La Liga 2014/2015

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Jesni »

Journalisten skrev:
Piquénbauer skrev:Ja det er fedt! Nu mangler la liga bare nogle bedre pr mænd så hele verden kan få øjnene op for ligaens kvalitet. Er så træt af alt det pladder om PL som den bedste liga.
Nu er jeg klar over Spaniens magtdemonstration i europæisk fodbold de seneste par år, men mener du, at der generelt er mere kvalitet i La Liga end Premier League.

Jeg er egentligt interesseret i at vide hvorfor, da jeg desværre (med gråd i stemmen) har måtte erkende, at jeg på den brede basis ser Premier League som stærkere (alle 20 hold).
Enig. Jeg er også af den klare overbevisning at Premier League over hele ligaen klart er bedre ned La liga, desværre. Men så kan La Liga så byde på de to bedste hold til gengæld.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Piquénbauer »

Der er flere penge i PL og derfor har de mindre klubber også flere "kendte" spillere. Men jeg tror tit at man undervurderer de mindre spanske hold og deres spillere. Vi har efterhånden set spillere fra mindre spanske klubber gøre det godt i PL. Ikke at det betyder at alle spillerne er fremragende.

Men ja bundholdene i PL er nok bedre. Derimod er top 8 i La liga en del bedre end i england. Desværre kommer flere af disse hold tit til at se dårligere ud da de bliver "målt" på deres kampe mod barca og real. Her er problemet så bare at barca og real er så gode at de ville gøre det samme i PL og derfor kan man ikke bruge deres kampe som en målestok for hvordan de andre hold er.

Kort sagt. Mere bredde i PL - bedre top i La liga. Og imo kan man ikke sige man har den bedste liga uden de bedste hold i verden. Den mest jævnbyrdige ja men ikke den bedste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af fidanho »

Piquénbauer skrev:...Derimod er top 8 i La liga en del bedre end i england...
Arrh, en del bedre? Og endda top 8?
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Piquénbauer »

Overdrivelse fremmer forståelsen ;-)

Men ja jeg mener at hold som bilbao, villarreal, valencia og sevilla er virkelig gode hold. Hold der sagtens kunne spille op med spurs, everton, pool og man u.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Men ja bundholdene i PL er nok bedre. Derimod er top 8 i La liga en del bedre end i england.
Top 8? Jeg kan kun se tre konkurrencedygtige hold i La liga, der kunne konkurrere mod top 5 i England. De to store og Atl. Madrid, der har en gylden periode for tiden.

Jeg har meget svært ved at se hold som Valencia, Real Sociedad, Bilbao, Sevilla og Villareal være bare på niveau med Chelsea, Arsenal, Everton, Tottenham, Manchester United og Southampton overordnet. I England har de helt andre budgetter og muligheder, hvorfor det er ret indlysende, at de også har bedre spillere og derfor bedre hold generelt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Piquénbauer »

Mere kendte hold men ikke bedre. Som jeg skrev så kan jeg sagtens se hold som valencia, sevilla, bilbao og villarreal kunne slå everton, man u, pool og spurs. Southampton kan du seriøst ikke nævne? De har jo intet hold tilbage?

Det var måske en overdrivelse med top 8 men jeg synes bare at folk har et helt forkert billede når det kommer til PL og La liga. Penge er ikke alt og flere klubber i england har en håndfuld lejesoldater som ikke tænker på andet end de penge de hæver i banken hver måned. Desuden så bliver alle hold i la liga "målt" efter hvordan de gør det mod barca og atm hvilket giver et helt forkert billede af disse hold. De er ikke så ringe som det ser ud når de taber med 5-0.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Mere kendte hold men ikke bedre. Som jeg skrev så kan jeg sagtens se hold som valencia, sevilla, bilbao og villarreal kunne slå everton, man u, pool og spurs. Southampton kan du seriøst ikke nævne? De har jo intet hold tilbage?
Jeg tager udgangspunkt i top 8 fra sidste år. Vi ved, hvad top 8 var sidste år. Vi aner intet om, hvad top 8 er i år. Det er ren og skær spekulationer. Ikke at det egentlig ændrer det store. De to "lister" sat op imod hinanden, kan jeg ikke se meget fornuft i at sige er på niveau, eller som du påstår, at La ligas er en del bedre. Noget, der i mit hoved, er helt ude af sync med virkeligheden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Piquénbauer »

Men det gør vel ikke dine spekulationer mere sande end mine? Det er trods alt bare spekulationer. Vi ved intet. Det jeg prøver på at sige er at PL imo bliver hypet helt vildt pga deres fremragende medie apparat. Jeg har endnu ikke set noget som gør at jeg tænker at ligaen er bedre end den spanske som stadig producerer talenter og stadig klare sig godt i europa.

De har flere kendte spillere (fordi der er mere fokus på PL og fordi de har flere penge) men det betyder ikke nødvendigvis at holdene er bedre. Et hold vinder ikke kampe pga spillernes navne (ry) men på hvordan de spiller sammen. Noget som jeg mener at flere hold i PL har problemer med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Men det gør vel ikke dine spekulationer mere sande end mine? Det er trods alt bare spekulationer.
Jeg tror, du misforstår mig. Jeg nævner Southampon fordi de var i top 8. Det ved vi de var sidste år. Vi ved ikke, hvilke hold, der er top 8 i år. Derfor er det ligegyldigt, hvad vi end måtte tro om evt. placeringer i år. Så udgangspunktet må være sidste års top 8. Jeg spekulerer ikke. Jeg tager udgangspunkt i sidste års fakta.
Piquénbauer skrev:Det jeg prøver på at sige er at PL imo bliver hypet helt vildt pga deres fremragende medie apparat.
Dér hvor de gode spillere er, peger kameraene imod. Der er en grund til, at der er mere fokus på PL. Hvorfor tror du CL er så stort? VM? Det er fordi, de bedste spillere er netop der.
Piquénbauer skrev:De har flere kendte spillere (fordi der er mere fokus på PL og fordi de har flere penge) men det betyder ikke nødvendigvis at holdene er bedre.
Når spillere er kendte, er det ofte fordi de er blevet kendte på deres færdigheder, hvorfor der er flere anerkendte spillere i PL, desværre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er sgu ikke enig. Men er for træt til at køre rundt i det. Så lad os være enige om at være uenige ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Uanset hvordan man vender og drejer den, er det ikke helt tilfældigt at La Liga kan blive ved med at fodre Premier League, med den ene stjernespiller efter den anden. Talentmassen i Spanien er ganske enkelt enorm, hvilket betyder at penge ikke nødvendigvis afgør holdenes styrke i La Liga, modsat Premier League hvor man som udgangspunkt er nødt til at basere sine hold på udenlandske stjerner og spillere, selvom der selvfølgelig har været undtagelser.

Der er ikke nogen som helst tvivl om at Premier League har flere penge og en højere status end La Liga, men skræller man helt ind til benet, helt derind hvor man reelt set ikke ser på andet end den pågældende ligas muligheder for at producere dygtige fodboldspillere, uden at skulle ty til andre nationaliteter, synes jeg ikke at der kan være nogen som helst tvivl om at La Liga er langt, langt foran Premier League.

I den henseende er Premier League blandt de ringeste ligaer, da man som bekendt gang på gang kigger mod andre ligaer og nationaliteter, for at finde stjernerne til klubberne. La Liga og Ligue 1 har efterhånden fodret Premier League i en del år. Bundesligaen ville også kunne gøre det samme, men incitamentet til at forlade ligaen og landet, er blot langt mindre for tyske spillere, da økonomien alt andet lige er langt bedre blandt de tyske klubber.

Premier League er på mange leder og kanter en fascinerende liga, men det er altså en liga der har haltet gevaldigt på det punkt der måske fascinerer mig allermest ved fodbold, nemlig talentudvikling og klubber der satser på spillere fra eget akademi. Der ser dog, heldigvis for Premier League, ud til at være lysere tider på vej, i takt med at de engelske fodboldakademier bliver professionaliserede og ensrettede i forhold til den pågældende klubs spillestil.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af ladislau »

I har det helt vendt på hovedet.

Bundholdende i Spanien spiller meget bedre bold end i England. Der er godtnok større navne og mange dyrt indkøbte spillere i den nederste halvdel den engelske liga.
Men sæt jer ned, og se holdende spille mod hinanden i bunden af de to respektive ligaer. De spiller hurtigt i England, men så stopper det altså også der. Der er en stor kvalitetsforskel i spillet, taktikken, spilforståelsen osv osv.
At bundhold i England har råd til at brænde ublu beløb af på eks. Cornelius, det gør dem ikke bedre. Tværtimod, forskruer det ofte prioriteringerne.

England har så en dejlig bred top, hvor der om ikke andet. Altid er spænding óm hvorvidt de store hold er på vej i den rigtige eller forkerte retming.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Piquénbauer »

2 gule kort til ATM på lidt over 10 min.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af A$AP »

Det er ikke det samme uden ham Diego Costa. :(

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af A$AP »

Er Griezmann skadet? Jeg synes de mangler noget oppe foran.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster