Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Det er vist kun i ligaen... Og der har han scoret 197 mål. Så ca 25% af hans mål kommer fra pletten. Det kan vel ikke komme bag på nogen at han bliver kaldt penaldo.

Og ja det er uhyggeligt så mange straffespark de får. Messi har scoret 32 i ligaen siden han begyndte at sparke i 2007.
Senest rettet af Piquénbauer man nov 24, 2014 1:10 pm, rettet i alt 2 gange.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20459
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af FCBarcelonaChr »

SpillerSomMESSI skrev:Nyhed fra madridista.dk
Cristiano Ronaldo satte ny Real Madrid-rekord i kampen mod Eibar i går.
Scoringen på straffespark var nemlig nr. 45 i tiden som Real Madrid-spiller og dermed er han spilleren, som har eksekveret flest straffespark i klubbens historie.
Rekorden er både tragisk og komisk... SÅ mange straffesparks mål ud af hvormange mål han har scoret i alt for RMD.. er han ikke oppe på ca 230 mål i alt for RMD.. og ca. 1/5 er på *straffespark*!

Hvordan kan RMD overhovedet få tildelt så mange straffespark?
Fed rekord! Synes den her er sejere end Messi's. 253 mål er nemt, 45 mål på straffe viser bare at Cristiano er langt bedre end dværgen.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

SpillerSomMESSI skrev:Hvordan kan RMD overhovedet få tildelt så mange straffespark?
Nu kommer jeg med et bud, der er helt ude i hampen. Fordi der er blevet begået ulovlige aktioner mod dem i modstanderens straffefelt? Nej, hov, det er jo tåbeliget. Det må have noget at gøre med korruption :P

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Hehe... Enig, der er blevet begået tåbeligheder... Oftest af dommeren, tæt forfulgt af Reals egne spillere...
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Så du synes overhovedet ikke det er mærkelig?

Det her handler ikke om om straffesparket er ok eller ej (vi er også blevet snydt og fået forkerte). Det handler simpelthen om at dommerne giver real flere straffespark. Punktum. Så kan man kigge på om det er fordi real er mere i feltet end andre hold eller om deres spillere er hurtigere på fødderne og derved snyder modstanderen i feltet men kan ikke se hvad der skiller dem fra os.

Messi har siden han begyndte at sparke straffespark fast (08/09) scoret på 28 straffespark. Så har han brændt nogle og siddet ude ved andre men det er immervæk noget af en forskel. IMO virker det lidt mærkeligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Elbarca »

No worries Christiano. Du bliver også den bedste til noget i historien. Den med flest straffesparksmål. Kan ikke se hvem der skulle slå dig i den disciplin. Selv hvis du brænder halvdelen, er rekorden din.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Så du synes overhovedet ikke det er mærkelig?
Ikke synderligt.
Piquénbauer skrev:Det handler simpelthen om at dommerne giver real flere straffespark. Punktum. Så kan man kigge på om det er fordi real er mere i feltet end andre hold eller om deres spillere er hurtigere på fødderne og derved snyder modstanderen i feltet men kan ikke se hvad der skiller dem fra os.
Som jeg skrev tidligere, så er der nok en simpel forklaring: Der bliver begået flere ulovlige hændelser imod dem i modstanderens straffespark end hvad der sker mod Barcelona.

Kunne man måske få den tanke, at Real Madrid er mere offensive end Barcelona? So far i denne sæson, har de scoret rundt regnet 50% flere mål. Måske de bare er oftere i modstanderens felt? Og med deres dødelige kontraer, kunne det tænkes, at de måske fanger modstanderen ude af balance oftere, hvorfor de trækker i nødbremsen?

Jeg er sikker på, at hvis man gad, så kunne man komme med mange fornuftige årsager til, hvorfor Real Madrid får mange straffespark. Og jeg er sikker på, at der ikke i blandt de fornuftige forklaringer kommer teser som at dommeren har ekstra stor sympati for real, korruption og hvad der ellers konspireres i.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Tja selvfølgelig kunne der bare være begået flere straffespark mod real end os. Men imo er den lidt for letkøbt. De har måske været mere offensive i år men nu er de 45 straffespark ikke kommet i år men over de sidste 5-6 sæsoner og i denne periode har barca været mindst ligeså offensive og brugt ligeså meget tid i feltet med små pasninger osv.

Jeg vil ikke ud i de store konspirationsteorier da jeg som dig finder dem fjollede. Men jeg synes at jeg har kunnet se en ændring hos dommerne efter mou kom til real og med det mener jeg ikke fordi man betalte dommerne men simpelthen fordi de kom under et KÆMPE pres hver gang de lavede en fejl mod real. Ydermere skal man imo på ingen måder undervurdere forholdet mellem RFEF og catalonien hvor der har været nogle lidt fjollede sager (som f.eks. at dommeren blev suspenderet efter det røde kort til ronaldo mod bilbao, pepes manglende straf, mous manglende straf osv) men ting som faldt ud til vores største konkurrents fordel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev: Ydermere skal man imo på ingen måder undervurdere forholdet mellem RFEF og catalonien hvor der har været nogle lidt fjollede sager (som f.eks. at dommeren blev suspenderet efter det røde kort til ronaldo mod bilbao, pepes manglende straf, mous manglende straf osv) men ting som faldt ud til vores største konkurrents fordel.
Derfra og så til et en forklaring i stil med, at det "forhold" skulle have noget som helst med det x-antal straffespark tildelt til Real Madrid er vanvittig. Så hvorfor du overhovedet nævner det, forstår jeg ikke, medmindre du gerne alligevel vil have sneget en lille "men det kunne jo godt være" ind af bagdøren.

Herinde kalder vi RFEF for skurke - eller antyder det i hvert fald - og ud i den store, hvide verden bliver vi kaldt for Uefalona, Fifalona etc. Begge tilfælde er udtryk for mangel på nuancer og evne til at se fra mere end én vinkel.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Brombi »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev: Ydermere skal man imo på ingen måder undervurdere forholdet mellem RFEF og catalonien hvor der har været nogle lidt fjollede sager (som f.eks. at dommeren blev suspenderet efter det røde kort til ronaldo mod bilbao, pepes manglende straf, mous manglende straf osv) men ting som faldt ud til vores største konkurrents fordel.
Derfra og så til et en forklaring i stil med, at det "forhold" skulle have noget som helst med det x-antal straffespark tildelt til Real Madrid er vanvittig. Så hvorfor du overhovedet nævner det, forstår jeg ikke, medmindre du gerne alligevel vil have sneget en lille "men det kunne jo godt være" ind af bagdøren.

Herinde kalder vi RFEF for skurke - eller antyder det i hvert fald - og ud i den store, hvide verden bliver vi kaldt for Uefalona, Fifalona etc. Begge tilfælde er udtryk for mangel på nuancer og evne til at se fra mere end én vinkel.
Hvorfor? Der er direkte forbindelser mellem RFEF og falangistiske bevægelser i Spanien.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev: Ydermere skal man imo på ingen måder undervurdere forholdet mellem RFEF og catalonien hvor der har været nogle lidt fjollede sager (som f.eks. at dommeren blev suspenderet efter det røde kort til ronaldo mod bilbao, pepes manglende straf, mous manglende straf osv) men ting som faldt ud til vores største konkurrents fordel.
Derfra og så til et en forklaring i stil med, at det "forhold" skulle have noget som helst med det x-antal straffespark tildelt til Real Madrid er vanvittig. Så hvorfor du overhovedet nævner det, forstår jeg ikke, medmindre du gerne alligevel vil have sneget en lille "men det kunne jo godt være" ind af bagdøren.

Herinde kalder vi RFEF for skurke - eller antyder det i hvert fald - og ud i den store, hvide verden bliver vi kaldt for Uefalona, Fifalona etc. Begge tilfælde er udtryk for mangel på nuancer og evne til at se fra mere end én vinkel.
Nu var det mere delt op således at det var presset fra real som gjorde at de dømte de straffespark (pga frygt for at fejle og blive hængt ud). RFEF har som sådan intet med det at gøre udover at de vælger dommerne. At jeg bragte RFEF på banen var mere for at vise at der har været nogle underlige beslutninger fra deres side.

Jeg har efterhånden set spansk fodbold i mange år og synes sgu det virker lidt underligt at Ronaldo kan slå en så stor klub som reals rekord for straffespark på små 6 år. Det virker imo lidt vildt. Men der er ingen grund til at køre i det da vi ikke vil blive enige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Nu var det mere delt op således at det var presset fra real som gjorde at de dømte de straffespark (pga frygt for at fejle og blive hængt ud).
Presset er vel ikke mindre på Nou Camp? Nu har jeg været på begge stadions flere gange, og man kan ikke klandre det publikum for at gå "amok" overfor dommerens domme i løbet af kampen. Det publikum er nærmere på grænsen til det kedelige.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe nej. Men nu var det heller ikke fansene jeg tænkte på men træner og spillere. Du kan f.eks. gå tilbage og se hvordan mou f.eks. slagtede dommere i pressen. Eller hvordan flere real spillere direkte har været ude og påstå at dommerne var bestukket efter kampe mod os.

De bruger medierne meget mere end vi gør (selvom vi også har nogle der snakker).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Tolquhon »

Ja, RM får tilkendt mange straffespark, men det er der desværre ikke meget at gøre ved, medmindre man har beviser på korruption - ellers begynder det at lyde som knurren fra drukkenboltene på en sports-pub. :roll: Jeg synes iøvrigt at det er langt mere mistænkeligt, at Ronaldo klarede frisag for den her...
phpBB [video]

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Det er egentlig meget naturligt, at Real Madrid får flere straffespark. De praktiserer løbedueller, indlæg og udfordringer i feltet, hvilket er situationer der fører til straffespark. Det vil unægtelig føre til færre straffespark, når man afleverer bolden langs jorden. Derudover vil jeg mene, at Real Madrid er langt bedre til the art of diving. Det er hermed ikke sagt, at de filmer mere, men de gør det bare bedre. Det er en skjult kunstart at søge kontakten og få tacklinger til at se voldsomme ud.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster