Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Der er meget mere i det end blot det. Andre hold praktisere også samme form for spil inde i feltet og de får ikke nær så meget. Vi om nogen udfordrer på kanten eller inde i feltet, men af nogle specielle årsager får vi hellere ikke nok.

Det er bare ikke så dramatisk at dømme straffe til RM, fremfor andre mindre hold.
Allez...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Der er meget mere i det end blot det. Andre hold praktisere også samme form for spil inde i feltet og de får ikke nær så meget. Vi om nogen udfordrer på kanten eller inde i feltet, men af nogle specielle årsager får vi hellere ikke nok.
Samme spillestil er én ting. Men når Real Madrid praktiserer en meget direkte, hurtig spillestil, så gør de det med nogle af verdens bedste spillere, hvilket vil få de fleste forsvarer til at føle sig bagud med en meter konstant. Så er det naturligt, at der bliver begået ulovlige handlinger i straffesparksfeltet.

Det er på grænsen til spild af tid at diskutere dette, for det er så komplekst at komme til bunds i, men jeg tror - uden at have et fyldstgørende belæg for det - at Real ofte er i angreb mod et forsvar, der er ude af balance, hvorfor der i større stil bliver trukket i nødbremsen. Vi spiller ofte med noget mere tålmodighed, hvorfor forsvaret trods alt får lov til at organisere sig.

Og derudover tror jeg også, vi har en kultur af spillere, der gør utrolig meget for ikke at smide sig, men spille spillet videre.
emo skrev:Det er bare ikke så dramatisk at dømme straffe til RM, fremfor andre mindre hold.
Det er rigtigt. Der har nok alle dage været en favorisering af de store hold kontra de små. Det har bare ikke nogen relevans ifht til påstanden om, at Real får flere straffespark i forhold til Barcelona.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af A$AP »

Så er selve klubben, altså Real Madrid ude og sige at Ronaldo har fortjent den, wtf.. De nævner dog til stor overraskelse ikke Ronaldo's fremragende VM og at han selvfølgelig havde den allerbedste conversion procent med hensyn til mål.

Jeg synes dog at det er for meget når selve klubben går ud og anstrenger sig for at sige deres egen spiller skal vinde. Det tager lidt fra det at vinde guldbolden imo.

https://uk.eurosport.yahoo.com/news/lig ... witterfeed

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

WTF? Jeebus... Det er sgu bizart.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

A$AP skrev:Så er selve klubben, altså Real Madrid ude og sige at Ronaldo har fortjent den, wtf.. De nævner dog til stor overraskelse ikke Ronaldo's fremragende VM og at han selvfølgelig havde den allerbedste conversion procent med hensyn til mål.

Jeg synes dog at det er for meget når selve klubben går ud og anstrenger sig for at sige deres egen spiller skal vinde. Det tager lidt fra det at vinde guldbolden imo.

https://uk.eurosport.yahoo.com/news/lig ... witterfeed
Hvori ligger problemet i det? Hvor mange gange er vi ikke blevet trættet med Xavi, Iniesta og co.'s talrige udtalelser om, at Messi er den bedste i de forbindelser? Er du nu sikker på, at du ikke bare synes, det er et problem, fordi det sker i Madrid?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Der er da kæmpe forskel på at spillerne siger det og så til klubben officielt melder det ud. Klubben burde på ingen måder forholde sig til at Platini blev spurgt om hvem han synes fortjener BdO. Men det passer meget godt ind i hele den ronaldo vs resten som real igen prøver at få på benene. Sidst var det blatter (som så forlængede tiden hvor man kunne stemme) og nu platini.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af A$AP »

Jesni skrev:
A$AP skrev:Så er selve klubben, altså Real Madrid ude og sige at Ronaldo har fortjent den, wtf.. De nævner dog til stor overraskelse ikke Ronaldo's fremragende VM og at han selvfølgelig havde den allerbedste conversion procent med hensyn til mål.

Jeg synes dog at det er for meget når selve klubben går ud og anstrenger sig for at sige deres egen spiller skal vinde. Det tager lidt fra det at vinde guldbolden imo.

https://uk.eurosport.yahoo.com/news/lig ... witterfeed
Hvori ligger problemet i det? Hvor mange gange er vi ikke blevet trættet med Xavi, Iniesta og co.'s talrige udtalelser om, at Messi er den bedste i de forbindelser? Er du nu sikker på, at du ikke bare synes, det er et problem, fordi det sker i Madrid?
Jeg mindes aldrig at Iniesta og Xavi har været ude og kritisere Platini og hans mening om noget som helst. Det er stadigvæk ikke det samme som hvis FC Barcelona havde været ude og kritisere Plaitinis holdning og sige at Messi skal vinde ballon d'or. At det sker i Real Madrid har intet med sagen at gøre, jeg har allerede i denne her tråd sagt at Ronaldo har fortjent den i år. Men når medspillere og nu selve klubben går ud og kommer med kommentarer som disse så begynder jeg at ombestemme mig. Det er jo latterligt at en så stor klub faktisk kommer med et officielt 'brev' eller hvad man nu skal kalde det, hvori der står hvorfor at deres spiller skal vinde trofæet og at Platini tager fejl. Hvis du mener at det er normalt og at jeg bare er en sur Barca fan, så må du om det. Jeg synes at det er latterligt.

Det er som om at de ikke engang selv tror på at han vinder den.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

A$AP skrev:Jeg mindes aldrig at Iniesta og Xavi har været ude og kritisere Platini og hans mening om noget som helst.
Nej, men at de vælger ikke at gøre det, er vel lige så fint. Platini siger noget direkte snot dumt. Han skal ikke udtale sig om sådan noget, når han har den stilling, han har. Jeg forstår fint, at Real lige melder noget ud der. Hovedessencen i det Real Madrid siger er vel, at det handler om verdens bedste fodboldspiller, og ikke hvem der vandt VM. Jeg synes sådan set, det er en fin pointe.
A$AP skrev:Det er jo latterligt at en så stor klub faktisk kommer med et officielt 'brev' eller hvad man nu skal kalde det, hvori der står hvorfor at deres spiller skal vinde trofæet og at Platini tager fejl. Hvis du mener at det er normalt og at jeg bare er en sur Barca fan, så må du om det. Jeg synes at det er latterligt.
Det er jo ikke hovedpointen i det brev. De anfægter jo hovedsageligt, at Platini synes det skal være en tysker, blot fordi Tyskland vandt VM. At de så laver en stor reklame for Ronaldo, ja, det er i min verden fuldstændigt det samme, som når lejesoldaterne Xavi, Iniesta etc gør det.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Skydefinten »

Pointen med brevet er da udelukkende at få CR til at vinde. Hvis det ikke var for ham, var de da ligeglade med hvad Platini udtaler. Brevet handler om CR chancer.
"Finally, we believe that Cristiano Ronaldo has without doubt had his best ever professional year individually, and has claimed the Champions League, the Golden Shoe and the record for the highest goalscorer in an edition of the Champions League, as well as the Copa del Rey and the top-scorer award in La Liga. In the current season, he has won the European Super Cup, scoring both goals in the match, and is achieving spectacular figures such as his 20 goals in the first 12 matchdays of La Liga, which confirm his great moment of form and ensure that, more than ever, he is deserving of the Ballon d'Or."
Det her er efter min mening for meget (hverve) kampagnebrev fra en klub. Det er på grænsen til pinligt. Min mening.Men fint nok at du synes det er helt efter bogen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Puha, de frygter måske virkelig at han ikke vinder. Men er stemmerne ikke afgivet allerede.
Allez...

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af A$AP »

Præcis ^^.

Se de sidste to afsnit. http://www.realmadrid.com/en/news/2014/ ... nouncement Hovedpointen er ikke at Ronaldo skal vinde ballon d'or siger du?

Real Madrid brokkede sig da heller ikke da deres daværende spiller, Cannavaro vandt trofæet.
At de så laver en stor reklame for Ronaldo, ja, det er i min verden fuldstændigt det samme, som når lejesoldaterne Xavi, Iniesta etc gør det.
Lol, okay. Jeg håber Ronaldo vinder for din skyld så.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor skal du kalde Xavi og Ini for lejesoldaterne? Kan ikke lige se hvad det har med noget at gøre?

Der er desuden kæmpe forskel på at rose sin medspiller og så at angribe en der mener noget andet. Men af en eller anden mærkelig årsag så kan real bare ikke leve med at der er folk derude der bedre kan lide andre spillere end ronaldo. Man så det med blatter og nu med platini.

Ronaldo har fortjent BdO men real tager disse kampagner til helt nye højder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Hiver den lige frem igen (ha, kan i rumme det (dobbelt ha)), var det også snotdumt af Fifa og Blatter at udtale sig kritisk om Messis pris under VM, og ligeledes var Blatter på banen for nyligt med en kritik om at han ikke havde fortjent den pris.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af FCBarcelonaChr »

phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af zqa »

Straffe på den der? Well done.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster