24/9 Malaga - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Lular »

Rakitics placeringsevne i det opbyggende / offensive spil var decideret elendig i dag. Han søgte aldrig de rum, som Xavil ville søge. Virkelig, virkelig, virkelig skuffende, men nærmest endnu mere skuffende, at LE ikke skifter Xavi ind. Kan han virkelig ikke se det?

Det medførte at vi aldrig fik ordentlig greb om spillet.

Pedro er en alibispiller og bør sælges til vinter. Kæft hvor er han bare dårlig.

Douglas virker som et fejlkøb, hold da op en intetsigende spiller, bidrog med 0 offensivt, og virker middelmådig defensivt.

Iniesta virkede lidt træt, samme gjorde Messi. Neymar ramte sit bundniveau i dag, men måske fordi han stadig er påvirkede af skaden / dårlig form.

Pique imponerede imo ikke, men faldt heller ikke igennem.

Bartra gjorde det solidt nok.

Alba middemådig.

Busquets vores bedste umiddelbart i aften.

Banen var også lort.

Utroligt man ikke indfører lov om at de lortebaner skal vandes inden ligakampe, hvad fuck sker.

Er 100% overbevist om at dommeren holder med Madrid. Siger ikke han er købt, men alt gik imod os.

EDIT: Ærger mig så meget over vi ikke købte cuadrado som ny højreback. Ser virkelig skidt ud på den position. Alves er gammel, Montoya og Douglas talentløse middelmådige spillere, der vel lige er gode nok til at starte inde for FC Midtjylland.

Cuadrado mangler måske defensive evner, men dem kunne han hurtigt lære. Offensive evner er altid det vigtigste for backs i vores spil. Alves, Montoya og Douglas er alle spillere der ikke har farten, teknikken og/eller dribleevnen til at sætte en mand af 1-mod-1. Alba har trodsalt farten, som er super vigtig.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Clean Sheeet!

Dumt at give Douglas debut i denne kamp! Han turde naturligvis ikke satse/udfordre i sin debut og vores højre føj var død helt kampen.

Dommeren var helt med på at vi skulle smide point. Vi var selv skyld i pointtab, men Gud hvor var han belastende.


Wellington - hvor er du ufattelig klam.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Hold kæft noget lort:

- Jeg forstår bare overhovedet ikke hvorfor man starter med Douglas i en udekamp, hvor vi sædvanligvis har det svært. Men det var da i det mindste befriende at vores højre back ikke slyngede det ene håbløse indlæg ind efter det andet.
- Pedro fortsætter sit håbløse spil. Manden kan intet offensivt efterhånden. Hvad med at omskole ham til højre back? Eller så bare smide ham på bænken. Han er bare helt igennem ineffektiv og det skriger til himlen. Jeg kan ikke forstå at han ikke skal bedømmes efter samme standarder som har sendt adskillige Barca-angribere på porten de seneste år. Det er som om at man slet ikke overvejer om han gør det godt nok. Man fortsætter bare med at spille ham, selvom han bringer så uendelig lidt.
- Det mest modløse ved denne kamp er dog, at vi ikke har et eneste skud på mål. Hvordan kan det få lov at være rigtigt? En del af forklaringen på det skyldes efter min mening vores forsvars måde at skille sig af med bolden, når vi erobrer den. Igår høvlede vi den ad helvede til så snart med modstander kom tæt på. Hvorfor spiller vi den ikke op? Kan det virkelig passe, at det ikke er en del af vores spil? Der var lange periode igår, hvor vi overhovedet ikke formåede at holde bolden på vores fødder. Hvad blev der af at spille bold og lade modstanderen løbe?

En positiv ting er dog at vi igen ikke lukker mål ind. Vi smider så godtnok to point. Det er ikke verdens undergang, men det burde give anledning til refleksion for vores træner, når det sker på den modløse måde det var tilfældet igår.
Visca el Barca

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Lasse N »

Bager skrev:Hold kæft noget lort:


En del af forklaringen på det skyldes efter min mening vores forsvars måde at skille sig af med bolden, når vi erobrer den. Igår høvlede vi den ad helvede til så snart med modstander kom tæt på. Hvorfor spiller vi den ikke op? Kan det virkelig passe, at det ikke er en del af vores spil? Der var lange periode igår, hvor vi overhovedet ikke formåede at holde bolden på vores fødder. Hvad blev der af at spille bold og lade modstanderen løbe?
Det skyldtes altså også at vores midtbane, var helt væk igår. De formåede på ingen måde at sætte sig igennem overfor de aggresive malaga spillere, og det kostede flere dumme boldtab. De kom for sent i mange ting, især presspil og geneopringsfacen var helt væk. Generelt løb vi slet ikke nok over hele hele linien, til at dominere og skabe noget. Jeg tvivler på hvad Xavi (som nogle nævner herinde, ville ha gjort en forskel), ville kunne ha gjort anderledes, han har selv udtalt at for at skabe den perfekte aflevering, er det op til spillerne at løbe og skabe rum og plads, det var der absolut ingen der gjorde igår. Vores spillere havde alt for mange boldberøringer når vi skulle angribe, det gør det såååå langsomt at se på. Der var meget små tegn på at når vi spillede førstegangs berøringer, og bredt så kunne det være med til åbne op, men vi udnyttede det på ingen måde, og det gik i stå.

Noget andet er vores forsvar. Jeg kan satme godt forstå at LE ikke er for sikker på Bartra, for mig at se er på ingen måde stabil, og jeg savner mere aggresivitet fra hans side. Han var også ved at koste et mål, hvor han blev sat fuldstændig, og malaga spilleren tordnede bolden forbi. Han kan lave nogle enkelte gode ting, men også meget dårligt. For mig at se er fx en spiller som Varane klasser over ham.

emo
Indlæg: 17765
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jeg har så et helt andet syn af Bartra fra gårsdagens kamp end du har, Lasse. Imo var han bedre og mere stabil end Pique, og den du nævner, tror jeg mere var en tilfældig bold.
Allez...

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Lasse N »

emo skrev:Jeg har så et helt andet syn af Bartra fra gårsdagens kamp end du har, Lasse. Imo var han bedre og mere stabil end Pique, og den du nævner, tror jeg mere var en tilfældig bold.
Fair nok.. Jeg mener bare ikke han er blevet testet nok, til at man kan sige han er fremragende. han mangler simpelthen større kampe, hvor vi kan risikere at komme under stort pres og lokummet brænder på, for at man for alvor kan måle hans styrke. Pokal finalen mod puta fx, var det jo ikke specielt kønt. Jeg tror, at det han er en af vor egne produkter, gør folk tit overser hans egentlige niveau.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Lasse N skrev:Der var meget små tegn på at når vi spillede førstegangs berøringer, og bredt så kunne det være med til åbne op, men vi udnyttede det på ingen måde, og det gik i stå.
Præcis. De få gange, vi rent faktisk kom lidt op i tempo i offensiven åbnede det nogle muligheder. Eksempelvis for at komme til baglinjen og slå en hård, drilsk bold ind i det lille felt, eller aflevere skråt bagud.

Jeg begriber ikke hvorfor vi på ingen måde spillede vores chance i de få situationer hvor vi fik omstillingsmuligheder. Når modstanderne pakker sig er vi da nødt til at gribe de få chancer vi får for at fange dem i ubalance.

Det hele var så tungt, tungt, tungt. Og vi kan ikke skyde hele skylden på den kartoffelmark af en plæne.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

phpBB [video]


Har ikke hørt det hele, kun nogle minutter, men det lød sq meget legit.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Skuffelsen har lagt sig og tid til at se videre. Vi har stadig et forspring og det burde være muligt at holde det til el clasico.

Og hele den snak om plan b må snart forstumme. Det er sjovt at snakken altid kommer på banen når vi taber point men man glemmer at 9/10 hold vi møder parkerer bussen og stadig slår vi dem. Vi mister meget få point på en sæson og når vi gør så er det ikke pga en manglende plan b men fordi vi ikke spiller op til vores niveau. Noget som man f.eks. så tydeligt i går. Vi spillede ALT for langsomt.

Ydermere viser kampen i går præcis hvorfor vi købte suarez. En alexis havde f.eks. ikke ændret noget som helst i går og vi spillede flere lignende offensive kampe sidste år med ham. Der var simpelthen hen ikke noget gejst i offensiven og vi virkede bange for sanchez og wellington. Derfor købte vi psykopaten suarez til at bringe noget vildskab. Noget vilje. Jeg glæder mig helt vildt til at se ham i trøjen.

Hvis vi ser på situationen omkring holdet med de mange udskiftninger og en ny træner så har vi fået en fremragende start på sæsonen. Underligt nok så er vi foran i ligaen hvilket måske ikke er det mest logiske da det tager tid at få spillet et hold sammen. Det glemmer vi lidt nogle gange. Jeg er enig i at spillet i de sidste kampe har været ringe og ydermere har vi generelt haft problemer med at lave den første kasse i denne sæson men holdet er lige begyndt. Det tager tid.

Granada venter i ligaen. De er startet godt men jeg forventer at vi kommer flyvende og smadre dem. Og måske er vi så heldige at begge rivalerne smider point da de er på svære opgaver mod villarreal og sevilla.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Dagen derpå: Vi manglede kreativitet, vilje og motivation. Ingen spillere løb, mange så trætte og udmattede ud - nærmest ugidelige. Midtbanen stod helt stille, hvor især Rakitic skuffede en del. At LE ikke skiftede ham ud overraskede mig, da han for mig klart virkede som en af de mest uoplagte. Selvmon man har Messi, er en stærk midtbanen i Barca kardinalpunktet for succes.

Set retrospektivt, er jeg faktisk glad for at vi ikke scorede et eller andet tilfældigt mål til sidst, som vi så ofte gjorde med Tata. Det fordrejer det sandhedsbillede, som er, at vi ikke er kyniske nok og der stadig mangler en del for at være en del af toppen af Europa.

To umiddelbare ting:

1) LE er tvunget til at ryste posen nu, også selvom vi på papiret er startet vanvittig godt ud, sådan er det at være træner for Barca. De sidste kampe har hverken været overbevisende eller flot på nogen måde. Han udtalte at ligaen ikke blev afgjort i september, hvilket er korrekt, men ingen af de sidste tre kampe har vist os tegn på forbedring. Tværtimod ligner det, at vores spillere allerede i september har en nedgående formkurve. 90 minutter uden et skud på mål, taler sit tydelige sprog.

2) Måske spillerne blev for hovmodige, og ikke tildelte opgaven den seriøsitet og professionalisme, som kampe som disse behøver. Et wake up call.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8339
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Jeg har været fan af Barca siden 07/08.. Jeg har aldrig set dem spille så dårligt..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2585 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Lular skrev:Rakitics placeringsevne i det opbyggende / offensive spil var decideret elendig i dag. Han søgte aldrig de rum, som Xavil ville søge. Virkelig, virkelig, virkelig skuffende, men nærmest endnu mere skuffende, at LE ikke skifter Xavi ind. Kan han virkelig ikke se det?

Det medførte at vi aldrig fik ordentlig greb om spillet.

Pedro er en alibispiller og bør sælges til vinter. Kæft hvor er han bare dårlig.

Douglas virker som et fejlkøb, hold da op en intetsigende spiller, bidrog med 0 offensivt, og virker middelmådig defensivt.

Iniesta virkede lidt træt, samme gjorde Messi. Neymar ramte sit bundniveau i dag, men måske fordi han stadig er påvirkede af skaden / dårlig form.

Pique imponerede imo ikke, men faldt heller ikke igennem.

Bartra gjorde det solidt nok.

Alba middemådig.

Busquets vores bedste umiddelbart i aften.

Banen var også lort.

Utroligt man ikke indfører lov om at de lortebaner skal vandes inden ligakampe, hvad fuck sker.

Er 100% overbevist om at dommeren holder med Madrid. Siger ikke han er købt, men alt gik imod os.

EDIT: Ærger mig så meget over vi ikke købte cuadrado som ny højreback. Ser virkelig skidt ud på den position. Alves er gammel, Montoya og Douglas talentløse middelmådige spillere, der vel lige er gode nok til at starte inde for FC Midtjylland.

Cuadrado mangler måske defensive evner, men dem kunne han hurtigt lære. Offensive evner er altid det vigtigste for backs i vores spil. Alves, Montoya og Douglas er alle spillere der ikke har farten, teknikken og/eller dribleevnen til at sætte en mand af 1-mod-1. Alba har trodsalt farten, som er super vigtig.
Jeg er helt enig!!

Jeg ærgre mig også meget over vi ikke købte Cuadrado som ny HB! Vi er virkelig fucked næste sæson når Alves smutter. Montoya og Douglas er talentløse middelmådige spillere, som du beskriver dem så flot og korrekt!

Men jeg mener også vi bliver svækket på CM næste sæson, når Xavi også smutter. Så har vi Rafinha og Roberto som backups til Iniesta og Rakitic. Det kolder altså bare ikke i længden i en hel sæson! Er stadig bitter over at LE har fornyet Robertos kontrakt, det kommer til at spærre for spillere som Halilović, Denís Suárez og Román, som jeg ser som meget større talenter ind Roberto. Det kan godt værre de spiller mere Iniestas position end Xavis. Roberto spiller mere en Xavi rolle.

Der sker bare mere når Halilović, Denís Suárez og Román har bolden.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man skal tage det med ro. Tingene har ikke fungeret i de seneste kampe, og den gode start har givet et misvisende billede af holdet; at alt ville køre velsmurt, men det er måske meget naturligt, at holdet vil svinge. Det er Luis Enriques første sæson og man har skiftet en del ud i holdet, så mekanismerne skal falde helt på plads, hvilket kan tage et stykke tid, eller måske en hel sæson. Det positive er, at man har 13 point, lukket nul mål ind og er hhv. 2 og 4 point foran de to seriøse konkurrenter til mesterskabskampen.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Michman skrev:Jeg har været fan af Barca siden 07/08.. Jeg har aldrig set dem spille så dårligt..
Det lyder til du har været god til at undgå de elendige kampe. Der har været en del skuffende kampe i din tid som fan.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20307
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 312 gange
Blevet takket: 1068 gange

Re: 24/9 Malaga - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Michman skrev:Jeg har været fan af Barca siden 07/08.. Jeg har aldrig set dem spille så dårligt..
Så du kampene mod Bayern under Tito?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst