på at bravo i den situation ikke ved hvad han skal gøre og man kan tydeligt se at han er i tvivl om om han skal komme ud eller blive stående hvilket ender med at han kommer på mellemhånd. Heldigvis rammer den så stolpen.
Lige nu står Bravo, og han har gjort det fremragende, og der har været nogle udfald, men det sker over en lang sæson, så det skal man bære over med. Man skal støtte sin målmand, som næsten 99% af tiden gør det godt, men det så glipper lige en gang eller to.
Og der må vi så være enige i at være uenig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, selvfølgelig kommer Bravo på mellemhånd, men forsvaret sover, både Pique fejler og Mathieu fejler i den grad også. Ja, vi bliver ikke enige om Bravos præstationer indtil videre, fred være med det.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Jeg er vokset op med at bolden aldrig må komme i mellem målmand og stolpe. Bravos placering var ikke skarp nok for ellers ville bolden slet ikke kunne komme mellem ham og stolpen. Der er ingen som forventer at han skal kunne komme ned til bolden, men det forventes at han stiller sig korrekt.

Det samme gælder ved det første mål som Kubala også påpege, den må aldrig pareres ind mod midten af feltet. Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort, men Valdes var f.eks. en mester til ikke at give rebounds.

Til gengæld havde Bravo også nogle rigtig gode aktioner, men målene kunne være undgået med fejlfri målmandsspil - hvis man skal være lidt flueknepsk.

Det skal også siges at begge Bilbaos mål også skyldtes fremragende præstationer Muniain, Aduriz osv.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 8/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SirJonas »

Kubala skrev:@Fedtmule

Ja, vi bliver ikke enige, nok fordi, at nogen kigger for meget på præferencer, frem for kigge neutralt på det. Aduriz redder den rent, der er fart og mange overvejelser i situationen, så det kan ske, at man lukker sådanne mål ind, det har de bedste målmænd gjort.

Jeg mener, at han fejler ved det første, da han parerer mod midten, noget jeg har hørt flere eksperter kritisere målmændene for, når de gør det. Det skal være ude til siden mod hjørne. Han leverede flere gode redninger, var kølig i flere situationer, f.eks. meget kølig allerede efter halvandet minut i kampen, hvor Pique spiller bolden til ham i en meget presset situation, men han bevarer fatning. Overordnet gjorde han det meget fint, men selvfølgelig kunne han have gjort det endnu bedre.
At andre målmænd laver samme fejl, gør ikke fejlen mindre.
Jamen vi er fuldstændig enige om, at der ikke skal gives en retur på den. Helt enige. Det er jo også derfor, at det er en fejl. Min vurdering er bare, at denne fejl er mindre, end at Bravo placerer sig forkert og lukker mål ind med stolpen, som nærmest er en børnefejl og rule nr. 1.


theKing1988 skrev:
Fedtmule skrev:Enig i det meste Kubala.
Mener dog ikke Bravo spillede så godt, som du gør ham til. Forsvaret gør det ikke nemt for ham, det er vi enige om.
Men han var bl.a også usikker dér, hvor pique får den sparket væk.
Derudover er han da mere end bare skyldig ved Aduriz' mål. Nej det bør simpelthen ikke lukke ske, at den kan sparkes ind fra den vinkel, om man så hedder Ronaldo eller Messi ... Ja eller Aduriz. Vinklen er spids, han kommer i høj fart mens han bliver presset ud ad i banen. Simpelthen ingen undskyldninger for vore kære Bravo - det var skidt skidt målmandsspil.
Og så er der selvfølgelig også det første mål, som du selv nævner. Her synes jeg dog ikke, han gør det HELT lige så dårligt, som du faktisk gør det til - men det var stadig lidt skidt
I den situation er det Pique der starter usikkerheden ved at heade til en bold som Bravo er på vej ud for at tage. Og han får ikke headet den væk eller noget, han header den hen hvor det kan blive mest farligt Ja, han burde nok have råbt Pique bedre op, men Pique sidder mindst ligeså meget med aben selv i den situation, som Bravo gør
Jeg har slet ikke kommenteret på Pique. Jeg pointerer egentlig bare, at Bravo også her lavede en fejl - At der så er andre med i det, skal jeg lade vær usagt - som andre også pointere, så er der mangel på kommunikation mellem Pique og Bravo. Og alt andet lige så er det Bravo der har overblikket bagfra som i en hver anden situation ved indlæg, og her er det ALTID Bravo, der skal få råbt højt, hvis han går ud. Hvis pique ikke hører noget, så SKAL han heade til den - at han så gør det helt skidt er en anden sag, men det ændrer ikke på, at Bravo ikke har set godt ud her. :|

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster