Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

A$AP skrev:Altså, hvis jeg skulle vælge mellem en af de to til at have i forsvaret, så ville jeg helt klart vælge Varane. Det tror jeg klart de fleste vil. Der er dog ingen tvivl om at Bartra vil få en betydelig større rolle i denne sæson og også starte inde i en masse kampe. Jeg håber virkelig at han får sit endelige gennembrud i denne her sæson og viser hvorfor at han skal være den næste leder i forsvaret, han brænder virkelig for det.
Jeg valgte også Varane. I mine øjne har han vist mere end Batra. Derudover synes jeg at en konstellation med en forsvarsspiller, der kan noget med bolden og en mere traditionel CB passer godt. Det så vi f.eks. da den hed Pique og Puyol.

Men Batra er også virkelig spændende, omend jeg ikke var et sekund i tvivl, hvem jeg valgte, hvis muligheden opstod.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Xabi Alonso godt med i opspillet til Fiorentinas mål, han bliver bare bedre og bedre.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blach »

Jesni skrev:
A$AP skrev:Altså, hvis jeg skulle vælge mellem en af de to til at have i forsvaret, så ville jeg helt klart vælge Varane. Det tror jeg klart de fleste vil. Der er dog ingen tvivl om at Bartra vil få en betydelig større rolle i denne sæson og også starte inde i en masse kampe. Jeg håber virkelig at han får sit endelige gennembrud i denne her sæson og viser hvorfor at han skal være den næste leder i forsvaret, han brænder virkelig for det.
Jeg valgte også Varane. I mine øjne har han vist mere end Batra. Derudover synes jeg at en konstellation med en forsvarsspiller, der kan noget med bolden og en mere traditionel CB passer godt. Det så vi f.eks. da den hed Pique og Puyol.

Men Batra er også virkelig spændende, omend jeg ikke var et sekund i tvivl, hvem jeg valgte, hvis muligheden opstod.
Nu skal man huske at det var under Mou at Varane brillierede. Som regel brilliere forsvarsspillere i defensive opstillinger, bare se på ATM... Bartra er langt mere udsat end Varane.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Blach skrev:Nu skal man huske at det var under Mou at Varane brillierede. Som regel brilliere forsvarsspillere i defensive opstillinger, bare se på ATM... Bartra er langt mere udsat end Varane.
1. Pique/Puyol viste et meget højt niveau under Guardiola. Det var ikke ligefrem inde i en defensiv opstilling. Men der var en rigtig god balance på holdet.

2. At Varane var under et kontrolleret Mourinho-kontra-hold ændrer ikke det store ved, at jeg mener, han - med det vi har set fra ham so far - ville gøre et bedre arbejde end Batra. Alt kan ændre sig, men jeg har ikke set Batra levere på så højt niveau, som Varane gjorde.

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Jesni skrev:
Blach skrev:Nu skal man huske at det var under Mou at Varane brillierede. Som regel brilliere forsvarsspillere i defensive opstillinger, bare se på ATM... Bartra er langt mere udsat end Varane.
1. Pique/Puyol viste et meget højt niveau under Guardiola. Det var ikke ligefrem inde i en defensiv opstilling. Men der var en rigtig god balance på holdet.
Det kan du simpelthen ikke sammenligne. Bartra har præsteret fint i et middelmådigt forsvar. Duoen med Piqué og Puyol spillede i sig selv på et vanvittigt højt niveau med Alves i storform og en venstreback så god defensivt som de kan blive.
Jesni skrev:2. At Varane var under et kontrolleret Mourinho-kontra-hold ændrer ikke det store ved, at jeg mener, han - med det vi har set fra ham so far - ville gøre et bedre arbejde end Batra. Alt kan ændre sig, men jeg har ikke set Batra levere på så højt niveau, som Varane gjorde.
Varane har anyways spillet bedre kampe, ja.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

BarçaDK skrev:Det kan du simpelthen ikke sammenligne. Bartra har præsteret fint i et middelmådigt forsvar. Duoen med Piqué og Puyol spillede i sig selv på et vanvittigt højt niveau med Alves i storform og en venstreback så god defensivt som de kan blive.
Jeg sammenligner ikke arbejdsbetingelserne mellem Pique/Puyol og Batra. Det er helt forskellige situationer. Jeg anfægter dit argument med, at defensive spillere ofte brillierer under defensive systemer, hvilket netop ikke var tilfældet i Pique/Puyol-tiden.

Det var blot den pointe, jeg ville frem til.

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Jesni skrev:Jeg sammenligner ikke arbejdsbetingelserne mellem Pique/Puyol og Batra. Det er helt forskellige situationer. Jeg anfægter dit argument med, at defensive spillere ofte brillierer under defensive systemer, hvilket netop ikke var tilfældet i Pique/Puyol-tiden.

Det var blot den pointe, jeg ville frem til.
Jeg forstår det altså ikke helt?
At to helt fantastiske forsvarsspillere (det var Piqué dengang og til det system) gør det fremragende i et offensivt scheme, det har da netop intet at gøre med, hvorvidt defensive spillere brillerer i et defensivt?

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af mathi »

Journalisten skrev:Rummenigge:

Well, du har jo også allerede dannet din holdning. Jeg kan så fortælle dig, at jeg gjorde mit indtog på dette forum før Real Madrid vandt noget som helst. Desuden har jeg ikke svunget flaget for nogle af vores sejre, men eksempelvis været debattør ved nogle af vores nederlag til jer.

Jeg synes nu ikke, du har helt ret med din grove optegning af de to fora. Personligt synes jeg, det er skønt, når man på madridista.dk kan få et sagligt indspark fra en Barca-fan.

For som du selv siger, så bliver diskussioner og indlæg tit baseret på følelser, og det var det, jeg sagligt forsøgte at gøre dig opmærksom på, da du kaldte jeres centralforsvar på højde med vores. At jeg så fik rodet mig ud i en Carvajal/Zabaleta diskussion, der åbenbart udstillede min relative ringe vurdering af argentineren, er en helt anden sag.

Men Rummenigge, hver sin smag. Jeg vil stadig forsøge at byde ind med mine tanker (ikke på Kassow-måden), men jeg skal nok love dig, at jeg går i en stor bue uden om dine indlæg. Hav en god lørdag og held og lykke med sæsonen :-)
Hvis du fortsætter sagligheden og tonen i dine indlæg skal du ikke holde dig tilbage. At nogle fans har for ondt i røven til at høre andre meninger end sine egne er ikke dit problem.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SirJonas »

rummenigge skrev:
Kroos, den mest boldsikre midtbanespiller i verden?! Og det er afgjort udfra en frustrerende sæson for Bayern, VM og Sevilla kampen? Hvis Kroos er den mest boldsikre midtbanespiller, hvad er Iniesta og Xavi så, de ALLERmestboldsikre midtbanespillere?? Well fair nok, men vi er bare uenige, er du RM fan by any chance?

Nu vil jeg nok sammenligne Bartra med Varane. Bartra fik flere kampe end Varane i sidste sæson. Hvorfor du tager Nacho med i sammenligningen forstår jeg ikke, han har jo ikke vist noget på højeste niveau endnu, men ok, han er måske kommende verdensklasse, ingen ved det dog endnu :)

For mig at se er Bartra org Varane to meget forskellige CB'er. Bartra er bedre i opspilsfasen og mere boldsikker, mens Varane måske har en bedre presence i forsvaret. Bartra er klart et bedre valg for Barca, da Barca ikke fungerer med en traditionel 'solid' CM'er. Hvor Varane sikkert er et bedre valg for RM.

Lige for at runde Kroos af, jeg vil blive overrasket hvis Kroos får bedre stats henover sæsonen end Rakitic, hvis begge er fit sæsonen igennem og får nok spilletid til at statistikken kan gøre sig gældende. Rakitic var bedste midtbanespiller i ligaen i og hjalp Sevilla til en titel i sidste sæson.

Du er en populær mand på madridista, Rumme ;-)
Jeg var lige inde på Barca's fan side for at tjekke, hvad de skriver om vores hold. Der er ikke mange positive ord :P
Mange indlæg er så subjektive, at det på grænsen til dumhed.

Tjek lige dette:
rummenigge
Ser man på spillermateriale, så er Barca er stærkere på DM positionen (Busi og Masch), midtbanen giver jeg et lille plus til Barca. Angrebet et plus til Barca. Backerne et plus til Barca. Målmand et plus til RM og på CB er begge hold lige stærke, uden at være prangende.

Rystende. Den bedste er vel, at Batra, Pique, Vermalen og mathieu er lige så gode som Pepe, Ramos Varane og Nacho hahaha

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Fedtmule skrev:
rummenigge skrev:
Kroos, den mest boldsikre midtbanespiller i verden?! Og det er afgjort udfra en frustrerende sæson for Bayern, VM og Sevilla kampen? Hvis Kroos er den mest boldsikre midtbanespiller, hvad er Iniesta og Xavi så, de ALLERmestboldsikre midtbanespillere?? Well fair nok, men vi er bare uenige, er du RM fan by any chance?

Nu vil jeg nok sammenligne Bartra med Varane. Bartra fik flere kampe end Varane i sidste sæson. Hvorfor du tager Nacho med i sammenligningen forstår jeg ikke, han har jo ikke vist noget på højeste niveau endnu, men ok, han er måske kommende verdensklasse, ingen ved det dog endnu :)

For mig at se er Bartra org Varane to meget forskellige CB'er. Bartra er bedre i opspilsfasen og mere boldsikker, mens Varane måske har en bedre presence i forsvaret. Bartra er klart et bedre valg for Barca, da Barca ikke fungerer med en traditionel 'solid' CM'er. Hvor Varane sikkert er et bedre valg for RM.

Lige for at runde Kroos af, jeg vil blive overrasket hvis Kroos får bedre stats henover sæsonen end Rakitic, hvis begge er fit sæsonen igennem og får nok spilletid til at statistikken kan gøre sig gældende. Rakitic var bedste midtbanespiller i ligaen i og hjalp Sevilla til en titel i sidste sæson.

Du er en populær mand på madridista, Rumme ;-)
Jeg var lige inde på Barca's fan side for at tjekke, hvad de skriver om vores hold. Der er ikke mange positive ord :P
Mange indlæg er så subjektive, at det på grænsen til dumhed.

Tjek lige dette:
rummenigge
Ser man på spillermateriale, så er Barca er stærkere på DM positionen (Busi og Masch), midtbanen giver jeg et lille plus til Barca. Angrebet et plus til Barca. Backerne et plus til Barca. Målmand et plus til RM og på CB er begge hold lige stærke, uden at være prangende.

Rystende. Den bedste er vel, at Batra, Pique, Vermalen og mathieu er lige så gode som Pepe, Ramos Varane og Nacho hahaha
Nice! At det kan skabe så meget røre derinde :cool: Fair nok at hvis de er uenige, men jeg tror at de stadig har komplekser efter Barcas treble sæson og bruger enhver mulighed for at bruge den primitive del af hjernen. Så forholder de sig meget til Madridmedierne (lige vi gør til Barcavenlige medier) som er ekstreme til at hype hovedstadens hold og de tror pludseligt at deres spillere er langt bedre end virkeligheden.

Nu er de få som tænder af nok ikke de mest analytiske typer, men i så fald ville de se at Barcas forsvar lukkede færre mål ind i ligaen, og det ved at benytte en langt underlegen 2. målmand i mere en halvdelen af sæson. Barca fejlede især på at være ineffektive, hvilket ses af at Barca ikke formåede at scorede i langt flere kampe end hvad man tidligere har set. Hvorfor er deres forsvar så pludseligt vores overlegent?

Så er Kroos i deres øjne allerede verdensklasse, Tyskland vandt jo den VM finale suverænt og Kroos var MoM, eller hvordan var det nu?! Kroos er en rigtig spændende spiller og lige ved at etablere sig efter talentrollen, men hvorfor er han pludselig bedre end Rakitic, når hans stats de sidste to år på på klubholdet ikke er det? Hvorfor gav Bayern så nemt slip på ham når de har ry for at holde på deres spillere hvis de vil, selv hvis det er imod spillerens ønske (f.eks. kom Ribery aldrig til Barca af samme grund). Måske har Pep haft en indvirken, måske ikke ;-)

En anden ting de glemmer er at deres hold er et kontrabaseret hold, og de spillere som er gode for dem ikke er det nødvendigvis for Barca og vice versa og i sidste ende er det holdet som er afgørende. Hvis Messi er fit og Barca er det over hele linjen, så ser jeg klart Barcelona som sidder på de vigtigste titler i den kommende sæson, selvom at de ser skræmmende ud på deres kontra igen i år.

Det korte klassiske svar er dog:
Billede
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af mathi »

Nu der blev diskuteret Carvajal vs Zabaletta.

Rafael Hernandez
After a shaky start in his first few months for Real Madrid, Carvajal has excelled as right back. Fantastic player.
Har ikke selv set ham spille hvad jeg kan huske af. Ser aldrig en RMA kamp medmindre det er mod Barca. Men han lader til at have været et godt tilbagekøb af Real, fansne virker i hvert fald tilfredse hvilket altid er et godt sted at starte. Generelt så er det lidt sjovt hvor tilfredse RMA-fans er med deres forsvar kontra vi med vores (brok over pique og alves etc.) i forhold til en snak om hvem der har det bedste forsvar. Det er mere potentiale i vores forsvar i år end i de seneste sæsoner, men vurdere ud fra niveauet i de to sidste sæsoner kan vi ikke prale af at vores forsvar har været noget nævneværdigt.

gygfo

Re: Real Madrid

Indlæg af gygfo »



Knytnæve til ansigt. Mon det udløser en form for karantæne?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Ramos er en god dreng, det er første gang han laver sådan noget, så han skal ikke straffes!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

mathi skrev:...Generelt så er det lidt sjovt hvor tilfredse RMA-fans er med deres forsvar kontra vi med vores (brok over pique og alves etc.) i forhold til en snak om hvem der har det bedste forsvar. Det er mere potentiale i vores forsvar i år end i de seneste sæsoner, men vurdere ud fra niveauet i de to sidste sæsoner kan vi ikke prale af at vores forsvar har været noget nævneværdigt.
Nu du siger det, så er det faktisk lidt sjovt.

Lidt fun fact: I de sidste 6 sæsoner har Barca forsvaret lukket færre mål ind i ligaen end R. Madrid. De har ret god selvtillid eller også er deres medier bare gode til at hype deres hold.

Barca med deres offensive stil er afhængige af at score i alle kampe, det er blandt andet det som gør at deres kampe er underholdende, men i sidste sæson var der for mange kampe hvor de ikke formåede at score. Så kritikken imod forsvaret har til tider været uberettiget, da forsvaret ikke har været meget værre end andre sæsoner.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Real Madrid

Indlæg af Culé »

Hvor er det fedt at man nu slipper for at høre på deres ambition om at vinde alle 6 titler. I øvrigt ville det jo også være den "uægte" måde at gøre det på, da det ville være over 2 sæsoner? Vi er de eneste der har gjort det på den ægte måde, først de 3 titler (Liga, Copa, CL) og så efterfølgende de to supercups og VM :cool:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster