Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af emo »

Netop, det at ikke fjerne autoritet fra dommeren er nøglen. Men også netop det synes jeg gør at grove forseelser kan gå ustraffet hen, (med gult), fordi dommeren ikke lige havde overblikket i situationen.

Det skal der kigges på. Enig i at alt ikke skal gennemgås, så håber at en ny metode er på vej som tillader video-reviews samt at dommeren bevar sin autoritet som denne selvf. skal have.
Allez...

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blach »

emo skrev:Netop, det at ikke fjerne autoritet fra dommeren er nøglen. Men også netop det synes jeg gør at grove forseelser kan gå ustraffet hen, (med gult), fordi dommeren ikke lige havde overblikket i situationen.

Det skal der kigges på. Enig i at alt ikke skal gennemgås, så håber at en ny metode er på vej som tillader video-reviews samt at dommeren bevar sin autoritet som denne selvf. skal have.
Måske lade dommeren selv se kampen igennem og analysere episoder? Så er det stadig ham som dømmer alt
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Storken »

"I begyndelsen af 2010, lige midt i sæsonen, lavede man en analyse af antallet af farlige situationer, der var skabt af angriberne i den hollandske liga. På andenpladsen kom japanske Honda fra VVV Venlo med 94. På tredjepladsen var El Hamdaoui fra AZ med 60. Luiz Suarez var helt oppe på 336 farlige situationer."
- Taget fra en artikel om den temperamentsfulde angriber i dagens udgave af Tipsbladet.


En anden artikel om Suarez fra før VM. Den er blevet fremhævet en del gange, men jeg har aldrig læst den før i dag:
http://espn.go.com/espn/feature/story/_ ... ful-player

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg glæder mig virkelig til at han kommer i omdrejninger. Han er IMO verdens klart bedste angriber og han kommer til at skabe så meget uro hos vores modstandere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14993
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1683 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Lopezzz »

:lol: Suarez prank
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jeg glæder mig virkelig til at han kommer i omdrejninger. Han er IMO verdens klart bedste angriber og han kommer til at skabe så meget uro hos vores modstandere.
Jeg vil gerne indrømme, at jeg er spændt på samarbejdet mellem Suarez, Neymar og Messi, men jeg er samtidig ærgerlig. Vi skal passe på med at købe os til succes, fordi en dag gør vi ikke andet. Vi skal blive ved med at tvinge os til at benytte talenter, selvom det måske giver udsving i resultaterne. La Masia er det der adskiller os fra alle de andre. Det er en vigtig del af vores identitet. Hver gang vi køber en stjerne, så sælger vi lidt ud af denne identitet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ikke helt enig... Vi har før købt os til nogle af de største stjerner (cruyff, maradona, romario, hristo, ronaldo, rivaldo, laudrup, Ronaldinho, kluivert osv). Ok de var måske ikke alle stjerner da de blev købt men de var ikke af egen avl. Det vigtigste for mig er at vi supplerer vores stjerner med spillere af egen avl hvilket også er det vi gør nu med "reserverne" til de 3 første (Munir, pedro, sandro, rafinha). Ej at forglemme at Messi også er af egen avl.

Jeg kan dog godt se hvad du mener og nej vi må aldrig ende som f.eks. real eller alle de andre ny rige klubber.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg glæder mig virkelig til at han kommer i omdrejninger. Han er IMO verdens klart bedste angriber og han kommer til at skabe så meget uro hos vores modstandere.
Jeg vil gerne indrømme, at jeg er spændt på samarbejdet mellem Suarez, Neymar og Messi, men jeg er samtidig ærgerlig. Vi skal passe på med at købe os til succes, fordi en dag gør vi ikke andet. Vi skal blive ved med at tvinge os til at benytte talenter, selvom det måske giver udsving i resultaterne. La Masia er det der adskiller os fra alle de andre. Det er en vigtig del af vores identitet. Hver gang vi køber en stjerne, så sælger vi lidt ud af denne identitet.
Dejlig romantisk tilgang til tingene, men fans vil aldrig acceptere 1-2 sæsoner uden resultater pga. talentudviklig på førsteholdet. Derudover vil sponsorer heller ikke. Vi kan jo ikke bare smide talenter, der ikke har talentet, ind på banen, fordi de kommer fra La Masia. De skal jo faktisk have et talent.

Vi må bare indrømme, at efter den her helt igennem latterlige æra, vi har haft, så ligner det ikke, at der lige står 6-7 A-spillere og venter i La Masia inden for nær fremtid. De seneste talenter, der har fået chancen, er faldet fuldstændig igennem.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af emo »

Men stjerner er ikke ensbetydende med succes. Jeg er tilhænger at hente spillere som kan løfte holdet og hvor holdet kan løfte disse spillere til en status de fortjener.

Romantisk, ja... Man kan drømme og håbe at man holder i nogle af de ting som skiller et hold fra resten.
Allez...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Men stjerner er ikke ensbetydende med succes
Intet garanterer succes. Men hvis man ikke har spillere, der er kompetente nok, så er der jo reelt kun én mulighed tilbage, og det er at købe kompetencen et andet sted fra.

Jeg synes nu ikke, at Barcelona er gået væk fra dyderne. Man må bare indse, at La Masia er virkelig og ikke fra en fantasiverden. Det er ikke altid, at de kan producere talenter, der kan stå distancen. Hvilket vi ser pt. og så er det jo fornuftigt at købe ind.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at man først kigger ned i rækkerne, før man kigger ud på markedet.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af A$AP »

Han må gerne genfinde sin vindermentalitet frem igen, lidt mindre respekt, mere attitude.

phpBB [video]


Han sparker med det dårlige ben og viser hvor han sparker, det er vel et tegn på nervøsitet. Jeg er sikker på at han bare skal i gang igen, og målene skal nok komme. Jeg syndes egentlig det fungerede godt i anden halveg, da Messi var ude til højre og Suarez var inde centralt, det bliver interessant om der bliver mere af det. Og hvordan det kommer til at påvirke Neymar og Messi's samarbejde, der ellers var så godt.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af JonasV »

phpBB [video]


Luis' mål mod Costa Rica i går.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Storken »

Artikel om Suarez nye bog:
http://politiken.dk/magasinet/feature/E ... d-hjernen/

Jeg bryder mig virkelig ikke om Suarez. Matchfixing-episoden fra Ajax siger det hele.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af emo »

Hold på det er dårligt skrevet. De prøvede ikke at betale Twente til at afgive mesterskabet, men betale et hold for at kæmpe, som vi kender det fra blandt andet Spanien. Om det er sportsligt eller ej ved jeg ikke, men slet ikke som at betale et nederlag.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Det har intet med matchfixing at gøre. At betale et hold for at vinde er på ingen måder det samme som at betale dem for at tabe. Og som Emo siger så er det helt normalt i spanien f.eks.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster