Thomas Vermaelen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:Mathieu har været en fint køb. Han er solid, og har givet os lige nøjagtig det, man vidste han ville. Afgjort vores bedste CB. Men også en kortsigtet -om end rigtig - løsning. Når vores transferban ophører skal vi død og pine have en klasse CB og en klasse HB. Vil mene vi kan klare os uden appel. Douglas aner jeg ikke, hvad jeg skal mene om. Vermaelen skulle vi bagklogskabens lys nok have holdt os fra. Det var en kalkuleret risiko at købe ham, men endte desværre på sort og ikke rød. Kan dog stadig blive et aktiv for os selvfølgelig, men er usikkert.
Som Mascherano har spillet de sidste par måneder, så synes jeg faktisk at han har været vores bedste centerback i denne sæson. Han har i mine øjne været tilbage på det niveau, som han viste tilbage i 2011/2012 sæsonen, hvor han var helt fænomenal i midterforsvaret. Jeg synes, hands down, ikke at Mathieu er god nok. Jeg kan faktisk rigtig godt lide ham. Han er en dynamisk spiller, der fylder godt i landskabet, og åbenlyst har en god tilgang til det hele. Men jeg synes bare ikke at han er god nok. Alt for ofte synes jeg at han er helt, helt forkert placeret. Alt for ofte synes jeg at han disker op med en forfærdelig førsteberøring, eller en alt for forkølet clearing. Jeg ville gerne kunne sige at han var god nok, men det synes jeg simpelthen bare ikke at han er. I øjeblikket ser jeg afgjort Mascherano og Bartra som vores bedste centerback-duo.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Guardiola »

Jeg kan rigtig godt lide Masche. Bedre end Mathieu. Masche er en af mine favoritter, ikke mindst pga hans indstilling. Men jeg synes hans svaghed i luftrummet er et ret stort problem som vores spil er anlagt - det kan han sådan set ikke klandres for. Men et indlæg i luften, 1 mod 1, der vil han ofte komme til kort. Han hører i og for sig til på midten efter min mening - der har vi så bare også en anden cool spiller i Bussen (egentlig lidt Mashes diametrale modsætning). De er vidt forskellige men fantastiske begge to. Bartra synes jeg mangler at bygge lidt på - han er ung og uerfaren, så det kan han komme efter. Pique svinger for meget, efter min mening. Hvis jeg skulle sætte centerforsvaret ville franskmanden være den første jeg satte på, Masche den næste...

Og det er derfor, at Vermaelen går med seler

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes skam også at Mathieu har været et rigtig, rigtig fint aktiv for os, så længe at modstanderen hedder Levante eller Elche. Men mod de bedre hold, synes jeg absolut at hans mangler er blevet udstillet.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Visca El Barca »

Fuldstændig enig med Blau. Mathieu har nogle afgørende mangler i sit spil, som bliver udstillet. Især mod de store hold.

Han havde været en super tilføjelse til vores trup, hvis han havde en rolle ala den, Seydou Keita havde i sin tid. En alsidig reserve. Jeg synes dog ikke, han er god nok til at være en stamspiller på et hold, der gerne vil være en af de allerbedste klubhold i verden, ja maåske den bedste klub i verden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

BarçaDK

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af BarçaDK »

Jeg kan godt følge Blaus pointe, dog skal det tilføjes, at hele holdet har været dårligt i flere store kampe denne sæson.

Det kan være delvist Mathieus skyld, men det kan altså også være, at holdet skal lidt op i gear, og vi snart ser forbedringer fra Mathieu også.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Sakari Orava (surgeon): "Vermaelen will be out for 3-4 months. The operation went well. He'll stay at the hospital for one night." [rac1]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af ladislau »

Græsset er altid grønnere hos naboen, især hvis alle taler om det, og man ved det koster boksen. Det er min første tanke, om kritikken af Matheu, og egentlig også den kritik der opstod om Racitic.

ALLE defensive spillere i Barca kommer til tider til at ligne en idiot. Sådan er det at være forsvarer i et offensivt mandskab, og prøve at beskytte målet, når man står 50 meter derfra.
Matheu er startet fint, han skal liiige have lidt mere tid. Ikke for at lære spillestil, taktik og holdet at kende, for det har han pedal på, men til at have det på rygraden.
Der mangler kun den sidste selvtillid i, for som sagt tidligere, så har han spidskompetencerne og spiller ganske ok.

På den anden side, så har jeg svært ved at se, hvem som kan komme ind og gøre det markant bedre. Der tænker jeg især på, når to forsvarspiller dækker en halv bane. Jeg kan huske Puyol talte om det engang, hvor han sagde, at flere spillere nærmest blev "svimmel"(mener det var det ord han brugte), når de så tilbage på det område de skulle dække.
Har altid ment, at Puyol og Abidals baggrund som backs har gjort de var mestre på dette område, da de så var vant til de efterlod sig et tomrum, som de havde ansvaret for. På samme måde mener jeg, at Matheu allerede viser en naturlighed i dette spil, og tror han bliver endnu bedre.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af JonasV »

Thomas Vermaelen's recovery is going well and could begin running at the end of February. [Sport.es]
Running. Det er der, vi er. Pragtfuld køb. Synd for manden, naturligvis, men bort set fra det blandt vores største transfer-jokes over de senere år. Og det har ellers været en sand hitparade af golden greatest hits.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af PuyolErGud »

Det har hele tiden været planen, at gøre ham til denne sommers nyindkøb. Så smarte de er.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af JonasV »

Uuuuh, det er godt set.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8343
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Michman »

JonasV skrev:
Thomas Vermaelen's recovery is going well and could begin running at the end of February. [Sport.es]
Running. Det er der, vi er. Pragtfuld køb. Synd for manden, naturligvis, men bort set fra det blandt vores største transfer-jokes over de senere år. Og det har ellers været en sand hitparade af golden greatest hits.
Pisse dumt at købe en skadet spiller.. Men at sammenligne ham med Kerrison, Caceres, Hleb, Chygrynskiy er måske lige hårdt nok? Vi kan vel først vurdere ham når han har fået nogle kampe..?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Brombi »

Michman skrev:
JonasV skrev:
Thomas Vermaelen's recovery is going well and could begin running at the end of February. [Sport.es]
Running. Det er der, vi er. Pragtfuld køb. Synd for manden, naturligvis, men bort set fra det blandt vores største transfer-jokes over de senere år. Og det har ellers været en sand hitparade af golden greatest hits.
Pisse dumt at købe en skadet spiller.. Men at sammenligne ham med Kerrison, Caceres, Hleb, Chygrynskiy er måske lige hårdt nok? Vi kan vel først vurdere ham når han har fået nogle kampe..?
En Vermaelen i form er en ganske god forsvarspiller! Tror sagtens han kan nå at gøre det rigtig godt i Barcelona, hvis han lige holder sig skadesfri!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af theKing1988 »

Michman skrev:
JonasV skrev:
Thomas Vermaelen's recovery is going well and could begin running at the end of February. [Sport.es]
Running. Det er der, vi er. Pragtfuld køb. Synd for manden, naturligvis, men bort set fra det blandt vores største transfer-jokes over de senere år. Og det har ellers været en sand hitparade af golden greatest hits.
Pisse dumt at købe en skadet spiller.. Men at sammenligne ham med Kerrison, Caceres, Hleb, Chygrynskiy er måske lige hårdt nok? Vi kan vel først vurdere ham når han har fået nogle kampe..?
Han er jo teknisk set ikke købt ind til at være skadet, så hvis han ikke formår at få sin skadesfrekvens ned på et niveau hvor han kan holde sig skadesfri længe nok til ikke bare at spille men faktisk at komme i kampform, så er det faktum at han ikke kan spille så sandelig også et vurderingsgrundlag.

Indtil han faktisk viser noget af sit potentiale så må hans 7 måneder på sidelinjen uden en eneste kamp give ham prædikatet komisk fejlkøb i min bog.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8343
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Michman »

theKing1988 skrev:
Michman skrev:
JonasV skrev:
Thomas Vermaelen's recovery is going well and could begin running at the end of February. [Sport.es]
Running. Det er der, vi er. Pragtfuld køb. Synd for manden, naturligvis, men bort set fra det blandt vores største transfer-jokes over de senere år. Og det har ellers været en sand hitparade af golden greatest hits.
Pisse dumt at købe en skadet spiller.. Men at sammenligne ham med Kerrison, Caceres, Hleb, Chygrynskiy er måske lige hårdt nok? Vi kan vel først vurdere ham når han har fået nogle kampe..?
Han er jo teknisk set ikke købt ind til at være skadet, så hvis han ikke formår at få sin skadesfrekvens ned på et niveau hvor han kan holde sig skadesfri længe nok til ikke bare at spille men faktisk at komme i kampform, så er det faktum at han ikke kan spille så sandelig også et vurderingsgrundlag.

Indtil han faktisk viser noget af sit potentiale så må hans 7 måneder på sidelinjen uden en eneste kamp give ham prædikatet komisk fejlkøb i min bog.
Ikke enig. Det er ikke Vermaelen skyld at han blev købt da han var skadet. Det er Barcas skyld. Men at stemple ham som et fejl køb uden han har spillet en eneste kamp er forkert i min bog. Fejl køb jeg tidligere har nævnt Kerrison, Caceres, Hleb, Chygrynskiy det er virkelig fejl køb og Vermaelen er slet ikke i den kategori endnu. Men lad os nu se.. Kan jo være han faktisk kan bedrage med noget godt, når han langt om længe får hans debut.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

BarçaDK

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af BarçaDK »

El Mundo Deportivo melder at han er blevet sat tilbage i sin genoptræning. Han var begyndt at løbetræne, men det er nu sat tilbage af muskelsmerter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster