Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Piquénbauer »

Altså bartomeu har udtalt at både cesc og alexis ville videre. Så det er vel det vi må hænge vores hat på indtil spillerne selv udtaler sig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Blaugrana92 »

Men var det ikke også hans ledelse der netop har præsenteret et rekord-højt income, hvor de bare lige glemte at nævne at de har tilføjet en helt ny indtægtskilde, der ikke har været regnet med på noget tidspunkt før?
Piquénbauer skrev:Jeg er overbevist om at ledelsen vil lave en kæmpe signing her til sommer. Og det kræver penge hvilket et salg af alexis ville kunne give. Når man så samtidig tager de konstante rygter omhandlende hans fremtid med så tyder alt imo på at man vil sælge. Ja Bartomeu har sagt at man vil holde på ham men stoler du på ham? Jeg gør ikke.
Har du ændret mening i forhold til Bartomeu i løbet af juli måned? Den 23. juni ville du i hvert tilfælde ikke stole på ham. :-)

Jeg tog Bartomeus ord for gode varer, da han sagde at Alexis ikke var til salg. Hvis en spiller ikke er til salg, så er jeg ret sikker på at han får at vide at klubben allerhelst vil beholde ham, og at han er en del af planerne for førsteholdet. Hvis ledelsen havde sagt dette til Alexis, er jeg sådan cirka 100% sikker på at han ikke var taget nogen steder, for hvorfor skulle han dog det, når han spiller i Barcelona og har ledelsens fulde opbakning? Med al respekt for Wenger og Co., må jeg altså bare sige at når man forlader Barcelona til fordel for Arsenal, efter god en sæson og godt et VM, er der noget der tyder på at man ikke har haft ledelsens fulde opbakning. Faktisk vil jeg gå så langt som at sige, at alt tyder på at man ikke har haft ledelsens fulde opbakning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Piquénbauer »

Tja lidt måske. Ligesom dig:
Jeg ved ikke om jeg stoler på Bartomeu, men jeg kan kun forholde mig til hvad ved jeg ved. Jeg ved at han har afvist at Alexis skulle være til salg.
Den udtalelse kunne ligeså godt være en taktik for at øge salgsprisen hvilket der også blevet skrevet her på siden:
Trods de klare meldinger, skal man ikke tage for givet at situationen ikke kan ændre sig. Udtalelsen fra Bartomeu kan lige så vel være for at få prisen op på Alexis
Men ja jeg spekulerede i at man ville lave et "stort" køb og dette ville blive finanseret gennem et salg af alexis hvilket også skete. Bartomeu har så bagefter været ude og sige at både cesc og alexis ville væk (http://www1.skysports.com/watch/video/s ... -interview). Og det giver mening for mig (http://www.sport-english.com/en/noticia ... ve-3370861). Begge leverede gode præstationer for os uden at slå helt igennem (blive uundværlige startere) eller have ledelsens fulde støtte som du siger. Cesc har også selv sagt at han ville væk og alexis har ikke selv været ude og benægte at han ville væk.

Men det hele er dog et stort rod og der har sikkert været en masse salgstaktiker involveret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af klogfyr »

Jeg tror mere, det handler om politik end salgstaktikker. Bartomeu vidste Alexis var populær blandt fansene, så han kunne ikke gå ud og sige, at han blev solgt til fordel for en kontroversiel figur som Suarez. At sige at vi solgte ham, fordi han selv ville væk er meget nemmere at sælge til fansene end at vi havde brug for pengene. Som Blau selv nævner, så har denne ledelse lige præsenteret et regnskab, hvor de har brudt normal praksis for at få det til at se godt ud. Den selv samme ting, de beskyldte Laporta for i sin tid. Så denne ledelse ved godt, hvornår de skal spinne en historie og hvornår de ikke skal.

Men for at vende tilbage til topic, så kan vi kun spekulere i hvem, der sagde hvad. I sidste ende nytter det ikke noget, fordi han er solgt. Jeg er ligesom blau overbevist om, at Alexis ingen opbakning fik og det har meget muligt fået ham til at bede om et skifte, hvilket desværre har ført til at han er arsenal spiller nu.

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jakob »

Men er det helt utænkeligt, at Alexis selv ville væk? Han var imo en af vores bedste sidste sæson og startede alligevel kun inde i meget få store kampe. Her tænker jeg på ChL-slutspillet og Clasicos.
Det må da være frustrerende at præstere uden at få gevinst ud af det. Jeg forstår i hvert fald godt hans valg hvis det er Alexis som selv ville væk.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jesni »

Jakob skrev:Men er det helt utænkeligt, at Alexis selv ville væk? Han var imo en af vores bedste sidste sæson og startede alligevel kun inde i meget få store kampe.
Mon ikke det du skriver er præcis de grunde, han har valgt at smutte på. Han har været god, men ikke været fast starter. Blev han, skulle han så konkurrere mod Luis Suarez. Jeg forstår godt, han tog til Arsenal, hvor han vil være en nøglespiller.

Og jeg forstod godt, vi solgte ham med det VM han havde haft. Og jeg forstår egentlig også godt, hvorfor Arsenal betale summen. Win-win-win

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Guardiola »

Med udsigt til at være 4.-valg i angrebet, kan jeg godt forstå han ville væk.

Jeg kan godt forstå, at klubben ønskede at sælge deres 4.-angriber for mange penge, og for at kunne spare på lønudgiften.

Det var det bedste for begge parter. Han er rigtig god, men Suarez er bedre. Alexis er for god, til at sidde på bænken i en klub.

Det er lidt hønen eller ægget. Mon ikke, at Alexis har ytret ønske om, at blive solgt med udsigten til at blive 4.-valg. Svært at sige, hvad der kom først. Men jeg tror ikke på, at han blev solgt mod sin vilje - så havde han nok reageret på Bartomeus udtalelse om, at Alexis selv ville væk.

Flex-Flax: Omkring hvorvidt Suarez er et galactico-køb. Jeg mener det stadig ikke. Det er ikke ligefrem fordi, at Suarez tager et positivt image med sig, og på den måde er god branding for klubben - til gengæld kan han bidrage uhyre meget sportsligt, på lige netop et område, som har været et problem for Barca - at alt offensivt skulle igennem Messi, og at vores andre angribere havde for dårlig udnyttelsesprocent. Gode spillere er dyre. Ikke alle køb af gode spillere er galactico-køb. Jeg mener heller ikke, at det havde været galactico, hvis Real havde købt ham. Ræsonnementet det samme. Det er det rent sportslige bidrag, han er købt for. Den nok giftigste angriber i verden pt.

edit: enig Jesni.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af klogfyr »

Guardiola skrev:Flex-Flax: Omkring hvorvidt Suarez er et galactico-køb. Jeg mener det stadig ikke. Det er ikke ligefrem fordi, at Suarez tager et positivt image med sig, og på den måde er god branding for klubben - til gengæld kan han bidrage uhyre meget sportsligt, på lige netop et område, som har været et problem for Barca - at alt offensivt skulle igennem Messi, og at vores andre angribere havde for dårlig udnyttelsesprocent. Gode spillere er dyre. Ikke alle køb af gode spillere er galactico-køb. Jeg mener heller ikke, at det havde været galactico, hvis Real havde købt ham. Ræsonnementet det samme. Det er det rent sportslige bidrag, han er købt for. Den nok giftigste angriber i verden pt.
Tror det Flax pointerer (selvom han selv kan få lov til at redegøre for det) er, at det er en kende hyklerisk at forsvare købet af Suarez som ikke værende et galactico køb og så på den anden hånd kritisere madrids køb af James som værende et galactico køb, ikke dermed sagt at du, Guardiola, har sagt det. De samme argumenter som bliver brugt for at kritisere købet af James, kunne bruges mod vores køb af Suarez og vice versa.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jesni »

Hvorfor er det en kritik, at lave galactico-indkøb? Har aldrig forstået det negative i det. Mht til definition skriver oxforddictionaries: An exceptionally skilled and celebrated soccer player.

Synes heller ikke Luis Suarez er et klokkeklart eksempel på et galacticos-indkøb. Han er ikke "celebrated" nok ifht. Ronaldo, Beckham, Figo, Zidane etc. Det samme gør sig gældende i min verden med indkøbet af James. Vi skal helt op, hvor spilleren peaker uden- og indenfor banen.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Guardiola »

Det er muligt Klogeåge ;-), Flax må verificere.
Der hvor jeg mener der er en kæmpe forskel på vores køb af Suarez og Reals køb af James er, at jeg mener at vi i den grad sportsligt har brug for Suarez, hvor jeg har svært ved at sige det samme om Real og James. Ham har jeg faktisk rigtig svært ved at se passe ind, jeg mener de har givet overpris for ham (har slet ikke bevist det samme som Suarez), og jeg mener de har masser af kvalitet på hans position(er) allerede. Jeg har den opfattelse, at købet meget sker i forlængelse af den "hype" og omtale, der har været af James, mindre af sportslige årsager. Og nej, har vist aldrig kaldt ham et galactico-køb, det mener jeg slet ikke han er nok af en etableret stjerne til at kunne være.

AHGA92
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre jul 11, 2014 6:12 pm
Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 2 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af AHGA92 »

Billede

Haha, hvor grinern
Visca el Barça

Socio número 139,606 del Barça

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Nói NPO »

Beskriver egentlig meget præcist hvorfor det er at vores ledelse skal ud! http://allasfcb.blogspot.dk/2013/02/why ... elona.html
Den lille ananas

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8343
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Michman »

Savner ham allerede.. Jeg er meget uenig med de folk der mente det var den rigtige beslutning at sælge ham.. Den ledelse forhelved den lorte ledelse..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8343
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Michman »

Det er gået op for Alexis at han er skiftet til Arsenal
Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Nielsen
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 12:13 am
Geografisk sted: København
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Nielsen »

HELT kanon kasse han lavede mod City - helt kanon!
Flere husmandsfinter !

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster