25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Nidzo7 »

- Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad kriterierne for at dømme et straffespark er.
- Det er korrekt, at bolden rammer min hånd, men jeg kunne jo ikke flytte den nogen steder hen.
- Når jeg kommer i en glidende tackling, kan jeg jo ikke have armene om bag ryggen, sagde en tydeligt frustreret Pique til den spanske avis AS efter kampen.

Pique om straffesparket

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:Er det bare mig der er Estrella-bedøvet eller gør dette clasico-nederlag mindre ondt end andre? (Måske fordi alt er nyt og vi så tydeligt skal bygge noget op fra bunden)?
Helt enig! Jeg var sgu afslappet da kampen gik i gang. Det her kommer til at tage tid. Desværre tror de fleste at det nuværende barca hold er på niveau med det for 5 år siden og at en sejr på bernabeu derfor er forudbestemt. Indsatsen var skuffende men vi er stadig nummer 1 og vi har dem på hjemmebane i marts. Videre!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Pique skal være glad for, at dommeren overså eller ikke valgte at dømme, da han havde fat om Benzema forinden straffesparket. Han har dog ret i, at han intet kunne stille op ved situationen, da han ikke kunne skære sine arme, så det straffespark kan man godt kalde for et tyndt et af slagsen. Som sagt, så skal han bare være glad for, at hans dumheder ikke førte til yderligere mål, end hvad tilfældet var.
Senest rettet af Kubala lør okt 25, 2014 10:19 pm, rettet i alt 1 gang.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Shit, hvor skal der sættes ild til Danmark, når man læser nogen af de her kommentarer. Himlen er ikke faldet ned, og Jehova tæller stadig ned til den store dag. Der er positivt og negativt at tage fra den her kamp, og uanset hvilken hat man tager på, så er én kamp immervæk én kamp. (Nå alt dette er sagt, var jeg selv tæt på at rasere min lillebrors værelse under det sidste af kampen).

Bravo kunne ikke gøre meget fra eller til. Han tog, det han skulle, virkede til han kiggede efter hurtige igang-sætninger, og når der står fem Real-spillere fri ved et indlæg, er man hjælpeløs.

Alves var god mand-mod-mand. Men højresiden, synes jeg alligevel, gav problemer. Marcelo havde meget held i sprøjten ned langs kanten, og det virkede ofte som om, at han simpelthen fik for let lov til det. Jeg kan ikke engang pege på en masse tilfælde, hvor Alves lod ham gå og spillede dårligt, men højresiden var bare konstant (og succesfuldt) under angreb - på trods af Ronaldo faktisk blev holdt i kort snor.

Pique... Hans højde burde have retfærdiggjort en plads i forsvaret, synes man. I sådan en kamp. Men nej.

Masch var nok eneste mand i forsvaret, der faktisk gjorde, hvad man forventede.

Mathieu - hvorfor nu?!? Det defensive... tja. Det offensive. Prøvede du at overgå Alves i at smide bolde væk?

Busquets. I mit hovede er Barca altid mest presset, når det kontinuerlige forsvinder i kampen. Det er ikke for at lyde højpandet, men hvis kaos og forvirring begynder at indfinde sig i kampen, synes jeg desværre, vi har tendens til hele tiden at være et skridt bagud. Hvilket skete i flere perioder i aften. Busquets er en af de absolut mest bærende spillere, når der skal holdes et defensivt, kontrolleret boldovertag. Det leverede han ikke i aften.

Xavi var egentlig god i flere dele af kampen, selvom jeg fra start havde ønsket ham byttet med Rakitic. Han var måske alligevel ikke hurtig og på tæerne nok til at spille kampen. Jeg elsker virkelig manden, men mere energi på midten! Rakitic blev sat på banen lige før 3 - 1-scoringen. Hans indsats, synes jeg ikke helt, man kan bedømme så firkantet, som det er let at gøre. Organisationen var ikke-eksisterende, da han kom ind.

Ini er ikke Ini mere for tiden. Han har gode kampe her og der. Han har geniale afleveringer her og der. Og han får ens underkæbe til at hænge nu og da. Men der er langt mellem snapsene, og der er for mange boldtab idag. Jeg må ærligt indrømme, at det er en af de kampe, jeg er spændt på/nervøs for: at få Iniesta op i gear.

Suarez. Der er virkelig potentiale! Selvom han egentlig ikke er så meget i kontakt med bolden, så sker der ting, når den når til ham. Men det er mig en gåde, hvorfor han rent fysisk ikke kan spille 90 minutter (som der er en, der har refereret, han har skrevet på twitter (tror jeg)). Hvis det her er et seriøst foretagende, hvor man betaler adskillige hundrede millioner kroner for en fodboldspiller og millioner i måneden i løn, så skal han kunne løbe 5 km. på godt 20 min. Han skal være så stærk, som hans krop tillader. Og han skal efter 4 måneder med optimale muligheder for at forberede sin krop være i stand til at spille en hel kamp (fysisk)! Og deraf skulle Pedro naturligvis aldrig have været på banen! Ved Suarez skete der ting; det har der ikke gjort hele sæsonen ved Pedro.

Neymar. Mere løbevillighed, men det var en generel mangelvare i offensiven og ikke noget, der kan bebrejdes Neymar som sådan. Men oppe foran var der simpelthen for meget stilstand.

Messi. Egentlig nogenlunde som Neymar. Mere tempo! Det er Clasico! Manden starter super, virker tændt! Men gassen går af ballonen i aften! Igen hviler en del af ansvaret på særligt midtbanen, som jeg ikke synes formår at skabe et seriøst overtag i nogen længere periode.

Dommeren lavede ikke deciderede bommerter, men at Messi og Neymar så hurtigt skulle have gult, synes jeg, var overflødigt! Det er satme ikke den linie, der er blevet lagt generelt af de spanske dommere. Her er vi tidligere blevet savet ned i en god time før, der er faldet et gult kort for deres forseelser. Det kort fald prompte i aftenens tidlige minutter.

Mulige alternativer: Jeg havde skiftet Pique med Alba (eller Bartra) relativt tidligt (det var hurtigt i kampen tydeligt, at han ikke burde spille), og så rykke Mathieu ind på midten.
Vi skulle i mit hovede ikke have byttet Suarez med Pedro. Jeg har svært ved at se, hvad han forventede med den udskiftning, medmindre det var for at begrænse nederlaget (Pedro er retfærdigvis bedre til at komme med tilbage end Suarez). Men det er sgu en taberattitude i mit hoved.
Ha' Sandro i truppen, og skift ham ind i stedet for en ligegyldig Sergi Roberto-indskitning (javel satset og offensivt, men hvorfor ikke på dette tidspunkt?).

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Sv: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

JonasV skrev:Er det bare mig der er Estrella-bedøvet eller gør dette clasico-nederlag mindre ondt end andre? (Måske fordi alt er nyt og vi så tydeligt skal bygge noget op fra bunden)?
Har det sq på samme måde. Føler slet ikke det store her nu efter kampen. Har det som efter PSG kampen, vi tabte til et bedre hold på dagen. Jeg så dog ikke de store forbedringer endnu, men de kommer vel.

Vores midt kontrollerer ikke som før, og det skyldes til deles at de spiller så bredt som de gør.
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Visca El Barca skrev:
emo skrev:Ikke ignore, men smide dem langt væk, og lad Blau trampe på dem. Bare dem som ser Barca som denne ene kamp og intet andet.
Jeg banner dem for dig! Giv mig navne!

Hvem af jer ser Barca, kun denne ene kamp? Ræk hånden op!
Det er lige før jeg kun har set denne ene kamp med Barca i denne sæson. Men kun lige før.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

JonasV skrev:Er det bare mig der er Estrella-bedøvet eller gør dette clasico-nederlag mindre ondt end andre? (Måske fordi alt er nyt og vi så tydeligt skal bygge noget op fra bunden)?
Estrellaen- vin har samme ønskede effekt... man får ligesom tingene lidt distanceret, ve' du nåk;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:
Visca El Barca skrev:
emo skrev:Ikke ignore, men smide dem langt væk, og lad Blau trampe på dem. Bare dem som ser Barca som denne ene kamp og intet andet.
Jeg banner dem for dig! Giv mig navne!

Hvem af jer ser Barca, kun denne ene kamp? Ræk hånden op!
Det er lige før jeg kun har set denne ene kamp med Barca i denne sæson. Men kun lige før.
Det er lige før, jeg banner dig!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Mkj 77 »

Nidzo7 skrev:- Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad kriterierne for at dømme et straffespark er.
- Det er korrekt, at bolden rammer min hånd, men jeg kunne jo ikke flytte den nogen steder hen.
- Når jeg kommer i en glidende tackling, kan jeg jo ikke have armene om bag ryggen, sagde en tydeligt frustreret Pique til den spanske avis AS efter kampen.

Pique om straffesparket
Han kunne jo have ladet været med at ligne den lille havfrue under sin tackling....

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sergenten »

Pique er forfærdentlig. Han skal simpelthen ud og det kan ikke gå stærkt nok.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Jeg er faktisk ikke så bedrøvet. Jeg glæder mig bare til at se Messi, Neymar og Suarez i de kommende kampe. Tror der bliver noget fed fed underholdning. Det har jeg savnet længe, på trods af gode resultater og mange sejre.

Jeg håber Pique bænkes af Bartra nu, ligesom Varane i en periode holdte Pepe ude. Hvor er det ærgerligt vi køber en allerede skadesplaget Vermaelen. Jeg syntes derudover at vores midtbane virker tynd. Det var alt for nemt at komme forbi og true vores bagerste. Jeg savner en Keita type, en boks til boks spiller. Rakitic er arbejdsom, men han startede ikke og har vist ikke været helt så godt spillende på det sidste. Jeg satser på Suarez bringer en forandring. At han fører an i forhold til det at kæmpe røven ud af bukserne.

Kredit til Madrid. De har et hold, der er sultne efter titler, et arbejdsom hold og ikke mindst i god fysisk form. Men vi så i starten af sæsonen at de kan falde sig sammen og spille direkte elendigt. Lad det ske igen og igen!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Piquénbauer skrev:
Lopezzz skrev:
Fritte skrev:Vi vinder 6-2.
Det sker ikke. Bravo er på mål :)
Claudio Bravo has conceded 30 goals in 9 games (0W 1D 8L) against Real Madrid #fcblive 3.33 per game, 18 in 4 games at Bernabeu [via as]
Nej vi skal nok op på 3 ;-)
Hehe jeg fik sgu ret ;-) Ikke at det var bravos skyld. Han gjorde det fint og havde sikre hænder gennem hele kampen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Alias-A
Indlæg: 665
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 77 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Alias-A »

Jeg har ikke så meget imod at vi taber point. Jeg kan endda leve med at vi ikke vinder titler. Men for helvede hvor jeg savner at vi spiller god, smuk, dominerende fodbold. Det er som om vi bare ikke kan komme op af det hul vi har befundet os i siden pep smuttede.

Det handler ikke så meget om resultater, men måden man opnår dem på.
De fleste Barca-fans vil give mig ret i at 08-09 sæsonen var magisk. De fleste Barca-fans vil også give mig ret i at sidste sæson var en fiasko. Men hvis man kigger på tabellen, så endte vi med samme antal point i de to sæsoner. Det handler ikke om at vinde, men måden man vinder på. Det er en del af barcas filosofi og det er en af grundene til jeg elsker klubben.

Jeg håber at LE's projekt bare har brug for tid....
93' Iniesta

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

http://lucasammr.com/2014/10/25/we-went ... -are-lost/ Kan følge ham i en del af det han skriver.
Allez...

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Alias-A skrev:Jeg har ikke så meget imod at vi taber point. Jeg kan endda leve med at vi ikke vinder titler. Men for helvede hvor jeg savner at vi spiller god, smuk, dominerende fodbold. Det er som om vi bare ikke kan komme op af det hul vi har befundet os i siden pep smuttede.

Det handler ikke så meget om resultater, men måden man opnår dem på.
De fleste Barca-fans vil give mig ret i at 08-09 sæsonen var magisk. De fleste Barca-fans vil også give mig ret i at sidste sæson var en fiasko. Men hvis man kigger på tabellen, så endte vi med samme antal point i de to sæsoner. Det handler ikke om at vinde, men måden man vinder på. Det er en del af barcas filosofi og det er en af grundene til jeg elsker klubben.

Jeg håber at LE's projekt bare har brug for tid....
Første afsnit: Den er så genbrugt af Barca-fans: det handler ikke om resultatet, men spillet. Ærligt talt, kan jeg ikke huske, hvornår Barcas spil er blevet lovprist samtidig med, at vi har tabt. Hvilken periode i de sidste mange år (inkl. Pep og tilbage) er det, vi har spillet så vidunderligt foldbold, men ikke leveret resulater? Tingene hænger sammen.

Andet afsnit: Ja, 08-09 var fantastisk, fordi vi vandt, 13/14 var ikke, fordi vi ikke gjorde. Jeg er ikke helt uenig med dig, men dit eksempel giver ingen mening. Du underbygger kun, at det faktisk er resultaterne, der tæller (fordi vi vandt i '09 og ikke i '14). Hvis du havde givet det modsatte eksempel - dvs. at vi tabte ligaen men spillede godt - og du godt kunne li' den sæson, så ville det give mening.

Summa summarum: Du mener, det handler om, hvordan man spiller - ikke resultatet. Dog er der umiskendeligt mange ligheder mellem meningerne om spillernes præstationer og deres samtidige resultater på grønsværen. For at citere dig selv, så kan jeg ikke huske, hvornår vi sidst har spillet "god, smuk, dominerende fodbold" og tabt point i samme kamp.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster