Jérémy Mathieu

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af BarçaDK »

He he, sorry. :)

Mathieu har haft et par kampe med dårlige (meget farlige) clearinger. Ude mod Villarreal, og Levante, mener jeg. Måske flere. Du har ret, undskyld, men samtidigt synes jeg bare, at det skal nævnes, at Mathieu pt. er vores bedste CB.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Kubala »

Han er uden tvivl Barcas bedste CB, eller rettere sagt har været det, men han har stadig mangler, som han skal arbejde med.

I øvrigt mener jeg ikke, at han er start-11'er materiale, men Barca har heller ikke bedre alternativer på pladsen. Det kan være, at jeg tager fejl og håber det også, men jeg har mine tvivl mht. Mathieu, selvom han har leveret i de fleste kampe indtil videre, dog er han heller ikke blevet udfordret endnu.

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Sergenten »

Mathieu er en 30 (?) årig fodboldspiller, som har spillet på topniveau i Valencia i flere år. Selvfølgelig er han blevet udfordret af stærke modstandere masser af gange. Det er vel bare at tjekke hans performance fra Valencia dagene og så vil du finde hvilket niveau han kan spille på.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Kubala »

Der er også et spring fra Valencia til Barca, især de seneste sæsoner, hvor Valencia har rodet lidt rundt i tabellen. De gange jeg har set ham spille for Valencia, har jeg ikke været voldsom imponeret, men ok, jeg har ikke fulgt Valencia gennem en hel sæson. Indtil videre har jeg set svaghedstegn i nogle kampe, noget han skal arbejde på, og da han for første gang blev testet, f.eks. mod PSG, så lavede han fejl. Som sagt, så kan det være jeg tager fejl, men jeg ser ham ikke som en super CB, rigtig god, men ikke toppen af poppen.
Selvfølgelig er han blevet udfordret af stærke modstandere masser af gange.
Det er i Barca sammenhæng, at han ikke er blevet udfordret.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af abx »

Han har da været god i flere kampe. Men igår var han nærmest træt inden kampstart
Próxima Estación.... Parallel!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Han har sgu været fin som cb. At han så vælter rundt i dag er som det er. Ham og masche som cb'er er fint.
Nu ved jeg ikke, hvad "været fin" dækker over, men ingen af jer forholder jer til det, jeg skriver. Mathieu virker alt for boldfikseret. For mig virker han som en spiller, der ikke er stærk taktisk. Det har jeg skrevet mange gange herinde. Han har det meget at jagte bolden, dette gør at der bliver efterladt rigtig meget plads bagved og derved kommer der står huller. Andre gange vælger han bare at bakke og bakke, istedet for at prøve at gøre pladsen mindre for sin direkte modstander, hvilket resulterer i, at han tit kommer på mellemhånd. Ergo har han store problemer med sin positionering, det er en stor mangel at have som forsvarsspiller. Disse tendenser har jeg set i hans spil, ikke bare igår men også i kampe vi ellers har været rigtig gode.

Det her har intet at gøre med, hvordan de andre spillere ellers spillede. Hvis vi skal tage kampen i går og bedømme ham alene udfra det, er han slet slet ikke Barca materiale, men det skal man selvfølgelig ikke. Dette bringer os til min pointe. Mathieu er god at have i truppen, lidt ligesom en Seydou type, men han er slet ikke start 11'er materiale på et hold, der har ambitioner om igen at være verdens bedste hold og sigter efter at spille på allerhøjeste niveau.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Mkj 77 »

BarçaDK skrev:He he, sorry. :)

Mathieu har haft et par kampe med dårlige (meget farlige) clearinger. Ude mod Villarreal, og Levante, mener jeg. Måske flere. Du har ret, undskyld, men samtidigt synes jeg bare, at det skal nævnes, at Mathieu pt. er vores bedste CB.
Udfra kampen i går var masch afgjort den bedste cb vi har pt.

men med alle de udsving i forsvaret så må man altså sætte spørgsmålstegn ved de indkøb der er fortaget.
Mathieu har ikke niveauet til at overtage for puyi og Vermaelen har vi end ikke set.
det er sgu lidt, meget bekymrende.....

Flere af os fans kunne se det, men desværre fucker zubi ligeså meget op som pique

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Sergenten »

Jeg synes det var mere skræmmende hvor ringe Mathieu så MED bolden. Hans boldbehandling var langt fra imponerende.

Den Mathieu, jeg husker fra et par år tilbage, hvor han var en pain in the ass når Barca spillede mod Valencia, var rimelig langt væk i lørdags.

BarçaDK

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af BarçaDK »

Mkj 77 skrev:
BarçaDK skrev:He he, sorry. :)

Mathieu har haft et par kampe med dårlige (meget farlige) clearinger. Ude mod Villarreal, og Levante, mener jeg. Måske flere. Du har ret, undskyld, men samtidigt synes jeg bare, at det skal nævnes, at Mathieu pt. er vores bedste CB.
Udfra kampen i går var masch afgjort den bedste cb vi har pt.
Baseret på den ene kamp er Pepe en farligere angriber end Messi.

Jeg er enig i, at Mascherano spiller fremragende for tiden, men jeg synes han laver for mange fejl og er lidt for svag i luften til at spille CB. Eller, det er grunden til, at jeg ikke synes, han er på niveau med Mathieu.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Drake »

Enig med BarçaDK! Masch er ikke stærk nok i luften, og så virker Mathieu som en mere naturlig CB.

Masch er og bliver en DM i mine øjne. Synes faktisk at han skal spille den frem for Busi lige i øjeblikket.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Norbit »

Macherano på alle pladser undtaget angrebet, og vi vinder alt hvad der kan vindes. Han har et løvehjerte den mand.


Puyol [pu-jol] /tillægsord.
Bøjningsform; ordet kan ikke bøjes.
Bruges i tilfælde om at noget værende heltemodigt, unikt, loyalt, førende, kæmpende.
Ordet stammer fra en fodbold legende som ofte betegnes; Løvernes konge.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af mathi »

emo skrev:Oh, det var ondt. Du ventede bare på en mindre god kamp fra ham for at begrunde din tidlige skepsis. Lavt.
Ventede jeg har været skeptisk fra start og han viser nu bare at jeg havde ret. Det er jo ikke noget ondt mod Mathieu, han er bare ikke den klasse CB vi havde brug for. Det er ledelsen og LE der har fejlet ved at hente en aldrende back fra Valencia der, hvis han var så god som de og nogle herinde forsøger at hype ham til, nok var blevet solgt fra Valencia for længe siden.

Faktum er, at mange brugere herinde mente at transfervinduet var super godt og at vi var kommet åh-så-styrket ud af det. Og de første resultater mod ligaens notoriske bundhold underbyggede blot denne stemning. Men holdet har jo ikke spillet godt, og så god som Mathieu er mod Levante, lige så ligegyldig er han mod de storhold som Barca vil og skal måles imod. Og som supplement til ham har man så hentet en spiller med Daniel Aggers skadesfrekvens opløftet og syvende potens. Nu tyder det så også på at Xavi er ved at tilbageerobre sin plads fra Rakitic, og Ter-Stergen har tabt duellen til den aldrende Bravo, der for samme pris kunne have heddet Keylor Navas. Slutteligt har vi så Suarez som efter 4 lange måneder endelig må spille bold igen.

Devisen for resten af sæsonen må være noget ala: Hvis modstanderene scorer 5, så scorer vi 6. Og det gælder jo så også næste sæson nu hvor der er transferforbud. Det er nok mest hele Rossel-administrationen jeg er bitter på, de har ødelagt og fordærvet denne klub indefra, og nedbrudt ALT hvad Laporta opbyggede da han genrejste Barca.

/end rant

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af Piquénbauer »

Jeebus...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af emo »

Messi er fanme også en skuffelse, ikke en forstærkning for tiden. Kan godt være at han laver assists og mål imod hold som Levante og andre bundhold, men ligeså snart vi møder Madrid, ja så trækker han sig ind i sin lille hule og er anonymiteten selv.

Kan du/i følge mig... ! :devil:
Allez...

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 24 - Jérémy Mathieu

Indlæg af mathi »

emo skrev:Messi er fanme også en skuffelse, ikke en forstærkning for tiden. Kan godt være at han laver assists og mål imod hold som Levante og andre bundhold, men ligeså snart vi møder Madrid, ja så trækker han sig ind i sin lille hule og er anonymiteten selv.

Kan du/i følge mig... ! :devil:
Det var et stærkt svar :) Nu roser jeg jo netop vores angreb og skriver at de bliver nødt til at score flere mål end vi lukker ind.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster