Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Nyhuus »

Jeg har lige skrevet en mail til Zubi, hvor jeg tilbyder at spæde til med 1 måneds SU, hvis han henter Benatia eller Hummels. Så må vi se om han tager imod det [emoji106]

Hvor om alting er, så synes jeg ikke der er grund til at være SÅ negative omkring vores hold som helhed. Er selv sur og træt over vores manglende evne til at handle rent forsvarsmæssigt, men derudover har vi gjort et godt stykke arbejde imo.

Overvej lige et angreb vi har? Dertil en rigtig stærk midtbane, hvor forsvaret selvfølgelig heller ikke er helt håbløst. Tror sgu nok liiiige at vi klarer den med et ban de næste 2 vinduer. Ender vi med at få Vermaelen, vil jeg stadigvæk mene at vi har haft en rigtig fornuftigt vindue. Det er jo ikke sådan, at manden aldrig har rørt en bold. For 1-2 sæsoner siden havde tonen omkring ham sikkert været en helt anden?

Rakitic til 18mil var et scoop. Ter Stegen kunne meget vel gå hen og blive det samme. Bravo er også en solid opgradering fra Pinto. Egentlig kun Suarez pris jeg ikke er fan af, men på den anden side får vi en af verdens skarpeste angribere.. Og så selvfølgelig en KÆMPE skuffelse i salget af Sanchez..

Jeg synes der er grund til optimisme. Mon ikke LE får det hele til at spille?
Jeg tror i hvert fald på det :-)

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Enig. Jeg synes også, der er blevet købt ret godt ind. Jeg forstår ikke kritikken af den sportslige ledelse, der har haft en svær opgave foran sig. Alt i alt er holdet blevet forstærket ganske godt i alle kæder.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af mathi »

Der er blevet købt middelmådigt ind med Suarez og delvist Ter-Stegen som undtagelsen.

Rakitic, Mathieu, Bravo og nu Vermalen. Det er alle den bløde mellemvare, uden det store perspektiv. Det er ikke spillere der går ind og løfter holdet på nogen måde, selvom det selvfølgelig er bedre at have Mathieu end ingen forsvarsspiller. Havde vi signet en klasse CB i stedet for Vermalen nu, havde billedet set anderledes ud, da Mathieu så var breddespiller i højere grad.

Men når vi ser på, at de her spillere skal løfte et hold der ud over at have set skidt ud i et stykke tid, og været i desperat mangel på en CB eller to, så også skal løfte et hold der siger farvel til Cesc (like him or not), Tarzan, Valdes, Alexis for slet ikke at nævne PINTO (!!!!), så ser jeg os ikke som værende kommet synderligt styrket ud af transfervinduet. Måske en smule, men jeg tror ikke en smule er nok i forhold til de mangler specielt forsvaret har udvist i flere sæsoner nu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jo ikke rigtigt...

Vi har forstærket alle kæder:

Ter stegen og bravo > valdes og pinto (valdes er dog klasse)
Vermaelen og mathieu > masche (og puyol som altid var skadet)
Masche > song
Rafinha og rakitic > cesc og dos santos (cesc god men kunne ikke spille bold efter jul)
suarez og deulofeu > alexis og tello

Jeg kan overhovedet ikke se hvordan vores trup skulle være blevet dårligere. For første gang i lang tid kan vi sige at vi har 4 cb'er. Rakitic er måske ikke det største navn men han har været fremragende i la liga over en længere periode. Og suarez taler vel for sig selv. Ydermere har vi fået talenter som rafinha og deulofeu hjem mens halilovic starter på b holdet.

Fremragende vindue som kunne have været bedre med et etableret topnavn til forsvaret. Det ser dog desværre ikke ud til at det kunne hentes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Culé »

Vermaelen til klubben og Song til Milan og Afellay til Besiktas ville være så fedt! :cool:

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

I angrebet er vi blevet forstærket markant med Suarez. Endelig(!) har vi fået os en målscorer udover Messi.

På midtbanen synes jeg, vi også er blevet forstærket ret godt. Rakitic er en spændende spiller, der har gjort det godt i Sevilla. Derudover må vi forvente, at Mascherano kommer til at spille defensiv midtbanespiller igen, hvor han stadig sindssyg dygtig.

I forsvaret har vi fået den bredde, vi har manglet i lang tid. Nej, vi har ikke fået Thiago Silva etc, men vi har fået to erfarne, dygtige spillere, så der kan roteres. Og så er pladsen ved siden af Pique åben. Det må kunne motivere dem ekstremt meget.

Jeg er i hvert fald tilfreds, med antagelsen om at Vermaelen kommer omend han ikke er fra øverste hylde.

Vedr. målposten ved jeg ikke helt for at være ærlig. Kender ikke Ter Stegen så godt, men Bravo er i hvert fald en super dygtig målmand, vi burde være tryg ved, hvis Ter Stegen skal bruge tid.

Så kan jeg frygte for, hvad der sker, hvis der kommer et transferban, og Alves smutter et andet sted hen. Så er vi i problemer.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Vermaelen...

Billede

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

mathi skrev:Der er blevet købt middelmådigt ind med Suarez og delvist Ter-Stegen som undtagelsen.

Rakitic, Mathieu, Bravo og nu Vermalen. Det er alle den bløde mellemvare, uden det store perspektiv. Det er ikke spillere der går ind og løfter holdet på nogen måde, selvom det selvfølgelig er bedre at have Mathieu end ingen forsvarsspiller. Havde vi signet en klasse CB i stedet for Vermalen nu, havde billedet set anderledes ud, da Mathieu så var breddespiller i højere grad.

Men når vi ser på, at de her spillere skal løfte et hold der ud over at have set skidt ud i et stykke tid, og været i desperat mangel på en CB eller to, så også skal løfte et hold der siger farvel til Cesc (like him or not), Tarzan, Valdes, Alexis for slet ikke at nævne PINTO (!!!!), så ser jeg os ikke som værende kommet synderligt styrket ud af transfervinduet. Måske en smule, men jeg tror ikke en smule er nok i forhold til de mangler specielt forsvaret har udvist i flere sæsoner nu.
At kalde Rakitic for den bløde mellemvare virker ærligt talt ret malplaceret og fortæller mig at det er begrænset hvor mange kampe du har set ham spille.

Bravo har også gjort det fantastisk for Sociedad. Vi kan så til enhver tid diskutere om 12M Euro er for meget at give for ham, men som reserve er han milevidt over Pinto (Jeg kan slet ike forstå din fascination af mandens målmandsevner), så det virker også malplaceret at kalde ham den bløde mellemvare når han er købt ind som reserve der skal presse Ter-Stegen.

Jeg vil så give dig ret i at der burde være sigtet højere end Vermaelen og Mathieu som de nye CB'ere. Den ene ville egne sig fint som backup og så kunne man have kigget på et niveau højere til startpladsen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Her kan man lidt bedre se vores hold. Synes sgu det ser stærkt ud. Og det er blevet forstærket i forhold til sidste sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Vi er sikkert blevet forstærket. Der skulle dog heller ikke så meget til. Jeg begriber ærligt talt ikke hvorfor truppen ikke blev bedre forstærket inden sidste sæson.

Den vigtigste forstærkning i forhold til sidste sæson vil dog stadigvæk være at dem der blev i klubben hæver deres niveau betydeligt imo. For det kan godt ske at de ikke er blevet skippet afsted, men nogle (Pique, Xavi, Busi, Messi etc.) bærer ligeså stort et ansvar for hvorfor vi dykkede i niveau som dem der blev solgt.
Senest rettet af theKing1988 fre aug 08, 2014 4:36 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Ok, vil lige uddybe omkring Vermaelen, i stedet for at poste et indlæg med en gif. Jeg kan ikke sidde her med 100% sikkerhed og sige, at det er ren fiasko etc., da alt kan ske i fodbold, men jeg har mine bekymringer, ligesom andre, der er skeptiske omkring dette køb.

For nogle sæsoner var han en rigtig god forsvarsspiller i fleres øjne, men der havde han stadig flere koncentrationssvigt. Han har været anfører for Arsenal, men har været bænket. Selv når han har været klar, har Wenger fravalgt ham, når Koscielny og Mertesacker har været kampklare. Derudover har han en skades-historik, hvilket er problematisk. Og sidst, men ikke mindst, så har han ikke vist et højt niveau siden dengang, folk sagde, at han var en rigtig dygtig forsvarsspiller. Kan godt forstå, at folk ikke har lyst til at bruge penge på en sådan spiller, selvom træneren og sportsdirektøren mener noget andet. Som fan er man nogle gange også uenig med træneren, sportsdirektøren osv., fordi man føler, at det de foretager ikke er det rigtige.

Når alt dette er sagt, så håber jeg, at os der er skeptiske, tager fejl og at Vermaelen bliver en gevinst for Barca.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Skydefinten »

Piquénbauer skrev:Billede

Her kan man lidt bedre se vores hold. Synes sgu det ser stærkt ud. Og det er blevet forstærket i forhold til sidste sæson.
Jeg er sgu pjattet med Masch på den defensive. Fortsæt VM formen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Jeg så hellere denne start 11 og backup, med vores nuværende trup + (Vermaelen)

---------------------------Bravo/Ter Stegen----------------------------------
Alves/Montoya--Pipue/Bartra--Vermaelen/Mathieu--Alba/Adriano
------------------------Busquets/Mascherano-------------------------------
---------Rakitic/Xavi/Roberto----Iniesta/Rafinha/Roberto------------
-------Messi/Deulofeu-----------------------------Neymar/Pedro---------
--------------------------Suarez/(Messi)/(Neymar)-------------------------

Jeg tror ikke Deulofeu og Pedro dur som de to angribere i en 4-3-1-2 eller hvad man skal kalde den.
Så der for ser jeg hellere Messi som første backup når Suarez ikke spiller, og Neymar aom anden backup. Så vi holder Deulofeu og Pedro som wings.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bløddyret »

Mundo Deportivo exclusive: Barça have restarted talks with Marco Reus. Player was vexed that Barça signed Luis Suárez and not him.
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Hvis vi køber ham er Pedro eller Dølle da lige pludseligt meget langt fra en startplads.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster