Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Brombi skrev:Ja man kan godt se det lidt på skulderen og brystkassen (og måske også hans lats). Det er nok til at gøre en forskel i hvert fald :)
Præcis :) Synes også at man har kunnet mærke det på hans spil.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

Er jeg den eneste der savner lidt at hans cirkustricks, som han i sær havde i Santos, og prøvede i sidste sæson? Det er da selvfølgelig fedt og godt at han er blevet mere effektiv, i stedet for at han kun var en show man. Men jeg håber at han kan begge ting, det kommer måske næste sæson.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja, Drake, du er den eneste...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Drake skrev:Er jeg den eneste der savner lidt at hans cirkustricks, som han i sær havde i Santos, og prøvede i sidste sæson? Det er da selvfølgelig fedt og godt at han er blevet mere effektiv, i stedet for at han kun var en show man. Men jeg håber at han kan begge ting, det kommer måske næste sæson.
Det er desværre blevet sådan, at mål er det eneste der tæller. Det er lige meget hvordan du spiller bare du har et godt scoringssnit.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Norbit »

Storken skrev:
Drake skrev:Er jeg den eneste der savner lidt at hans cirkustricks, som han i sær havde i Santos, og prøvede i sidste sæson? Det er da selvfølgelig fedt og godt at han er blevet mere effektiv, i stedet for at han kun var en show man. Men jeg håber at han kan begge ting, det kommer måske næste sæson.
Det er desværre blevet sådan, at mål er det eneste der tæller. Det er lige meget hvordan du spiller bare du har et godt scoringssnit.
Det skal man takke Messi og Ronaldo for. :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sv: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Lasse N »

Drake skrev:Er jeg den eneste der savner lidt at hans cirkustricks, som han i sær havde i Santos, og prøvede i sidste sæson? Det er da selvfølgelig fedt og godt at han er blevet mere effektiv, i stedet for at han kun var en show man. Men jeg håber at han kan begge ting, det kommer måske næste sæson.
Neymar er en spiller der har brug for plads og et stort rum foran sig, for at det rigtig kører for ham og han kan folde sig ud. Det får du ikke meget af når du spiller på et hold hvis modstandere pakker sig med 10 mand 90 procent af tiden. I mine øjne er han bedst som omstillings og kontra spiller. Det praktiserer han ret godt for Brasilien

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Sv: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Mkj 77 »

Lasse N skrev:
Drake skrev:Er jeg den eneste der savner lidt at hans cirkustricks, som han i sær havde i Santos, og prøvede i sidste sæson? Det er da selvfølgelig fedt og godt at han er blevet mere effektiv, i stedet for at han kun var en show man. Men jeg håber at han kan begge ting, det kommer måske næste sæson.
Neymar er en spiller der har brug for plads og et stort rum foran sig, for at det rigtig kører for ham og han kan folde sig ud. Det får du ikke meget af når du spiller på et hold hvis modstandere pakker sig med 10 mand 90 procent af tiden. I mine øjne er han bedst som omstillings og kontra spiller. Det praktiserer han ret godt for Brasilien
Fuldstændig enig med Drake.
man savner meget nogen af de individuelle løsninger fra ham og nogen gange virker det som om han ikke må lave dem eller at han ikke rigtigt tør.

Muligt at holdet er mere homogent men det tvivler jeg på skyldes det, mere at han scorer på sine chancer i modsætning til sidste år og selvfølgelig det faktum at han deltager i det defensive.
jeg vil finde det særdeles ærgeligt hvis han ikke finder cirkus tricksene frem igen, det var netop med til at gøre ham uforudsigelig og utilregnelig for sine modstandere.

Så Neymar, giv den gas!

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Sv: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Sergenten »

Mkj 77 skrev:
Lasse N skrev:
Drake skrev:Er jeg den eneste der savner lidt at hans cirkustricks, som han i sær havde i Santos, og prøvede i sidste sæson? Det er da selvfølgelig fedt og godt at han er blevet mere effektiv, i stedet for at han kun var en show man. Men jeg håber at han kan begge ting, det kommer måske næste sæson.
Neymar er en spiller der har brug for plads og et stort rum foran sig, for at det rigtig kører for ham og han kan folde sig ud. Det får du ikke meget af når du spiller på et hold hvis modstandere pakker sig med 10 mand 90 procent af tiden. I mine øjne er han bedst som omstillings og kontra spiller. Det praktiserer han ret godt for Brasilien
Fuldstændig enig med Drake.
man savner meget nogen af de individuelle løsninger fra ham og nogen gange virker det som om han ikke må lave dem eller at han ikke rigtigt tør.

Muligt at holdet er mere homogent men det tvivler jeg på skyldes det, mere at han scorer på sine chancer i modsætning til sidste år og selvfølgelig det faktum at han deltager i det defensive.
jeg vil finde det særdeles ærgeligt hvis han ikke finder cirkus tricksene frem igen, det var netop med til at gøre ham uforudsigelig og utilregnelig for sine modstandere.

Så Neymar, giv den gas!
Alexis lavede tricks i Udinese, knap så mange i Barca, og laver nu mange af dem i Arsenal igen...

Håber ikke det er en tendens og at det samme sker med Neymar. Men det kunne godt tyde på at "pynten" bliver pillet af dem stille og roligt når de kommer til Barca. Det kunne måske skyldes at Messi skal have bolden meget eller at det er svært som ung, teknisk individualist, at komme ind på så boldsikkert et hold og få en line der er lang nok til at få tricksene til at fungere i ny klub og liga.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af emo »

Eller at der måske ikke er samme mængde plads når du spiller for Barca kontra Udine eller Arsenal eller Santos ? Måske.

Desuden alle de Neymar-finter, er det de youtube finter? Gad vide om han lavede dem i alle sine kampe, har folk set de kampe?
Allez...

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sv: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Lasse N »

Sergenten skrev:
Mkj 77 skrev:
Lasse N skrev:
Drake skrev:Er jeg den eneste der savner lidt at hans cirkustricks, som han i sær havde i Santos, og prøvede i sidste sæson? Det er da selvfølgelig fedt og godt at han er blevet mere effektiv, i stedet for at han kun var en show man. Men jeg håber at han kan begge ting, det kommer måske næste sæson.
Neymar er en spiller der har brug for plads og et stort rum foran sig, for at det rigtig kører for ham og han kan folde sig ud. Det får du ikke meget af når du spiller på et hold hvis modstandere pakker sig med 10 mand 90 procent af tiden. I mine øjne er han bedst som omstillings og kontra spiller. Det praktiserer han ret godt for Brasilien
Fuldstændig enig med Drake.
man savner meget nogen af de individuelle løsninger fra ham og nogen gange virker det som om han ikke må lave dem eller at han ikke rigtigt tør.

Muligt at holdet er mere homogent men det tvivler jeg på skyldes det, mere at han scorer på sine chancer i modsætning til sidste år og selvfølgelig det faktum at han deltager i det defensive.
jeg vil finde det særdeles ærgeligt hvis han ikke finder cirkus tricksene frem igen, det var netop med til at gøre ham uforudsigelig og utilregnelig for sine modstandere.

Så Neymar, giv den gas!
Alexis lavede tricks i Udinese, knap så mange i Barca, og laver nu mange af dem i Arsenal igen...

Håber ikke det er en tendens og at det samme sker med Neymar. Men det kunne godt tyde på at "pynten" bliver pillet af dem stille og roligt når de kommer til Barca. Det kunne måske skyldes at Messi skal have bolden meget eller at det er svært som ung, teknisk individualist, at komme ind på så boldsikkert et hold og få en line der er lang nok til at få tricksene til at fungere i ny klub og liga.
Du er inde på noget!

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Sergenten »

emo skrev:Eller at der måske ikke er samme mængde plads når du spiller for Barca kontra Udine eller Arsenal eller Santos ? Måske.

Desuden alle de Neymar-finter, er det de youtube finter? Gad vide om han lavede dem i alle sine kampe, har folk set de kampe?
Helt klar også en mulighed, som er mindst lige så sandsynlig som dem jeg skrev. Jeg tror også mest på, at det faktum at Barcelonas modstandere oftest spiller med en massiv defensiv foran målet er medvirkende til at Neymars spil har ændret sig. Jeg tror også det er en naturlig udvikling for en ung tekniker, der kommer fra den brasilianske liga. Han møder stærkere forsvarspillere, hold som er taktisk dygtigere og generelt et højere niveau. Han har helt sikkert været nødt til at tilpasse sit spil og blevet mere effektiv og kynisk - hvilket også klæder ham.
Når det så er sagt, så tror jeg jf. mit indlæg ovenover, at det selvfølgelig har en betydning at Neymar ikke er stjernEN på holdet. Var han det, så ville vi se ham forsøge sig forholdsvist oftere med finter, driblinger osv. Her mener jeg man kan sammenligne ham med Alexis. Jeg tror dog Neymar har og kan tillægge sig flere fodboldfærdigheder end Alexis og blive en mere komplet spiller overall.

Jeg synes dog ikke han var specielt succesfuld med sine driblinger sidste sæson, hvor han oftere forsøgte sig, så det passer mig fint at han er i målscorerens rolle.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

SpillerSomMESSI skrev:Ja, Drake, du er den eneste...
Godt at du ikke svare for alle.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

BarçaDK

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af BarçaDK »

Dinho spillede i Barça?? Hvis man bare er god nok, kan man lave sin tricks og finter selv på højeste niveau.

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Sergenten »

Vil vove at påstå det var et anerledes Barca da Ronaldinho spillede der. Udover det er jeg enig med dig.

Til gengæld må man sige at Neymar virkelig gør det godt i kombinationsspillet

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Mkj 77 »

Sergenten skrev:
emo skrev:Eller at der måske ikke er samme mængde plads når du spiller for Barca kontra Udine eller Arsenal eller Santos ? Måske.

Desuden alle de Neymar-finter, er det de youtube finter? Gad vide om han lavede dem i alle sine kampe, har folk set de kampe?
Helt klar også en mulighed, som er mindst lige så sandsynlig som dem jeg skrev. Jeg tror også mest på, at det faktum at Barcelonas modstandere oftest spiller med en massiv defensiv foran målet er medvirkende til at Neymars spil har ændret sig. Jeg tror også det er en naturlig udvikling for en ung tekniker, der kommer fra den brasilianske liga. Han møder stærkere forsvarspillere, hold som er taktisk dygtigere og generelt et højere niveau. Han har helt sikkert været nødt til at tilpasse sit spil og blevet mere effektiv og kynisk - hvilket også klæder ham.
Når det så er sagt, så tror jeg jf. mit indlæg ovenover, at det selvfølgelig har en betydning at Neymar ikke er stjernEN på holdet. Var han det, så ville vi se ham forsøge sig forholdsvist oftere med finter, driblinger osv. Her mener jeg man kan sammenligne ham med Alexis. Jeg tror dog Neymar har og kan tillægge sig flere fodboldfærdigheder end Alexis og blive en mere komplet spiller overall.

jeg har set et hav af kampe for Brasilien og der kører han tricks nærmest i hver eneste kamp, så det er ikke et YouTube fænomen.
Pladsen mangler han heller ikke, senest eksemplificeret i aftenens kamp mod ajax.

Jeg tror desværre som en anden påpeger at det bliver pillet af spillerne i barca af forskellige årsager, jeg mener dog at det ødelægger det æstetiske som ligeledes skal være en

Jeg synes dog ikke han var specielt succesfuld med sine driblinger sidste sæson, hvor han oftere forsøgte sig, så det passer mig fint at han er i målscorerens rolle.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster