8/1 FC Barcelona - Elche

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20484
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1089 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Neymar og Messi klingede godt! Suárez viser fine takter, men mangler en del! Fin kamp.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Brombi »

Byt Roberto og Rak ud med Xavi og Ini, så har du den startopstilling jeg synes vi skal starte med mod Atleti.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Byt Roberto og Rak ud med Xavi og Ini, så har du den startopstilling jeg synes vi skal starte med mod Atleti.
Synes nu absolut også at Busquets bør starte. Men behold i hvert fald Bartra. Det er vigtigt.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Tolquhon »

Sådan - så er sejren fejret med køb at 1 stk. hamonero til den Serrano-skinke, jeg købte for nylig. Så er der skinketern som snacks til resten af kampene i januar måned...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Byt Roberto og Rak ud med Xavi og Ini, så har du den startopstilling jeg synes vi skal starte med mod Atleti.
Synes nu absolut også at Busquets bør starte. Men behold i hvert fald Bartra. Det er vigtigt.
Jamen Masche er for satan over det hele, han er ægte jefecito som både kan styre spillet som Busquets og samtidig bryde kontra - sidstnævnte er vel nok en af hans spidskompetencer. Lur mig om ikke Atleti spiller på omstillinger. Busquets er slet ikke fysisk nok til at kunne spil den kamp. :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Piquénbauer »

Nu burde i kende Lucho godt nok til at vide at ingen af dem der spillede i dag spiller søndag. ROTATION ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14996
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1684 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Lopezzz »

Elche er færdig i CDR men om små 2 uger gælder det La liga på deres hjemmebane.
Her får vi en helt ny historie og hvis vi vinder, vinder vi med maks 1:0 på et tilfældigt mål.
Vi er evige tabere når det gælder kampe på udebane mod meget mindre hold.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Storken »

Man skal ikke undervurdere rotation. Michael Cox om Real Madrids nuværrende situation:
"Maybe the problem, then, is simply tiredness. Ancelotti hasn't rotated much this season and Real have been forced to play a huge number of games in competitions like the Spanish Super Cup, European Super Cup, World Club Cup, in addition to their Liga, Champions League and Copa del Rey commitments.

One statistic suggests they ran less against Valencia than in any other league game this season, and while running a lot is no certain sign of success, it fits nicely into the tiredness argument. Perhaps the reasons go further back, too: Real had a huge number of players at the World Cup, with only Bale, Isco and Daniel Carvajal, of their major first-team players, not in Brazil.

The players who started against Valencia are Ancelotti's 11 most-used players this season, and none have appeared in fewer than 13 of their 16 league games. Frankly, some of them might need a rest.
"

Mourinho oplever det samme i Chelsea, hvor han er begyndt at mærke ulemperne ved at starte med de samme 11 uge efter uge.

Jeg synes Enrique har begået en kæmpe fejl ved ikke at benytte et fast makkerpar i midterforsvaret, men derudover har jeg intet problem med hans evige rotation. Det er frugter vi forhåbentlig kan plukke sidst på sæsonen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Byt Roberto og Rak ud med Xavi og Ini, så har du den startopstilling jeg synes vi skal starte med mod Atleti.
Synes nu absolut også at Busquets bør starte. Men behold i hvert fald Bartra. Det er vigtigt.
Jamen Masche er for satan over det hele, han er ægte jefecito som både kan styre spillet som Busquets og samtidig bryde kontra - sidstnævnte er vel nok en af hans spidskompetencer. Lur mig om ikke Atleti spiller på omstillinger. Busquets er slet ikke fysisk nok til at kunne spil den kamp. :)
Nu er Busquets jo altså ikke nogen muskelforladt pind. Han kan sagtens vinde dueller med Tiago, Gabi og Koke. Om ikke andet så ene og alene på hans teknik - hans tacklinger er de mest rene og teknisk perfekte tacklinger jeg har set siden Fabio Cannavaro var på sit højeste. Jeg ville dog også gerne have Mascherano på banen. Han er sådan en indpisker vi nogle gange står og mangler. Faktisk kunne jeg godt tænke mig at se denne opstilling en dag:

ter Stegen
Alves - Piqué - Bartra - Alba
Mascherano
Busquets - Xavi
Iniesta
Messi - Neymar

Den kan naturligvis modificeres. Man kan eksempelvis tage Xavi ud og sætte Iniesta ned ved siden af Busquets på den centrale midtbane, rykke Messi ned på Iniestas plads og smide Suárez ind oppe foran. Ligeledes kan man blot tage Iniesta ud, rykke Messi lidt tilbage og sætte Suárez på toppen. Men ... you get the picture. Busquets som central midtbanemand, med Mascherano liggende længst tilbage som en decideret ankermand. Det synes jeg umiddelbart lyder utroligt spændende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes Enrique har begået en kæmpe fejl ved ikke at benytte et fast makkerpar i midterforsvaret, men derudover har jeg intet problem med hans evige rotation. Det er frugter vi forhåbentlig kan plukke sidst på sæsonen.
Der er ingen stabilitet på holdet. Problemet er at Lucho på intet tidspunkt har spillet et hold sammen. Vi har ikke en fast målmand, backkæde eller midtbane. Angrebet har spillet fast (men forkert). Hvis han bare havde fået et system på plads så ville rotation ikke være et problem. Men han skifter nærmest hele holdet fra kamp til kamp og folk har ingen anelse om hvad de skal.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af miklas1911 »

Ingen Ray-lights i aften?
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Bager »

Der er en del problemer i klubben i øjeblikket, men jeg har aldrig ment at Suarez-Neymar-Messi-konstallationen er en del af dem. Det er ihvertfald ikke et problem der er et grundlæggende problem. Selvom de ikke er i perfekt symbiose endnu, så mener jeg ikke der er nogen tvivl om, at det er tridenten vi skal satse på de næste 3-4 år. God kamp fra angrebets side!

Midtbanen er fortsat ude og skide. Jeg er ikke enig i den rolle midtbanen har. Vores opspil kommer typisk fra forsvaret og i løbet af en-to afleveringer er den fluks oppe i angrebet. Vi springer simpelthen midtbanen over. Jeg synes først og fremmest, at forsvaret skal aflevere bolden til midtbanen som skal fordele den videre til angrebet. Af og til kan der godt komme en lang aflevering, men det skal ikke være reglen.

Forsvaret var rigtig fint. Man kunne godt savne lidt kontinuitet og de spillere der spiller her. Det ville da give mere stabilitet, hvilket jeg tror bliver afgørende for at vores forsvar også skal fungere i de store kampe.

Nu står vi blot med det problem at vi spiller en liga-kamp mod Atletico allerede på søndag, og vores bedste spillere er i risiko for at være trætte efter kampen igår. Man kan så spørge sig selv om det var smart prioriteret at spille galla-holdet igår i CdR mod Elche.
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Brombi »

Rakitic er kun god når han deler hotelværelse med Halilovic......

Fra dengang han gjorde det godt :D
Billede

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af Lular »

Rakitic spillede en elendig kamp.

Roberto gjorde det egentlig ganske udmærket.

Personligt ser jeg gerne vi stiller op sådan her mod Atl M:

Alves - Bartra - Masch - Alba

Bussen

Rafinha - Iniesta

og så Messi,Suarez og Ney på toppen ofc.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 8/1 FC Barcelona - Elche

Indlæg af emo »

Siden du droppede målmanden kunne du u det mindste have smidt endnu en midt på holdet... ;-)
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster