Marc Bartra

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2808
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Norbit »

Kan man ikke sammenligne hand stats mod en Marquinhos og Mangala?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

gygfo

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af gygfo »

Billede

Jo, den her blev posted i en anden tråd. Statistikken viser, det er åndssvagt at købe Marquinhos, når vi har Bartra. Men man kan jo ikke hænge hele hatten på statistik.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20455
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bartra: "People ask for centre backs? I'm used to it. We hear that since I joined the first team. If someone joins, we'll help him." [marca]
Bartra: "Luis Enrique is very ambitious. He doesn't think about the past, focus is always on the next game. He gets the best out of you."

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20455
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bartra: "At B-team, Luis Enrique insisted every game was a final. And that's the way to win everything. He has the right profile." [marca]
Bartra: "How did Luis Enrique motivate us at Barcelona B? Just seeing his face is enough." [marca]

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Brombi »

Bartra: "Looking at the transfers, you could say that young people and people hungry for trophies are joining and that always helps" [sport]
Bartra: "I've worked out during my holidays and I've gained two kilograms during those months. I'm a bit stronger now." [sport]
Sådan knægt!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20455
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bartra: "This is my third season at the first team. I lived many things, I'm more mature. I'm very motivated and I feel ready to play more."
Bartra: "Xavi leaving? He helped me a lot, also at a personal level, it'd be sad news if he left, but he deserves to be respected."
Bartra: "Mathieu rumours? He's a great player, had a good season at Valencia, we'll see what will happen..." #fcblive

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20455
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Marc Bartra: “I expect to consolidate myself and have continuity”

Billede

After Tuesday’s morning training session, Barcelona centre-back Marc Bartra was the player to face the media for the standard press conference. Read the full translation of what the 23-year-old said after the jump…

Marc Bartra is now 23 and facing his third season as a first team player at Barça, expecting that this year will be one of consolidation. The Sant Jaume dels Domenys-born defender began by saying, “I hope to consolidate myself and have continuity, and to contribute all my qualities to the team,” and went on to add, “This is my third season and I feel that I am fully prepared and ready to take a step forward.”

Speaking of new Barça coach Luis Enrique, Bartra said, “Luis Enrique’s message is that you have to be together, we have to work towards the same goal. In each training session you have to fight for your place in the starting XI. I hope that I can convince Luis Enrique that I deserve to be a starter in the Liga opening match. My first two years as a professional were under his orders. I have very fond memories, the hunger and passion that I have I learned from him, that’s what he taught us to be like.”

“This is my third year, and I’ve been through pretty much everything. I have gone from not being in the coach’s plans, to having little playing time, then to getting minutes in the most important, and now I feel very mature, with a lot of ambition and eagerness to help the team as much as possible,” commented the centre-back, who added, “Should another centre-back arrive, there will be more competition for places, and we will have to work harder, we will have to win our place on the team sheet.”

“The best thing we can do is not to think about there being starters and reserves. We have to think that there are a lot of players with a lot of weight, but the most important thing is that the team comes together,” said Bartra who said that new Barça signing Luis Suárez “has proved through his play in the Premier League that he’s one of the best strikers in the world.”


http://www.totalbarca.com/2014/intervie ... ore-161724

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af zqa »

Jeg tror han får hans rigtige gennembrud i år. Synes han viste rigtig lovende takter i sidste sæson, og nu skal det så være. Go Bartra!
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:Jeg tror han får hans rigtige gennembrud i år. Synes han viste rigtig lovende takter i sidste sæson, og nu skal det så være. Go Bartra!
Naeh!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Michman »

Enig med zqa på den her


Sent from my iPhone using Tapatalk
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

EnjoyingBarca
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 16, 2011 10:15 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af EnjoyingBarca »

Jeg tror fuldt og fast på, at Bartra kan løfte opgaven som værende fast mand denne sæson. Jeg håber personligt ikke vi køber en "stjerne" til forsvaret, da jeg tror på at Bartra med fast spilletid, kan blive helt suveræn. Med Mathieu og Marcherano synes jeg vi er dækket fint ind, også til et tremandsforsvar som jeg håber bliver langt mere aktuelt denne sæson.
Håber dog Alves skiftes ud, men det hører vist en anden tråd til :D

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Drake »

Jeg må indrømme at jeg ikke ser Bartra som et kæmpe talent. Jeg synes at han mangler en del mere hurtighed eller styrke i luften for at være det.

Jeg ved "alle" ser ham som den næste helt store CB stjerne. Og han har da også spillet rigtig godt i de minutter han har fået. Men jeg syens ikke at han bibringer det vi mangler nu og for fremtiden, som er hurtighed og luftstyrke.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Bartra er nok hurtigere end Puyol var i sine velmagtsdage. At han så langsom ud overfor Bale kan han næppe klandres for. Bale er latterligt hurtig og det er der ikke så meget at gøre ved. Bartra er desuden stærk nok i luften i mine øjne. Ikke på niveau med de bedste, men taget hans øvrigt kompetencer i betragtning, er han ganske god i luften. Jeg forstår ikke helt din skepsis overfor ham, hvis jeg skal være helt ærlig.

EnjoyingBarca
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 16, 2011 10:15 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af EnjoyingBarca »

Hvis det er hurtige centerforsvarsspillere vi skal leder efter, så vil jeg mene at vi kommer til at lede utroligt længe. Uden at være ekspert på området, er det kun de to tosser der fjoller rundt i Real Madrid, der slår mig som deciderede hurtige...

I øvrigt har han vist udtalt at han blev skadet i den famøse duel mod Bale ;)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Er jeg den eneste, der virkelig synes at Bartra bør være i startopstillingen i denne sæson? Hvis vi havde hentet Benatia, Hummels eller Marquinhos, kunne jeg se en grund til at smide ham på bænken, men med fremtiden in mente, og faktisk også bare alternativernes præstationer i sidste sæson, samt deres respektive niveauer, så synes jeg faktisk at Bartra er den bedste løsning for os.

Billede

I forhold til ovenstående, er det selvfølgelig vigtigt at huske at Vermaelen kun startede ind i 7 af de 14 kampe han spillede, hvilket selvfølgelig er en medvirkende faktor i forhold til hans lave tal ud for tacklings og interceptions. Ligeledes er det værd at huske på, i forhold til Bartra, at han ikke styrer forsvarskæden, hvorfor det som regel er en anden der står for at skulle tage skridtet frem og trække offsiden. Det har primært været Piqué der gjorde det i sidste sæson, og i det hele taget bare i de sidste 4-5 sæsoner. Dertil spillede Bartra for et hold, hvor man helst ikke losser bolden væk, hvilket gør at han som konsekvens har færrest clearances, men til gengæld også flest afleveringer.

Uanset hvad så jeg meget gerne at Bartra blev fast mand, hvis alternativerne hedder Mathieu og Vermaelen, hvilket det alt andet lige ser ud til at de gør. Bartra imponerede mig utroligt meget i sidste sæson, så jeg håber at han kan få en plads i startopstillingen og fortsætte sin udvikling. Jeg mener det helt alvorligt, når jeg siger at jeg ser ham have samme potentiale som en mand som Varane.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster