28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Visca El Barca skrev:Hver sin mening. Jeg synes godt han kan være det foruden. Det klæder ham ikke, det er efter min mening fuldstændig unødvendigt. Han vinder intet på det, snarere tværtimod.
Som du selv siger, hver sin mening, men jeg synes, det kan diskuteres, hvorvidt der intet kan vindes på det. Som det vidst også nævnes, så kan det få modstanderen op at køre og til at miste hovedet for derefter at modtage kort. Det er ren spekulation, men Gabis røde kort i spillertunnelen er et nærliggende eksempel på en situation, hvor det kan diskuteres, om der blev vundet noget ved det (diskuteres vel og mærke :smile:).

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Det der menes med det er, at selvom han måske har/eller ikke har påvirket Atletico spillerne til at få kort, kan det i sidste ende også have en effekt på hans måde. Man bruger en hel del energi på disse ting, og man kan også selv blive negativ påvirket af det.

Udover det, kan han risikere at få ry son ham der spiller smart, ham der provokerer og så vil modstanderen går endnu mere hårdt til ham.

Det er hver sin mening, men jeg synes godt han kunne være foruden det.

Jeg tænker, mon vi havde haft det på samme måde herinde, hvis Neymar spillede for Real og agerede på exakt samme måde? Det er bare et spørgsmål, ingen provokation i øvrigt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Så er vi vidst rimelig enige. Min anke var blot, at jeg tror, man sagtens kan opnå noget (og, efter min mening, at der er rigtig mange, der gør det) ved at prikke til modstanderne på forskellig vis.

Når det så er sagt, så synes jeg heller ikke, han skal opføre sig sådan, selvom det i nogen tilfælde er forståeligt.

Lidt kliché-agtigt og uden alle skal blive kloner, så er Messis opførsel forbilledlig i ni af ti kampe, og det er vel egentlig den indstilling, jeg synes, Barcas spillere alle skal prøve at tilegne sig. Dermed ikke sagt, at diverse spillere ikke skal besidde en masse vildskab, men den må gerne være mere Puyol'sk fremfor Pepe'sk (dvs. hård men ikke svinsk - hvis der virkelig skulle være nogen, der var i tvivl).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også gør de små kampe i kampen bare neymar endnu bedre? Måske har han brug for at blive irriteret og skændes med de andre for at levere som han gør? Både mod ATM og elche var han i en del små kampe med den direkte modstander og spillede fremragende.

Jeg har intet imod at spillere provokerer deres modstander. Er så træt af at forsvarsspillerne altid får så lang snor (især mod barca).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Piquénbauer skrev:Eller også gør de små kampe i kampen bare neymar endnu bedre? Måske har han brug for at blive irriteret og skændes med de andre for at levere som han gør? Både mod ATM og elche var han i en del små kampe med den direkte modstander og spillede fremragende.
Måske, måske ikke. Det er i hvert fald umuligt at konkludere ud fra nogle få kampe i 2015, hvoraf hovedparten har været mod et i forvejen aggressivt hold i ATM (medførende større sandsynlighed for at komme ind i de her små kampe); så det kan bare være et udtryk for en generelt stigende form ("tilfældigt" sammenfaldende med kampe mod aggressive ATM) og være fuldstændig uafhængigt af, at han har skændtes med modspillere.

Derudover antager du følgen: Neymar skændes med modstander -> Neymar spiller bedre.
Det kunne også være: Neymar/Barca spiller godt -> modstander bliver sur og provokerer -> Neymar skændes med modstander.

Det gør en kæmpe forskel, og personligt, mener jeg, at det andet alternativ er langt mere sandsynligt.
Piquénbauer skrev:Jeg har intet imod at spillere provokerer deres modstander. Er så træt af at forsvarsspillerne altid får så lang snor (især mod barca).
Det er nok bare et spørgsmål om præferencer :) Jeg (og Visca lader det til) foretrækker, de ikke gør; du foretrækker, de gør.

Derudover er der for mig stor forskel på, hvad en spiller bør gøre, og hvad der er forståeligt (og undskyldeligt), at spilleren faktisk gør. Neymar opfører sig forståeligt, men jeg foretrækker, at han opfører sig lidt anderledes.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Sådan meget apropos.. :smile:

Billede
"No one can be forced to like someone, but there is a thing called respect"
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er nok bare et spørgsmål om præferencer :) Jeg (og Visca lader det til) foretrækker, de ikke gør; du foretrækker, de gør.
Jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg foretrækker at han reagerer som han gør. Jeg kan bare godt forstå det og derfor irriterer det mig ikke.

For mig er det meget simpelt - de kan bare lade være med at sparke ham. Så er der den sag lukket og de kan bruge tiden på at spille bold i stedet. Men de kan tydeligvis ikke stoppe ham uden at bruge vold og derfor gør han som han gør.

Til det andet så var det såmænd bare et spørgsmål og på ingen måder et konklusion. Det var bare et sjovt sammentræf at han har spillet så godt når han har spillet overfor ekstremt aggressive modstandere i de sidste kampe. Men som du rigtigt nok påpeger så er det umuligt at konkludere noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Piquénbauer skrev:
Det er nok bare et spørgsmål om præferencer :) Jeg (og Visca lader det til) foretrækker, de ikke gør; du foretrækker, de gør.
Jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg foretrækker at han reagerer som han gør. Jeg kan bare godt forstå det og derfor irriterer det mig ikke.
Jeg ved ikke, om jeg har lagt for meget ind i dit: "jeg har intet imod at spillerne provokerer". Efterhånden ender vi jo alle sammen på samme side, men måske i forskellige grader. Som jeg tidligere skrev, forstår jeg også godt Neymar.
Under alle omstændigheder ville jeg foretrække, at han ikke provokerede modstanderen (og dermed - i mit hoved - har jeg noget imod, at han provokerer). Det ved jeg ikke, om du ligeledes kan skrive under på, og vi så blot ser forskelligt på hvad noget imod betyder/indebærer?
Piquénbauer skrev:For mig er det meget simpelt - de kan bare lade være med at sparke ham. Så er der den sag lukket og de kan bruge tiden på at spille bold i stedet. Men de kan tydeligvis ikke stoppe ham uden at bruge vold og derfor gør han som han gør.
Helt sikkert, det er forståeligt, han reagerer som, han gør. Men, igen, jeg ville foretrække og det ville klæde ham at lade være. Efter min mening.
Piquénbauer skrev:Til det andet så var det såmænd bare et spørgsmål og på ingen måder et konklusion. Det var bare et sjovt sammentræf at han har spillet så godt når han har spillet overfor ekstremt aggressive modstandere i de sidste kampe. Men som du rigtigt nok påpeger så er det umuligt at konkludere noget.
Ja, det var også bare for at debatere det :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Under alle omstændigheder ville jeg foretrække, at han ikke provokerede modstanderen (og dermed - i mit hoved - har jeg noget imod, at han provokerer). Det ved jeg ikke, om du ligeledes kan skrive under på, og vi så blot ser forskelligt på hvad noget imod betyder/indebærer?
Men hvad mener du med provokere? Skal han stoppe med at lave tricks? Eller skal han bare stoppe med at sige fra efter han er blevet sparket ned 10 gange?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Piquénbauer skrev:
Under alle omstændigheder ville jeg foretrække, at han ikke provokerede modstanderen (og dermed - i mit hoved - har jeg noget imod, at han provokerer). Det ved jeg ikke, om du ligeledes kan skrive under på, og vi så blot ser forskelligt på hvad noget imod betyder/indebærer?
Men hvad mener du med provokere? Skal han stoppe med at lave tricks? Eller skal han bare stoppe med at sige fra efter han er blevet sparket ned 10 gange?
Det første indlæg jeg citerede af dig i den her debat startede med "Eller også gør de små kampe...", så jeg går ud fra du skrev i relation til de indlæg lige før i tråden? Debatten mellem Visca el Barca og mig. Den debat udsprang fra: "Jeg har lagt mærke til, at Neymer i hver eneste kamp har disse kampe i gang, hele tiden lidt hånende klap, respektløs gestus og så bruger han sin energi på at skændes og diskutere." Hvordan du får det til, at jeg synes, han "skal stoppe med at lave tricks", det ved jeg ikke. Men det er hvert fald ikke det, det handler om.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det var mere bare for at være helt sikker da det som tit pisser modstanderne af er neymars spillestil. Altså hans små tricks og driblinger. Kom derfor lidt i tvivl om det var det han skulle stoppe med da det tydeligvis provokerer modstanderen. Men så længe det er skænderierne så er jeg helt med på at det burde stoppe selvom jeg forstår neymars irritation over at blive sparket ned.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Okay, så er vi helt på linie. Jeg ser det egentlig kun som noget positivt, hvis hans tricks og finter pisser modstanderen af. Det er en absolut fair (og mega fed) måde at gøre det på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis! Som jeg skrev tidligere... Han skal holde sig fra at skændes og svine dem med sine tricks i stedet!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

At lave en tunnel - som Cani åbenbart hader - er det absolut bedste svar fra Neymar. Eller måske et mål eller to.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 28/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Var der ikke også en Neville bror ude, og sige han havde klappet Neymar ned, hvis brasseren havde lavet tricks på ham.
Hvad fanden er det for noget? Hvis jeres ego ikke han holde til det, så hold jer på et lavere niveau, så i ikke bliver udstillet for jeres mangler

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster