Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20393
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1082 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Song er bedre end alle andre spillere i verden - that's a fact.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Journalisten. Hvordan er City og Chelsea elendige i forhold til Madrid? Specielt Chelsea ser noget stærke ud på papiret. Paris kan også lege med.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Journalisten skrev:
Blaugrana92 skrev:Zabaleta er bedre end Carvajal.
Nej
Jo.

gygfo

Re: Real Madrid

Indlæg af gygfo »

Journalisten skrev:
Blaugrana92 skrev:Zabaleta er bedre end Carvajal.
Nej
Billede

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Billede

:lol: :lol:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

kklaus skrev:Billede

:lol: :lol:

It's the hair....

Or the breathe!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Journalisten skrev:
rummenigge skrev:
Journalisten skrev:Det er svært at konkludere meget ud fra den første kamp i sæsonen, men det tegner nu godt.

Kroos spillede til perfektion og beviste vel, hvorfor han nok må anses som den mest boldsikre midtbanespiller i verden. Fantastisk boldflytter, der også evner de lange dybe afleveringer.

James er desværre købt til et system, som han ikke passer ind i. I går forsøgte man ham på Di Marias plads i venstre side (på midtbanen), og det har desværre den effekt, at han bliver en typisk boldflytter. Hans individuelle driblefærdigheder, målfarlighed og blik for små stikninger kommer ikke til sin ret. Derfor vil jeg mene, at han skal spille de tre forreste pladser som backup for BBC.

Champione: Jeg er uenig i den manglende bredde bagved. Man har to yderst kompetence venstreback, en rigtig god højreback og en backup, der så godt nok er ret ringe. Inde centralt har man 3 CB'ere, der alle er på absolut topniveau. Man har altså en backup i Varane, der ville kunne spille sig til en starter i alle klubber i Europa. Nacho er fjerdemand, og ham skal man ikke undervurdere. Han er en habil forsvarsspiller og er vel på niveau med jeres Bartra.

Der hvor jeg tror, at det kan gå galt for Real Madrid, er faktisk en anden positiv ting. Truppen. Kan det fungere med så mange 'stjerner' på et hold. Man har vel lige nu en trup, der på papiret er en bedste, man har set i europæisk fodbold i flere årtier, men bliver det smertefrit, at flere etablerede spillere skal sidde ude eller kan man få lavet et fornuftigt rotationsprincip?
Kroos, den mest boldsikre midtbanespiller i verden?! Og det er afgjort udfra en frustrerende sæson for Bayern, VM og Sevilla kampen? Hvis Kroos er den mest boldsikre midtbanespiller, hvad er Iniesta og Xavi så, de ALLERmestboldsikre midtbanespillere?? Well fair nok, men vi er bare uenige, er du RM fan by any chance?

Nu vil jeg nok sammenligne Bartra med Varane. Bartra fik flere kampe end Varane i sidste sæson. Hvorfor du tager Nacho med i sammenligningen forstår jeg ikke, han har jo ikke vist noget på højeste niveau endnu, men ok, han er måske kommende verdensklasse, ingen ved det dog endnu :)

For mig at se er Bartra org Varane to meget forskellige CB'er. Bartra er bedre i opspilsfasen og mere boldsikker, mens Varane måske har en bedre presence i forsvaret. Bartra er klart et bedre valg for Barca, da Barca ikke fungerer med en traditionel 'solid' CM'er. Hvor Varane sikkert er et bedre valg for RM.

Lige for at runde Kroos af, jeg vil blive overrasket hvis Kroos får bedre stats henover sæsonen end Rakitic, hvis begge er fit sæsonen igennem og får nok spilletid til at statistikken kan gøre sig gældende. Rakitic var bedste midtbanespiller i ligaen i og hjalp Sevilla til en titel i sidste sæson.
Allerførst. Ja, jeg er Real Madrid fan, og ja, jeg forsøger som udgangspunkt ikke at diskutere med Barca fans herinde, da det ofte giver gnidninger. Det ønsker jeg ikke, men jeg synes det er svært at lade være, når dit indlæg så tydeligt bevidner om dit tilhørsforhold.

Bare din sammenligning af kæderne fik mig til at trække på smilebåndet. Centerforsvaret lige? Helt ærligt, mate. Kan gå med til at jeres midtbane er stærkere (mere sammenspillet), men centerforsvaret? Det var jeres klare akilleshæl sidste sæson og modsat havde vi et centralforsvar der shinede fuldstændigt i slutfasen med blandt andet at holde Bayern fra fadet i 2 kampe.

Jeres angreb er bedre i FM og FIFA, no doubt. Men nu skal vi lige vente og se, hvordan sammenspillet forløber sig. Potentialet er større, men jeg vil mene at de 3 forreste i RM har et bedre udgangspunkt på nuværende tidspunkt end Barca. Det giver lidt sig selv.

Gider ikke gå ind i diskussionen om Varane og Bartra, da det faktum, at du sammenligner de to niveaumæssigt, er nok for mig til at holde mig ude.

Overrasket hvis Kroos får bedre stats? Sku vi nu ikke liiiige. Der bliver godt nok lagt store forventninger i de Rakitic stats. Jo vist, han er en dygtig fodboldspiller, men han har spillet på et hold, hvor han som spilstyrer har været den klart bedste mand. Holdet har været bygget op om ham, og han har fået lov til at svinge taktstokken på næsten egen hånd. Det giver nu lidt bedre grundlag for gode stats. Du sammenligner ham altså med Kroos, der netop har været en afgørende faktor for en VM vinder og har været en afgørende faktor på et Bayern hold, hvor han har vundet alt, der kan vindes. Rakitic har altså lidt at bevise endnu, på trods af de gode stats.
...

Hvis endelig jeg vil sammenligne med andre trupper, så skal det da være enten Barca eller Bayern. Chelsea og City har da en decideret elendig trup sammenlignet med Real. Hvem kunne spille sig ind på Reals hold? Kompany? Yaya? Aguero? Modsat kan jeg i hvert fald nævnte 8-9 spillere, der ville ryge direkte ind på start 11'eren hos City :-)
Nu giver det hele mening igen, du er RM fan. Sjovt hvordan RM fan stille or roligt kommer frem på dette forum så snart deres hold endelig vinder noget. Som jeg spåede med andre, du er væk så snart dit hold igen er i taberrollen ;-)

Jeg har bare én kommentar til din smøre relateret til det eneste fornuftige i dit indlæg:
ja, jeg forsøger som udgangspunkt ikke at diskutere med Barca fans herinde...
Hold dig hellere til den holdning/væremåde herinde, der er ingen som ellers vil tage dig seriøst. Ellers skal du da bare ind på Bold eller Madrista hvor der er folk som vil høre på dit RM farvede syn.

Du skal træde meget varsomt herinde, medmindre der skal opstå endeløse og meningsløse diskussioner herinde, med en millard indlejrede citater og provokerende hentydninger. Det tror jeg er det sidste at jeg gider at læse herinde. Dette forum er primært til for Barca fans, så hvis du ikke kan lide hvad der skrives så kan du bare holde dig væk end at starte en usaglig diskussion baseret på dine RM følelser.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Rummenigge:

Well, du har jo også allerede dannet din holdning. Jeg kan så fortælle dig, at jeg gjorde mit indtog på dette forum før Real Madrid vandt noget som helst. Desuden har jeg ikke svunget flaget for nogle af vores sejre, men eksempelvis været debattør ved nogle af vores nederlag til jer.

Jeg synes nu ikke, du har helt ret med din grove optegning af de to fora. Personligt synes jeg, det er skønt, når man på madridista.dk kan få et sagligt indspark fra en Barca-fan.

For som du selv siger, så bliver diskussioner og indlæg tit baseret på følelser, og det var det, jeg sagligt forsøgte at gøre dig opmærksom på, da du kaldte jeres centralforsvar på højde med vores. At jeg så fik rodet mig ud i en Carvajal/Zabaleta diskussion, der åbenbart udstillede min relative ringe vurdering af argentineren, er en helt anden sag.

Men Rummenigge, hver sin smag. Jeg vil stadig forsøge at byde ind med mine tanker (ikke på Kassow-måden), men jeg skal nok love dig, at jeg går i en stor bue uden om dine indlæg. Hav en god lørdag og held og lykke med sæsonen :-)

gygfo

Re: Real Madrid

Indlæg af gygfo »

Spanish Federation already considering 24 teams in the Spanish 2nd Division, enabling Castilla (Real Madrid B) to escape relegation.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Billede

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Haha stop. Du snakker om at vi er farvet med varane overfor bartra men så mener du seriøst at Carvajal er bedre end Zabaleta? Jeebus...
Man er vel altid lidt farvet overfor spillerne i sin klub :) Men er der virkelig nogen, der vil påstå, at Batra er end bedre eller lige så god forsvarsspiller som Varane? Den Varana, der spillede under Mourinho, var skræmmende god. Batra viste gode takter i sidste sæson, men ærligt talt så har Varane vist noget mere so far.

At det nok har ændret sig efter denne sæson er så noget andet. Jeg håber virkelig, Batra får sit gennembrud i år. Varana ser ud til ikke at have Ancelottis tillid.

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Alcantara »

Nej, men Bartra havde uden tvivl en bedre sæson end Varane sidste år.

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Varane har uden tvivl større potentiale, og han har i glimt vist højere kvalitet end Bartra. To fantastiske måneder i foråret 2013 er dog ikke nok til, at jeg vil kalde ham langt bedre. Bartra har altså spillet solidt i to år. Ofte som Barças bedste CB, synes jeg. Varane har alderen med sig, og han skal nok være bedre om to år, men lige nu er han mindre stabil end man ønsker en CB. Det er meget tæt mellem de to.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

De har begge vist lovende takter (varane under mou og bartra i sidste sæson) men imo er det også det. Ingen af dem kan betegnes som etablerede topspillere og de står begge overfor en stor udfordring nu da de skal til at spille sig på deres respektive hold. Hvis det ikke sker indenfor et par sæsoner så skal de nok enten tage sig til takke med at være subs eller må de ud og finde en anden klub.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Altså, hvis jeg skulle vælge mellem en af de to til at have i forsvaret, så ville jeg helt klart vælge Varane. Det tror jeg klart de fleste vil. Der er dog ingen tvivl om at Bartra vil få en betydelig større rolle i denne sæson og også starte inde i en masse kampe. Jeg håber virkelig at han får sit endelige gennembrud i denne her sæson og viser hvorfor at han skal være den næste leder i forsvaret, han brænder virkelig for det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster