10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af BarçaDK »

SpillerSomMESSI skrev:Hvad er Messis officielle
Instagram
Twitter

Og hvad bruger han?
Tror mest han bruger Facebook. Forholdsvis kedeligt dog.
Hans instagram
Hans Facebook
Han er ikke på Twitter. Så vidt jeg ved.

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alcantara »

71 mål og 19 assists i 90 CL-optrædener. Hvor er det bare vildt.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Han har en meget realistisk chance for at slå rekorden for både flest mål og assist i CL. Han er hvis jeg ikke tager meget fejl, 'kun' 11 assists fra at have slået rekorden og han er allerede kun 1 mål fra at være den mest scorende. Men han er ikke lige så stor som Ronaldo, så han er jo ikke komplet.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Marcas læsere har talt: Messi er historiens bedste fodboldspiller: http://www.marca.com/debate/2014/11/151 ... 51660.html. At Maradona og Pele til gengæld får så få stemmer, kan man vel kun sige :roll: til...

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Spoiler
Vis
Billede
Billede
Billede
Billede
Det var sjovt.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Journalisten »

Det her er et fanmæssigt selvmord af dimensioner, men lad mig alligevel fortsætte. Jeg skal lige have bekræftet noget af jer.

Hop ind på Madridista.dk. Se den verserende diskussion, som DON J er deltager i, hvor han argumenterer for at Messi er mindre individuelt anlagt end en masse andre topspillere.

Så kommer mit spørgsmål: Jeg kender med sikkerhed jeres svar (søger måske lidt uddybelse), men er han ikke helt på månen?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Journalisten skrev:Det her er et fanmæssigt selvmord af dimensioner, men lad mig alligevel fortsætte. Jeg skal lige have bekræftet noget af jer.

Hop ind på Madridista.dk. Se den verserende diskussion, som DON J er deltager i, hvor han argumenterer for at Messi er mindre individuelt anlagt end en masse andre topspillere.

Så kommer mit spørgsmål: Jeg kender med sikkerhed jeres svar (søger måske lidt uddybelse), men er han ikke helt på månen?
Nej det var Scott Glenn!

- Jeg har fulgt debatten, men det er meget subjektivt hvad man definerer og påskønner i sådan en debat. Jeg tror at langt de fleste (neutrale) vil mene at netop Messi er en af de største individualister der har været.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Hvordan definerer man individualist?... Altså manden lægger assists som ingen andre på sin position. Han er dog også den klart mest effektive dribler. Hvilket folk nok vil mene er kendetegnet for en individualist
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Journalisten skrev:Det her er et fanmæssigt selvmord af dimensioner, men lad mig alligevel fortsætte. Jeg skal lige have bekræftet noget af jer.

Hop ind på Madridista.dk. Se den verserende diskussion, som DON J er deltager i, hvor han argumenterer for at Messi er mindre individuelt anlagt end en masse andre topspillere.

Så kommer mit spørgsmål: Jeg kender med sikkerhed jeres svar (søger måske lidt uddybelse), men er han ikke helt på månen?
Hehe fandt lige den diskussion. Det er næsten sjovere at der seriøst er folk der mener at zidane er den bedste nogensinde...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Journalisten skrev:Det her er et fanmæssigt selvmord af dimensioner, men lad mig alligevel fortsætte. Jeg skal lige have bekræftet noget af jer.

Hop ind på Madridista.dk. Se den verserende diskussion, som DON J er deltager i, hvor han argumenterer for at Messi er mindre individuelt anlagt end en masse andre topspillere.

Så kommer mit spørgsmål: Jeg kender med sikkerhed jeres svar (søger måske lidt uddybelse), men er han ikke helt på månen?
I min optik har Messi brug for talent omkring ham. Han er selvfølgelig en fantastisk dribler og afslutter, men han er på mange måder en holdspiller. Når meget af spillet bliver lagt op på Messi, vil man se, at han trækker længere tilbage i banen. Han beslutter sig for at tage del i det opbyggende spil, hvorfra han prøver at skabe chancer til sine medspillere. Dette er Messis måde at afgøre kampe, hvor intet fungerer for holdet. Hvis dette skal lykkes er han afhængig af, at medspillerne faktisk scorer på de chancer han skaber. Dette vil nok ikke være tilfældet, hvis medspillerne er talentløse. Dette så man blandt andet til VM, hvor Messi var den spiller, der skabte flest chancer til sine holdkammerater med 18 styks. Alligevel havde han kun 1 assist. Denne assist var dog årsagen til, at Argentina avancerede mod Schweiz i tillægstiden.

Messi har selvfølgelig evnen til at afgøre kampe på egen hånd, men når det kommer dertil, hvor alle kigger mod Messi, så vil man ofte opleve, at han kigger efter sine medspillere istedet for at afslutte selv.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Personligt tror jeg fortsat ikke, at vi har set det bedste fra Ronaldo.
Det er altså ret imponerende, hvor god manden egentlig er, når han spiller på et succesfuldt, harmonisk hold..

Det niveau, som han viser i øjeblikket og i efteråret 13, er i hvert fald ikke matchet det seneste årti.
Der stoppede jeg med at følge med i debatten, jeg skulle bruge noget tid på at sunde mig efter at nogle seriøst mente at Zidane var en bedre fodboldspiller end Messi, og så læste jeg citatet ovenover. Jeg synes debatten derinde har taget en sjov drejning.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Journalisten skrev:Det her er et fanmæssigt selvmord af dimensioner, men lad mig alligevel fortsætte. Jeg skal lige have bekræftet noget af jer.

Hop ind på Madridista.dk. Se den verserende diskussion, som DON J er deltager i, hvor han argumenterer for at Messi er mindre individuelt anlagt end en masse andre topspillere.

Så kommer mit spørgsmål: Jeg kender med sikkerhed jeres svar (søger måske lidt uddybelse), men er han ikke helt på månen?
Jeg brugte en del af min aften i går til at more mig over den diskussion - og især indlæggene fra den bruger, du nævner. Ud over det klip du selv har smidt op som svar på tiltale ("han kunne ikke være mindre afgørende... midt på banen"), kan du også se på det her klip:
phpBB [video]
- især nummer 5, 7, 8 og 10 er værd at fremhæve. Han afdribler eller optager 3-4 mand, inden han lægger en perle af en aflevering. Man kunne også nævne nummer 6, men det ville være at tage æren fra David Villa og hans pragtfulde afslutning. ;-)

Iøvrigt tak for at give mig en undskyldning til at gense ovennævnte klip. Jeg bliver aldrig træt af nummer 5 og 7 - det er fuldstændig latterligt at han skaber en målchance ud af absolut intet. Han starter på egen banehalvdel med 8-9 spillere foran sig!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Ååååhh, havde helt glemt, at Abidal scorede mod Real. Jeg tror sjældent jeg har jublet så meget som der...

Messi var altså lidt mere magisk med det lange hår.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede

Lille Thiago har fødselsdag.. Tillykke Mini Messi!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Hun er så fin!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster