Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af zqa »

Så er han heller ikke værre.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Elbarca »

Brombi skrev:Suarez skal ikke tæmmes, det er det dyriske element vores hold mangler. Det ligner at han ikke bare bukker under for Messi's "styre" og det ligner at han tør at svare igen, uden at det bliver ukonstruktivt, og jeg tror Messi kan li' det.
Man kunne lige forestille sig han bed Messi :)

Måske har han allerede gjort det til træning. Og at det er forklaringen på at Messi for alvor er kommet i omdrejninger.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Kubala »

zqa skrev:Så er han heller ikke værre.

Nej, han har selvfølgelig ikke gjort noget for alvor endnu, zqa, men jeg har lagt mærke til, at han bliver let frustreret. Senest mod T. Silva, hvor det kunne have fået konsekvenser, men dommeren overså perioden og T. Silva reagerede ikke på den, hvilket var heldigt for Suarez. Håber da, at han holder sig væk fra overreaktioner, men frygter, at han tænder af. Man kan nok ikke komme udenom, at han vil være tændt og gå til stålet, men så længe han ikke får en hjerneblødning, kan jeg leve med det, selvom jeg helst ville have, at alle Barca-spillere viste eksemplarisk adfærd, ved jeg også, at ikke alle spillere kan leve op til dette.

I øvrigt er jeg uenig med dig i, at Suarez ikke skulle være så slem, som folk gør ham til, fordi det har han vist, at han er, men fred være med det, da jeg ikke gider en diskussion omkring det.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Jesni »

Brombi skrev:Suarez skal ikke tæmmes, det er det dyriske element vores hold mangler. Det ligner at han ikke bare bukker under for Messi's "styre" og det ligner at han tør at svare igen, uden at det bliver ukonstruktivt, og jeg tror Messi kan li' det.
Ja, det er faktisk interessant. Hvad sker der, hvis Suarez permanent bliver spidsangriber? Det vel den plads, Messi helst vil spille. Under kampen mod PSG var han langt nede - ofte omkring midtbanen - og jeg tvivler på, han gider at være der i lang tid, før det bliver et problem.

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Sergenten »

Jesni skrev:
Brombi skrev:Suarez skal ikke tæmmes, det er det dyriske element vores hold mangler. Det ligner at han ikke bare bukker under for Messi's "styre" og det ligner at han tør at svare igen, uden at det bliver ukonstruktivt, og jeg tror Messi kan li' det.
Ja, det er faktisk interessant. Hvad sker der, hvis Suarez permanent bliver spidsangriber? Det vel den plads, Messi helst vil spille. Under kampen mod PSG var han langt nede - ofte omkring midtbanen - og jeg tvivler på, han gider at være der i lang tid, før det bliver et problem.
Jeg gider heller ikke have Messi dybt nede i banen - så stopper hans hattricks jo!
Nej, en mellemting og så med udgangspunkt på højrekanten med fri rolle og Suarez helt på toppen, det tror jeg på.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Michman »

Jeg tror lige Suárez skal bruge en sæson på at finde ud ind i spillet. Ligesom Neymar.. Han var jo ikke det vilde i hans første sæson og se så nu.. Giv ham tid. Der skal nok komme mål.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Bager »

Jeg kan forstå, at han mangler at finde ind i løbemønstrene osv., men at han misser almindelige tæmninger og laver den ene upræcise aflevering efter den anden er foruroligende. Jeg håber virkeligt, at hans tekniske niveau er over det man så igår. Indtil videre har jeg holdt hånden over ham fordi han er ny og er inde i en tilvænningsfase, men når det er sagt, så må han altså stadig opretholde et vist niveau, der giver en forhåbning om der er noget større i vente. Det var ikke godt nok igår. Som startangriber i Barcelona har man stadig et ansvar selvom man er ny.
Visca el Barca

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Elbarca »

Kan Suarez virkelig være gået fra at være genial til at være boldmongol? Tror ikke man udsletter sin teknik helt, bare fordi man har haft 4 måneders fravær. For mig at se skal han vænne sig til vores spil og lige være lidt heldig med nogle mål, så der kan komme gang i ham.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Mkj 77 »

Elbarca skrev:Kan Suarez virkelig være gået fra at være genial til at være boldmongol? Tror ikke man udsletter sin teknik helt, bare fordi man har haft 4 måneders fravær. For mig at se skal han vænne sig til vores spil og lige være lidt heldig med nogle mål, så der kan komme gang i ham.
Muligvis- dog tænker jeg også at karantænen kan have en indflydelse, forstået på den måde at hans naturlige spil er blevet usikkert fordi han måske er blevet overforsigtig og det kan igen påvirke selvtilliden.
Har man ikke selvtillid i sit spil, så kan man miste alt.
Jeg var bekymret over købet fra starten og den bekymring er ikke blevet mindre

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Sergenten »

Jeg synes der mangler lidt perspektiv i kritikken af Suarez, selvom jeg udemærket forstår den.

De seneste år har vi set dygtige spillere, som allerede regnedes for nogle af verdens bedste på deres spidskompetencer (dribling, flair, kreativitet), blive tilført til holdet. Her tænker jeg specielt på Alexis og Neymar.
Begge har det til fælles, at de kun momentvis viste deres virkelig niveau i deres første sæson hos Barca. Sidste år forventede vi alle, at Neymar skulle indtage scenen med lækre driblinger ligesom i den brasilianske. Det så vi dog ikke meget af. Heller ikke mål blev det til mange af.
Det samme kan groft sagt siges om Alexis.

Men ingen af de to havde lige så svære startvilkår som Suarez har og har haft. Grundvilkåret var det samme: Høj klasse i den forgangne sæson (Alexis: Årets spiller i Italien, Neymar: Største stjerne i den brasilianske og shinede ved Confed.Cup, Suarez: Topscorer i BPL). Dvs. udfordringen i at skulle skifte fra en anden liga, med anden mentalitet og stil har de alle været igennem og de har også alle måtte affinde sig med ikke at være det absolutte omdrejningspunkt længere, da de nu pludselig spiller ved siden af Messi. Jeg husker at Alexis var ude og fortælle, at det tekniske niveau i Barcelona var højere end noget han havde oplevet tidligere, og jeg husker også at han til tider næsten så decideret klodset ud i starten. Men det kom han efter og blev guld værd, efter min mening.

Men mon ikke det faktum, at Suarez har været ude 4 måneder koster mere end blot teknisk formåen og forståelse? Hvad med al den hetz der var imod ham i medierne hen over sommeren? Den var sikkert berrettiget, men stadigvæk ganske hårdt at gå igennem. Så ikke nok med, at han sikkert er udfordret på sine evner, så har han helt sikkert også sin psyke at kæmpe med til tider.

Jeg føler mig dog fuldstændig overbevist om at han kommer til at gøre det godt i Barca. Medspillernes jubel over hans mål vidner om, at de også tror på, at en Suarez med selvtillid og kyniske ben vil være guld værd for holdet.

Just saying...

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Drake »

Jeg har ikke set ham spiller særlig meget i England, men jeg er godt nok ikke særlig imponeret over hans afleveringer, berøringer og afslutninger. Og for ikke at snakket om hans løbearbejde, jeg troede at han arbejde lige så meget som Pedro, efter hvad folk har sagt. Men han arbejder da stadig mere ind Messe og Neymar ;-)
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Goals+assists in first 10 Barcelona games: Eto'o 6 - Henry 7 - Ibrahimovic 9 - Villa 4 - Alexis 4 - Neymar 7 - Suarez 8 [via @barca19stats]
Faldt lige over den her. Føj hvor har han været elendig. Alexis tilbage nu!

Når man tænker på at manden har siddet ude i 4 måneder og stadig mangler en del for at komme i kampform samt kende sine medspiller, systemet osv så har han præsteret på et fint niveau. Han bliver vild når vi kommer ind i januar!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af emo »

Det er netop i disse tilfælde at statistik ikke er alt. Han har været skidt spillende, hans spil på banen har ikke været godt, og ja han har haft assits, men han har også brændt meget og set tung ud.

Han skal nok komme efter det. Men mener at det er på rette at kritisere ham. Det skal man sq.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er enig med emo, men det er let at kritisere Suárez. Jeg synes i langt, langt højere grad, at kritikken bør være rettet mod Bartomeu og Zubizarreta, der valgte at prioritere en røvdyr angriber højere end en god centerback, til trods for at det åbenlyst var i de bageste rækker at problemet var. I stedet for at bygge videre på et samarbejde mellem Messi, Neymar og Alexis, hvor især samarbejdet mellem Messi og Alexis så godt ud i sidste sæson, og i stedet bringe nyt blod ind i de bageste rækker, valgte man at sælge sidste sæsons skarpeste spiller og nærmest starte på en frisk og så i stedet tage til takke med en blød mellemvare i forsvaret. Som om det ikke skulle være nok, så sidder jeg også med følelsen af at salget af Cesc også i nogen grad, var for at finansiere købet af Suárez. Det er topmålet af elendig ledelse vi har set de sidste par år, fint eksemplificeret ved vores gøren og laden på transfermarkedet i sommers.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvorfor har han været skidt spillede emo? Der bliver overhovedet ikke taget hensyn til at manden lige er kommet tilbage fra en længere periode ude og ydermere ikke kender holdet særlig godt endnu. Og stadig har han leveret fine stats hvilket i den grad viser at der er mere på vej.

Jeg har ikke så meget at sige til det du skriver blau da jeg ikke gider blive ved med at køre rundt i det transfervindue. Cesc og Alexis ville væk og imo er det fuldt forståeligt at man henter verdens bedste 9'er når muligheden er der.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster