10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Brombi skrev:. Det er en del af spillet, selvom det ikke står skrevet nogle steder. Trash talk er ikke nyt. At nogle skal ty til vold fordi de er så stupide, at de ikke kan svare igen verbalt, er ikke okay. Så jo. Det er en del af spillet, og folk taler sådan til hinanden i de 90 minutter. Efter kampen er det som oftest allerede glemt.
Det er noget af en fejlagtig logik, du har for dagen. Din præmis er, at hvis det sker, så er det bare en del af spillet, hvorfor vold så må være siddestillet med ukvemsord. Ukvemsord er ikke en del af spillet, da der er regler for, hvad der er, og hvad der ikke er. Du har godt set, at FIFA kører store kampagner med ordet "Respect", ikke? Hvorfor tror du, man gør det?
Kubala skrev:I øvrigt mht. om Messi er en engel eller noget i den dur, er vel ikke Messis problem. At folk går og tror det og medierne har tegnet det billede, er vel ikke Messis skyld.
Nej, overhovedet ikke. Det er de stupide fans, der forvrider billedet i den evigtvarende kamp Messi vs Ronaldo, hvor Ronaldo fremstilles som dum, arrogant og barnlig overfor en Messi, der er en engel. Der er masser af eksempler herinde, hvor der er billeder, hvor de er sat op mod hinanden.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Jesni skrev:
Brombi skrev:. Det er en del af spillet, selvom det ikke står skrevet nogle steder. Trash talk er ikke nyt. At nogle skal ty til vold fordi de er så stupide, at de ikke kan svare igen verbalt, er ikke okay. Så jo. Det er en del af spillet, og folk taler sådan til hinanden i de 90 minutter. Efter kampen er det som oftest allerede glemt.
Det er noget af en fejlagtig logik, du har for dagen. Din præmis er, at hvis det sker, så er det bare en del af spillet, hvorfor vold så må være siddestillet med ukvemsord. Ukvemsord er ikke en del af spillet, da der er regler for, hvad der er, og hvad der ikke er. Du har godt set, at FIFA kører store kampagner med ordet "Respect", ikke? Hvorfor tror du, man gør det?
Kampagnen kører fordi de vil fjerne den del af spillet, som du snakker om. Jeg har ikke sagt at det er OK at Messi siger hijo de puta, men min pointe er at det ikke er noget nyt, og det er i hvert fald ikke første gang Welligton hører det. Det er noget der hænder i ALLE kampe i de store ligaer, men dét at tage kvælertag er noget helt andet.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Jesni skrev:
Brombi skrev:. Det er en del af spillet, selvom det ikke står skrevet nogle steder. Trash talk er ikke nyt. At nogle skal ty til vold fordi de er så stupide, at de ikke kan svare igen verbalt, er ikke okay. Så jo. Det er en del af spillet, og folk taler sådan til hinanden i de 90 minutter. Efter kampen er det som oftest allerede glemt.
Det er noget af en fejlagtig logik, du har for dagen. Din præmis er, at hvis det sker, så er det bare en del af spillet, hvorfor vold så må være siddestillet med ukvemsord. Ukvemsord er ikke en del af spillet, da der er regler for, hvad der er, og hvad der ikke er. Du har godt set, at FIFA kører store kampagner med ordet "Respect", ikke? Hvorfor tror du, man gør det?
Kubala skrev:I øvrigt mht. om Messi er en engel eller noget i den dur, er vel ikke Messis problem. At folk går og tror det og medierne har tegnet det billede, er vel ikke Messis skyld.
Nej, overhovedet ikke. Det er de stupide fans, der forvrider billedet i den evigtvarende kamp Messi vs Ronaldo, hvor Ronaldo fremstilles som dum, arrogant og barnlig overfor en Messi, der er en engel. Der er masser af eksempler herinde, hvor der er billeder, hvor de er sat op mod hinanden.
Du tog så kun den del af indlægget, som du kunne bruge. Jeg vil ikke kalde andre for stupide, for alle har ret til deres mening i en debat omkring Messi vs. Ronaldo, hvor snakken falder på deres væremåde. Jeg vil vove at påstå, at man ikke kan være objektiv i sådanne diskussioner. Det ender altid med en subjektiv mening/holdning. Nej, Messi er ikke en engel, han er menneskelig, og mennesker begår fejl. Jeg vil dog sige, at Messi oftest opfører sig eksemplarisk, modsat så mange andre spillere, men selvfølgelig har det glippet for ham nogle gange.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Nej, overhovedet ikke. Det er de stupide fans, der forvrider billedet i den evigtvarende kamp Messi vs Ronaldo, hvor Ronaldo fremstilles som dum, arrogant og barnlig overfor en Messi, der er en engel. Der er masser af eksempler herinde, hvor der er billeder, hvor de er sat op mod hinanden.
I øvrigt til den her sætning: Hvad regner du egentlig med? At man kigger på det med objektive briller? Du er på et Barca-forum, så meninger og holdninger vil næsten altid være farvede. Jeg vil også mene, at dine holdninger og meninger er ligeså farvede, som nogle af dem, du opponerer imod. Hvis du går ind på rivalens hjemmeside, så vil du altså også finde utallige indlæg, som er fuldkommen farvede; det er ikke noget nyt. Sådan er det jo.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

¿Cuantos partidos oficiales necesitaron para marcar 400 goles?
Cristiano Ronaldo >>> 653 (06.01.2014)
Lionel Messi >>> 524 (27.09.2014)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20383
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


Som tiden dog flyver.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Hvis man lige har en lille time at slå ihjel, i godt selskab:

phpBB [video]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:"Puta" skal man ikke lægge noget i. "Hijo de puta" er lidt mere seriøst. Men generelt taler spaniere ret grimt. Jeg kan ikke selv forestille mig, at der bliver spillet en fodboldkamp uden "hijo de puta" bliver luftet.
Præcis. Ser man på nogle af de videoer El Dia Despues laver, vil man altså vide at der generelt bliver snakket rigtig, rigtig grimt spillerne i mellem. Jeg vil gerne sætte hele min formue på, at Weligton ikke har spillet en kamp i La Liga, uden at blive svinet til på den ene eller den anden måde - og jeg vil også gerne satse en pose penge på, at han ret ofte er netop den person, der går og snakker grimt til modstanderne. Weligton har gang på gang manifesteret sig selv, som en af de allerstørste idioter på banen i La Liga.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jurij »

Gad vide hvad assist-rekorden er i La Liga? Omkring de 30? Kan se at de i PL kommer op på 23 per sæson. Suarez var et monster sidste sæson med assist efter assist.
Genopbygning status: færdig.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

JonasV skrev:Hvis man lige har en lille time at slå ihjel, i godt selskab:
Jeg savner Messi med langt hår.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Blaugrana92 skrev:
BarçaDK skrev:"Puta" skal man ikke lægge noget i. "Hijo de puta" er lidt mere seriøst. Men generelt taler spaniere ret grimt. Jeg kan ikke selv forestille mig, at der bliver spillet en fodboldkamp uden "hijo de puta" bliver luftet.
Præcis. Ser man på nogle af de videoer El Dia Despues laver, vil man altså vide at der generelt bliver snakket rigtig, rigtig grimt spillerne i mellem. Jeg vil gerne sætte hele min formue på, at Weligton ikke har spillet en kamp i La Liga, uden at blive svinet til på den ene eller den anden måde - og jeg vil også gerne satse en pose penge på, at han ret ofte er netop den person, der går og snakker grimt til modstanderne. Weligton har gang på gang manifesteret sig selv, som en af de allerstørste idioter på banen i La Liga.
Og sjovt nok tabte Malaga i går og Weligton fik rødt kort.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Weligton er helt seriøst næsten på højde - eller måske nærmere dybde - med Pepe. Ufatteligt.

BarçaDK

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af BarçaDK »

Okay, Messi snitter lige lidt over ét mål pr. 90 minutter i ligaen. Altså i hele karrieren. Det giver jo ikke mening.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20383
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Infographic: Breakdown of Messi's 401 career goals pic.twitter.com/vyrjYL2jMa [via @vinl @messistats]
Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster