18/1 Deportivo - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Piquen; Smid lige linket til Blaus diskussion på bold.dk. Jeg tror han er alt for optaget til at gøre det selv.
Haha har ikke været der endnu. Men skal snart! Wuhuu!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Haha fedt. Det starter med sætningen;

ronaldo er bedre end messi. Haha det er det første kommentar til nyheden om fantastiske Messi scorede hattrick i aften.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Skæg og ballade med Kassow er dog herinde: http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... rt=60&vis=

Messi har åbenbart et 'under-middel' gennemsnit, når det handler om at sparke straffespark. Det er derfor at Ronaldo har scoret mange flere straffespark end Messi; ikke fordi at Ronaldo har sparket 19 straffespark mere end Messi har, i løbet af de sidste 6 La Liga sæsoner. #RIPLogic

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Nu orker jeg ikke rigtigt at starte en lang diskussion, og jeg er også ret sikker på at du er ret stædig lige på dette punkt :) MEN
Visca El Barca skrev:Brombz alt det du siger er fint nok, men det er jo ikke sådan at han er lukket. Faktisk har man flyttet Leo væk fra sin vanlig plads, for at gøre plads til Suarez, så det er ikke så sort/hvidt som du skriver.
Messi er ikke blevet flyttet nogle steder hen. Han er stadig ligeså fri som han var under Guardiola, han er til at finde både i højre, venstre og på midten, og sågar også nede hos Busquets nogle gang. Hvis vi endelig snakker posisition, synes jeg faktisk at Suarez bliver brugt forkert. Det er en misforståelse at tro, at Suarez skal bruges oppe på toppen. Sådan konsekvent. Det er ikke dér han spillede i Liverpool i hvert fald.
Visca El Barca skrev:Jeg skrev, at han ikke har gjort sig fortjent til plads i start 11´eren, baseret på hans præstationer. Skulle jeg måske have skrevet, i øjeblikket. Det nytter ikke noget at have en spiller til den pris, som fumler rundt, forsinker spillet, træder i bolde, misser de mest åbenlyse chancer og jeg kan blive ved.
Dén spiller har en statline som lyder således: 13 kampe, 4 mål og 8 assists. Jeg ved ikke rigtig mere hvad du forlanger af en spiller, som både har siddet ude i 4 måneder, og som måske bruges forkert.
Dén spiller har ligeledes brug for så mange minutter som muligt, og hvis du spørger mig, er Pedro en langt større 'boldmongol' (hvis vi nu skal bruge det begreb), end Suarez. Vi må da forhelvede erkende at Suarez har et langt større potentiale end Pedro eller andre reserver! Det handler om at nyttiggøre Suarez så vi kan bruge ham, og det indebærer altså at han starter.
Visca El Barca skrev:I en storklub som Barca er der noget der hedder konkurrence. Med tanke på det, finder jeg det direkte besynderligt, hvis disse dårlige præstationer ikke får nogle konsekvenser.
Der er desværre også en tendens til at der i Barcelona slet ikke er nogen tålmodighed med nye spillere, og slet ikke efter Messi. Det var vist også noget Guardiola prøvede at gøre op med. Det er en mentalitet som man ikke skal tage for bogstavligt, ellers var Messi også blevet bænket en del oftere. Men når man har været involveret i 13 af vores seneste 14 mål, så har man immervæk gjort sig fortjent til en plads i startopstillingen!



Visca El Barca skrev:Det betyder så ikke, at jeg synes Suarez skal væk, at han ikke er god nok til Barca, men det han viser lige nu, er ikke godt nok. Det spil han viser lige nu (præstationen i dag er ikke en sær-tilfælde), er efter min bedste overbevisning ikke nok til, at man skal være starter i en klub som Barca.

Det der med, at en spiller pr. automatik vil spille fantastisk, hvis man bare giver ham flere og flere kampe, køber jeg slet ikke.
Gudskelov for at du ikke synes han skal væk, lol. Der er ikke så meget at sige til det, du har højere forventninger til Suarez end os andre, og det er vel også fair nok. Så må vi bruge Pedro, som er langt dårligere end Suarez, i stedet for, og mellemtiden bliver Suarez bare ved med at holde sit nuværende niveau.

Dét at du ikke tror på, at en spiller bliver bedre i takt med kampe, vidner måske lidt om at du ikke har spillet sport/fodbold på sådan et relativt højt niveau (selv almindelig 11 mands fodbold). Selvfølgelig vokser "præstationer-X" ikke proportionelt med "antal-kampe-Y, men ikke desto mindre gør mange minutter en kæmpe forskel - timingen bliver f.eks. meget bedre, hvilket vil få Suarez til at se bedre ud rent teknisk (mindre boldmongol?)

Neymar blev jo også bedre, Alexis blev jo også bedre. Begge to havde det rigtig svært i starten.


Edit: lad mig lige knytte en sidste pointe til: Skal vi ikke droppen den der med hvad Suarez har kostet? Den betyder ikke andet end hvad ledelsen gav for ham, eller hvad ledelsen mente hvad han var værd. Dårligt argument.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev: Messi er ikke blevet flyttet nogle steder hen. Han er stadig ligeså fri som han var under Guardiola, han er til at finde både i højre, venstre og på midten, og sågar også nede hos Busquets nogle gang. Hvis vi endelig snakker posisition, synes jeg faktisk at Suarez bliver brugt forkert. Det er en misforståelse at tro, at Suarez skal bruges oppe på toppen. Sådan konsekvent. Det er ikke dér han spillede i Liverpool i hvert fald.
Det er faktisk ikke helt rigtigt. Leo er blevet flyttet, fra pladsen som den falske 9' er til en position som højrekant. Det er der, han tager sit udgangspunkt. Det er for at gøre plads til Suarez. At han har en fri rolle, kombineret med det, er en helt anden snak, men flyttet, det er han blevet. Jeg kan heller ikke forstår argumentet "det er ikke dér han spillede i Liverpool.." hvad mener der med det? Liverpool spillede på ikke helt samme måde som Barca, det vidste Suarez forhåbentlig godt eller? Det er dog ikke ens betydende med, at det lige pludselig er ok, at han spiller så dårlig og fumler så meget rundt. Ikke efter min mening.

Brombi skrev: Dén spiller har en statline som lyder således: 13 kampe, 4 mål og 8 assists. Jeg ved ikke rigtig mere hvad du forlanger af en spiller, som både har siddet ude i 4 måneder, og som måske bruges forkert.
Dén spiller har ligeledes brug for så mange minutter som muligt, og hvis du spørger mig, er Pedro en langt større 'boldmongol' (hvis vi nu skal bruge det begreb), end Suarez. Vi må da forhelvede erkende at Suarez har et langt større potentiale end Pedro eller andre reserver! Det handler om at nyttiggøre Suarez så vi kan bruge ham, og det indebærer altså at han starter.
Det jeg forlanger af den spiller er, at han f.eks. kan finde ud af at ligge en meget meget simpel bold på tværs. At han ikke går i vejen, at han ikke har en meget tung touch (husk på at det stadig er flere måneder siden, han er kommet tilbage), at han kan finde ud af at score på de mest simple chancer. Hvis det var enkeltstående tilfælde, ville jeg ikke skrive at han ikke fortjener at være i start 11 lige nu. Men det er det desværre ikke.Det ved du forhåbentlig også godt.

Brombi skrev:Der er desværre også en tendens til at der i Barcelona slet ikke er nogen tålmodighed med nye spillere, og slet ikke efter Messi. Det var vist også noget Guardiola prøvede at gøre op med. Det er en mentalitet som man ikke skal tage for bogstavligt, ellers var Messi også blevet bænket en del oftere. Men når man har været involveret i 13 af vores seneste 14 mål, så har man immervæk gjort sig fortjent til en plads i startopstillingen!
Leo faktor spiller overhovedet ikke ind. Jeg ville have ment det samme, hvis Suarez spillede i Man Utd f.eks. og spillede sådan som han har gjort. Det skyldes måske, at vi ser forskelligt på tingene. Jeg er af den overbevisning, at man selvfølgelig skal have en chance, men når man kommer i en stime af dårlig præstationer og det er de mest basale ting, som man fejler i, er det på sin plads at give en anden chance. Mit spørgsmål er så, hvis ikke nu, hvornår så? Ligegyldig hvordan Suarez spiller, skal vi bare give ham chancen, fordi Neymar spiller bedre nu? Hvad med konkurrence om pladserne så? S




Brombi skrev:Gudskelov for at du ikke synes han skal væk, lol. Der er ikke så meget at sige til det, du har højere forventninger til Suarez end os andre, og det er vel også fair nok. Så må vi bruge Pedro, som er langt dårligere end Suarez, i stedet for, og mellemtiden bliver Suarez bare ved med at holde sit nuværende niveau.


Det der forstår jeg overhovedet ikke. Hvis nu Lucho føler at, lad os sige Pedro, spiller bedre end ham, så ja. Så må han tage startpladsen, Suarez kan så komme fra bænken. Det er ikke ens betydende med, at han så vil blive endnu mere dårlig eller at han ikke vil flytte sit niveau. Det kan han sagtens. Ja måske har jeg højere forventninger til ham end du har, fordi jeg måske forlanger mere fra en mand, som jeg ved kan præstere et meget højere end niveau. Det er jo bare sådan, det er.

Uden at være i start 11'er. Pedro er ikke den eneste mulighed, skal det lige siges. Der er andre talentfulde knægte.
Brombi skrev: Dét at du ikke tror på, at en spiller bliver bedre i takt med kampe, vidner måske lidt om at du ikke har spillet sport/fodbold på sådan et relativt højt niveau (selv almindelig 11 mands fodbold). Selvfølgelig vokser "præstationer-X" ikke proportionelt med "antal-kampe-Y, men ikke desto mindre gør mange minutter en kæmpe forskel - timingen bliver f.eks. meget bedre, hvilket vil få Suarez til at se bedre ud rent teknisk (mindre boldmongol?)
Hvad dækker "på sådan et relativt højt niveau" over? Jeg kan så fortælle dig, at bare fordi man ikke spiller fra start (hvilket var hvad jeg startede med at skrive i mit allerførste indlæg), er det ikke ens betydende med timing forbliver det samme, altså i Suarez' tilfælde dårlig. Jeg vil endda sige, at alt det der kan man forbedre optimalt via træning og hårdt arbejde på træningsbanen. I kampene prøver man bare at prøve de aftaler af, som man har arbejdet på i de træningspas.
Brombi skrev:Neymar blev jo også bedre, Alexis blev jo også bedre. Begge to havde det rigtig svært i starten.
Der findes også eksempler på spillere, som ikke er blevet bedre af, at de trods dårligt spil, har været en del af start 11'er. Jeg kan vende den om og sige, at det faktisk også kan betale sig at give en spiller en pause fra start 11'er.

Brombi skrev:Edit: lad mig lige knytte en sidste pointe til: Skal vi ikke droppen den der med hvad Suarez har kostet? Den betyder ikke andet end hvad ledelsen gav for ham, eller hvad ledelsen mente hvad han var værd. Dårligt argument.
Nu er hans priskilt jo der, det kan man ikke se fuldstændig bort fra. Dog giver jeg dig ret, at dømme en spiller alene fra hvad spilleren er værd, så kan det blive svært. Men hvad mener du så, han skulle have kostet? Hvad er han værdt, efter din mening?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Hehe, ham P.L drengen svarer skydefinten. "Hvad mener du med bedre"? Hvis du mener topholdene, kan vi hurtigt blive enige om, at de spanske tophold er bedre end de engelske, men det er tiltider pinligt hvad bundhold i spansk fodbold præsterer mod tophold....."

Det er lidt sjovt, kunne det egentlig tænkes, at ligaen i England er mere jævnbyrdig fordi topholdene i ligaen har ikke det samme niveau som topholdene i Spanien (som han egentlig selv skriver).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Lidt off-topic men Denis Suarez har scoret til 2-0 og har mere eller mindre lukket kampen for Sevilla mod Malaga. Han kom ind fra bænken.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Apropos stats. Hvis man kun skal se på stats, har Busi spillet en fantastisk kamp i aften. Langt bedre end de andre defensivt orienteret Barca spillere.
Most balls recovered against Deportivo: Busquets 13 - Pique 8 - Alves Mascherano 7 - Alba Rakitic 6 - Messi Bartra 5 [via @carles_domenech]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Victor Fernandez (coach Deportivo): "Barcelona have everything... And Messi." #fcblive
Hehe
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev: Messi er ikke blevet flyttet nogle steder hen. Han er stadig ligeså fri som han var under Guardiola, han er til at finde både i højre, venstre og på midten, og sågar også nede hos Busquets nogle gang. Hvis vi endelig snakker posisition, synes jeg faktisk at Suarez bliver brugt forkert. Det er en misforståelse at tro, at Suarez skal bruges oppe på toppen. Sådan konsekvent. Det er ikke dér han spillede i Liverpool i hvert fald.
Det er faktisk ikke helt rigtigt. Leo er blevet flyttet, fra pladsen som den falske 9' er til en position som højrekant. Det er der, han tager sit udgangspunkt. Det er for at gøre plads til Suarez. At han har en fri rolle, kombineret med det, er en helt anden snak, men flyttet, det er han blevet. Jeg kan heller ikke forstår argumentet "det er ikke dér han spillede i Liverpool.." hvad mener der med det? Liverpool spillede på ikke helt samme måde som Barca, det vidste Suarez forhåbentlig godt eller? Det er dog ikke ens betydende med, at det lige pludselig er ok, at han spiller så dårlig og fumler så meget rundt. Ikke efter min mening.

Fair nok, dét har du måske mere styr på end mig - det ligner bare at han spiller samme måde som vi kender ham bedst.
Jeg mener ikke at Suarez fumler rundt med bolden, det gør du tilsyneladende. Jeg synes at du maler fanden på væggen, hvad angår Suarez og hans præstationer. Nu ligner det måske at du trækker lidt i land igen, ved at sige at det er hans teknik den er gal med. Hvis du forventer at alle spillere har samme teknik som Messi og Neymar, så er det måske dig den af gal med :)

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev: Dén spiller har en statline som lyder således: 13 kampe, 4 mål og 8 assists. Jeg ved ikke rigtig mere hvad du forlanger af en spiller, som både har siddet ude i 4 måneder, og som måske bruges forkert.
Dén spiller har ligeledes brug for så mange minutter som muligt, og hvis du spørger mig, er Pedro en langt større 'boldmongol' (hvis vi nu skal bruge det begreb), end Suarez. Vi må da forhelvede erkende at Suarez har et langt større potentiale end Pedro eller andre reserver! Det handler om at nyttiggøre Suarez så vi kan bruge ham, og det indebærer altså at han starter.
Det jeg forlanger af den spiller er, at han f.eks. kan finde ud af at ligge en meget meget simpel bold på tværs. At han ikke går i vejen, at han ikke har en meget tung touch (husk på at det stadig er flere måneder siden, han er kommet tilbage), at han kan finde ud af at score på de mest simple chancer. Hvis det var enkeltstående tilfælde, ville jeg ikke skrive at han ikke fortjener at være i start 11 lige nu. Men det er det desværre ikke.Det ved du forhåbentlig også godt.
Dét kan Suarez da også? Nogle af de assists har lavet er fuldstændig vanvittige, lidt i stil med den Rakitic laver idag! Som sagt skulle man måske forventningsafstemme? :)
Som man ser i så mange andre sportsgrene, eksempelvis håndbold og basket, så kan det sagtens tage flere måneder at komme tilbage, når man bliver kylet ud af den med en 4 måneders pause, lige i den periode som næsten er vigtigst for at kunne synce med resten af sæsonen; nemlig starten. Min pointe og mit argument er, at spilletid er Suarez' bedste ven og bedste middel for at gøre ham bedre. Jeg er ikke et sekund i tvivl om hvad han kan præstere, hvis han får tid og tillid!


Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Der er desværre også en tendens til at der i Barcelona slet ikke er nogen tålmodighed med nye spillere, og slet ikke efter Messi. Det var vist også noget Guardiola prøvede at gøre op med. Det er en mentalitet som man ikke skal tage for bogstavligt, ellers var Messi også blevet bænket en del oftere. Men når man har været involveret i 13 af vores seneste 14 mål, så har man immervæk gjort sig fortjent til en plads i startopstillingen!
Leo faktor spiller overhovedet ikke ind. Jeg ville have ment det samme, hvis Suarez spillede i Man Utd f.eks. og spillede sådan som han har gjort. Det skyldes måske, at vi ser forskelligt på tingene. Jeg er af den overbevisning, at man selvfølgelig skal have en chance, men når man kommer i en stime af dårlig præstationer og det er de mest basale ting, som man fejler i, er det på sin plads at give en anden chance. Mit spørgsmål er så, hvis ikke nu, hvornår så? Ligegyldig hvordan Suarez spiller, skal vi bare give ham chancen, fordi Neymar spiller bedre nu? Hvad med konkurrence om pladserne så? S


Og det tvivler jeg måske på. Jeg har ikke hørt dig skrive på samme måde om Di Maria eller Falcao? (måske har du?).
Det er gået en og blevet en meget snævertsynet debat, og vi bliver nok aldrig enige - måske du nok kommer til at tænke over dine ord igen, når han virkelig begynder at bombe. Som Piquenbauer skrev har han været involveret i 14 af vores sidste 15 mål, men det er jo et komplet ligegyldigt argument her, for du synes jo bare han har dårlig teknik eller fumler med bolden. Lad os ikke glemme at han også havde en vanvittig god kamp mod Atleti, men det kommer mig selvfølgelig ikke som nogen stor overraskelse, at sådan noget hurtigt bliver glemt, når man er fcb fan :)


Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Gudskelov for at du ikke synes han skal væk, lol. Der er ikke så meget at sige til det, du har højere forventninger til Suarez end os andre, og det er vel også fair nok. Så må vi bruge Pedro, som er langt dårligere end Suarez, i stedet for, og mellemtiden bliver Suarez bare ved med at holde sit nuværende niveau.


Det der forstår jeg overhovedet ikke. Hvis nu Lucho føler at, lad os sige Pedro, spiller bedre end ham, så ja. Så må han tage startpladsen, Suarez kan så komme fra bænken. Det er ikke ens betydende med, at han så vil blive endnu mere dårlig eller at han ikke vil flytte sit niveau. Det kan han sagtens. Ja måske har jeg højere forventninger til ham end du har, fordi jeg måske forlanger mere fra en mand, som jeg ved kan præstere et meget højere end niveau. Det er jo bare sådan, det er.


Min pointe var, at Pedro var langt dårligere end Suarez. Ikke så meget 'pæs' der :) Jeg kan ikke finde et eneste parameter hvor Pedro er bedre end Suarez, andet end at han kender Messi lidt bedre. Dette mener jeg selvfølgelig med Suarez' statline taget in mente. Jeg vælger ikke at bedømme en spiller på baggrund af et par tabte bolde, men på hvad han kan producere, hvilket har været en hulens masse mål!

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev: Dét at du ikke tror på, at en spiller bliver bedre i takt med kampe, vidner måske lidt om at du ikke har spillet sport/fodbold på sådan et relativt højt niveau (selv almindelig 11 mands fodbold). Selvfølgelig vokser "præstationer-X" ikke proportionelt med "antal-kampe-Y, men ikke desto mindre gør mange minutter en kæmpe forskel - timingen bliver f.eks. meget bedre, hvilket vil få Suarez til at se bedre ud rent teknisk (mindre boldmongol?)
Hvad dækker "på sådan et relativt højt niveau" over? Jeg kan så fortælle dig, at bare fordi man ikke spiller fra start (hvilket var hvad jeg startede med at skrive i mit allerførste indlæg), er det ikke ens betydende med timing forbliver det samme, altså i Suarez' tilfælde dårlig. Jeg vil endda sige, at alt det der kan man forbedre optimalt via træning og hårdt arbejde på træningsbanen. I kampene prøver man bare at prøve de aftaler af, som man har arbejdet på i de træningspas.
Det er et spørgsmål om tillid og tålmodighed, og hvilket signal man sender til Suarez. Dét eneste som skulle til for, at jeg ville bænke Suarez ligenu, ville være katastrofe præstationer eller fordi han skal hviles. Jeg kan af erfaring, og diverse kommentatorerer bekræfte, at dét man laver i træningen ikke gør en skarp i kamp. Der er immervæk stor forskel. Som sagt lærer man ikke rigtig timing til træning, men først noget man lærer i kamp. Kampene er en del mere end bare at afprøve hvad man har aftalt til træning :D

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Neymar blev jo også bedre, Alexis blev jo også bedre. Begge to havde det rigtig svært i starten.
Der findes også eksempler på spillere, som ikke er blevet bedre af, at de trods dårligt spil, har været en del af start 11'er. Jeg kan vende den om og sige, at det faktisk også kan betale sig at give en spiller en pause fra start 11'er.
Skal jeg så bare vende den om igen eller?

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Edit: lad mig lige knytte en sidste pointe til: Skal vi ikke droppen den der med hvad Suarez har kostet? Den betyder ikke andet end hvad ledelsen gav for ham, eller hvad ledelsen mente hvad han var værd. Dårligt argument.
Nu er hans priskilt jo der, det kan man ikke se fuldstændig bort fra. Dog giver jeg dig ret, at dømme en spiller alene fra hvad spilleren er værd, så kan det blive svært. Men hvad mener du så, han skulle have kostet? Hvad er han værdt, efter din mening?
Jo det kan man sagtens se bort fra. I min optik skal spilleren ikke vurderes ud fra hvad en eller anden sportsdirektør har vurderet en spiller til. I princippet er spilleren dét værd, som det enkelte individ er villig til at betale. Dermed kan du sagtens skrotte argumentet med at Suarez har kostet titusindemillarder kroner, eller hvor meget det nu var. Det er fuldstændig debatten irrelevant hvad Suarez er værd, eller hvad jeg ville have givet for ham. Jeg ser et stort potentiale som jeg gerne vil have nyttiggjort. Dét sker i min optik ved at give Suarez ekstra mange minutter, så han kan komme i samme form som sine kollegaer. Du skriver at han stadig har spillet i nogle måneder. Ja, men hans form svarer stadig til det som man ville spille med i starten af sæsonen. Så god var Messi heller ikke i starten af sæsonen, det var vist noget med han var nummer 3 på topscorerlisten.

Når vi endelig snakker om hvad noget er værd, så mener jeg at det er dét værd, at lade Suarez starte inde og få så mange minutter, fordi jeg mener, at det i sidste ende vil gavne os bedst.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Jeg er overbevist om at de fleste trænere ville give Suarez spilletid. Det er altså ikke en som helst vi taler om. Hvis vi havde en bedre spiller end Suarez's nuværende konkurrenter på bænken, eksempelvis en Henke, så ja til tider kunne man bruge de kort. Men opvejningen går til fordel for Suarez. For hvis der er noget der kendetegner en stjernespiller, så er det at selvom de ikke spiller optimalt, så er Google stats på deres side.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

phpBB [video]


Ganske glimrende forklaret. Giv det gerne en lytter :)

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af mathi »

En der ligger inde med et link til nogle highlights?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18/1 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

mathi skrev:En der ligger inde med et link til nogle highlights?
Raylights:

phpBB [video]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster