11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Badabing »

Hvor er det dejligt at få en hårdt tilkæmpet sejr, hvor der gennem teamwork og fighterånd bliver fjernet lidt fokus fra alt det pis der er foregået udenfor banen. Spillerne snakker på banen og det er fortiet nu. Nu mangler der bare tid og så skal vi vente på at det her hysteri går over og stille og roligt arbejde os tilbage.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Kubala »

Ja, jeg tror også, at der har været frustrationer, men man har blæst det ud af proportioner. Det er også smart nok at skyde valget i gang, når der er en del interne røster, i form af visse medlemmer, som er imod denne her ledelse samt det forhold, at tingene ikke har kørt så smurt på det seneste; de seneste år.

Desuden ser det ud til, at den største trussel mod den her ledelse ikke har meldt sig på banen endnu, nemlig Laporta. Han havde sikkert planer om at stille til valg i 2016 med Pep, Xavi og Cruyff i ryggen. Det kan man sætte en stopper for, ved netop at rykke valget til denne sommer.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er imponeret. Måske var det bare en fluke. Rent held. Men vi spillede altså godt. Pressede højt og med høj intensitet. Spillede med tempo og skabte mange chancer. Lukkede godt af i defensiven, indtil Undiano Mallenco forærede Atlético et helt igennem latterligt straffespark. Jeg vil ikke sige at Lucho har vundet mig over. Det har han overhovedet ikke. Langt fra. Men jeg er ikke desto mindre imponeret over det her. Det havde været så let bare at gå efter Elche kampen. I stedet synes jeg at Lucho og resten af holdet formåede at steppe up. Jeg ved stadig ikke om der er problemer internt. Det skal jeg ikke kunne sige. Men bedømt ud fra spillet i dag, kan det ikke stå helt skidt til. Alle investerede.

Udover det fremragende spil var der et par spillere der stak ud fra mængden. Iniesta spiller en fantastisk kamp, på det niveau vi plejer at se ham på. Et niveau der har været savnet i denne sæson. Messi spiller også fremragende og er involveret i det hele. Sidst er der Neymar der trak så megen opmærksomhed, så mange frispark og adskillige gule kort. Endda uden at være unødvendigt provokerende. Juanfran var på hælene overfor ham og havde ikke andre løsninger end at sparke ham ned gang på gang. Suárez skal naturligvis også roses. I dag viste han den skarphed jeg har efterlyst fra ham tidligere på sæson - også selvom hans 'assist' til det første mål kom som en direkte konsekvens af manglende skarphed. Han spillede godt. Det samme gjorde Dani Alves. Han linkede fantastisk godt op med Messi i dag og var her, der og alle vegne. Involveret offensivt såvel som defensivt. En vintage Dani Alves performance om man vil.

Undiano Mallenco gider jeg nærmest ikke at skrive om. Gennemført skandaløs præstation af ham. Tidligt i første halvleg fløjter han for et frispark på Neymar, da han går op i en hovedstødsduel med Godín, efter at Moyà har parreret en afslutning fra Messi og Messi efterfølgende sender den ind over. Hvis der er frispark i den situation, skal der også være straffespark da Giménez går i ryggen på Rakitić. Selvsamme Giménez skulle naturligvis ikke engang have været på banen på det tidspunkt, efter hans voldelige tackling på Neymar, der virkelig burde have udløst et rødt kort, men endte med end ikke at udløse et frispark, selvom Mallenco står få meter derfra og har frit udsyn. Ligeledes var det dømte straffespark naturligvis helt absurd. Messi strejfer Jesús Gámez - og det er måske endda en overdrivelse at kalde det for at strejfe - hvorefter der går to eller tre sekunder før end Gámez smider sig på jorden. Der er ikke skyggen af straffespark. Sidst var der Messis hånd på bolden der heller ikke blev dømt. Ser man på ovenstående har Atlético dog ingen grund til at føle sig uretfærdigt behandlet - tværtimod.

Afslutningsvis mistede jeg al respekt for en ellers glimrende fodboldspiller, nemlig Mario Mandžukić. En Diego Costa-ish præstation af ham. Hvis Mourinho er verdens bedste til at få det værste frem i sine spillere, så kan der ikke være nogen tvivl om at Simeone er den næstbedste. Jeg har umådeligt stor respekt for hvad Simeone har udrettet i Madrid, og deres ligatriumf i sidste sæson var absolut fortjent, men måden hvorpå han opildner sine spillere til at være decideret voldelige, hører simpelthen ingen steder hjemme i fodbold. Jeg plejer gerne at brække mig i lårtykke stråler når nogen siger det, men taget kampens forløb, Atlético Madrids attitude og beskidte spil, samt dommer Undiano Mallencos præstation i betragtning, synes jeg at det er helt på sin plads at påstå at dette var en sejr for fodbolden.

Godnat.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Me sorprende mucho el enfado de Mascherano con Xavi Torres. Descomunal.
Enfado de Mascherano o no, creo que Xavi Torres es un periodista honesto y no tiene malas intenciones. Saludos
Nogen der kan oversætte den? Ikke en halv oversættelse.
Senest rettet af Visca El Barca man jan 12, 2015 2:17 am, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af miklas1911 »

Godt indlæg, Blaugrana. Enig i de fleste af dine betragtninger. Håber, at vi kan bruge denne kamp som et springbræt i stedet for - som vi desværre har for vane - at spille en lortekamp efter en af topkampene, hvor vi har gjort det godt. I CdR kommer det formentlig ikke til at gøre den store forskel, men Deportivos formkurve på hjemmebane har været opadgående, siden de blev kørt over af Real med 2-8 i starten af sæsonen, så vi har ikke råd til at hvile på laurbærrene i næste weekend, sådan som Real høster point denne sæson.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Alias-A »

Al respekt til Neymar. Spiller en fantastisk kamp med blodig ankel. Det er indbegrebet af det, jeg har savnet på det her hold. Han begynder seriøst at leve op til hypen.
93' Iniesta

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Most dribbles in Barcelona vs Atletico: Messi 12 - Neymar 6 - Iniesta 3 - Alba 2 - Arda Turan 2 #fcblive [via @fawadhyder]
Dobbelt så mange (succesfuld?) driblinger af Leo som nummer to, som er Neymar. Og jeg synes Neymar var fremragende i aften. Intet mindre. Det er imponerende af Leo.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

phpBB [video]


Leos interview fra i aftes, med engelsk oversættelse.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Prøv lige at tjek hvor tæt rak og ini ligger på hinanden. Det har været et af de helt store problemer for os at de har været for meget på kanten. I dag var de meget mere centralt hvilket uden tvivl kun gør os bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Messis top tre favorit modstandere:

Atlético Madrid - 21 mål
Real Madrid - 21 mål
Sevilla - 21 mål

Det vidner bare om hvor speciel Messi er. Jeg er godt klar over at det måske også er de klubber han har spillet oftest imod, men det siger stadig noget om at Messi er fantastisk i store kampe mod store hold.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Michman »

Kubala skrev:Ja, jeg tror også, at der har været frustrationer, men man har blæst det ud af proportioner. Det er også smart nok at skyde valget i gang, når der er en del interne røster, i form af visse medlemmer, som er imod denne her ledelse samt det forhold, at tingene ikke har kørt så smurt på det seneste; de seneste år.

Desuden ser det ud til, at den største trussel mod den her ledelse ikke har meldt sig på banen endnu, nemlig Laporta. Han havde sikkert planer om at stille til valg i 2016 med Pep, Xavi og Cruyff i ryggen. Det kan man sætte en stopper for, ved netop at rykke valget til denne sommer.
Tror sku ikke Pep har nogen som helst planer om at komme tilbage Barca..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Nu skriver ham Xavi Torres et eller andet på twitter. Måske noget svar på Mascheranos udtalelser? Nogen der kan oversætte?
Xavi Torres @xavitorresll · 1 tim för 1 timme sedan

Si he fallat ho sento xò mireu el meu TL,un diari,ràdio o tv en q jo digui q Messi ha demanat el cap d’algú.Del q he dit, em ratifico (1)
Respecte les informacions d’alguns altres companys, poso la ma al foc per ells ja que tenen tot el meu respecte i credibilitat (2).
Al company? @Marsallorente el reto a que mostri on he dit jo que Messi ha demanat el cap de Luis Enrique. Carai Marsal! (i 3).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Fb Messi: "I want to thank every one of you for the support you give me match after match. A hug for everyone."
[iFb Messi: "I also would like to thank my teammates, because without them it'd be impossible to reach all these achievements."][/i]
[iFb Messi: "It was so amazing to get the La Liga all-time scoring record trophy in front of all our supporters.][/i]
[iJosep Guardiola had a great quote about Lionel Messi: "All he wants to do is play football. I never had a more competitive player."][/i]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Alcantara »

phpBB [video]


Ray-lights.


phpBB [video]


Og hele kampen med Ray Hudson.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: 11/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Badabing »

Visca El Barca skrev:
Me sorprende mucho el enfado de Mascherano con Xavi Torres. Descomunal.
Enfado de Mascherano o no, creo que Xavi Torres es un periodista honesto y no tiene malas intenciones. Saludos
Nogen der kan oversætte den? Ikke en halv oversættelse.

Mascheranos kæmpe ophidselse mod Xavi Torres overrasker mig meget.


Sur Mascherano eller ej, jeg tror at Xavi Torres er en ærlig journalist og han har ingen onde intentioner


Visca El Barca skrev:Nu skriver ham Xavi Torres et eller andet på twitter. Måske noget svar på Mascheranos udtalelser? Nogen der kan oversætte?
Xavi Torres @xavitorresll · 1 tim för 1 timme sedan

Si he fallat ho sento xò mireu el meu TL,un diari,ràdio o tv en q jo digui q Messi ha demanat el cap d’algú.Del q he dit, em ratifico (1)
Respecte les informacions d’alguns altres companys, poso la ma al foc per ells ja que tenen tot el meu respecte i credibilitat (2).
Al company? @Marsallorente el reto a que mostri on he dit jo que Messi ha demanat el cap de Luis Enrique. Carai Marsal! (i 3).
Hvis jeg har svigtet, er jeg ked af det men se min TL (?), en avis, radio eller tv i hvilken jeg siger at Messi har krævet nogens hoved. Af hvad jeg har sagt, bekræfter jeg (1)

respektér nogle andre kollegaers informationer, jeg risikerer min hals (risk my neck, kan ikke lige den danske talemåde) for dem nu hvor de har hele min respekt og troværdighed (2)

Til kollegaen? @Marsallorente udfordringen som viser hvori jeg har sagt at Messi har forlanget Luis Enriques hoved. Altså, Marsal (3)
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster