FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Til dags dato er der stadig skræmmende mange mennesker, inklusiv folk herinde, som tror at Cesc blev solgt fordi han ville væk. Bartomeu & co. kan sagtens få det til at ligne at det er Messi som gerne vil væk (behøver jeg at nævne hvordan?). Jeg tror heller ikke nødvendigvis at det sker, men det ville ikke overraske mig, alt kan ske i fodbold (det var vist et Messi citat ;))

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Så begynder vi
Jordi Basté, a known, reliable RAC1 journalist has claimed Messi has been in contact with Chelsea and dreams for playing for them.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du må meget gerne fortælle mig hvordan de fik cesc til direkte at tage skylden for skiftet og derved gøre sig selv lidt mere upopulær? Du må ydermere meget gerne nævne hvordan de vil presse klubbens største spiller igennem tiderne ud uden at få det til at ligne at det var dem der solgte ham?

Jeg kan ikke se en eneste grund til at sælge messi. Hverken fra hans eller ledelsens side.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:Så begynder vi
Jordi Basté, a known, reliable RAC1 journalist has claimed Messi has been in contact with Chelsea and dreams for playing for them.
Husk nu resten ;-)
This Messi to Chelsea claim by Jordi Basté looks like a coordinated leak by Messi’s entourage to pile pressure on Barcelona Board.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Puyol resigning yesterday was not linked to Zubizarreta being sacked. Had already informed the club before holidays that he would leave [md]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Smædekampagner omkring Messi startede så småt, da man endegyldigt begyndte at forhandle om Neymar. Graham Hunter sagde også i et radioprogram dengang, at Rosell havde seriøse intentioner om at sælge Messi og iscenesætte Neymar som den nye stjerne; Rosells projekt. Det mislykkes, da Rosell gik af pga. skandalerne; FIFA-skandalen og Neymar-gaten.

Kunne disse mennesker finde på at sælge Messi(de var en del af Team-Rosell, og jeg køber ikke den med, at de ikke vidste til noget)? Det mener jeg godt, at de kan, men hvordan de skal lykkes med det, er en helt anden snak. Man skal også huske på, at de prikkede til Messi med mht. kontraktforlængelse, i form af Javier Faus' udtalelser.

Der er også økonomi indblandet i det her, da man har intentioner om at renovere stadionet, her ville pengene fra en Messi-handel hjælpe gevaldigt.

Den måde Messi har håndteret den her sag på, er lidt forkert, synes jeg. Han burde ikke have handlet sådan her, men internt have ordnet det, men vi kender ikke alle detaljerne omkring det, selvfølgelig. Måske Messi har fundet ud af, at ledelsen og Luis Enrique ville af med ham, så derfor reagerer han sådan, da han ville gøre fansene opmærksomme omkring det der foregår.

Det er selvfølgelig rygter alt sammen, så man skal have et vist forbehold over for sådan noget.
Senest rettet af Kubala tirs jan 06, 2015 3:29 pm, rettet i alt 2 gange.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Piquenbar nu ikk være så naiv :)

Jeg har ikke sagt at jeg ved hvordan ledelsen fik Cesc til at gøre som han gjorde, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at salget af Cesc blev brugt til at financiere købet af Suarez. Jeg er sikker på at han gerne ville blive i klubben med sine bedste venner, og jeg er sikker på at ledelsen har spurgt ham om en sidste tjeneste for sin hjerteklub.

Det er også let nok at forestille sig, hvordan Bartomeu kan få det til at ligne at Messi er skurken. Rosell havde MD i lommen, så hvorfor skulle Bartomeu ikke også have noget ligne? Det handler om at køre på cola historien, Zlatan og Villa historien, "Messi er diktator", "Messi er ikke samarbejdsvillig", "Messi ser sig selv højere en klubben", "Messi gav os et ultimatum, det er en principsag ikke at sætte spillere højere end BARCELONA" osv osv.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Hvis Cesc blev presset ud, hvorfor har han så ikke åbnet munden om det?

Hvis Messi er ved at blive presset ud, hvor svært for ham er det så at åbne munden om det?

Jeg køber ikke heeelt de konspirationsteorier om at de bliver modvilligt skubbet ud uden at rumstere lidt.
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Bager skrev:Hvis Cesc blev presset ud, hvorfor har han så ikke åbnet munden om det?

Hvis Messi er ved at blive presset ud, hvor svært for ham er det så at åbne munden om det?

Jeg køber ikke heeelt de konspirationsteorier om at de bliver modvilligt skubbet ud uden at rumstere lidt.

Det kan der være flere årsager til. Den første er vel at det ikke nytter noget overhovedet. Det ville også være et lidt nederen signal at sende til Chelsea miljøet, det ville være en total dårlig start i en helt ny klub. Han kan ligeså godt få det bedste ud af det, og når han en dag stiller støvlerne kan det være vi hører den rigtige historie. Men ligenu ville han ikke få noget ud af det, andet end at gøre sig upopulær i sin nye klub.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... en/5385222

Tja hvis det passer så er der to valg.. Messi eller LE..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Eller et helt tredje, droppe LS!

91 procent af de mulige point blev hevet hjem inden LS fik debut. Efter Lui er blevet klar har vi kun hevet 59 procent af de mulige point hjem, det er FANME skidt !

Lui du løber bare i vejen, gå væk!

;-)
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan sgu ikke sige så meget andet end at jeg er uenig brombi. Og så må du kalde mig naiv ;-)

Cesc slog aldrig igennem og ville tilbage til en liga hvor han vidste han kan spille med og på et hold som er bygget op om ham (præcis som med alexis). Det er jeg ikke et sekund i tvivl om (det kommer trods alt også fra mandens egen mund). Når det kommer til messi så er der, som jeg har skrevet flere gange, intet at vinde ved et salg.

For mig har begivenhederne i går taget overhånd. Zubi blev fyret fordi han direkte kom med nedsættende bemærkninger omkring barto. Puyol smuttede så hvilket måske allerede var aftalt inden. Messi liker chelski fordi han (som truppen) er træt af Lucho og da han er urørlig (igen intet at vinde ved at sælge ham) så ved han at fansene vil blive urolige (se hvad der skete herinde) og derved presser han barto til at reagere (tvinge Lucho til enten at tage sig sammen eller smutte).

Jeg nægter at tro på at der kommer et mistillidsvotum på benene eller at der bliver udskrevet valg i 2015 (selvom jeg håber det). Ledelsen vil have magten og da de har den nu vil de ikke miste den. De vil derfor forsøge at få skabt det bedste team og holde truppen (og messi) glad da det vil betyde flere gode kampe hvilket kan gøres ved at få fyret Lucho hvis der ikke snart sker noget. At sælge messi vil intet godt gøre for deres sag.

Og den der med at de er onde sataner som bare er ude på at smadre alt tror jeg heller ikke på. De har fra starten forsøgt at overgå laporta men for lidt fokus på selve holdet (og deres inkompetence) har gjort at de i sidste ende har negligeret det. Alt imens har de pladret løs om økonomien og et nyt stadion (da det i deres øjne sætter dem i et godt lys). Det er ikke onde mennesker som har en skjult plan og pille alt fra hinanden. Det er derimod forretningsmænd som ingen anelse har om at lede et fodboldhold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

At tro en spiller eller en eks spiller bare kan åbne munden og fortæller alt han har på hjertet, også om klubbens interne anliggender, er naivt. Især ikke i dagens fodbold, hvor organisationer er meget professionelle. Mon ikke der er klausuler omkring dette i en kontrakt. Det kan man være sikker på.

Husk at Pique var ude og kommentere omkring Cesc sagen. Han var inde på, at Cesc aldrig fik den støtte han skulle have, eller blev værdsat. Her mente han ikke kun fans, men internt. Derfra har Pique også været i problemer (der er rapporter om, at truppen især er oprørt over den behandling Pique har fået, Montoya også). Man kan så sige at Cesc er en tøsedreng, at han havde al den støtte han behøvede og jeg skal komme efter dig, men spørgsmålet er, hvorfor begynder en mand som Pique, en der er opvokset i klubben, at komme med så markante udtalelser.

Cesc har selvfølgelig sagt, at han sagde til ledelsen han ville væk, men det kan godt tænkes, at ledelsen har givet ham mundkurv, da han skulle sælges. Det er ikke utænkelig. Hans kone/kæreste kom også med udtalelser der godt kunne tolkes som en kritik af ledelsen. Cesc kunne ikke rigtig gøre noget, en mand der skiftede væk til Arsenal først og fik en hel masse fans på nakken, kom tilbage igen men slå ikke helt til (mest af alt fordi han i den grad blev spillet ude af position), han ville i den grad tabe, hvis han også begynde at kritisere ledelsen og dermed klubben.

Det er derfor meget nemmere at sige, jeg ville komme til Chelsea. Nu hvor han er, nu hvor Chelsea rent faktisk gav ham mulighed og betaler hans løn. Han kan jo ikke sige, at han ikke rigtig gad til Chelsea, men havde ikke noget valg.

Hvad angår Messi, kan man sagtens finde måder at presse ham ud af klubben på, uden at fremstå som skurke. Vi ved hvilket pres der er på Leo, han kan score et hattrick og stadig få kritik. Man kan vælge at spille ham ude af position, hvor han ikke præsterer rigtigt. Fans vil stadig kræve at han skal præstere, vi kræver det selv herinde. Ligegyldigt hvor Leo spiller, om det er som højrekant, ventrekant, falsk 9' er eller på midten, han SKAL præstere, ellers er han ugidelig, en diktator, en der føler sig hævet over holdet og klubben, en der har mistet gejsten. Man kan gøre det så surt for ham, at han ikke ser en anden mulighed end at skifte væk.

Ledelsen vil så udadtil ikke sælge ham, men der er klubber og Adidas som godt vil betale hans frikøbsklausul. Bartomeu kan så sige, at se vi ville ikke sælge ham, men her havde vi med en spiller at gøre, der gerne ville væk. Han behøver ikke engang sige det højt men mellem linjerne. Hust at før Leo troede de fleste at Ronnie var klubbens bedse nogensinde, han blev solgt, der var kritik mod ledelsen, men det blev hurtigt lagt på hylden. Dengang var der heller ikke nogen, der i sin vildeste fantasi kunne forestille sig at Laporta kunne finde på at sælge Ronnie, Han skjule så gå under jorden, hans hus ville blive brændt og jeg skal komme efter dig. Men alt blev stille og roligt.

Jeg siger ikke at Leo bliver solgt, men jeg tror sagtens de godt kunne finde på at tænke i disse baner. Hvad det bliver til, ved jeg ikke. Det er dog tydeligt, at Leo prøver at sende et stærkt signal til os fans. Han vil presse ledelsen, ikke kun Lucho. Han vil have denne ledelse ud, og så kan man spørge sig selv, hvorfor vil han det? PÅ grund af deres inkompetence. Man kan så også spørge sig selv, vil en ledelse have en mand, der prøver at presse dem ud? Mon ikke der foregår en hel masse på de indre linjer, end blot det der kommer ud i pressen?

Denne ledelse har lagt sig ud med Leo en gang tidligere (læs hans kontraktforlængelse og Faus' udtalelser). De kunne sagtens finde på det. VI ved i hvert fald, at denne ledelse har svinet og angrebet mange store Barca legender, Cruyff blev angrebet, han heste-tænder Freixia eller hvad han hedder, angreb helt umotiveret Pep og hans personlighed.
Der sker mange ting.

Denne ledelse vil gerne styre klubben på egen måde. Koste hvad det vil.

Der er flere scenarier end blot det, at Bartomeu aldrig kunne inde på at sælge Leo. Der er også tusinde andre måder at sælge Leo på, end at presse ham åbenlyst ud af klubben. Lad os se hvad der sker. Vi skal nok få besvaret nogle spørgsmål når Bartomeu holder pressemøde.

Disse spørgsmål skal nok komme fra journalister og uanset hvad svaret bliver, vil det give en klar indikation i retning af, hvordan tingene står.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

At tro en spiller eller en eks spiller bare kan åbne munden og fortæller alt han har på hjertet, også om klubbens interne anliggender, er naivt. Især ikke i dagens fodbold, hvor organisationer er meget professionelle. Mon ikke der er klausuler omkring dette i en kontrakt. Det kan man være sikker på.
Så må du kalde mig naiv. Jeg tror overhovedet ikke på det du skriver. Og nægter simpelthen at tro at det er kontraktlige forpligtelser eller klubhjerte som gør at Cesc går i medierne og siger at det var ham der tog halen mellem benene og "stak af". Hvis man ser på cescs situation i barca så giver et skifte væk imo meget mere mening end alle de spekulationer. Og alt den snak om støtte osv er lige netop et kæmpe tegn på ledelsens inkompetence men det er ikke nødvendigvis noget de har gjort for at sælge spillerne.
Hvad angår Messi, kan man sagtens finde måder at presse ham ud af klubben på, uden at fremstå som skurke. Vi ved hvilket pres der er på Leo, han kan score et hattrick og stadig få kritik. Man kan vælge at spille ham ude af position, hvor han ikke præsterer rigtigt. Fans vil stadig kræve at han skal præstere, vi kræver det selv herinde. Ligegyldigt hvor Leo spiller, om det er som højrekant, ventrekant, falsk 9' er eller på midten, han SKAL præstere, ellers er han ugidelig, en diktator, en der føler sig hævet over holdet og klubben, en der har mistet gejsten. Man kan gøre det så surt for ham, at han ikke ser en anden mulighed end at skifte væk.
Men de fremstår jo allerede som skurke og er generelt ekstremt upopulære? Som du skriver så vil de gerne styre på deres egen måde men det kræver at de har magten. At sælge messi vil gøre dem endnu mere upopulære og magten ville uden tvivl blive taget fra dem. Alle de andre spekulationer om at spille messi ude af position osv kan på ingen måder gøre ham mere upopulær end ledelsen. De har vitterligt intet at vinde ved at få ham solgt. Og da de lagde sig ud med ham sidst fik de sig en ordentlig lærestreg hvilket kostede faus sit job.

Jeg tror simpelthen ikke på det. Og er overbevist om at dette egentlig ikke er en kamp mod ledelsen (eller jo på en måde) men mod lucho. Det er lucho som messi vil have fjernet og ved at presse ledelsen kan han gøre det.

Men vi ser som sagt forskelligt på det. For mig handler dette om messi vs lucho og ikke messi vs ledelsen. Så vi ser grundlæggende forskelligt på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

IMO håndterer Messi sagen forkert ved at spille med musklerne. Jeg håber ikke, at jeg bliver slagtet for det herinde, men en spiller, heller ikke Messi, må være hævet over en træner eller i dette tilfælde hele klubben. Hvad jeg vil frem til, er om det ikke er gået for vidt, når Messi har fået så magt? Der var FC Barcelona før Messi, og der vil også være et Barcelona efter ham. Vi kritiserer Ronaldo for at være iscenesættende, arrogant og egoist, men er det ikke præcist, hvad Messi er i denne sag? Det bliver så opvejet af dårlige resultater og ledelsens inkompetence, men jeg kan ikke lade være med at forestille mig et scenarie, hvor vi:
- lå nummer 1 i ligaen
- Suarez havde indfundet sig på holdet og tildels stjålet Messi plads
- Neymar tryllede

Og Messi blev bænket. Ville hans opførelses stadig være acceptabel?
Messi har fået for meget magt, og han håndterer det på en dårlig måde, hvilket ikke klæder ham. Jeg er enig i mange af de ting, I siger om Lucho og ledelse, men jeg synes også dette er vigtigt at have med.

Er der aldrig en af vores fremtidige trænere, der må bænke Messi eller fortælle ham, han skal løbe mere, uden at blive tøssefornærmet? For så ser jeg helst et FC Barcelona uden ham, trofæer eller ej - han er ikke vigtigere end klubben.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster