25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Og hvordan gik det real i den eneste kamp hvor de er blevet testet?
Også galt. Det er to gode offensiver der møder hinanden. Problemet er som jeg ser det, at vores defensiv får problemer mod store hold. Standardsituationer er vi håbløse på, og derudover spiller Pique helt hen i vejret. Ydermere er er Alba elendig i de store kampe rent defensivt. Real har en stærk defensiv. Dét bliver forskellen, tror jeg.
Er der noget der er gået forbi min næse eller hvornår har real fået en god defensiv? Jeg ser en ekstremt svingende defensiv uden en def midt foran sig. Hvis jeg var realfan så ville jeg være mindst ligeså bange for vores offensiv som vi er for deres.

Ydermere har vi kun lukket 1 mål ind på dødbolde i denne sæson. Det er faktisk lige før at vi har været overbevisende defensivt på dødbolde. Desuden er det gode ved at vi har en del cb'er at vi ikke behøver at spille pique. Ligesom vi heller ikke behøver at spiller alba. Vi kunne f.eks. stille med alves, masche, bartra, mathieu. Tror og håber dog det bliver alves, pique (er "altid" god mod real), masche, mathieu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Hverken Barca eller Real bliver reelt udfordret særlig meget i La liga. Så målforskellen i La liga er ret irrelevant. Som jeg også skrev, så tror jeg, Reals defensiv er stærkere mod STORE HOLD.

Alba er elendig defensivt - vi så det mod PSG. Skal han så spille? Mattheu kunne være en mulighed, hvorfor Pique - Mascherano nok spiller. Starter Alba inde? Så får vi problemer, som i Paris.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men de lukkede f.eks. 2 mål ind hjemme mod ATM... Er det ikke et stort hold? Og betyder det intet at la real kunne score 4 mod dem? Eller at depor kunne lave 2?

Alba er ikke elendig defensivt. Tværtimod. Men det kræver at han er hurtigere end sin modspiller hvilket han vil være mod real da bale er ude.

Synes sgu ikke der er den store forskel på de 2 hold defensivt mere. Carvajal og Marcelo har også deres del af brain farts. Det samme har pepe, ramos og varane. Den store forskel imo er at vi har en verdensklasse def midt foran vores forsvar. Det har real ikke.

Det skal forresten lige siges at jeg overhovedet ikke forventer at vi holder målet rent mod real. Jeg tror bare heller ikke at de kan holde os væk. Det betyder dog ikke at vi ikke kan tabe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Så er det den store dag i morgen. Jeg glæder mig rigtig meget, er meget spændt på kampen i morgen. Efter de seneste El Clasicos, hvor vi havde lagt vores spil efter Real, bliver det spændende at se, hvordan Lucho griber kampen an. Vil han vælge Tata og tildels Tito modellen, hvor man afventer og reagerer, eller vil han have at hans hold skal agere. Vil vi igen se mod, karisma og attitude. Dræbermentalitet på den gode måde, og ikke Real måde?

Man skal selvfølgelig ikke forvente, at Barca bare kan køre Real over, eller vinde hver gang man spiller på Bernabeu. Snarere tværtimod. Det bliver dog stadig spændende at se, hvad indstillingen er, når først kampen går igang. Vil man vise, at man agter at går efter sejren, istedet for at spekulere?

Jeg glæder mig utrolig meget. I morgen vil vi se de første rigtige indikationer på, hvordan Lucho har tænkt sig, hans Barca skal være. Vi har fået fingerpeg, men det er i morgen det rigtig kommer til udtryk. I morgen er den største prøve hidtil i sæsonen. Lets go. Lad os vise omverdenen, at Luchos Barca agter at nå de højder, som man tidligere har set fra dette hold. Vi har fundamentet på plads.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Jeg fatter simpelthen ikke hvis man vil have Masch i forsvaret! Det bliver det rene selvmor, da RM er meget stærke i luften, og vi er elendige nok i forvejen der!! Vi bliver simpelthen nød til at spiller med på CB'er der er gode i luften, og helt gerne også en DM.

Enlig vil jeg helt have at Masch spiller DM. Men Busi er bare en del bedre i luften.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Haha det er så grineren så meget vægt du lægger på hvor gode spillerne er i luften... Burde du ikke holde med Stoke eller et andet midterhold fra PL?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jesni skrev:Hverken Barca eller Real bliver reelt udfordret særlig meget i La liga. Så målforskellen i La liga er ret irrelevant. Som jeg også skrev, så tror jeg, Reals defensiv er stærkere mod STORE HOLD.

Alba er elendig defensivt - vi så det mod PSG. Skal han så spille? Mattheu kunne være en mulighed, hvorfor Pique - Mascherano nok spiller. Starter Alba inde? Så får vi problemer, som i Paris.
Bale er jo ikke med. Så lidt lettere bliver det muligvis:) Tror The French får venstre back i morgen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Gad vide om Pique spiller fra start?..

Vil være tilfreds med uafgjort.. Men vi ejer jo deres klamme stadion.. Så vi vinder..!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:Haha det er så grineren så meget vægt du lægger på hvor gode spillerne er i luften... Burde du ikke holde med Stoke eller et andet midterhold fra PL?
Det siger vel sig selv at vi skal have nogle der er gode i luften, når vi er så elendige i forvejen?

Og jeg går kun op i det på grund af, at der er der vi er dårligst. Så vil jeg forstærke det bedst muligt.

Så må der også være lige så grineren, at du er så ligeglad med vores svageste punkt :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Drake skrev:
Piquénbauer skrev:Haha det er så grineren så meget vægt du lægger på hvor gode spillerne er i luften... Burde du ikke holde med Stoke eller et andet midterhold fra PL?
Det siger vel sig selv at vi skal have nogle der er gode i luften, når vi er så elendige i forvejen?

Og jeg går kun op i det på grund af, at der er der vi er dårligst. Så vil jeg forstærke det bedst muligt.

Så må der også være lige så grineren, at du er så ligeglad med vores svageste punkt :roll:
Nej jeg har bare forstået at det er svært at få begge dele. Der er ikke mange spillere som kan spille vores tekniske spil samtidig med at store og stærke i luften. Man kan ikke få det hele. Og jeg kan for at være helt ærlig ikke huske et barcahold som dominerede i luften. Nok fordi det ikke er noget der bliver lagt synderligt vægt på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
Drake skrev:
Piquénbauer skrev:Haha det er så grineren så meget vægt du lægger på hvor gode spillerne er i luften... Burde du ikke holde med Stoke eller et andet midterhold fra PL?
Det siger vel sig selv at vi skal have nogle der er gode i luften, når vi er så elendige i forvejen?

Og jeg går kun op i det på grund af, at der er der vi er dårligst. Så vil jeg forstærke det bedst muligt.

Så må der også være lige så grineren, at du er så ligeglad med vores svageste punkt :roll:
Nej jeg har bare forstået at det er svært at få begge dele. Der er ikke mange spillere som kan spille vores tekniske spil samtidig med at store og stærke i luften. Man kan ikke få det hele. Og jeg kan for at være helt ærlig ikke huske et barcahold som dominerede i luften. Nok fordi det ikke er noget der bliver lagt synderligt vægt på.
Ja det er svært at få begge dele. Men jeg mener heller ikke at vi skal dominere dominerede i luften. Vi skal bare kunne klare os med det bedste vi kan, og det er ikke at spille med Masch som CB. Især ikke i mod et hold der er så stærk i luften.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men han bidrager så med meget andet. Speed f.eks. hvilket er mindst ligeså vigtigt. Derudover er han en af de eneste ledere vi har i truppen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Jeg håber på en forsvarskæde bestående af Alves - Pique - Masch - Mathieu. Den har højde, og den giver noget mere defensivt ift. Alba på venstrebacken. Bartra måtte gerne spille i stedet for Pique for min skyld, selvom Lucho vidst ikke har den form for tiltro til ham.

Midtbanen må gerne blive Ini - Busquets - Rakitic. Xavi har været rigtig god på det sidste, men jeg synes, Alves (i de seneste år) har haft brug for hjælp på højresiden mod Ronaldo. Der er Rakitic bedre defensivt end Xavi - også i takt med at sidstnævnte har nået en vis alder. At Ronaldo har haft bedre held til at score mod os i de senere indbyrdes opgør, tror jeg også, har noget at gøre med Alves faldende niveau/stigende alder og Xavis ditto.

Angrebet: Neymar - Messi - Suarez. Ind med kannibalen! Pedro har været en hest i det offensive i lang tid, og hans løbearbejde er efterhånden det eneste, der kan forsvare hans plads på holdet. En ikke-indspillet - men meget tændt - Suarez, tror jeg, kan udføre det samme løbearbejde. Og bidrage med noget (farligere) offensivt.

Hver gang der er El Clasico, synes jeg, det er en af de sværeste Clasicos at forudsige i lang tid - og det er det også denne gang :) Men jeg er optimistisk og siger: 1 - 3.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig i opstillingen! Er dog ikke enig i at vi vinder da jeg tror at vi får en af de sjældne uafgjorte clasicos.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 25/10 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Som i 2-2? Jeg tror ikke, vi nøjes med 2 mål. Men 1 - 3 er vidst også mest ønsketænkning for at dulme mine nerver ;) Jeg føler virkelig, at mange mål er det eneste, der reelt kan forventes med god sandsynlighed.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster