1 - Marc-André ter Stegen

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
emo skrev:MatS skal lige op på Weidenfellers niveau inden han er god nok til at være Barcas førstemålmand.
Det er han.
Synes Löw ikke at han er... ;)
Allez...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Masip var blevet forfremmet og havde fået en ny kontrakt som han skrev under på i slutningen af maj.
Ja, men måske var han ikke god nok som anden reserve eller en god nok konkurrent til Ter Stegen. Han tog måske Oiers plads.
Men kan ikke se hvor du vil hen med det her?

Jeg kan som sådan godt se hvorfor købet af bravo kan forsvares (selvom jeg var imod det) da han passer til profilen. Det som jeg har et problem med er hvis han bliver starter da jeg ser MAtS som en bedre målmand.
Det kan godt være, at du synes, at Ter Stegen er en bedre målmand osv., men det er træneren, der bestemmer. Hvis han synes, at Bravo skal starte, så skal Bravo starte. Man kan så stole på træneren og støtte den pågældende målmand eller man kan lade være. Ud fra, hvad jeg har læst fra din side af, så virker det til, at du slet ikke mener, at Bravos køb kan forsvares, og man burde ikke have købt ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Synes Löw ikke at han er... ;)
Og VdB havde udtaget reina fremfor de gea til vm... Når det kommer til reserve målmænd til vm så vægter erfaring højt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Ja, men måske var han ikke god nok som anden reserve eller en god nok konkurrent til Ter Stegen.
Hvorfor så forfremme ham og give ham en ny kontrakt?
Det kan godt være, at du synes, at Ter Stegen er en bedre målmand osv., men det er træneren, der bestemmer. Hvis han synes, at Bravo skal starte, så skal Bravo starte. Man kan så stole på træneren og støtte den pågældende målmand eller man kan lade være. Ud fra, hvad jeg har læst fra din side af, så virker det til, at du slet ikke mener, at Bravos køb kan forsvares, og man burde ikke have købt ham.
Hans køb kan forsvares da han passer profilen men jeg mener ikke at man burde have købt ham. Og så længe at han spiller fremfor MAtS når denne er klar så vil jeg stille mig uforstående overfor det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Tolquhon »

Piquénbauer skrev:
Tolquhon skrev:Jeg er enig i, at MaTS har et langt større potentiale end Bravo og at han på sigt må formodes at være vores førstevalg, men hvis man sætter en start-11'er udelukkende ud fra potentiale, talent eller topniveau, så er kæden hoppet af.
Det er overhovedet ikke det jeg siger. Jeg siger at MAtS allerede nu er en bedre målmand en bravo.
Og det har du vurderet ud fra en statistik fra sidste sæson i to forskellige klubber i to forskellige ligaer. Fred være med, at du synes, MaTS "allerede nu" er en bedre målmand end Bravo, men som jeg prøvede at sige i resten af mit indlæg, er du nødt til at tage formen med i din beregning. Og oven på en længerevarende spillepause bliver førnævnte statistik mindre relevant, når der skal uddeles spilletid på den korte bane.

Kort sagt er "på nuværende tidspunkt" (dvs. umiddelbart efter et skadesforløb i kølvandet på en sommerpause, ude af kamptræning, i en ny liga osv.) måske mere relevant end "allerede nu".

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Ja, men måske var han ikke god nok som anden reserve eller en god nok konkurrent til Ter Stegen.
Hvorfor så forfremme ham og give ham en ny kontrakt?
Det kan godt være, at du synes, at Ter Stegen er en bedre målmand osv., men det er træneren, der bestemmer. Hvis han synes, at Bravo skal starte, så skal Bravo starte. Man kan så stole på træneren og støtte den pågældende målmand eller man kan lade være. Ud fra, hvad jeg har læst fra din side af, så virker det til, at du slet ikke mener, at Bravos køb kan forsvares, og man burde ikke have købt ham.
Hans køb kan forsvares da han passer profilen men jeg mener ikke at man burde have købt ham. Og så længe at han spiller fremfor MAtS når denne er klar så vil jeg stille mig uforstående overfor det.
For at han skulle være tredje målmand eventuelt?

Jamen, hvis du er uforstående over for det, så må du være det. Der er sådan set ikke meget at gøre ved det, da jeg ikke tror, at nogen ville kunne overbevise dig om det modsatte; selv med nogle ok gode argumenter. :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Og så endte vi hvor vi plejer kubala. Så lad os bare lukke den. Vi kommer alligevel ikke frem til noget som helst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Kubala »

Hehe, ja, det gjorde vi. :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Tolquhon skrev:
Piquénbauer skrev:
Tolquhon skrev:Jeg er enig i, at MaTS har et langt større potentiale end Bravo og at han på sigt må formodes at være vores førstevalg, men hvis man sætter en start-11'er udelukkende ud fra potentiale, talent eller topniveau, så er kæden hoppet af.
Det er overhovedet ikke det jeg siger. Jeg siger at MAtS allerede nu er en bedre målmand en bravo.
Og det har du vurderet ud fra en statistik fra sidste sæson i to forskellige klubber i to forskellige ligaer. Fred være med, at du synes, MaTS "allerede nu" er en bedre målmand end Bravo, men som jeg prøvede at sige i resten af mit indlæg, er du nødt til at tage formen med i din beregning. Og oven på en længerevarende spillepause bliver førnævnte statistik mindre relevant, når der skal uddeles spilletid på den korte bane.

Kort sagt er "på nuværende tidspunkt" (dvs. umiddelbart efter et skadesforløb i kølvandet på en sommerpause, ude af kamptræning, i en ny liga osv.) måske mere relevant end "allerede nu".
Hvilken form? Kampform eller fysiskform? Hvis det er kampform så kan jeg ikke forstå dig da vi har spillet 2 kampe. 2 kampe hvor der ikke har været et eneste skud på mål. Fysiskform kan der være noget om snakken da MAtS kommer tilbage fra en skade og derfor måske skal have lidt tid til at komme i gang igen. Nu har han så heldigvis 2 uger i barca hvor han kan træne med LE.

Desuden har jeg efterhånden også set en del kampe med MAtS så det er ikke kun stats at jeg bygger min holdning på. Og det selvom MAtS' stats taler for sig selv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af emo »

Når en person indrømmer at denne er farvet, hvilket betyder at der kun er Mats og ingen andre, så kan al-verdens argumenter ikke ændre på det, ikke engang Blaus stats ville kunne ændre på synes. Sårn er det, bare lidt tyndt at man så hver gang skal begynde sådan en diskussion, og køre i ring konstant.

Jeg har ikke set en skid af Mats, jeg har kun læst om ham og hørt om ham. Jeg har sq sjældent set Sociedad spille, og har jeg så har det været imod klasse-angribere og hold så som Barca og Real hvor de fleste målmand vil se sjove ud.

Så jeg vurdere det alene på denne sæson, hidtil, Bravo outstanding, Mats, har ikke haft muligheden for at vise noget, måske kommer den snart, måske først til CdR, hvem ved.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Men selv ikke blau kan finde stats som viser at bravo er bedre end MAtS. Og når jeg siger jeg er farvet så er det ikke mod MAtS men mod bravo. Jeg synes bare ikke at han er særlig god. Derfor ville jeg f.eks. hellere have haft navas da jeg så kunne forstå hvorfor MAtS skulle sidde på bænken. Det kan jeg ikke når det står mellem bravo og MAtS.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Tolquhon »

Piquénbauer skrev: Hvilken form? Kampform eller fysiskform? Hvis det er kampform så kan jeg ikke forstå dig da vi har spillet 2 kampe. 2 kampe hvor der ikke har været et eneste skud på mål. Fysiskform kan der være noget om snakken da MAtS kommer tilbage fra en skade og derfor måske skal have lidt tid til at komme i gang igen. Nu har han så heldigvis 2 uger i barca hvor han kan træne med LE.

Desuden har jeg efterhånden også set en del kampe med MAtS så det er ikke kun stats at jeg bygger min holdning på. Og det selvom MAtS' stats taler for sig selv.
Jeg skulle egentlig mene, at jeg uddybede det i mit første indlæg. Her er sidste del af det:
Spillernes form er for mig at se en langt vigtigere parameter i det regnestykke - og her har MaTS (og andre målmænd, der ikke har fået spilletid, for den sags skyld) stort set kun mulighed for at "vise sig frem" til træningen, da man som målmand typisk får 90 minutters eller 0 minutters spilletid i en kamp. Bravo har indtil nu leveret en godkendt indsats - nej, han har ikke præsteret nogen fantomredninger, men han har været stabil, og det er en afgørende metrik i vurderingen af en målmands præstationer. Hvis Bravo havde kludret i det, ville LE sandsynligvis være mere tilbøjelig til at prøve MaTS af så snart som muligt.

Desuden er MaTS lige kommet tilbage fra en skade, så han skal alt andet lige op i omdrejninger, inden man kaster ham ind i ringen.

Vi har startet sæsonen med 3 nye målmænd, og hvis der allerede på nuværende tidspunkt var en klar rangfølge, ville der ikke være noget konkurrencegrundlag. Kamp om pladserne er godt (hej Zlatan), og mig bekendt er både MaTS og Bravo (og Masip for den sags skyld) af samme overbevisning. Jeg tror ikke, MaTS starter mod Bilbao, men lad os se - LE lader til at lægge stor vægt på indsatsen til træning, så man ved aldrig.
Måske ville du have lettere ved at forstå mig, hvis du ikke læste mit indlæg så selektivt. ;-)

Hvorom alt er, glæder jeg mig også voldsomt til at se Ter Stegen i aktion, men jeg stoler også på, at LE selv kan finde ud af at vurdere, hvem der på et givet tidspunkt er den rette mand mellem stængerne.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Kubala »

Hvorfor skulle man så have købt ter Stegen, hvis man ville købe en mand som Navas, der var muligvis den bedste målmand i ligaen i sidste sæson? Man havde jo rodet sig ud i samme situation, som Real har været i på det seneste(som de i øvrigt også er i lige nu, da Navas muligvis skal tage over på sigt) eller den Chelsea er i lige pt. Med Bravo kan det sagtens tænkes, at der er en indfasning proces i gang i Barca a la den, som de Gea gik igennem i Man U.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Ah så begge. Vil give dig ret når det kommer til den fysiskeform. Giver ikke noget for at bravo har stået 2 kampe uden at blive testet.

Men fuck it... Vi må se hvad der kommer til at ske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Hvorfor skulle man så have købt ter Stegen, hvis man ville købe en mand som Navas, der var muligvis den bedste målmand i ligaen i sidste sæson? Man havde jo rodet sig ud i samme situation, som Real har været i på det seneste(som de i øvrigt også er i lige nu, da Navas muligvis skal tage over på sigt) eller den Chelsea er i lige pt. Med Bravo kan det sagtens tænkes, at der er en indfasning proces i gang i Barca a la den, som de Gea gik igennem i Man U.
Hvis det er det så kan jeg leve med det. Min pointe var at hvis bravo blev købt som som starter så kunne man ligeså godt have købt navas da denne er bedre (og billigere).

Men jeg håber at der er snak om en indfasning proces som du nævner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster