Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Og så kaster jeg op i munden...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Bartomeu (president): "Meeting with Messi about coach? Totally false. I just was in dressing-room for usual post-match chat with the group."
[iBartomeu (president): "New sports director? We're not in a hurry. Messi linked with other clubs? That has always been the case."][/i]
De ser ud til, at det bare er twitter der går i selvsving. Det ville heller ikke noget som helst mening at fyre Lucho 36 timer efter, man har offentlig erklæret ham fulde støtte! Især når holdet vinder den efterfølgende kamp med 5-0, hvor spillerne i det mindste viser gejst. Det lignede altså ikke en flok, der har mistet tiltroen til træneren (inklusiv Leo).

Jeg er egentlig ikke afvisende overfor idéen om, at lade Lucho fortsætte. Jeg vil gerne forklare hvorfor. De fleste af os er mere eller mindre indstillet på, at holdet ikke vinder nogle trofæer i denne sæson. Man ønsker dog bedre spil og fremgang på det punkt, derfor den store efterspørgsel efter en ny træner.

Jeg tænker, den nye træner under alle omstændigheder alligevel en midleridig løsning til sommer (vi regner ikke med at Bartomeu vinder, uanset hvem der bliver valgt, vil den ledelse bringe sin egen mand ind). Det er begrænset, hvor meget den nye mand kan ændre på det punkt. Hvis Lucho og spillerne kan ligge deres uenigheder til side, som det virker til i går, vil vi vinde de fleste af vores kampe. Hvis vi så ender på anden eller tredjepladsen, er det acceptabelt. Hvorfor? Fordi vi først og fremmest giver en af klubbens legender en værdig afsked (det er vigtigt i Barca), samtidig med at vi også giver Leo ro de næste mange år frem. Hvis det ender med fyring af Lucho, vil de kritiske medier køre "Messi-diktator" propaganda helt op, det er hverken sund for klubben eller Leo.

Denne sæson er mere eller mindre tabt, det har vi alle indstillet os på. Vi har dog håb, håbet er en ny ledelse til sommer. Mit håb er, at træneren og spillerne kan optræde professionelt resten af sæsonen. Mon ikke Leo kan leve med at have Lucho 6 måneder til. Det burde ikke blive et problem. Som jeg ser det lige nu, efter de seneste døgns begivenheder, er det bedste for Barca at køre denne sæson til ende med det nuværende setup og så arbejde på et nyt projekt til sommer.

Tingene kan selvfølgelig ændre sig drastisk, hvis vi taber det næste 3-4 kampe, men hvis spillerne kan spille med den gejst de viste i går, skal vi nok klare os og samtidig redde ansigt.
Senest rettet af Visca El Barca lør jan 10, 2015 1:55 am, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af OliverDK »

Visca El Barca skrev:
Bartomeu (president): "Meeting with Messi about coach? Totally false. I just was in dressing-room for usual post-match chat with the group."
[iBartomeu (president): "New sports director? We're not in a hurry. Messi linked with other clubs? That has always been the case."][/i]
De ser ud til, at det bare er twitter der går i selvsving. Det ville heller ikke noget som helst mening at fyre Lucho 36 timer efter, man har offentlig erklæret ham fulde støtte! Især når holdet vinder den efterfølgende kamp med 5-0, hvor spillerne i det mindste viser gejst. Det lignede altså ikke en flok, der har mistet tiltroen til træneren (inklusiv Leo).

Selvfølgelig går han ud og benægter sådan en historie, når vi har en sindssygt vigtig kamp søndag aften. Han har før erklæret fuld støtte til folk (Abi) og afskediget dem kort tid efter.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Brombi »

Imo skal en træner som ligger nummer 2 i La Liga 1-4 point fra det som siges at være det stærkeste RM nogensinde ikke fyres mid-season. Tænk hvis man fyrede Rijkaard efter 4 måneder..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

De ser ud til, at det bare er twitter der går i selvsving. Det ville heller ikke noget som helst mening at fyre Lucho 36 timer efter, man har offentlig erklæret ham fulde støtte! Især når holdet vinder den efterfølgende kamp med 5-0, hvor spillerne i det mindste viser gejst. Det lignede altså ikke en flok, der har mistet tiltroen til træneren (inklusiv Leo).
Selvfølgelig går barto ikke ud og siger han bliver fyret. I fodbold går det hurtigt og fuld støtte i dag er noget andet i morgen. Og kampen i går var altså ikke noget specielt. Tværtimod stillede vi alt for stærkt op mod la ligas dårligste hold og stadig var vores anlagt på at vores stjerner fremme skulle lave noget genialt. Der manglede f.eks. en midtbane igen.
Jeg tænker, den nye træner under alle omstændigheder alligevel en midleridig løsning til sommer (vi regner ikke med at Bartomeu vinder, uanset hvem der bliver valgt, vil den ledelse bringe sin egen mand ind). Det er begrænset, hvor meget den nye mand kan ændre på det punkt. Hvis Lucho og spillerne kan ligge deres uenigheder til side, som det virker til i går, vil vi vinde de fleste af vores kampe. Hvis vi så ender på anden eller tredjepladsen, er det acceptabelt. Hvorfor? Fordi vi først og fremmest giver en af klubbens legender en værdig afsked (det er vigtigt i Barca), samtidig med at vi også giver Leo ro de næste mange år frem. Hvis det ender med fyring af Lucho, vil de kritiske medier køre "Messi-diktator" propaganda helt op, det er hverken sund for klubben eller Leo.
Du glemmer hvor vigtigt det er for ledelsen at holdet vinder noget. De har ikke råd til en dårlig sæson da det vil forværre deres chancer for at blive genvalgt. Det næste halve år vil være ren pleasing af stjernerne og fansene da man vil gøre alt for stemmer. Ydermere tror jeg overhovedet ikke at problemerne i truppen er overstået? Hverken batro, Lucho eller andre har sagt noget der kunne få en til at tænke det. Tværtimod har alle med deres afvisende svar vist at der er problemer.

En af grundene til at barto forresten siger hvad han gør kunne være for at fjerne det der "Messi-diktator" ballade.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:Imo skal en træner som ligger nummer 2 i La Liga 1-4 point fra det som siges at være det stærkeste RM nogensinde ikke fyres mid-season. Tænk hvis man fyrede Rijkaard efter 4 måneder..
Men vi spiller jo dårligere end under tata? Der er intet system, ingen gejst og meget tyder på at store dele af truppen er trætte af Lucho.

Og igen... Ledelsen kan ikke nøjes i denne sæson. De har brug for pokaler. Og for at være helt ærlig så er der ikke meget der tyder på at vi vinder noget med Lucho.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Imo skal en træner som ligger nummer 2 i La Liga 1-4 point fra det som siges at være det stærkeste RM nogensinde ikke fyres mid-season. Tænk hvis man fyrede Rijkaard efter 4 måneder..
Det er lige præcis min tanke. Især når denne er en klublegende. Og især efter de begivenheder der har udspillet sig de sidste 2-3 dage. En fyring vil skade klubben mere, end det vil gavne den.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:
Brombi skrev:Imo skal en træner som ligger nummer 2 i La Liga 1-4 point fra det som siges at være det stærkeste RM nogensinde ikke fyres mid-season. Tænk hvis man fyrede Rijkaard efter 4 måneder..
Men vi spiller jo dårligere end under tata? Der er intet system, ingen gejst og meget tyder på at store dele af truppen er trætte af Lucho.

Og igen... Ledelsen kan ikke nøjes i denne sæson. De har brug for pokaler. Og for at være helt ærlig så er der ikke meget der tyder på at vi vinder noget med Lucho.
Ret skal være ret. Intet tyder på, at store dele af truppen er trætte af Lucho. Der har været rapporter om, at Leo er træt af Lucho, thats it. Ingen anden har sagt noget eller gjort noget, der kunne tyde på en kontrovers med træneren. Xavi roste ham en dag eller to før al den ballade f.eks.

Jeg kan ikke se, hvordan Garcia skulle få os til at vinde et stort trofæe f.eks. Han er trods alt favoritten. Eller Rijkaard. Midt i sæsonen, der skal implementeres et nyt system, helt nyt træner-team (husk at der snakkes om Leo er træt af Luchos træner-team også), ny måde at træne på, nye taktiske tiltag. Jeg kan ikke se en god grund til at skifte ham ud, hvis nu spillerne kan ligge de uenigheder bag sig. Det mener jeg de viste igår, at de godt kan.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Brombi »

Piquénbauer skrev:
Brombi skrev:Imo skal en træner som ligger nummer 2 i La Liga 1-4 point fra det som siges at være det stærkeste RM nogensinde ikke fyres mid-season. Tænk hvis man fyrede Rijkaard efter 4 måneder..
Men vi spiller jo dårligere end under tata? Der er intet system, ingen gejst og meget tyder på at store dele af truppen er trætte af Lucho.
Det første passer ikke helt og det sidste ved vi ikke med sikkerhed. Ofte ligner det at vi faktisk kan spille rigtig god fodbold, når vi er komfortable eller har selvtillid. Jeg har ofte argumenteret for, at sport på dette plan ofte afgøres mentalt. Mentalitet har så meget at sige, så spørgsmålet er bare om Enrique kan komme i hovederne på spillerne. Det kunne Rijkaard, men først efter 6-7 måneder. Det tog Pep et par dage. I virkeligheden går det egentlig bare dårligt med Enrique fordi træneren i Barcelona konstant sammenlignes med Pep.
Piquénbauer skrev:Og igen... Ledelsen kan ikke nøjes i denne sæson. De har brug for pokaler. Og for at være helt ærlig så er der ikke meget der tyder på at vi vinder noget med Lucho.
Selvfølgelig har de brug for pokaler, men jeg tror immervæk på at det er dårligt at fyre en træner mid-season, når han ligger nummer 2 i ligaen, kun én potentiel kamp fra førstepladsen, videre fra Copa Del Rey og videre i Champions League. Min pointe her er ikke om Enrique er den rigtige træner eller ej, snarere handler det om at det ikke vil være nogen god idé at fyre sådan en træner mid-season. Jeg kunne forstå det hvis vi lå i midten af tabellen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Ret skal være ret. Intet tyder på, at store dele af truppen er trætte af Lucho. Der har været rapporter om, at Leo er træt af Lucho, thats it. Ingen anden har sagt noget eller gjort noget, der kunne tyde på en kontrovers med træneren. Xavi roste ham en dag eller to før al den ballade f.eks.
Så læser vi forskellige ting. Jeg har efterhånden læst en del om at truppen er træt af manglende taktiske oplæg (først opstilling kort før kamp og ingen træning i nye ideer inden de bruges), kontakt mellem træner og spillere (kun gennem psykologen og unzue), dårlig behandling af montoya og pique m.m. Ydermere er der også blevet skrevet at der er direkte problemer mellem neymar og lucho fra cope.
eg kan ikke se, hvordan Garcia skulle få os til at vinde et stort trofæe f.eks. Han er trods alt favoritten. Eller Rijkaard. Midt i sæsonen, der skal implementeres et nyt system, helt nyt træner-team (husk at der snakkes om Leo er træt af Luchos træner-team også), ny måde at træne på, nye taktiske tiltag. Jeg kan ikke se en god grund til at skifte ham ud, hvis nu spillerne kan ligge de uenigheder bag sig. Det mener jeg de viste igår, at de godt kan.


Det ved jeg intet om. Jeg siger bare at ledelsen ikke har råd til at tage chancen. Indtil videre spiller vi dårligt og intet tyder på at vi kommer til at vinde noget som helt. Jeg føler mig efterhånden ret sikker på at lucho er væk snart. Især når xavi torres skriver det.

Og skal vi ikke lige vente med at se hvordan vi gør det mod atm? En kamp mod elche på campen kan man ikke bruge til ret meget. Den kan i hvert fald ikke vise om spillerne er klar til at kæmpe for lucho eftersom de på intet tidspunkt blev presset.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Det første passer ikke helt og det sidste ved vi ikke med sikkerhed. Ofte ligner det at vi faktisk kan spille rigtig god fodbold, når vi er komfortable eller har selvtillid. Jeg har ofte argumenteret for, at sport på dette plan ofte afgøres mentalt. Mentalitet har så meget at sige, så spørgsmålet er bare om Enrique kan komme i hovederne på spillerne. Det kunne Rijkaard, men først efter 6-7 måneder. Det tog Pep et par dage. I virkeligheden går det egentlig bare dårligt med Enrique fordi træneren i Barcelona konstant sammenlignes med Pep.
Jeg synes vi spillede bedre i det første halve år under tata. Vi begyndte først at være elendige efter han fik kolde fødder og forsøgte en mellemvare. Og nej det går ikke dårligere med lucho fordi han bliver sammenlignet med pep. Det går dårligt fordi vi smider point og spiller skidt. Vi har ingen midtbane. Det er forfærdeligt at se på.

Og med alt den snak om uro så kan jeg ikke se hvorfor lucho nu lige pludselig skulle vinde spillerne?
Selvfølgelig har de brug for pokaler, men jeg tror immervæk på at det er dårligt at fyre en træner mid-season, når han ligger nummer 2 i ligaen, kun én potentiel kamp fra førstepladsen, videre fra Copa Del Rey og videre i Champions League. Min pointe her er ikke om Enrique er den rigtige træner eller ej, snarere handler det om at det ikke vil være nogen god idé at fyre sådan en træner mid-season. Jeg kunne forstå det hvis vi lå i midten af tabellen.
Det kommer an på om ledelsen tror vi kan vinde noget med lucho. Det tror jeg ikke at de tror (det tror jeg heller ikke). Derfor bliver de nødt til at tage en chance. Så kan det godt være at det hele falder fra hinanden men det utrolige kan også ske. Ligemeget hvad så har de ikke noget at miste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Kampen mod Elche viste, at selvom medierne skrev at træneren og truppen nærmest hader hinanden, så var de i stand til at spille. Det var den første kamp efter den store ballade, i den slags kampe plejer det normalt at sejle. Det gjorde det trods alt ikke i går. Faktisk viste spillerne spilleglæde og gejst, det er positive tegn.

Hvad du skriver om de uenigheder, har vi kun via pressen. Jeg tror også at Leos forhold til Lucho er anspændt, men det andet virker bare noget pressen finder på. Vi har i hvert fald ikke noget belæg for at tro andet. De udtalelser jeg har læst fra spillerne, Lucho og præsidenten peger i den samme retning, at det meste der er blevet skrevet er direkte løg og gætterier. Det er trods alt det, vi kan forholde os til, og så kan vi snakke om diplomati og spillerne ikke må sige andet, fra nu af til sæsonen slutter.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvem der skulle tage over midt i sæsonen, med et nyt træner-team, implementere et nyt system, komme med nyt koncept og så give os C.L, La Liga eller CdR.

Med tanke på, at den nye træner alligevel er fortid til sommer, giver det mest mening at beholde Lucho, såfremt der ikke bliver mere ballade, at tingene holdes internt og man ikke kører helt af sporet.

Det ville også være den ringeste forsøg på spin, hvis Bartomeu går ud og siger at man har tiltro til træneren, Leo ikke bestemmer noget og så fyrer ham 36 timer efter. Leo ville gøre opmærksom på sin utilfredshed, det gjorde han, og han har vel fået det bedste svar. Der er valg til sommer, det betyder med stor sandsynlighed ny ledelse og dermed en ny tæner. Når han kan se en ende på det, så tror jeg også han kan leve med at spille de næste 5 måneder under Lucho.

Det er altså heller ikke første gang, at en ny træner rager sig uklar mig spillerne og ikke kan rette op på det senere hen. Mourinho har gjort det og rettet op på det så meget så man kunne hive nogle resultater hjem. Det bedste eksempel er dog Sir Alex Ferguson, han har nærmest haft slåskampe med sine bærende spillere, har efterfølgende renst luften og alligevel formået at vinde kampe. Det hele handler om, at den ene part er i stand til at sluge sin stolthed en smule.

Leo er meget utilfreds, men tænk hvis Bartomeu kan få de to til at snakke sammen, eller får Xavi, Ini, Busi og Leo til at sidde sammen med Lucho og få talt ud om tingene. Det vil redde meget. Det vil gavne klubben på sigt.

Nu skal det så ikke drejes over på, at jeg er en stor fan af Lucho. Jeg tror heller ikke han er en langsigtet løsning, men fordi jeg er sikker på at der kommer en ny træner til sommer, uanset hvad, vil det gavne klubben mest, hvis man kunne holde tingene internt, opføre sig professionelt og prøve at slutte sæsonen af med den nuværende konstellation.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Kampen mod Elche viste, at selvom medierne skrev at træneren og truppen nærmest hader hinanden, så var de i stand til at spille. Det var den første kamp efter den store ballade, i den slags kampe plejer det normalt at sejle. Det gjorde det trods alt ikke i går. Faktisk viste spillerne spilleglæde og gejst, det er positive tegn.
Det var en kamp mod elche. Vi blev på ingen måder udfordret. Jeg mener ikke man kan bruge den til noget som helst. Lad os vente til kampen mod ATM hvor vi vil blive presset.
Hvad du skriver om de uenigheder, har vi kun via pressen. Jeg tror også at Leos forhold til Lucho er anspændt, men det andet virker bare noget pressen finder på. Vi har i hvert fald ikke noget belæg for at tro andet. De udtalelser jeg har læst fra spillerne, Lucho og præsidenten peger i den samme retning, at det meste der er blevet skrevet er direkte løg og gætterier. Det er trods alt det, vi kan forholde os til, og så kan vi snakke om diplomati og spillerne ikke må sige andet, fra nu af til sæsonen slutter.
Der er efterhånden skrevet en del om Lucho adfærd og tvivler på at det kun er messi som er fornærmet. IMO tyder flere ting på at der er problemer. Blandt andet de ting som jeg skrev tidligere.
Med tanke på, at den nye træner alligevel er fortid til sommer, giver det mest mening at beholde Lucho, såfremt der ikke bliver mere ballade, at tingene holdes internt og man ikke kører helt af sporet.
Men det gør det jo ikke for ledelsen som du glemmer. De har ikke råd til at lade lucho blive da det er valgår og de har brug for stemmer og så er det ligemeget om det er det bedste for klubben. Der er problemer med messi (truppen), vi spiller skidt og intet tyder på at det bliver bedre. De ved at en dårlig afslutning på sæsonen ville betyde et endegyldigt farvel til deres chancer for at vinde. Derfor bliver de nødt til at tage chancen. Det kan umuligt forværre deres chancer for genvalg.

Jeg har ingen anelse om hvem der skal komme til og hvordan det kommer til at gå. Jeg ser bare på det fra ledelsens side og derfor mener jeg at det er åbenlyst at man skifter lucho ud. Præcis som det var åbenlyst at man ikke solgte messi. Det handler for dem om at vinde til sommer og for at gøre det skal de have messi og de skal have resultater.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev: Det var en kamp mod elche. Vi blev på ingen måder udfordret. Jeg mener ikke man kan bruge den til noget som helst. Lad os vente til kampen mod ATM hvor vi vil blive presset.
Alt er relevant, hvis man er indstille på at dreje tingene til sin fordel. Jeg mener, at det netop er den næste kamp efter balladen, som giver en indikation på, hvordan tingene står til i truppen. De fleste regnede med, at denne kamp kunne bringe os i problemer, men der var trods alt flere positve tegn. Spillerne virkede opsat.

Piquénbauer skrev: Der er efterhånden skrevet en del om Lucho adfærd og tvivler på at det kun er messi som er fornærmet. IMO tyder flere ting på at der er problemer. Blandt andet de ting som jeg skrev tidligere.
Det er igen, med hvilke øjne man ser på det. Der har før været rygter og skriverier i pressen om Leo, træner-problemer og interne stridigheder. Det behøver dog ikke at være sandt, bare fordi flere medier skriver om det. Det er velkendt at en stor del af pressen håber på at finde en fjer som den kan gøre til fem høns. Nu havde de en perfekt mulighed, de ved udmærket godt at det kan skade Barca maks, at inddrage hele truppen i det.


[quote="Piquénbauer"
Men det gør det jo ikke for ledelsen som du glemmer. De har ikke råd til at lade lucho blive da det er valgår og de har brug for stemmer og så er det ligemeget om det er det bedste for klubben. Der er problemer med messi (truppen), vi spiller skidt og intet tyder på at det bliver bedre. De ved at en dårlig afslutning på sæsonen ville betyde et endegyldigt farvel til deres chancer for at vinde. Derfor bliver de nødt til at tage chancen. Det kan umuligt forværre deres chancer for genvalg.

Jeg har ingen anelse om hvem der skal komme til og hvordan det kommer til at gå. Jeg ser bare på det fra ledelsens side og derfor mener jeg at det er åbenlyst at man skifter lucho ud. Præcis som det var åbenlyst at man ikke solgte messi. Det handler for dem om at vinde til sommer og for at gøre det skal de have messi og de skal have resultater.[/quote]

Jeg ser det også fra ledelsens side. Det var ledelsen der ansatte Lucho, noget Bartomeu understregede så sent som i onsdags. Jeg mener at det er en kæmpe stor risiko man løber, hvis man fyrer Lucho. Der skal komme en ny træner ind, med sit træner-team, denne træner skal så have et nyt koncept på plads, ligegyldigt om denne er Cruyffista. Det ville helt klart være nemmere for ledelsen og sætte dem i godt lys, hvis de kan løse disse problemer, køre videre med Lucho og få et acceptabelt resultat hjem.

Tænk hvis man ansætter en Garcia f.eks og man ender udenfor top 4? Det er der en reel risiko for. Dette vil skade ledelsen mere. Luchos hold ligger trods alt nummer 2, kun 4 point efter nummer 1.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Alt er relevant, hvis man er indstille på at dreje tingene til sin fordel. Jeg mener, at det netop er den næste kamp efter balladen, som giver en indikation på, hvordan tingene står til i truppen. De fleste regnede med, at denne kamp kunne bringe os i problemer, men der var trods alt flere positve tegn. Spillerne virkede opsat.
Hvem regnede med at denne kamp ville bringe os i problemer? Elche på campen må aldrig blive et problem og bliver det heller aldrig. Desuden spillede vi stadig åndssvagt med en manglende midt og med for hurtigt spil frem til angriberne som derfra skulle skabe noget på egen hånd.
Det er igen, med hvilke øjne man ser på det. Der har før været rygter og skriverier i pressen om Leo, træner-problemer og interne stridigheder. Det behøver dog ikke at være sandt, bare fordi flere medier skriver om det. Det er velkendt at en stor del af pressen håber på at finde en fjer som den kan gøre til fem høns. Nu havde de en perfekt mulighed, de ved udmærket godt at det kan skade Barca maks, at inddrage hele truppen i det.
Nej det behøver det ikke. Men når der er så meget snak om det i pro-barca medier så er der nok noget om det. Selv MD skriver det og de er trods alt positive overfor ledelsen. Desuden kan jeg ikke se hvorfor det kun skulle være messi der er sur. Tror tværtimod at han tager ansvar og siger fra på vegne af truppen. Hvis det kun var pga ham at træneren skulle væk det så har vi et problem.
Jeg ser det også fra ledelsens side. Det var ledelsen der ansatte Lucho, noget Bartomeu understregede så sent som i onsdags. Jeg mener at det er en kæmpe stor risiko man løber, hvis man fyrer Lucho. Der skal komme en ny træner ind, med sit træner-team, denne træner skal så have et nyt koncept på plads, ligegyldigt om denne er Cruyffista. Det ville helt klart være nemmere for ledelsen og sætte dem i godt lys, hvis de kan løse disse problemer, køre videre med Lucho og få et acceptabelt resultat hjem.
Jep det var det og nu er det ved at gå op for dem at det ikke var et godt valg. Derfor må de udøve damage control og prøve at redde det de kan og få stablet et nyt projekt på benene. At barto så siger noget til et pressemøde kan man ikke bruge til det store. Ledelsen har efterhånden sagt en del ting som de hurtigt er gået væk fra (http://au.eurosport.com/football/la-lig ... tory.shtml).

Men det ville helt klart være godt for ledelsen hvis de kunne få fikset hvad der sker nu og fortsætte med stabilitet. Det tror jeg bare ikke at de mener at de kan. Der er opstået store problem i truppen og vi spiller pisse skidt hvilket nok betyder at vi ikke kommer til at vinde noget. Og man kan ikke leve med et acceptabelt resultat. Det er ikke nok.
Tænk hvis man ansætter en Garcia f.eks og man ender udenfor top 4? Det er der en reel risiko for. Dette vil skade ledelsen mere. Luchos hold ligger trods alt nummer 2, kun 4 point efter nummer 1.
Tænk hvis man holder Lucho og bliver 2'er eller 10'er? Det er der også risiko for. Og derfor må man tage chancen. De er allerede så upopulære at det eneste ledelsen kan bruge er pokaler. Uden dem er det ligegyldigt om de taber med 5 eller 50 procent fordi de har holdt lucho eller ansat garcia.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster